Mediamarkt Ede en slechte service (maar nu goed opgelost)
Geplaatst: 27 sep 2010 21:20
Na 6.5 maand is mijn Packard Bell PC nog steeds niet goed gerepareerd.
Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd zonde dat het probleem ect wordt opgelost. Doordat ik redelijk wat computer en ICT kennis heb, kunnen ze mij niet zomaar om de tuin lijden.
Hieronder een opsomming van feiten
De PC is bij Mediamarkt Ede gekocht op 24-10-2007 (aanschafprijs 799 euro) . Deze PC is gekocht inclusief extra garantie voor 3 jaar. Bij deze PC is enige maanden later een extra videokaart gekocht (Asus). De PC heeft (tezamen met deze videokaart) tot en met 16 maart 2010 vlekkeloos gewerkt en mijn zoon heeft er goed mee kunnen gamen.
PC is op 16-3-2010 bij u aangeboden, met de klacht dat de PC niet meer opstart.
PC is gerepareerd ( nieuw MB Berkelley FX moederboard). Kosten waren 258,40 euro. Deze zijn betaald via de garantie verzekering (Actua). PC kwam pas op 10-5-2010 terug bij mediamarkt daar deze PC enige weken zoek is geweest (hij was in Luik ipv Goes)
De PC is op 10-5-2010 opgehaald maar op 19-5-2010 teruggebracht. Klacht: Pc met videokaart start heel erg langzaam op (duurt meer dan een ½ uur), zonder videokaart start hij normaal op, maar dit is niet het gewenste gedrag.
PC enige weken later weer retour. Niets opgelost (reden volgens Acer: videokaart defect, PC oké).
PC en videokaart thuis door mij getest. Conclusie: videokaart is niet defect, PC nog steeds erg traag met deze goed werkende videokaart. Bovenstaande conclusie van Acer klopt dus niet.
PC opnieuw ter reparatie aangeboden op 18-6-2010 (Klacht: probleem nog niet opgelost. PC uitgebreid getest door mediamarkt zelf op 18-6. Personeel mediamarkt bevestigd mijn klacht dat het niet goed is en gerepareerd moet worden. PC dus weer aangeboden ter reparatie
PC retour op 12-7-2010 , Acer heeft niets gedaan (reden: PC voldoet aan fabrieksspecificaties)
PC op 13-7-2010 opnieuw aangeboden ter reparatie en 28-7-2010 terug zonder dat er iets aan veranderd is. (reden volgens ACER: PC start normaal op). PC met meerdere videokaarten getest door personeel van mediamarkt (geen enkele werkte), dus conclusie van Acer klopt niet.
PC op de 30-7-2010 opnieuw aangeboden ter reparatie met nu uitdrukkelijk het verzoek dat het nu echt gerepareerd moet worden (Service manager in Ede zou dit persoonlik in de gaten houden) . Het is duidelijk dat nieuwe moederboard niet aan de specificaties voldoet (geen enkele videokaart werkt nu meer). Je mag verwachten dat zo’n PC minimaal een aantal videokaarten ondersteund.
PC op 23-8-2010 kwam de PC terug (nieuw moederboard, geheugen en harde schijf). PC wederom bij mediamarkt tezamen met mij getest. Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. Geen enkele videokaart werkt op deze moederboard.
Mediamarkt zegt nu niets meer te kunnen doen.
Hierop hebeen aangetekende brief gestuurd met het uitdrukkelijke verzoek om met een pasklare oplossing te komen binnen 2 weken (pas na 3 weken antwoord gekregen). Het voorstel dat er op hun kosten onderzocht zou worden welke videokaart er nu wel ondersteund zou worden. Hier hebben ze afgelopen week 4 dagen mee aan het werk gewees. Zaterdag 25 septmber de PC opgehaald. Hij zou nu goed werken (was een software probleem, lag aan windows en niet aan de hardware). Ik kon dit niet geloven, want het zou aan Norton Antivirus en aan Google toolbar liggen. Ik dit weekend met hun aanbevolen videokaart aan het testen geweest. Heb hiervoor ook nog moeten betalen. Conclusie ze proberen mij af te schepen met smoesjes. Want hun redenen kloppen niet. Vandaag ze weer aan de telefoon gehad. Ze zullen mij mogen weer terug bellen. Wordt nu echt tijd om juridische bijstand te gaan inschakelen.
