Pagina 1 van 3

CanalDigitaal

Geplaatst: 24 sep 2010 11:48
door Peter Bronsveld
CanalDigitaal
t.a.v. afd. Klantenservice
Antwoordnummer 1100
1200 VB HILVERSUM

Zwaanshoek, 24 september 2010

Betreft: klantenservice?
contractnummer NLAJ29277; smartcardnr. 10017186836166

L.S.,

Het moet gezegd worden: er zijn voldoende min of meer vergelijkbare voorbeelden te vinden, maar nooit eerder ben ik een organisatie tegengekomen die er zo goed in slaagt contact en communicatie met zijn (toekomstige) klanten te vermijden als CanalDigitaal!
Chapeau!

De afgelopen maanden heb ik tevergeefs via uw organisatie proberen uit te zoeken waarom mijn in april 2009 aangeschafte smartcard niet meer werkt. Eén maal is het mij gelukt een (allervriendelijkste) medewerker aan de telefoon te krijgen; zij bleek alleen nieuwe abonnementen te mogen verkopen.

Vanochtend al mijn geduld en uithoudingsvermogen bij elkaar geschraapt voor een ultieme poging antwoord op mijn vraag te krijgen. Uw organisatie beschikt over een prachtige website, waar legio vragen met daarbij behorende antwoorden te vinden zijn. Een antwoord op mijn simpele vraag kan ik niet vinden.
De opgegeven 0900 telefoonnummers mogen door mij niet gebruikt worden (want geen klant?), een e-mailadres blijkt alleen beschikbaar voor de pers en op één van de andere “service” nummers (0900-9325) sta ik nu (net zoals bij alle eerdere pogingen) sinds vanochtend 09.00 uur (het is nu 11.05 uur!) “in de wacht”.
Voor de zesde maal heb ik het gehele repertoire van de wachtmuziek langs horen komen en wacht op iemand die mij hoogstwaarschijnlijk gaat vertellen mij niet verder te kunnen helpen.

Ik geef het op……..

Met vriendelijke groet,


Peter Bronsveld

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 24 sep 2010 13:06
door snepke
Probeer dit nr is,is het hoofdkantoor van cd.
035-6555666.
En ik wens je veel sterkte met cd.

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 28 sep 2010 10:34
door Limlander40
Jouw smartkaart begint met 100, dus een oudere seca2 kaart. de nieuwere kaarten beginnen met 128 en zijn seca3. Ze willen de 100 serie eruit hebben ivm met SECA2. Ik vermoed 'kan het helaas nog niet hard maken" dat ze deze kaarten steeds langzaam uitschakelen. Als je dan belt dan zeggen ze "dan zal de kaart wel kapot zijn " en sturen ze je een nieuwe 128 serie. Als je dan pech hebt dan werkt deze weer niet goed in je huidige ontvanger.

Het vreemde hieraan is dat toen er nog geen SECA3 was dat de oude seca2 kaarten nooit defect raakte uit zichzelf.

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 17 okt 2010 13:21
door Jackie_d
Limlander40 schreef: Ik vermoed 'kan het helaas nog niet hard maken" dat ze deze kaarten steeds langzaam uitschakelen. Als je dan belt dan zeggen ze "dan zal de kaart wel kapot zijn " en sturen ze je een nieuwe 128 serie.
Wat bedoel je met langzaam uitschakelen ???

Ik moet zeggen dat ik ook nog een kaartje heb beginnend met 100 , en heb de laatste maanden steeds "uitval" , beeld weg , blokkerig beeld en zo,n rood blokje rechts onderin .
Vroeger had ik dit blokje en beeld weg , als er giga onweer in de lucht was .
Nu is dit dus regelmatig , en het heeft niets met "slecht " weer .
Het ligt ook niet aan de schotel , anders hadden mijn buren daar ook last van gehad.

Ben wel benieuwd welke problemen Peter Bronsveld heeft .

