ITS Electronics - Slechte Service !! TV defect na 6 dagen
Geplaatst: 24 sep 2010 19:50
ITS ELECTRONICS PRODUCT & SERVICE KLACHT
Als je er over nadenkt om een product bij ITS Electronics aan te schaffen,
lees dan aub mijn ervaring met ITS hieronder. Trek je eigen conclusie,
maar ik koop niets meer bij ITS.
Begin augustus heb ik een Samsung Plasma TV gekocht via de online website
Van ITS Electronics. Deze is afgeleverd op 20 Augustus, en alles was prima.
Echter na 6 dagen valt het beeld weg, en is er alleen nog maar audio.
Het beeld werkt niet meer, want menu’s zijn ook niet te selecteren.
Dit begon op donderdag 26 Augustus. Zes dagen na de levering.
Op 27 Augustus ( 7 dagen na de levering ) ben ik gelijk gaan bellen naar de Samsung helpdesk. Na het uitleggen van het probleem, werd er meteen gezegd dat de televisie gerepareerd moest worden. Er werd mij niets gevraagd of wat ik gedaan had of eventuele andere oplossingen ( reboot, software update etc. ) Op mijn vraag of Samsung producten vaker binnen een week defect raken, werd er volmondig “ nee meneer nooit “ geantwoord.Mij werd door de Samsung medewerker geadviseerd om met mijn dealer contact op te nemen.Maar mocht ik dit dezelfde dag nog willen oplossen of omruilen, dan moest ik snel zijn, want het was al bijna zes uur, aldus de Samsung medewerker.
Na dit gesprek ben ik de ITS winkel in mijn straat gaan bellen.
Deze medewerker vond het zeer vervelend dat mijn televisie al stuk was.
Maar na het opgeven van mijn ordernummer, antwoordde hij dat hij mij niet kon helpen.De TV was online gekocht dus moest ik bij het hoofdkantoor van ITS zijn.Hij adviseerde mij de link te gebruiken op de website om het probleem aan te geven.Dit is tevens de enige manier op de ITS website om contact met hen op te nemen.Het hoofdkantoor zou dan zeer spoedig met een oplossing komen.
Dit verzekerde hij mij.
Na het gesprek met de ITS medewerker heb ik meteen via de link op de ITS websiteeen email gestuurd met mijn probleem en contactgegevens.
Een automatisch antwoord email van ITS gaf aan dat ik binnen 24 uur een reactie van ITS kon verwachten. Dit is nog steeds allemaal gedaan op dag 7 binnen de 2 weken omruilperiode.
En hier begint het wachten..
Maandag 30 augustus geen reactie
Dinsdag 31 augustus geen reactie
Woensdag 01 september geen reactie
Donderdag 02 september heb ik een tweede email gestuurd als reminder voor de eerste.
Vrijdag 03 september heb ik via google een telefoonnummer gevonden voor de ITS helpdesk.Dit ben ik gaan gebruiken omdat dit de laatste dag was van de 14 dagen omruilperiode.Ik kreeg van ITS helpdesk medewerker A te horen dat mijn mails niet waren ontvangen noch behandeld. Dit kwam grotendeels
doordat veel medewerkers op vakantie waren.Medewerker A vroeg ik aan hem het probleem wilde vertellen.Dit heb ik gedaan en medewerker A gaf aan het einde van het gesprek aan, dat hij begreep mij dat ik een nieuw toestel wilde ipv een reparatie.Dit bevestigde ik.Medewerker A nam mijn contactgegevens op en vertelde mij dat hij mij zou bellen met een oplossing. Ik heb specifiek gevraagd hoe en wat ik kon verwachten qua feedback.
Hij zou mij terugbellen.
Vervolgens moest ik weer wachten…..
maandag 6 september geen reactie
dinsdag 7 september geen reactie
woensdag 8 september geen reactie
donderdag 9 september geen reactie
vrijdag 10 september geen reactie.
Maandag 13 september ben ik wederom gaan bellen naar de ITS helpdesk.
