Pagina 1 van 1

Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!

Geplaatst: 27 sep 2010 19:56
door Autumnabbs
Hallo,

Ik ben in augustus op vakantie geweest in Amerika en heb daar noodgedwongen veel moeten telefoneren met een Amerikaans nummer. Ik was ervan op de hoogte dat telefoneren in het buitenland duur is, maar bij thuiskomst ontving ik een rekening van Telfort van bijna €500,-. Toen ik de factuur nader bekeek vielen mij de hoge belminuten per gesprek op. Ik heb toen mijn Nokia telefoon erbij gepakt en de belhistorie bekeken. Hieruit bleek dat de duur van vele telefoongesprekken verdubbeld of zelfs verdrievoudigd waren. Enkele voorbeelden:
- 20/08/2010, om 11:29u, belduur factuur: 28 min, belduur Nokia telefoon: 13:47 min.
- 18/08/2010, om 10:26u, belduur factuur: 4 min, belduur Nokia telefoon: 00:47 sec.
- 18/08/2010, om 08:18u, belduur factuur: 14 min, belduur Nokia telefoon: 04:30 min.

Ik heb vervolgens de Klantenservice van Telfort gebeld en men kon geen verklaring geven voor het feit dat de belduur op de factuur zo verschilt van de belduur op mijn telefoon. Men raadde mij aan een klachten e-mail naar Telfort te sturen, wat ik heb gedaan. Na 2 weken kreeg ik eindelijk antwoord, maar dit antwoord raakte kant noch wal. In de reactie stond namelijk dat het verschil in belminuten te verklaren was doordat Telfort de minuten naar boven afrond en mijn telefoon niet.

Ik heb dan ook het gevoel dat ik totaal niet serieus genomen word door Telfort, aangezien men niet eens mijn klacht grondig kan onderzoeken en een gepaste verklaring kan geven.
Vandaag heb ik een aangetekende klachtenbrief naar Telfort verstuurd met daarin de vraag mijn klacht nogmaals te onderzoeken en het factuurbedrag redelijkerwijs naar beneden aan te passen. Tevens ben ik bereid naar de Geschillen Commissie Telecommunicatie te stappen als Telfort niet voldoet aan mijn verzoek.

Mijn vraag is of meer mensen deze klacht hebben (of hebben gehad)? Zo ja, hoe heb je dit opgelost? Het liefst zou ik deze klacht netjes met Telfort oplossen, maar tot op heden lijkt dit er niet in te zitten.

Vriendelijke groet,
Amber

Re: Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!

Geplaatst: 28 sep 2010 12:46
door Telfort webcare
@Autumnabbs

Graag bekijk ik de betreffende factuur en licht ik deze toe. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, het 06-nummer en het factuurnummer aan mij kenbaar maken.

Daphne

Re: Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!

Geplaatst: 30 sep 2010 11:09
door MFVO
Ben benieuwd of je hier uit bent gekomen.

Re: Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!

Geplaatst: 30 sep 2010 23:20
door Autumnabbs
Mijn klacht loopt nog..dus zodra ik wat hoor of er uitgekomen ben met Telfort, zal ik het hier laten weten.

Re: Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!

Geplaatst: 12 okt 2010 21:44
door Autumnabbs
Een update voor degenen die willen weten hoe het staat met de afhandeling van mijn klacht:
Op 1 oktober ben ik gebeld door Telfort, waarbij ze mij vertelden dat de belminuten op mijn factuur inderdaad niet correct waren. Er waren teveel belminuten berekend. Mij is toegezegd dat het teveel betaalde bedrag aan mij gecrediteerd wordt. Ik heb gevraagd of ze dit ook per email wilden bevestigen, wat Telfort gedaan heeft. Inmiddels heb ik ook een nieuwe factuur gehad waarop staat dat dat ik een x bedrag gecrediteerd krijg. Ik heb het bedrag alleen nog niet terug gekregen, dus ik wacht het nog een paar dagen af.

Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de afhandeling van mijn klacht, het is alleen jammer dat ik dit pas voor elkaar kreeg nadat ik mijn klacht op dit forum geplaatst had. De telefonische klantenservice, e-mails, aangetekende brief en bezoek aan een Telfort winkel zelf leverden helaas niets op. Dus bij deze wil ik ook het Tros Radar forum bedanken!