Mijn broer heeft ook niet al te beste ervaringen met canalDigitaal gehad , als het ging om bereikbaarheid .

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 17 okt 2010 14:10
door tennis
Canal Digitaal, heeft ook een eigen website.
Als jullie, daar eens zouden kijken, vinden jullie dit:

http://www.canaldigitaal.nl/klanten/uw- ... uilen.aspx

Voor vragen over satelliet ontvangst is hier een forum:

http://www.satellietforum.com/

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 18 okt 2010 20:27
door Jackie_d
Allemaal leuk en aardig Tennis , maar krijg ik mijn kaartje geruild zonder dat er iets veranderd ??...nee dus !!
Als consument heb ik dus niet veel keus ,ja de keus dat ik de hele handel op ga zeggen .
Langzaam krijg ik namelijk ook het gevoel dat er stelsel matig gestoord word .
Mijn kaartje is niet kapot , want hij doet het per dag op verschillende tijden gewoon 3 uur niet .Wel heel raar ..of niet ??
Zo kun je je klanten ook dwingen je kaartje te ruilen , wat heet ruilen , ruilen gaat niet , je moet er altijd voor betalen , of een ander pakket nemen .

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 18 okt 2010 21:02
door tennis
maar krijg ik mijn kaartje geruild zonder dat er iets veranderd ??...nee dus !!
Wat bedoel je daarmee?

Bron CD

Het omruilen van een Irdeto-2 naar MediaGuard 3 smartcard kan kosteloos gebeuren onder bepaalde voorwaarden.

Bij een Basis-pakket of hoger is het omruilen kosteloos.

Het beste kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het email formulier in MijnCanalDigitaal of telefonisch.

Met vriendelijke groet,

Henk,

Webcareteam CanalDigitaal

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 19 okt 2010 09:35
door agro
Gewoon UPC nemen en de rest is prut.
Dan haal je gelijk de grootst mogelijke prut in huis, is de meest a-sociale - onbeschofte - arrogante - dure, provider welke je, je maar kan bedenken.
Allemaal leuk en aardig Tennis , maar krijg ik mijn kaartje geruild zonder dat er iets veranderd ??...nee dus !!
Wat zou er moeten veranderen dan? Je blijft hetzelfde abonnement behouden met dezelfde zenders, enkel de codering is anders vandaar je een ander kaartje moet hebben dat met de nieuwe codering overweg kan.

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 19 okt 2010 10:02
door Henri42
agro schreef:
Gewoon UPC nemen en de rest is prut.
Dan haal je gelijk de grootst mogelijke prut in huis, is de meest a-sociale - onbeschofte - arrogante - dure, provider welke je, je maar kan bedenken.
Allemaal leuk en aardig Tennis , maar krijg ik mijn kaartje geruild zonder dat er iets veranderd ??...nee dus !!
Wat zou er moeten veranderen dan? Je blijft hetzelfde abonnement behouden met dezelfde zenders, enkel de codering is anders vandaar je een ander kaartje moet hebben dat met de nieuwe codering overweg kan.
Mijn ervaring met C D is eveneens bedroevend, ik heb een schotelinstallatie all inn E 375,- voor bij de caravan gekocht, de C D hulp om de installatie aan de praat te krijgen is bedroevend( blijven resetten helpt nu eenmaal niet, de schotel met C D zet ik op Marktplaats. :)

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 19 okt 2010 10:16
door tennis
Henri42 schreef:
agro schreef:
Gewoon UPC nemen en de rest is prut.
Dan haal je gelijk de grootst mogelijke prut in huis, is de meest a-sociale - onbeschofte - arrogante - dure, provider welke je, je maar kan bedenken.
Allemaal leuk en aardig Tennis , maar krijg ik mijn kaartje geruild zonder dat er iets veranderd ??...nee dus !!
Wat zou er moeten veranderen dan? Je blijft hetzelfde abonnement behouden met dezelfde zenders, enkel de codering is anders vandaar je een ander kaartje moet hebben dat met de nieuwe codering overweg kan.
Mijn ervaring met C D is eveneens bedroevend, ik heb een schotelinstallatie all inn E 375,- voor bij de caravan gekocht, de C D hulp om de installatie aan de praat te krijgen is bedroevend( blijven resetten helpt nu eenmaal niet, de schotel met C D zet ik op Marktplaats. :)


Blijkbaar heb je geen beschrijving gekregen, om na te lezen hoe een installatie moet gebeuren!