Eenmaal medewerker A aan de lijn te hebben, vroeg ik of hij antwoord voor mij had.Medewerker A zegt mij niet te herinneren en vroeg of hij mij dan had moet terugbellen.Na mijn uitleg geeft hij aan dat ik niet in zijn terugbel-laatje zat. Wat dat dan ook mag betekenen…Medewerker A vraagt mijn postcode om mijn gegevens op te halen.Hij vraagt mij of hij mij mag terugbellen zodra hij de gegevens heeft opgezocht.Dit was rond 11 of 12 uur in de ochtend, en om 16.00 uur ben ik nogmaals gaan bellen.Ik kreeg meteen Medewerker A aan de lijn, ik vroeg of hij mijn postcode had gevonden.Hierop vroeg hij wie ik was , en na het noemen van mijn naam bevestigde hij dat ik voorde wasmachine belde.
Toen ik aangaf dat ik voor de plasma tv belde, herkende hij mij. Hij vertelde mij dat een collega van hem op het punt stond om mij te bellen. Deze collega had meer ervaring en zou het verder met mij regelen. Zo`n 45 minuten later werd ik inderdaad gebeld door ITS helpdesk.Dit was medewerker B. Medewerker B vertelde mij dat Medewerker A nog maar anderhalve week werkt op de ITS helpdesk en niet meer wist wat hij moest doen. Medewerker B was op
de hoogte van mijn probleem. Hij vertelde mij dat ITS een regel heeft welke ze dead on arrival noemen. Dit betekent dat een product wat binnen een week defect raakt, omgeruild kan worden. Dit vertelde hij zeer kort en onduidelijk en ging snel over naar de voor mij gevonden oplossing. ITS ging (nogmaals) aan Samsung een bericht sturen, om contact met mij op te nemen voor een monteur. De monteur zal volgens ITS bepalen of de TV gerepareerd dient te worden of dat deze echt vervangen moet worden. Hierop antwoordde ik dat ik nog even het eerste stukje wilde horen. De dead on arrival regel geldt in de eerste week van de aankoop, echter gaf medewerker B aan dat ik buiten de eerste week pas contact heb opgenomen en geen recht heb op een nieuw toestel. Hierop heb ik aangegeven dat ik binnen een week ITS gemaild heb, maar nooit een reactie heb ontvangen .En dat ik binnen twee weken ook telefonisch aan Medewerker A mijn probleem heb voorgelegd maar dat hier ook niet op gereageerd is. Tevens heb ik heb verteld dat het altijd 14 dagen is in plaats van 7 dagen met een dead on arrival regel. Hij kon hier niets aan doen aangezien het een te grote kostenpost was voor ITS om het toestel terug te nemen. Ik had dus geen andere keus dan op Samsung te wachten. Deze zouden mij bellen volgens medewerker B om een afspraak te maken voor een monteur.
Hiermee hebben wij het gesprek beëindigd.
Dinsdag 14 september geen reactie
Woensdag 15 september geen reactie
Donderdag 16 september geen reactie
Vrijdag 17 september geen reactie
Maandag 20 september geen reactie
Dinsdag 21 september ben ik zelf weer gaan bellen naar de ITS helpdesk.
Ik krijg medewerkster R aan de lijn, geef gelijk mijn ordernummer door en vraag of medewerker B aanwezig is. Deze is aanwezig maar in gesprek. Ik geef aan bij medewerkster R dat ik graag even wacht op medewerker B. Dit is oké en na een paar minuten krijg ik nogmaals Medewerkster R. Deze vertelt mij dat Medewerker B nog lang niet bereikbaar is.Medewerkster R geeft aan mij te willen helpen.Ik vertel haar nogmaals mijn verhaal, en geef aan dat ITS deze week een nieuwe TV kan brengen en de oude kan ophalen of dat ITS mijn geld terug kan storten en de TV kan ophalen.Zij geeft aan dit te begrijpen en gaat overleggen met Medewerker B.Zij komt een aantal minuten later bij mij terug en geeft aan dat medewerker B nog steeds in gesprek is. Hierna vertelt zij mij dat ik moet wachten op de Samsung monteur welke de tv gaat controleren op reparatie of omruiling. Ik geef aan hier niet akkoord mee te gaan, maar daar heeft de medewerkster geen boodschap aan. Ik ben dus genoodzaakt om te wachten op
een monteur van Samsung. Aan de 7/14 dagen omruilperiode wordt geen gehoor gegeven.Ik vertel de medewerkster dat ik wil dat zij vandaag een afspraak voor mij maakt met Samsung en hiervan een bevestiging van haar van verwacht.De rest van de dag krijg ik geen reactie meer.
