Belduur factuur Telfort afwijkend t.o.v. belduur telefoon?!
Geplaatst: 27 sep 2010 19:56
Hallo,
Ik ben in augustus op vakantie geweest in Amerika en heb daar noodgedwongen veel moeten telefoneren met een Amerikaans nummer. Ik was ervan op de hoogte dat telefoneren in het buitenland duur is, maar bij thuiskomst ontving ik een rekening van Telfort van bijna €500,-. Toen ik de factuur nader bekeek vielen mij de hoge belminuten per gesprek op. Ik heb toen mijn Nokia telefoon erbij gepakt en de belhistorie bekeken. Hieruit bleek dat de duur van vele telefoongesprekken verdubbeld of zelfs verdrievoudigd waren. Enkele voorbeelden:
- 20/08/2010, om 11:29u, belduur factuur: 28 min, belduur Nokia telefoon: 13:47 min.
- 18/08/2010, om 10:26u, belduur factuur: 4 min, belduur Nokia telefoon: 00:47 sec.
- 18/08/2010, om 08:18u, belduur factuur: 14 min, belduur Nokia telefoon: 04:30 min.
Ik heb vervolgens de Klantenservice van Telfort gebeld en men kon geen verklaring geven voor het feit dat de belduur op de factuur zo verschilt van de belduur op mijn telefoon. Men raadde mij aan een klachten e-mail naar Telfort te sturen, wat ik heb gedaan. Na 2 weken kreeg ik eindelijk antwoord, maar dit antwoord raakte kant noch wal. In de reactie stond namelijk dat het verschil in belminuten te verklaren was doordat Telfort de minuten naar boven afrond en mijn telefoon niet.
Ik heb dan ook het gevoel dat ik totaal niet serieus genomen word door Telfort, aangezien men niet eens mijn klacht grondig kan onderzoeken en een gepaste verklaring kan geven.
Vandaag heb ik een aangetekende klachtenbrief naar Telfort verstuurd met daarin de vraag mijn klacht nogmaals te onderzoeken en het factuurbedrag redelijkerwijs naar beneden aan te passen. Tevens ben ik bereid naar de Geschillen Commissie Telecommunicatie te stappen als Telfort niet voldoet aan mijn verzoek.
Mijn vraag is of meer mensen deze klacht hebben (of hebben gehad)? Zo ja, hoe heb je dit opgelost? Het liefst zou ik deze klacht netjes met Telfort oplossen, maar tot op heden lijkt dit er niet in te zitten.
Vriendelijke groet,
Amber
Ik ben in augustus op vakantie geweest in Amerika en heb daar noodgedwongen veel moeten telefoneren met een Amerikaans nummer. Ik was ervan op de hoogte dat telefoneren in het buitenland duur is, maar bij thuiskomst ontving ik een rekening van Telfort van bijna €500,-. Toen ik de factuur nader bekeek vielen mij de hoge belminuten per gesprek op. Ik heb toen mijn Nokia telefoon erbij gepakt en de belhistorie bekeken. Hieruit bleek dat de duur van vele telefoongesprekken verdubbeld of zelfs verdrievoudigd waren. Enkele voorbeelden:
- 20/08/2010, om 11:29u, belduur factuur: 28 min, belduur Nokia telefoon: 13:47 min.
- 18/08/2010, om 10:26u, belduur factuur: 4 min, belduur Nokia telefoon: 00:47 sec.
- 18/08/2010, om 08:18u, belduur factuur: 14 min, belduur Nokia telefoon: 04:30 min.
Ik heb vervolgens de Klantenservice van Telfort gebeld en men kon geen verklaring geven voor het feit dat de belduur op de factuur zo verschilt van de belduur op mijn telefoon. Men raadde mij aan een klachten e-mail naar Telfort te sturen, wat ik heb gedaan. Na 2 weken kreeg ik eindelijk antwoord, maar dit antwoord raakte kant noch wal. In de reactie stond namelijk dat het verschil in belminuten te verklaren was doordat Telfort de minuten naar boven afrond en mijn telefoon niet.
Ik heb dan ook het gevoel dat ik totaal niet serieus genomen word door Telfort, aangezien men niet eens mijn klacht grondig kan onderzoeken en een gepaste verklaring kan geven.
Vandaag heb ik een aangetekende klachtenbrief naar Telfort verstuurd met daarin de vraag mijn klacht nogmaals te onderzoeken en het factuurbedrag redelijkerwijs naar beneden aan te passen. Tevens ben ik bereid naar de Geschillen Commissie Telecommunicatie te stappen als Telfort niet voldoet aan mijn verzoek.
Mijn vraag is of meer mensen deze klacht hebben (of hebben gehad)? Zo ja, hoe heb je dit opgelost? Het liefst zou ik deze klacht netjes met Telfort oplossen, maar tot op heden lijkt dit er niet in te zitten.
Vriendelijke groet,
Amber