Re: Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!

Geplaatst: 13 okt 2010 07:35
door mihoen
houd er ook rekening mee dat je de eerste minuut volledig betaald en dat elk gesprek naar boven wordt afgerond op hele minuten :cry: . telfort en tegenwoordig alle aanbieders doen aan deze vorm van -in mijn ogen- diefstal mee. kassa heeft er enkele weken geleden aandacht aan besteed. misschien dat daar ook een (riant) verschil uit te halen valt

Re: Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!

Geplaatst: 13 okt 2010 14:36
door mich24
onnozele opmerking, Lees het topic eens en je ziet dat er een groter verschil tussenzit als 1 minuut.

Re: Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!

Geplaatst: 13 okt 2010 15:37
door Ik zeg T-Mobile op
@mich24

Wees voorzichtig om iemand als 'onnozel' uit te maken. We zijn niet allemaal zo goed als jij, maar verdienen allemaal wel om met respect te worden aangesproken/besproken.

Re: Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!

Geplaatst: 13 okt 2010 16:10
door mich24
Ik zeg T-Mobile op schreef:@mich24

Wees voorzichtig om iemand als 'onnozel' uit te maken. We zijn niet allemaal zo goed als jij, maar verdienen allemaal wel om met respect te worden aangesproken/besproken.

O,maar ik ben niet beter als een ander, dat maak jij ervan..
Maar als men nou eerst eens goed leest,alvorens te reageren.
Dat zal een hoop ergenis voorkomen :)

Re: Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!

Geplaatst: 03 feb 2011 10:14
door marcg60
Ik heb bij Telfort een 300minuten belbundel. Op mijn Samsung Galaxy heb ik een app geinstalleerd (beltegoed Tyrisch) die rechtstreeks inlogt op je telfort abbo en waarop je de actuele stand/belminuten kan zien.

Anderzijds heb ik nog een app draaien (Callmeter NG) die óók precies je belgedrag bijhoudt. Die start tegelijkertijd met de Telfort app. In 18 dagen tijd zit hier een verschil tussen van 27 belminuten minder tov wat Telfort aangeeft ! Als de maand voorbij is, heb ik een verschil wat opgelopen is als meer dan 30 minuten. Dat is nogal wat op een belbundel van 300 minuten.

Ik heb begrepen dat je bij Telfort alleen de eerste minuut naar boven afrond, bij gesprekken van meer dan een minuut wordt afgerond op de daadwerkelijke belminuten/seconden. Dus hieruit wordt dit enorme verschil niet verklaard.

Ik ga wel actie ondernemen om een en ander uit te laten zoeken.

Re: Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!

Geplaatst: 03 feb 2011 11:14
door Telfort webcare
@marcg60,

Alle gesprekken worden bij ons afgerond op hele minuten. Resterende belminuten en sms-berichten kunt u sinds 3 januari 2011 bekijken op BelStatus in Mijn Telfort. Alle apps en tools om uw belgedrag te monitoren geven een indicatie van het verbruik. Op de factuur ziet u de correcte gegevens, deze komen namelijk rechtstreeks van de zendmast af.

Daphne

Re: Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!

Geplaatst: 03 feb 2011 11:41
door marcg60
Hallo Daphne,

Dank voor je snelle antwoord. Maar ik heb een en ander zojuist nog eens gecheckt op mijn beide apps en goed uitgerekend. De app van telfort geeft aan dat ik 186 minuten heb verbruikt op dit moment. De app van Callmeter geeft aan een verbruik van 80 minuten. Beide gerekend vanaf de startdatum van 15 januari. Een verschil van 106 minuten ! Dit verschil zal aan het eind van de maand nog meer zijn. Dit is onmogelijk zo'n verschil. Ik ga hierover contact opnemen middels een aangetekende brief.

Marc

Re: Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!

Geplaatst: 03 feb 2011 13:33
door Telfort webcare
@marcg60,

Graag gedaan. U geeft aan 'de app van Telfort', bedoelt u hiermee Belstatus? Heeft er onlangs een wijziging in bundels of een verlenging plaats gevonden? Voor de zekerheid ontvang ik graag uw naw-gegevens en het 06-nummer van Telfort via een privébericht.

Daphne