Woensdag 22 September bel ik weer naar ITS helpdesk en ik krijg medewerkster An aan de lijn,Zij geeft aan dat medewerkster R in gesprek is. Medewerkster R belt mij terug en vraagt of Samsung mij al gebeld heeft. Ik zeg nee, waarop zij aangeeft mij in de wacht te zetten om Samsung te bellen. Na een paar minuten komt zij bij mij terug, en bevestigt dat Samsung mij vandaag gaat bellen. Voor de rest van de dag krijg ik noch van Samsung noch van ITS een reactie.
Donderdag 23 September word ik gebeld door Selectro. Deze loopt met mij enkele gegevens door. Selectro vertelt mij dat er morgen een monteur langs kan komen en dat mijn toestel hoogstwaarschijnlijk meegenomen wordt. Zij vraagt of ik een leentoestel wens en of de monteur kan langskomen. Hiermee ga ik noodgedwongen door ITS maar mee akkoord.
Vrijdag 24 September komt de monteur langs. Deze heeft een leentoestel bij zich en neemt mijn toestel mee voor reparatie. Er wordt ter plaatse niets getest. De monteur vraagt nog of de tv wel heeft gewerkt. Ik geef aan dat deze na 6 dagen defect is geraakt. Hierop vraagt hij waarom ik geen nieuw toestel krijg van mijn dealer. Of ik de doos niet meer heb, of dat ik niet binnen een week heb gereageerd. Ik vertel hem dat ik de doos nog heb en het binnen een week bij ITS heb gemeld voor een nieuw toestel.
Nu is het wachten tot de tv gerepareerd is en terug gebracht wordt.
Ik ga er niet van uit dat ITS nog contact met mij zal opnemen om iets door te geven.
ITS Electronics is mij als klant kwijt. Het bedrijf neemt niet de verantwoordelijkheid die het moet nemen. En de medewerkers vertellen dingen die ze niet waar kunnen of gaan maken.Ik heb binnen een week aangegeven dat mijn TV defect is en dit is genegeerd door ITS.Dit was mijn 3e “ grote “ aankoop bij ITS en meteen mijn laatste.17 september bij BCC een nieuwe desktop aangeschaft en bij BCC is er duidelijk verteld dat indien er iets mee is ik binnen 2 weken recht heb op mijn geld of een nieuwe desktop.
En zo hoort het.
Als je er over nadenkt om een product bij ITS Electronics aan te schaffen,
lees dan aub mijn ervaring met ITS hieronder. Trek je eigen conclusie,
maar ik koop niets meer bij ITS.
Begin augustus heb ik een Samsung Plasma TV gekocht via de online website
Van ITS Electronics. Deze is afgeleverd op 20 Augustus, en alles was prima.
Echter na 6 dagen valt het beeld weg, en is er alleen nog maar audio.
Het beeld werkt niet meer, want menu’s zijn ook niet te selecteren.
Dit begon op donderdag 26 Augustus. Zes dagen na de levering.
Op 27 Augustus ( 7 dagen na de levering ) ben ik gelijk gaan bellen naar de Samsung helpdesk. Na het uitleggen van het probleem, werd er meteen gezegd dat de televisie gerepareerd moest worden. Er werd mij niets gevraagd of wat ik gedaan had of eventuele andere oplossingen ( reboot, software update etc. ) Op mijn vraag of Samsung producten vaker binnen een week defect raken, werd er volmondig “ nee meneer nooit “ geantwoord.Mij werd door de Samsung medewerker geadviseerd om met mijn dealer contact op te nemen.Maar mocht ik dit dezelfde dag nog willen oplossen of omruilen, dan moest ik snel zijn, want het was al bijna zes uur, aldus de Samsung medewerker.
Na dit gesprek ben ik de ITS winkel in mijn straat gaan bellen.
Deze medewerker vond het zeer vervelend dat mijn televisie al stuk was.
Maar na het opgeven van mijn ordernummer, antwoordde hij dat hij mij niet kon helpen.De TV was online gekocht dus moest ik bij het hoofdkantoor van ITS zijn.Hij adviseerde mij de link te gebruiken op de website om het probleem aan te geven.Dit is tevens de enige manier op de ITS website om contact met hen op te nemen.Het hoofdkantoor zou dan zeer spoedig met een oplossing komen.
Dit verzekerde hij mij.
Na het gesprek met de ITS medewerker heb ik meteen via de link op de ITS websiteeen email gestuurd met mijn probleem en contactgegevens.
