Pagina 1 van 2
Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 26 sep 2010 16:46
door mice
Onlangs heb ik mijn dig.videocamera van Sony ter reparatie aangeboden bij FRS Europa (via de website van Sony waren zij geautoriseerd). Het is een camera van meer dan 10 jaar oud, maar hij werkt perfect, alleen de firewire aansluiting is kapot. Na een week kon ik hem ophalen, helaas niet gerepareerd omdat FRS geen onderdelen meer op voorraad heeft voor oude camera's. Om hem weer mee te krijgen moest ik onderzoekskosten betalen. Wat mij verbaasd en ook ergert is het feit dat van te voren al duidelijk is, dat dit een oude camera is en er geen onderdelen voor zijn, maar dat er toch "onderzoekskosten" in rekening gebracht wordt. Het advies was om zelf maar op internet naar de connector te zoeken.
Zijn er meer mensen met soortegelijke ervaringen, want zo word je wel slapend rijk.
mice,
p.s. inmiddels ligt de camera bij een andere reparateur, die kennelijk geen probleem heeft met onderdelen.
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 30 sep 2010 17:00
door zwartmollie
Ik heb er geen ervaring mee.Maar wil ook graag weten hoe dat gaat.
Heb een sony ciber-shot camera gekocht bij Trekpleister in Haaksbergen.
Elf maanden geleden,nou gaat de lens niet meer naar binnen.En gaat hij niet meer aan.En er zit nog garantie op.
Ben er vanmorgen mee naar Trekpleister geweest in Haaksbergen.
eerst kreeg ik €70,00 terug,maar hij koste €89,99.Het meisje wist niet hoe ze het verder moest afhandelen.Kwam de filiaalhoudster,nee boven de €50,00 mochten ze niks terug geven.
Je moest het zelf maar afhandelen met Frs draaibrugweg 2 Almere.
Vind dit een slechte zaak,en ben dan ook benieuwd of iemand hier eerder zaken mee heeft gedaan.
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 01 okt 2010 21:23
door TheLD
FRS is het reparatiecentrum van Sony CE produkten. Zij handelen ook de garantie af.
Je kunt de camera ook inleveren bij de Trekpleister, zij zijn verantwoordelijk voor de reparatie. Zelf doen via FRS kan natuurlijk ook. Kijk eens op:
http://www.frsbenelux.nl/consument/consument.php
Wat betreft de onderzoekskosten van de TS, leg mij eens uit waarom ze geen kosten in rekening mogen brengen. Het staat duidelijk op hun site:
http://www.frsbenelux.nl/reparatie/sony.php
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 06 okt 2010 16:37
door blinkie321
Ik zou 'm maar niet meer naar FRS sturen.
Die zijn failliet dus dan moet je nog maar hopen dat je 'm binnen een normale tijd terug kan krijgen.
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 06 okt 2010 17:03
door TheLD
Die zijn failliet
Vertel....
Site doet het nog, zijn bereikbaar, kvk staat niets, faillissementen.com ook niet.
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 06 okt 2010 19:37
door blinkie321
Geen idee hoe snel en wanneer het op faillissementen.com wordt vermeld.
Het is iig afgelopen dinsdag in een besloten zitting behandeld in Lelystad.
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 06 okt 2010 22:04
door debeek
Even een correctie,
FRS Europa is NIET failliet, maar wel FRS Benelux.
FRS Benelux was een onderdeel van FRS Europa en was een BV binnen een BV
er zijn 8 mensen van Benelux na het faillisement overgegaan naar Europa om daar
verder te gaan met het repareren.
Sony Nederland heeft in 2005 de Technische dienst afgestoten deze is verder gegaan als MBS E2E tot sept 2009 waarna het FRS benelux is geworden.
een ex medewerker van Sony / MBS E2E en helaas voor 3 mnd ook FRS..
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 07 okt 2010 07:21
door blinkie321
Dat is correct maar FRS Benelux was de geauthoriseerde partner van Sony en niet FRS Europe.
Ze willen wel een doorstart maken maar vooralsnog is er helemaal niet bekend of dat gaat lukken. Dat zal de curator moeten gaan beslissen.
Ik zou dus toch maar wel even afwachten wat er gaat gebeuren alvorens ik ook maar iets naar die tent zou sturen.
