NS / Intrum Justitia
Geplaatst: 27 sep 2010 10:49
Geachte lezers,
kort: Als ik nooit een aanmaning heb gekregen, wat doet een incasso bureau dan met mijn zaak?
Ik heb (nog wel) een doorlopende dalurenkaart bij NS. De kosten hiervan worden ieder jaar automastisch afgeschreven. Dat is dit jaar mislukt. Ik heb op 24 augustus j.l., middenin mijn vakantie, een brief met accept-giro gekregen van de NS waarin ik op de hoogte word gesteld van die mislukte incasso. De brief heeft geen onderwerp. Ook de datum van de incasso blijft onvermeld. Omdat ik heb getekend voor automatische incasso neem ik aan dat het om een herinnenring gaat maar dat staat nergens op de brief.
[ In de brief van de NS staat overigens keurig vermeld dat ik vanuit het buitenland kan betalen maar daar ontvang ik mijn post niet. Voor reclame weet de NS mijn email-adres wel te vinden maar voor deze brief blijkbaar niet. Wat wil de NS eigenlijk? ]
Net terug van vakantie echter, ik had de rekening van de NS nog niet betaald kunnen hebben, krijg ik op zaterdag 18 september een vrij agressieve brief van Itrum Justitia. Zelf heeft ook deze brief weer geen onderwerp maar de toon is duidelijk. Ik zou een aanmaning van de NS ontvangen hebben. Ik heb absoluut geen aanmaning ontvangen en daar is de verstreken tijd ook veel te kort voor geweest. Of ik maar even 31,50 extra wil betalen. De brief is drie weken na de brief van de NS verstuurd.
[ Is dat het idee van de ontbrekenede onderwerpen op dit soort brieven. Dan denken ze dat ze het achteraf een aanmaning kunnen noemen? Ik ben gekke Henkie niet. ]
Op maandag 20 september heb ik de accept giro van de NS betaald. Ik hoor niets van de NS maar zie online bij de NS dat er bij 'mijn producten' staat dat de 'Betaling akkoord' is. Niet geheel gerust bel ik nog even met Intrum Justitia. Daar wordt mij verteld dat ik nog meer moet betalen dan er al was bijgeteld. Ik vertel ze dat ik helemaal geen aanmaning heb gekregen van de NS, dat de brief van Intrum Justitia geen onderwerp heeft, dat de brief van de NS geen onderwerp had etc. Er wordt echter helemaal niet geluisterd. Op geen van mijn opmerkingen heb ik een antwoord gekregen dat enige intellingentie aan de andere kant deed vermoeden. Men praat dwars door mij heen. Is dit een bandje?
Ook bij de NS krijg ik niemand die luistert. Er wordt slechts verwezen naar de regels. Ik moet eerst maar gewoon betalen en mag achteraf een klacht indienen. Bellen is zinloos.
Een brief achteraf een aanmaning noemen en dan snel incassobureau inschakelen is toch niet helemaal in de haak?
PS. De NS komt er in dit forum erg genadig af omdat je niet kunt zoeken op tweeletterwoorden/afkortingen.
kort: Als ik nooit een aanmaning heb gekregen, wat doet een incasso bureau dan met mijn zaak?
Ik heb (nog wel) een doorlopende dalurenkaart bij NS. De kosten hiervan worden ieder jaar automastisch afgeschreven. Dat is dit jaar mislukt. Ik heb op 24 augustus j.l., middenin mijn vakantie, een brief met accept-giro gekregen van de NS waarin ik op de hoogte word gesteld van die mislukte incasso. De brief heeft geen onderwerp. Ook de datum van de incasso blijft onvermeld. Omdat ik heb getekend voor automatische incasso neem ik aan dat het om een herinnenring gaat maar dat staat nergens op de brief.
[ In de brief van de NS staat overigens keurig vermeld dat ik vanuit het buitenland kan betalen maar daar ontvang ik mijn post niet. Voor reclame weet de NS mijn email-adres wel te vinden maar voor deze brief blijkbaar niet. Wat wil de NS eigenlijk? ]
Net terug van vakantie echter, ik had de rekening van de NS nog niet betaald kunnen hebben, krijg ik op zaterdag 18 september een vrij agressieve brief van Itrum Justitia. Zelf heeft ook deze brief weer geen onderwerp maar de toon is duidelijk. Ik zou een aanmaning van de NS ontvangen hebben. Ik heb absoluut geen aanmaning ontvangen en daar is de verstreken tijd ook veel te kort voor geweest. Of ik maar even 31,50 extra wil betalen. De brief is drie weken na de brief van de NS verstuurd.
[ Is dat het idee van de ontbrekenede onderwerpen op dit soort brieven. Dan denken ze dat ze het achteraf een aanmaning kunnen noemen? Ik ben gekke Henkie niet. ]
Op maandag 20 september heb ik de accept giro van de NS betaald. Ik hoor niets van de NS maar zie online bij de NS dat er bij 'mijn producten' staat dat de 'Betaling akkoord' is. Niet geheel gerust bel ik nog even met Intrum Justitia. Daar wordt mij verteld dat ik nog meer moet betalen dan er al was bijgeteld. Ik vertel ze dat ik helemaal geen aanmaning heb gekregen van de NS, dat de brief van Intrum Justitia geen onderwerp heeft, dat de brief van de NS geen onderwerp had etc. Er wordt echter helemaal niet geluisterd. Op geen van mijn opmerkingen heb ik een antwoord gekregen dat enige intellingentie aan de andere kant deed vermoeden. Men praat dwars door mij heen. Is dit een bandje?
Ook bij de NS krijg ik niemand die luistert. Er wordt slechts verwezen naar de regels. Ik moet eerst maar gewoon betalen en mag achteraf een klacht indienen. Bellen is zinloos.
Een brief achteraf een aanmaning noemen en dan snel incassobureau inschakelen is toch niet helemaal in de haak?
PS. De NS komt er in dit forum erg genadig af omdat je niet kunt zoeken op tweeletterwoorden/afkortingen.