Een automatisch antwoord email van ITS gaf aan dat ik binnen 24 uur een reactie van ITS kon verwachten. Dit is nog steeds allemaal gedaan op dag 7 binnen de 2 weken omruilperiode.
En hier begint het wachten..
Maandag 30 augustus geen reactie
Dinsdag 31 augustus geen reactie
Woensdag 01 september geen reactie
Donderdag 02 september heb ik een tweede email gestuurd als reminder voor de eerste.
Vrijdag 03 september heb ik via google een telefoonnummer gevonden voor de ITS helpdesk.Dit ben ik gaan gebruiken omdat dit de laatste dag was van de 14 dagen omruilperiode.Ik kreeg van ITS helpdesk medewerker A te horen dat mijn mails niet waren ontvangen noch behandeld. Dit kwam grotendeels
doordat veel medewerkers op vakantie waren.Medewerker A vroeg ik aan hem het probleem wilde vertellen.Dit heb ik gedaan en medewerker A gaf aan het einde van het gesprek aan, dat hij begreep mij dat ik een nieuw toestel wilde ipv een reparatie.Dit bevestigde ik.Medewerker A nam mijn contactgegevens op en vertelde mij dat hij mij zou bellen met een oplossing. Ik heb specifiek gevraagd hoe en wat ik kon verwachten qua feedback.
Hij zou mij terugbellen.
Vervolgens moest ik weer wachten…..
maandag 6 september geen reactie
dinsdag 7 september geen reactie
woensdag 8 september geen reactie
donderdag 9 september geen reactie
vrijdag 10 september geen reactie.
Maandag 13 september ben ik wederom gaan bellen naar de ITS helpdesk.
Eenmaal medewerker A aan de lijn te hebben, vroeg ik of hij antwoord voor mij had.Medewerker A zegt mij niet te herinneren en vroeg of hij mij dan had moet terugbellen.Na mijn uitleg geeft hij aan dat ik niet in zijn terugbel-laatje zat. Wat dat dan ook mag betekenen…Medewerker A vraagt mijn postcode om mijn gegevens op te halen.Hij vraagt mij of hij mij mag terugbellen zodra hij de gegevens heeft opgezocht.Dit was rond 11 of 12 uur in de ochtend, en om 16.00 uur ben ik nogmaals gaan bellen.Ik kreeg meteen Medewerker A aan de lijn, ik vroeg of hij mijn postcode had gevonden.Hierop vroeg hij wie ik was , en na het noemen van mijn naam bevestigde hij dat ik voorde wasmachine belde.
Toen ik aangaf dat ik voor de plasma tv belde, herkende hij mij. Hij vertelde mij dat een collega van hem op het punt stond om mij te bellen. Deze collega had meer ervaring en zou het verder met mij regelen. Zo`n 45 minuten later werd ik inderdaad gebeld door ITS helpdesk.Dit was medewerker B. Medewerker B vertelde mij dat Medewerker A nog maar anderhalve week werkt op de ITS helpdesk en niet meer wist wat hij moest doen. Medewerker B was op
de hoogte van mijn probleem. Hij vertelde mij dat ITS een regel heeft welke ze dead on arrival noemen. Dit betekent dat een product wat binnen een week defect raakt, omgeruild kan worden. Dit vertelde hij zeer kort en onduidelijk en ging snel over naar de voor mij gevonden oplossing. ITS ging (nogmaals) aan Samsung een bericht sturen, om contact met mij op te nemen voor een monteur. De monteur zal volgens ITS bepalen of de TV gerepareerd dient te worden of dat deze echt vervangen moet worden. Hierop antwoordde ik dat ik nog even het eerste stukje wilde horen. De dead on arrival regel geldt in de eerste week van de aankoop, echter gaf medewerker B aan dat ik buiten de eerste week pas contact heb opgenomen en geen recht heb op een nieuw toestel. Hierop heb ik aangegeven dat ik binnen een week ITS gemaild heb, maar nooit een reactie heb ontvangen .En dat ik binnen twee weken ook telefonisch aan Medewerker A mijn probleem heb voorgelegd maar dat hier ook niet op gereageerd is. Tevens heb ik heb verteld dat het altijd 14 dagen is in plaats van 7 dagen met een dead on arrival regel. Hij kon hier niets aan doen aangezien het een te grote kostenpost was voor ITS om het toestel terug te nemen. Ik had dus geen andere keus dan op Samsung te wachten. Deze zouden mij bellen volgens medewerker B om een afspraak te maken voor een monteur.
