Pagina 1 van 1

Sanoma Uitgevers

Geplaatst: 22 sep 2010 20:56
door soufjan
Via de telefoon werd mij een Disney audioboek aangeboden voor een bedrag van 9.95 euro. Ik ging akkoord. Na een aantal dagen troef ik het pakket met het audioboek en een envelop. In de envelop zat de acceptgiro met daarbij een brief met de mededeling dat als het boek bevalt en het bedrag overmaak, ik volgende maand weer een boek zal ontvangen. Oftewel ik krijg een abonnement op Disney boeken club. Dit was in het telefoongesprek niet gemeld. Ik heb het pakket daarom direct ongeopend terug gestuurd.

Na een aantal weken krijg ik een betalingsherinnering. Ik heb meteen de klantenservice gebeld, en zij melden mij dat ze het boek niet ontvangen hebben en of ik een bewijs had van de verzending. Deze had ik niet, ik was in de veronderstelling dat reguliere postverzending voldoende was. Klantenservice meldt dat ze nog na gaan of het boek echt niet ontvangen is en dat ik op de hoogte wordt gebracht. Een tijdje later krijg ik weer een betalingsherinnering, dit keer is het bedrag verhoogd naar 21 euro. Ik bel weer met de klantenservice en zij melden mij dat het boek niet ontvangen is. Maar waarom dan het bedrag verhogen? Ik was niet bereid te betalen voor iets wat ik niet meer heb en zeker niet het dubbele van het bedrag. Uiteindelijk hebben ze voorgesteld een nieuw audioboek op te sturen en dat ik het oorspronkelijke bedrag van 9.95 euro betaal. Ik heb ook meteen aangeven geen zin te hebben in een abonnement.

Een week later krijg ik een een brief dat mijn abonnement voor de Disney boeken club is opgezegd. Een abonnement die ik nooit ben aangegaan.

In plaats van een nieuw audioboek krijg ik enkele weken later een brief van een incassobureau met een bedrag van 58 euro. Ik heb het incassobureau mijn verhaal verteld en zij waren zo netjes om uitleg te vragen aan Sanoma. Enkele weken later krijg ik een weer een brief van het incassobureau met de mededeling dat ik toch moet betalen. Sanoma heeft hen verteld dat ik meerdere verhalen heb opgehouden en dat ze hier geen zin in hebben.

Zo begin je dus met een ongevraagd telefoon aan een ongevraagd abonnement en eindig je met een bedrag van 58 euro die eventueel richting de 400 euro zal gang als een deurwaarder ingeschakeld moet worden. En ik heb nog steeds geen audioboek!

Heeft er iemand enige idee hoe ik dit kan bevechten? of is dat zonde van mijn tijd?



mvg

Soufjan

Re: Sanoma Uitgevers

Geplaatst: 23 sep 2010 16:43
door Sanna Sanoma
Het spijt mij te horen dat u een klacht heeft over de Disney Boekenclub. Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen, verzoek ik u vriendelijk uw volledige naam en adresgegevens aan mij te verstrekken. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Uw klacht wordt dan zo snel mogelijk in behandeling genomen.

Met vriendelijke groet,

Sanna
Sanoma Uitgevers B.V.

Re: Sanoma Uitgevers

Geplaatst: 24 sep 2010 16:58
door soufjan
Sanna Sanoma schreef:Het spijt mij te horen dat u een klacht heeft over de Disney Boekenclub. Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen, verzoek ik u vriendelijk uw volledige naam en adresgegevens aan mij te verstrekken. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Uw klacht wordt dan zo snel mogelijk in behandeling genomen.

Met vriendelijke groet,

Sanna
Sanoma Uitgevers B.V.
Na bovenstaande bericht heb ik weer contact opgenomen met Sanoma. Ze hebben opnieuw naar de klacht gekeken en in behandeling genomen en deze is inmiddels opgelost! Waar ik zeer blij mee ben.

Met vriendelijk groet,

Soufjan