ING- stuurt alle problemen naar de eeuwige jachtvelden
Geplaatst: 24 sep 2010 00:28
Wat heb ik de afgelopen 6 maanden aan problemen gehad met ING ?
Een kleine bloemlezing:
- spontane adreswijzigingen
- problemen met de tenaamstelling van gezamenlijke rekening
- overboeking van groot bedrag gaat fout en ING ontkent aansprakelijkheid
- inzage in beleggingsrekening klopt niet
Stuk voor stuk grote fouten die -zoals ING uiteindelijk in alle gevallen toegeeft, maar wel na weken/maanden- allemaal samenhangen met de integratie van ING en Postbank.
En voor de duidelijkheid: ik heb er begrip voor dat er wel eens iets niet goed gaat.
Waar ik een probleem mee heb is de grondhouding van ING, of in ieder geval van de klantenservice.
De standaardhouding is: daar heb je weer een zeurende klant met een onmogelijk probleem.
Maar wij bellen nooit terug, wij kunnen niet mailen, de chef is er toevallig niet, en kan ook morgen niet terugbellen en we gaan niet vertellen hoe hij of zij heet en of hoe je hem kan bereiken. En uw probleem: nou u bent de eerste.
Of eigenlijk: u snapt het niet / bent gek / doet iets niet goed / en we gaan u hoe dan ook niet helpen.
We hebben wel procedures, maar die leiden ook tot niets.
En klachten over houding en afhandeling, mondeling, via internet of schriftelijk, daar hoor je óf niets van, óf je krijgt een nietszeggend antwoord.
En je probleem- waarvoor de verantwoording onweerlegbaar bij ING ligt- wordt niet of na lange tijd (maanden) opgelost.
Ter illustratie: ik maak een fors bedrag over van een andere bank naar mijn ING rekening.
Zoals te verwachten: afgeschreven bij de andere bank, verschijnt echter niet op mijn ING rekening.
Andere bank doet navraag bij Equens (het onderlinge verrekeningsbedrijf van de banken), en ja hoor: bedrag, rekening, tenaamstelling alles klopt.
Het geld is bij ING aangekomen en is daarna zoek.
Het kost ettelijke dagen en telefoontjes naar ING voordat ING bereid is een onderzoek te starten- "want het ligt aan de andere bank". Het rapport van Equens wordt voortdurend schamper afgedaan als niet of nauwelijks relevant.
Dit rapport toont ondubbelzinnig aan dat het geld bij ING is aangekomen. Dat het daarna intern bij ING fout gaat, behoort niet mijn probleem te zijn.
En in plaats dat ING zijn verantwoordelijkheid neemt en het geld overboekt naar mijn rekening, en daarna aan de slag gaat om het interne ING-probleem op te lossen, niets van dit alles.
ING wil eerst weten waar het geld is voordat ze het bedrag doorsturen.
Alles bij elkaar duurt het meer dan twee weken voordat het bedrag op mijn rekening verschijnt, en dan nog wordt het als een soort gunst "verkocht".
Wel krijg ik een rentevergoeding, maar als ik meer schade geleden heb, dan mag ik weer een klacht en bijbehorende berekening indienen.
Vervolgens krijg ik een brief waarin mij dringend verzocht wordt om tot nader order geen geld naar mijn ING rekening over te (laten) maken, want dat gaat niet goed. Alsof ik erover ga wie er geld naar mij overmaakt!!.
En nu wacht ik alweer twee weken. Ik probeer dagelijks de klantenservice te bereiken, maar die heeft niets anders te melden dan dat ze geprobeerd hebben iets of iemand te bellen of te mailen, en dat die persoon helaas nog niet geantwoord heeft. En hoe lang dit allemaal gaat duren, dat kunnen we niet zeggen. Wacht u vooral rustig af.
Kortom, mijn betaalrekening functioneert niet - ik kan geen overschrijving van een andere bank ontvangen - en ING weet niet wat ze er aan kan doen of hoe lang dit gaat duren. Welnu, dit duurt nu al 4 weken.
Mijn vertrouwen in het gewone betalingsverkeer, en in ING in het bijzonder, is ondertussen totaal verdwenen.
Niet door het falen van de techniek, maar door het totaal falen van de organisatie ING.
De ING organisatie is absoluut niet geinteresseerd in het oplossen van door henzelf veroorzaakte problemen waar je klanten heel veel last van hebben.
De ING organisatie is slechts geinteresseerd in het doorschuiven van het probleem naar een volgende afdeling. ING luistert niet, begrijpt niets en wijst mede daardoor alle verantwoordelijkheid af. Maar volgt wel alle procedures.
ING belt niet terug (wij kunnen hier niet bellen), ING mailt niet naar andere afdelingen of naar de klant (wij kunnen hier niet mailen), ING houdt zich nooit aan de beloofde termijnen, kortom ING is een volkomen autistische organisatie.