Hiermee hebben wij het gesprek beëindigd.
Dinsdag 14 september geen reactie
Woensdag 15 september geen reactie
Donderdag 16 september geen reactie
Vrijdag 17 september geen reactie
Maandag 20 september geen reactie
Dinsdag 21 september ben ik zelf weer gaan bellen naar de ITS helpdesk.
Ik krijg medewerkster R aan de lijn, geef gelijk mijn ordernummer door en vraag of medewerker B aanwezig is. Deze is aanwezig maar in gesprek. Ik geef aan bij medewerkster R dat ik graag even wacht op medewerker B. Dit is oké en na een paar minuten krijg ik nogmaals Medewerkster R. Deze vertelt mij dat Medewerker B nog lang niet bereikbaar is.Medewerkster R geeft aan mij te willen helpen.Ik vertel haar nogmaals mijn verhaal, en geef aan dat ITS deze week een nieuwe TV kan brengen en de oude kan ophalen of dat ITS mijn geld terug kan storten en de TV kan ophalen.Zij geeft aan dit te begrijpen en gaat overleggen met Medewerker B.Zij komt een aantal minuten later bij mij terug en geeft aan dat medewerker B nog steeds in gesprek is. Hierna vertelt zij mij dat ik moet wachten op de Samsung monteur welke de tv gaat controleren op reparatie of omruiling. Ik geef aan hier niet akkoord mee te gaan, maar daar heeft de medewerkster geen boodschap aan. Ik ben dus genoodzaakt om te wachten op
een monteur van Samsung. Aan de 7/14 dagen omruilperiode wordt geen gehoor gegeven.Ik vertel de medewerkster dat ik wil dat zij vandaag een afspraak voor mij maakt met Samsung en hiervan een bevestiging van haar van verwacht.De rest van de dag krijg ik geen reactie meer.
Woensdag 22 September bel ik weer naar ITS helpdesk en ik krijg medewerkster An aan de lijn,Zij geeft aan dat medewerkster R in gesprek is. Medewerkster R belt mij terug en vraagt of Samsung mij al gebeld heeft. Ik zeg nee, waarop zij aangeeft mij in de wacht te zetten om Samsung te bellen. Na een paar minuten komt zij bij mij terug, en bevestigt dat Samsung mij vandaag gaat bellen. Voor de rest van de dag krijg ik noch van Samsung noch van ITS een reactie.
Donderdag 23 September word ik gebeld door Selectro. Deze loopt met mij enkele gegevens door. Selectro vertelt mij dat er morgen een monteur langs kan komen en dat mijn toestel hoogstwaarschijnlijk meegenomen wordt. Zij vraagt of ik een leentoestel wens en of de monteur kan langskomen. Hiermee ga ik noodgedwongen door ITS maar mee akkoord.
Vrijdag 24 September komt de monteur langs. Deze heeft een leentoestel bij zich en neemt mijn toestel mee voor reparatie. Er wordt ter plaatse niets getest. De monteur vraagt nog of de tv wel heeft gewerkt. Ik geef aan dat deze na 6 dagen defect is geraakt. Hierop vraagt hij waarom ik geen nieuw toestel krijg van mijn dealer. Of ik de doos niet meer heb, of dat ik niet binnen een week heb gereageerd. Ik vertel hem dat ik de doos nog heb en het binnen een week bij ITS heb gemeld voor een nieuw toestel.
Nu is het wachten tot de tv gerepareerd is en terug gebracht wordt.
Ik ga er niet van uit dat ITS nog contact met mij zal opnemen om iets door te geven.
ITS Electronics is mij als klant kwijt. Het bedrijf neemt niet de verantwoordelijkheid die het moet nemen. En de medewerkers vertellen dingen die ze niet waar kunnen of gaan maken.Ik heb binnen een week aangegeven dat mijn TV defect is en dit is genegeerd door ITS.Dit was mijn 3e “ grote “ aankoop bij ITS en meteen mijn laatste.17 september bij BCC een nieuwe desktop aangeschaft en bij BCC is er duidelijk verteld dat indien er iets mee is ik binnen 2 weken recht heb op mijn geld of een nieuwe desktop.
En zo hoort het.