Hoe kom ik van telfort af?
Geplaatst: 24 sep 2010 12:09
Hallo
Ik ben ongeveer 4 maanden geleden overgestapt van vodafone prepaid naar abbonement telfort. Gelijk met zo'n mooie htc legend en internet erbij en dus een 2 jarig contract.
Omdat ik niet veel bel was mijn beltegoed van vodafone pas na 2 maanden op en heb ik toen dus nummerbehoud aangevraagd, dat ging niet via de website omdat deze telkens storingen gaf en heb ik dus via het dure 0900 nummer moeten doen.
Toen ik vervolgens een nieuwe rekening kreeg was deze opeens 214 euro omdat op de een of andere manier het onbeperkt internet niet meer onbeperkt was geworden en ik dus voor de data zou moeten betalen.
Ik heb het bedrag gestorneerd en de helpdesk gebeld die via het dure 0900 nummer na eerst 10 minuten wachten en daarna een aantal keer uitleggen omdat ze het niet gelijk snapten eindelijk toch een klacht in het systeem gezet hadden.
Ongeveer een week later kreeg ik een brief met acceptgiro thuis met de melding dat als ik die 214 euro niet op tijd zou betalen afgesloten zou worden. Ik ging er vanuit dat zolang de klacht in behandeling was dit niet zou gebeuren en heb er dus niet op gereageert.
Toen ik een week later dus toch afgesloten was heb ik weer met het dure 0900 nummer moeten bellen en hebben ze de status van niet betaald naar klacht in behandeling veranderd en mij weer aangesloten.
Een aantal dagen later kreeg ik een smsje dat ik een refund zou krijgen van 174 euro.
Op de nieuwe rekening heb ik niets kunnen terug vinden over de 174 euro, er stond weer een ander bedrag op over een correctie. Het totaal van deze rekening kwam op -154 euro, of wel ik krijg geld van hun.
Nou is vorige week 15,95 afgeschreven door telfort en heb ik die dus gestorneerd. Op dit moment leek het me slim om even een overzicht te maken van alle transacties die er nu op mijn rekening geweest zijn.
Daarbij zag ik dat ze dus vanaf het begin al alles dubbel afschrijven, net alsof ik dus 2 contracten heb ofzo.
Eigenlijk wil ik het liefst heel dat telfort opzeggen omdat ik er totaal geen vertrouwen meer in heb, maar dan moet ik waarschijnlijk mijn abbonements kosten voor die 2 jaar gewoon betalen.
Weet iemand of dit hele gedoe al genoeg is om als contractbreuk van hun kant te kunnen zien en op die manier zonder de 2 jaar abbonements kosten er vanaf te komen?
Alvast bedankt voor de reacties,
Jeroen
Ik ben ongeveer 4 maanden geleden overgestapt van vodafone prepaid naar abbonement telfort. Gelijk met zo'n mooie htc legend en internet erbij en dus een 2 jarig contract.
Omdat ik niet veel bel was mijn beltegoed van vodafone pas na 2 maanden op en heb ik toen dus nummerbehoud aangevraagd, dat ging niet via de website omdat deze telkens storingen gaf en heb ik dus via het dure 0900 nummer moeten doen.
Toen ik vervolgens een nieuwe rekening kreeg was deze opeens 214 euro omdat op de een of andere manier het onbeperkt internet niet meer onbeperkt was geworden en ik dus voor de data zou moeten betalen.
Ik heb het bedrag gestorneerd en de helpdesk gebeld die via het dure 0900 nummer na eerst 10 minuten wachten en daarna een aantal keer uitleggen omdat ze het niet gelijk snapten eindelijk toch een klacht in het systeem gezet hadden.
Ongeveer een week later kreeg ik een brief met acceptgiro thuis met de melding dat als ik die 214 euro niet op tijd zou betalen afgesloten zou worden. Ik ging er vanuit dat zolang de klacht in behandeling was dit niet zou gebeuren en heb er dus niet op gereageert.
Toen ik een week later dus toch afgesloten was heb ik weer met het dure 0900 nummer moeten bellen en hebben ze de status van niet betaald naar klacht in behandeling veranderd en mij weer aangesloten.
Een aantal dagen later kreeg ik een smsje dat ik een refund zou krijgen van 174 euro.
Op de nieuwe rekening heb ik niets kunnen terug vinden over de 174 euro, er stond weer een ander bedrag op over een correctie. Het totaal van deze rekening kwam op -154 euro, of wel ik krijg geld van hun.
Nou is vorige week 15,95 afgeschreven door telfort en heb ik die dus gestorneerd. Op dit moment leek het me slim om even een overzicht te maken van alle transacties die er nu op mijn rekening geweest zijn.
Daarbij zag ik dat ze dus vanaf het begin al alles dubbel afschrijven, net alsof ik dus 2 contracten heb ofzo.
Eigenlijk wil ik het liefst heel dat telfort opzeggen omdat ik er totaal geen vertrouwen meer in heb, maar dan moet ik waarschijnlijk mijn abbonements kosten voor die 2 jaar gewoon betalen.
Weet iemand of dit hele gedoe al genoeg is om als contractbreuk van hun kant te kunnen zien en op die manier zonder de 2 jaar abbonements kosten er vanaf te komen?
Alvast bedankt voor de reacties,
Jeroen