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 08 okt 2010 00:34
door frseurope
FRS Europe BV is het officiele Nederlandse geauthoriseerde service center voor Sony voor alle CE producten en blijft dit ook.
FRS Benelux was een dochter-onderneming.
Door re-organisatie zijn de activiteiten van FRS benelux ondergebracht in FRS Europe. De handelsnaam FRS benelux zal ophouden te bestaan.
Alle reparaties voor Sony zullen conform de garantievoorwaarden worden afgehandeld. Voor eventuele vragen belt u ons call-center.
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 08 okt 2010 00:56
door WillemV
frseurope schreef:De handelsnaam FRS benelux zal ophouden te bestaan.
Ja, door een faillissement, lees ik eerder in dit topic. Waarom?
Alle reparaties voor Sony zullen conform de garantievoorwaarden worden afgehandeld. Voor eventuele vragen belt u ons call-center.
Jaja. En alle crediteuren van jullie failliete dochter kunnen naar hun centen fluiten. Dit is, naar mijn mening, geen 'eerlijke' vorm 'van zaken doen'.
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 08 okt 2010 12:20
door nllismaj
Ik zie hier dezelfde sussende tekst van user frseurope die ik ook al op een ander forum (forum.scramble.nl) tegenkwam. Even in de nachtelijke uurtjes nog wat doortikken om de gevolgschade te beperken, he Bas?
Achteraf makkelijk gezegd natuurlijk, maar het voorgevoel dat ik vorig jaar had bij de kennismaking met FRS bleek dus helemaal te kloppen.
Het meest opmerkelijke is dat er een aantal (ik lees hier acht) mensen van FRS Benelux BV kunnen blijven. Hoe zit dat? Doe dat ook eens uitleggen hier, user frseurope ....
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 08 okt 2010 12:54
door nllismaj
Nog even reageren op het verhaal van mice van 26/9:
Heb een LCD-televisie waarvan het scherm is ingeslagen. Sony onderdelen dienen bij FRS besteld te worden. FRS gevraagd wat een dergelijk panel kost. Antwoord was dat een LCD-panel niet aan niet-geauthoriseerden werd geleverd, dus dat de reparatie bij hun (FRS) moest gebeuren. De vraag wat dat dan ging kosten kon niet beantwoord worden, want het apparaat moest eerst onderzocht worden alvorens men een uitspraak kon doen. Bij niet-accoord zou er 60 Euro berekend worden.
Uitgelegd dat er niets onderzocht hoefde te worden, want dat al volledig duidelijk was wat er aan het apparaat mankeerde. Ik had niet gevraagd wat het zou gaan kosten om het apparaat te repareren: ik had gevraagd wat het zou gaan kosten als FRS het LCD-panel gaat vervangen. Dat is nl. in mijn beleving heel wat anders; het risico of het toestel daarna wel of niet weer helemaal in orde is dat ligt dan bij mij.
Sony Service Marketing (Mark Anthonie) gebeld en die zei dat FRS het eigen beleid bepaalde mbt. tot het niet geven van een prijsopgave zonder dat apparatuur door hen onderzocht was.
Zo zie je maar dat de ene partij je dwingt met de andere partij zaken te doen, maar dan even later weer zegt niet voor die partij verantwoordelijk te zijn.
Men wilde toch graag mij - als de prijs van het panel vervangen me te hoog zou zijn - even zestig overbodige Euro's uit de zak kloppen! Dat is kennelijk service anno 2010!
P.S. Natuurlijk zijn onderzoekskosten in de 99% van de gevallen WEL gerechtvaardigd, omdat er dan daadwerkelijk IN het apparaat gezocht moet worden wat de storing veroorzaakt. Bij een ingeslagen LCD-panel, waarbij de TV nog voor meer dan de helft beeld geeft, is in 1 oogopslag aan de buitenkant van het toestel meteen al helemaal duidelijk wat er aan mankeert en is het dus grote onzin dat er "alleen door een geautoriseerde partner een complete beoordeling van de reparatie mogelijk is."
P.P.S. Het probleem is uiteindelijk wel door mijzelf opgelost, gewoon met een nieuw paneel van Sony. (En nee, hoe precies dat gaat het verhaal hier niet vermelden ...)