Maar dan een schotel op Marktplaats aan te bieden, welke niet werkt, dat is niet netjes, want dan krijgen wij hier opnieuw een topic: Opgelicht op Marktplaats!

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 19 okt 2010 14:01
door Limlander40
CanalDigitaal verkoopt het spul zijnde als voor de zelf installatie.
Daar moeten ze mee ophouden, ze moeten alleen abonnementen verkopen en NIETS meer.

Een vakman erbij halen en je systeem werkt feilloos.

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 19 okt 2010 15:56
door tennis
Limlander40 schreef:CanalDigitaal verkoopt het spul zijnde als voor de zelf installatie.
Daar moeten ze mee ophouden, ze moeten alleen abonnementen verkopen en NIETS meer.

Een vakman erbij halen en je systeem werkt feilloos.
Niemand verplicht jou, om bij CD te kopen.
Je kan ook alleen een kaartje kopen!

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 19 okt 2010 16:34
door Limlander40
Ik koop er ook niet, maar wel de mensen waar het hier om gaat.

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 19 okt 2010 17:03
door tennis
Limlander40 schreef:Ik koop er ook niet, maar wel de mensen waar het hier om gaat.
En zij hebben ook de keuze, om het niet te doen.

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 19 okt 2010 17:28
door A. Onneweer
Canal Digitaal is in mijn ogen de meest klantonvriendelijke provider die bestaat.
Ik was al ongeveer 10 jaar klant toen ik van pakket wilde veranderen; no swet.
Dat gebeurde afgelopen maart. Maar omdat ze de zenders niet hebben die ik prefereer en ook mijn schotel kapot ging, wilde ik van het abonnement af ging ik in juli naar de UPC die de bewuste zenders dus wel heeft. Moet je geloven dat ik mijn abonnement bij Canal Digitaal kon opzeggen... Mooi niet. Ik kon wel een schotel te leen krijgen. Nee, ik wil van het abonnement af. Nee dat kan niet mevrouw, volgend jaar april. En ik ben al meer dan 10 jaar abonnee. Dat doet niet terzake mevrouw, u bent kortgeleden van pakket gewisseld en dan gaat het abonnement weer opnieuw in.
OPLICHTERS, van mij krijgen jullie een SUPER IJSKOUDE DOUCHE.

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 19 okt 2010 17:35
door tennis
A. Onneweer schreef:Canal Digitaal is in mijn ogen de meest klantonvriendelijke provider die bestaat.
Ik was al ongeveer 10 jaar klant toen ik van pakket wilde veranderen; no swet.
Dat gebeurde afgelopen maart. Maar omdat ze de zenders niet hebben die ik prefereer en ook mijn schotel kapot ging, wilde ik van het abonnement af ging ik in juli naar de UPC die de bewuste zenders dus wel heeft. Moet je geloven dat ik mijn abonnement bij Canal Digitaal kon opzeggen... Mooi niet. Ik kon wel een schotel te leen krijgen. Nee, ik wil van het abonnement af. Nee dat kan niet mevrouw, volgend jaar april. En ik ben al meer dan 10 jaar abonnee. Dat doet niet terzake mevrouw, u bent kortgeleden van pakket gewisseld en dan gaat het abonnement weer opnieuw in.
OPLICHTERS, van mij krijgen jullie een SUPER IJSKOUDE DOUCHE.