Mediamarkt is niet echt service gericht, ze proberen het zo lang mogelijk te rekken totdat je het opgeeft. dat zal dus bij mij niet gaan gebeuren
Zie posting onderaan
Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd zonde dat het probleem ect wordt opgelost. Doordat ik redelijk wat computer en ICT kennis heb, kunnen ze mij niet zomaar om de tuin lijden.
Hieronder een opsomming van feiten
De PC is bij Mediamarkt Ede gekocht op 24-10-2007 (aanschafprijs 799 euro) . Deze PC is gekocht inclusief extra garantie voor 3 jaar. Bij deze PC is enige maanden later een extra videokaart gekocht (Asus). De PC heeft (tezamen met deze videokaart) tot en met 16 maart 2010 vlekkeloos gewerkt en mijn zoon heeft er goed mee kunnen gamen.
PC is op 16-3-2010 bij u aangeboden, met de klacht dat de PC niet meer opstart.
PC is gerepareerd ( nieuw MB Berkelley FX moederboard). Kosten waren 258,40 euro. Deze zijn betaald via de garantie verzekering (Actua). PC kwam pas op 10-5-2010 terug bij mediamarkt daar deze PC enige weken zoek is geweest (hij was in Luik ipv Goes)
De PC is op 10-5-2010 opgehaald maar op 19-5-2010 teruggebracht. Klacht: Pc met videokaart start heel erg langzaam op (duurt meer dan een ½ uur), zonder videokaart start hij normaal op, maar dit is niet het gewenste gedrag.
PC enige weken later weer retour. Niets opgelost (reden volgens Acer: videokaart defect, PC oké).
PC en videokaart thuis door mij getest. Conclusie: videokaart is niet defect, PC nog steeds erg traag met deze goed werkende videokaart. Bovenstaande conclusie van Acer klopt dus niet.
PC opnieuw ter reparatie aangeboden op 18-6-2010 (Klacht: probleem nog niet opgelost. PC uitgebreid getest door mediamarkt zelf op 18-6. Personeel mediamarkt bevestigd mijn klacht dat het niet goed is en gerepareerd moet worden. PC dus weer aangeboden ter reparatie
PC retour op 12-7-2010 , Acer heeft niets gedaan (reden: PC voldoet aan fabrieksspecificaties)
PC op 13-7-2010 opnieuw aangeboden ter reparatie en 28-7-2010 terug zonder dat er iets aan veranderd is. (reden volgens ACER: PC start normaal op). PC met meerdere videokaarten getest door personeel van mediamarkt (geen enkele werkte), dus conclusie van Acer klopt niet.
PC op de 30-7-2010 opnieuw aangeboden ter reparatie met nu uitdrukkelijk het verzoek dat het nu echt gerepareerd moet worden (Service manager in Ede zou dit persoonlik in de gaten houden) . Het is duidelijk dat nieuwe moederboard niet aan de specificaties voldoet (geen enkele videokaart werkt nu meer). Je mag verwachten dat zo’n PC minimaal een aantal videokaarten ondersteund.
PC op 23-8-2010 kwam de PC terug (nieuw moederboard, geheugen en harde schijf). PC wederom bij mediamarkt tezamen met mij getest. Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. Geen enkele videokaart werkt op deze moederboard.
Mediamarkt zegt nu niets meer te kunnen doen.
Hierop hebeen aangetekende brief gestuurd met het uitdrukkelijke verzoek om met een pasklare oplossing te komen binnen 2 weken (pas na 3 weken antwoord gekregen). Het voorstel dat er op hun kosten onderzocht zou worden welke videokaart er nu wel ondersteund zou worden. Hier hebben ze afgelopen week 4 dagen mee aan het werk gewees. Zaterdag 25 septmber de PC opgehaald. Hij zou nu goed werken (was een software probleem, lag aan windows en niet aan de hardware). Ik kon dit niet geloven, want het zou aan Norton Antivirus en aan Google toolbar liggen. Ik dit weekend met hun aanbevolen videokaart aan het testen geweest. Heb hiervoor ook nog moeten betalen. Conclusie ze proberen mij af te schepen met smoesjes. Want hun redenen kloppen niet. Vandaag ze weer aan de telefoon gehad. Ze zullen mij mogen weer terug bellen. Wordt nu echt tijd om juridische bijstand te gaan inschakelen.
Mediamarkt is niet echt service gericht, ze proberen het zo lang mogelijk te rekken totdat je het opgeeft. dat zal dus bij mij niet gaan gebeuren
Zie posting onderaan