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 08 okt 2010 14:56
door blinkie321
nllismaj schreef:Het meest opmerkelijke is dat er een aantal (ik lees hier acht) mensen van FRS Benelux BV kunnen blijven. Hoe zit dat? Doe dat ook eens uitleggen hier, user frseurope ....
Van die 8 zijn er gisteren nog 2 op FRS wijze de laan uit gestuurd.
Totaal komt het op 20 mensen die geen baan meer hebben omdat FRS niet met geld om kan gaan.
Diegen die wel een contract aangeboden krijgen vallen dan niet onder FRS europe maar onder AES-FRS.
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 08 okt 2010 18:04
door mice
TheLD schreef:FRS is het reparatiecentrum van Sony CE produkten. Zij handelen ook de garantie af.
Je kunt de camera ook inleveren bij de Trekpleister, zij zijn verantwoordelijk voor de reparatie. Zelf doen via FRS kan natuurlijk ook. Kijk eens op:
http://www.frsbenelux.nl/consument/consument.php
Wat betreft de onderzoekskosten van de TS, leg mij eens uit waarom ze geen kosten in rekening mogen brengen. Het staat duidelijk op hun site:
http://www.frsbenelux.nl/reparatie/sony.php
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 08 okt 2010 18:19
door mice
Wat wordt er bedoeld met dat het duidelijk is dat er onderzoekskosten gerekend mogen worden? Zelf hebben ze aangegeven dat van deze oude camera geen onderdelen meer op voorraad zijn en/of besteld (kunnen) worden.
Het probleem was op voorhand al duidelijk, de leeftijd was duidelijk, het feit dat er dan geen onderdelen meer voor zijn was duidelijk. Hoe duidelijk kan je zijn?? Daar hoeft echt geen camera voor onderzocht te worden.
Inmiddels is de camera tot volle tevredenheid gerepareerd door Camcorderservice in IJmuiden. Kan ik trouwens aanraden. Heb hun via internet opgezocht. Ik kreeg ook tekst en uitleg waarom mijn camera stuk was gegaan en hoe dit te voorkomen. Toppy
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 09 okt 2010 08:15
door pattatje
FRS Benelux/Europe BV heeft zich in een jaar tijd weten te verlossen van zeer bekwame Sony Technici. (eerst Sony medewerkers en sinds 2005 MBSE2E medewerkers)
Door de FRS Benelux bv (met opzet?) te laten vallen zijn zij in een keer van alle vaste oud Sony medewerkers met veel dienstjaren verlost. Door de contracten van oa Sony en Apple en de inventaris die zijn overgenomen van MBSE2E op de Europe BV te zetten is het dus heel makkelijk om na een jaar werkgarantie van MBSE2E de FRS Benelux bv te laten vallen. FRS europe BV kan gewoon door draaien met verse uitzendkrachten. Binnen FRS wordt door medwerkers ook gepraat over projecten. Voila, dit was dus zo'n project.
Wordt FRS/AES het volgende project?
Wat Sony reparaties betreft zijn er andere gecertificeerde bedrijven. Denk bv aan CE repair. Alleen de DSLR producten van Sony mogen uitsluitend gerepareerd worden door FRS.
Wie weet dat vanaf maart 2011 ook de DSLR producten ergens anders gerepareerd kunnen gaan worden.
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 09 okt 2010 19:57
door arie1977
[Niet-onderbouwd bericht verwijderd door de Moderator]
Voor alle ex-werknemers daar heel veel sterkte .
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 11 okt 2010 09:20
door reparatie
Wat Sony gedaan heeft is als voorbeeld van Philips gevolgd. Kennen we Berlo nog? Philips had diverse service centra in het land waar ze vanaf wilden. Heel eenvoudig: verkopen en na de wettelijke periode van 2 jaar aansprakelijkheid failliet laten gaan. Geen dure afkoopsommen voor personeel die daar al meer dan 25 jaar werken. Zo goedkoop geregeld. En de service wordt via een romige babbel weer geregeld door de volgende die dan ook failliet gaat want die markt is in deze tijd van omruil niet interessant meer.
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 11 okt 2010 10:56
door FrodoR
Er blijven zo'n 65 man wel aan het werk, door deze oplossing. Dat lijkt mij ook belangrijk om te weten.
Groetjes, Cornelis.
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Geplaatst: 11 okt 2010 13:00
door pattatje
[Bericht met persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]