Weer zo een onzin verhaal, en natuurlijk, omdat het antwoord van het bedrijf jou niet aanstaat, meteen oplichter te roepen.
Als je een contract hebt lopen, dan moet je het uitdienen, dat is er overal zo.
Of je no 10 of 20 klant bent, doet er niets ter zake.
Trouwens na 10 jaar valt jou op, dat CD niet de zenders heeft, wat je prefereert, wil je na een andere provider, dit had je moeten nadenken voor je een nieuw contract ging afsluiten.
Je hebt eerst naar een ander pakket gewisseld, en dan pas gekeken, dat jou zenders er niet in zitten.
Maar de schuld meteen doorschuiven naar het bedrijf.
Van mij krijg je ook de koude douche! :mrgreen:

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 19 okt 2010 18:17
door Limlander40
ze vertellen heel vaak niet bij een aanpassing dat je contract overnieuw ingaat. vaak onderneem jezelf deze stappen niet eens maar wordt je weer eens in je privetijd gebeld door callcenters die targets moeten halen. en die doen er alles aan om deze targets te halen.

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 19 okt 2010 18:28
door tennis
Limlander40 schreef:ze vertellen heel vaak niet bij een aanpassing dat je contract overnieuw ingaat. vaak onderneem jezelf deze stappen niet eens maar wordt je weer eens in je privetijd gebeld door callcenters die targets moeten halen. en die doen er alles aan om deze targets te halen.
Sorry, kan jou bevindingen niet delen.
Mij belt niemand, omdat ik mij al een hele tijd heb aangemeld bij het register"Bel mij niet".
En als er werkelijk eens iemand belt, dan hoef je toch alleen een zin te zeggen: Geen interesse! en ophangen, klaar is kees.
Een contract via de telefoon afsluiten is altijd dodelijk!

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 19 okt 2010 18:29
door A. Onneweer
...Weer zo een onzin verhaal, en natuurlijk, omdat het antwoord van het bedrijf jou niet aanstaat, meteen oplichter te roepen.
Als je een contract hebt lopen, dan moet je het uitdienen, dat is er overal zo.
Of je no 10 of 20 klant bent, doet er niets ter zake.
Trouwens na 10 jaar valt jou op, dat CD niet de zenders heeft, wat je prefereert, wil je na een andere provider, dit had je moeten nadenken voor je een nieuw contract ging afsluiten.
Je hebt eerst naar een ander pakket gewisseld, en dan pas gekeken, dat jou zenders er niet in zitten.
Maar de schuld meteen doorschuiven naar het bedrijf.
Van mij krijg je ook de koude douche! ...

Heerlijk, dankjewel! Ben ik gek op, tennis
Je hebt zeker aandelen van CD dat je zo lief voor ze bent...

Re: CanalDigitaal

Geplaatst: 19 okt 2010 18:41
door tennis
A. Onneweer schreef:...Weer zo een onzin verhaal, en natuurlijk, omdat het antwoord van het bedrijf jou niet aanstaat, meteen oplichter te roepen.
Als je een contract hebt lopen, dan moet je het uitdienen, dat is er overal zo.
Of je no 10 of 20 klant bent, doet er niets ter zake.
Trouwens na 10 jaar valt jou op, dat CD niet de zenders heeft, wat je prefereert, wil je na een andere provider, dit had je moeten nadenken voor je een nieuw contract ging afsluiten.
Je hebt eerst naar een ander pakket gewisseld, en dan pas gekeken, dat jou zenders er niet in zitten.
Maar de schuld meteen doorschuiven naar het bedrijf.
Van mij krijg je ook de koude douche! ...

Heerlijk, dankjewel! Ben ik gek op, tennis
Je hebt zeker aandelen van CD dat je zo lief voor ze bent...

Neen, ik heb geen aandelen en ik werk ook niet voor CD.
Maar ik kan het niet uitstaan, als mensen roepen oplichter, en zij het zelf verprutst hebben.
Ik heb al vaker geschreven, ik wacht nog op het moment, dat een van deze bedrijven eens aangifte doet wegens smaad, misschien wordt het dan eens wat stiller.