En vraagt daar godbetere ook nog geld voor.
Een kleine bloemlezing:
- spontane adreswijzigingen
- problemen met de tenaamstelling van gezamenlijke rekening
- overboeking van groot bedrag gaat fout en ING ontkent aansprakelijkheid
- inzage in beleggingsrekening klopt niet
Stuk voor stuk grote fouten die -zoals ING uiteindelijk in alle gevallen toegeeft, maar wel na weken/maanden- allemaal samenhangen met de integratie van ING en Postbank.
En voor de duidelijkheid: ik heb er begrip voor dat er wel eens iets niet goed gaat.
Waar ik een probleem mee heb is de grondhouding van ING, of in ieder geval van de klantenservice.
De standaardhouding is: daar heb je weer een zeurende klant met een onmogelijk probleem.
Maar wij bellen nooit terug, wij kunnen niet mailen, de chef is er toevallig niet, en kan ook morgen niet terugbellen en we gaan niet vertellen hoe hij of zij heet en of hoe je hem kan bereiken. En uw probleem: nou u bent de eerste.
Of eigenlijk: u snapt het niet / bent gek / doet iets niet goed / en we gaan u hoe dan ook niet helpen.
We hebben wel procedures, maar die leiden ook tot niets.
En klachten over houding en afhandeling, mondeling, via internet of schriftelijk, daar hoor je óf niets van, óf je krijgt een nietszeggend antwoord.
En je probleem- waarvoor de verantwoording onweerlegbaar bij ING ligt- wordt niet of na lange tijd (maanden) opgelost.
Ter illustratie: ik maak een fors bedrag over van een andere bank naar mijn ING rekening.
Zoals te verwachten: afgeschreven bij de andere bank, verschijnt echter niet op mijn ING rekening.
Andere bank doet navraag bij Equens (het onderlinge verrekeningsbedrijf van de banken), en ja hoor: bedrag, rekening, tenaamstelling alles klopt.
Het geld is bij ING aangekomen en is daarna zoek.
Het kost ettelijke dagen en telefoontjes naar ING voordat ING bereid is een onderzoek te starten- "want het ligt aan de andere bank". Het rapport van Equens wordt voortdurend schamper afgedaan als niet of nauwelijks relevant.
Dit rapport toont ondubbelzinnig aan dat het geld bij ING is aangekomen. Dat het daarna intern bij ING fout gaat, behoort niet mijn probleem te zijn.
En in plaats dat ING zijn verantwoordelijkheid neemt en het geld overboekt naar mijn rekening, en daarna aan de slag gaat om het interne ING-probleem op te lossen, niets van dit alles.
ING wil eerst weten waar het geld is voordat ze het bedrag doorsturen.
Alles bij elkaar duurt het meer dan twee weken voordat het bedrag op mijn rekening verschijnt, en dan nog wordt het als een soort gunst "verkocht".
Wel krijg ik een rentevergoeding, maar als ik meer schade geleden heb, dan mag ik weer een klacht en bijbehorende berekening indienen.
Vervolgens krijg ik een brief waarin mij dringend verzocht wordt om tot nader order geen geld naar mijn ING rekening over te (laten) maken, want dat gaat niet goed. Alsof ik erover ga wie er geld naar mij overmaakt!!.
En nu wacht ik alweer twee weken. Ik probeer dagelijks de klantenservice te bereiken, maar die heeft niets anders te melden dan dat ze geprobeerd hebben iets of iemand te bellen of te mailen, en dat die persoon helaas nog niet geantwoord heeft. En hoe lang dit allemaal gaat duren, dat kunnen we niet zeggen. Wacht u vooral rustig af.
Kortom, mijn betaalrekening functioneert niet - ik kan geen overschrijving van een andere bank ontvangen - en ING weet niet wat ze er aan kan doen of hoe lang dit gaat duren. Welnu, dit duurt nu al 4 weken.
Mijn vertrouwen in het gewone betalingsverkeer, en in ING in het bijzonder, is ondertussen totaal verdwenen.
Niet door het falen van de techniek, maar door het totaal falen van de organisatie ING.
De ING organisatie is absoluut niet geinteresseerd in het oplossen van door henzelf veroorzaakte problemen waar je klanten heel veel last van hebben.
De ING organisatie is slechts geinteresseerd in het doorschuiven van het probleem naar een volgende afdeling. ING luistert niet, begrijpt niets en wijst mede daardoor alle verantwoordelijkheid af. Maar volgt wel alle procedures.
ING belt niet terug (wij kunnen hier niet bellen), ING mailt niet naar andere afdelingen of naar de klant (wij kunnen hier niet mailen), ING houdt zich nooit aan de beloofde termijnen, kortom ING is een volkomen autistische organisatie.
En vraagt daar godbetere ook nog geld voor.