Toshiba Laptop
Geplaatst: 28 sep 2010 15:21
2 en half jaar terug heb ik een nieuwe laptop aangeschaft van Toshiba. (Type: Satellite P300D - 11H)
Al vrij snel kreeg ik problemen met de laptop, zodra hij iets te lang aanstond en te warm werd viel hij uit.
Op een gegeven moment werd dit zo erg dat ik meestal niet langer dat 15 minuten achter de laptop kon zitten.
Ik heb hier toen contact over gehad met de klantenservice van Toshiba, en besloten de laptop op te sturen ter reparatie.
De klacht bleek te worden veroorzaakt door de CPU Fan, die is toen schoongemaakt.
Echter kreeg ik na enkele maanden weer met dit probleem te maken.
Ik heb toen weer contact opgenomen met Toshiba, en op 3 December 2009 wederom mijn laptop opgestuurd.
Op 16 December kreeg ik een mail van Toshiba dat hetzelfde probleem was geconstateerd, stof in de CPU Fan en er zou vocht onder mijn toetsenbord zitten.
Dit 2e leek mij erg sterk, daar ik erg zuinig ben op de laptop, en er nooit iets overheen is gevallen.
Maar als ze dit beide moesten oplossen moest ik wel een bedrag van €146,30 aan reparatiekosten betalen.
De laptop zou dan net als de 1e keer alleen schoongemaakt worden, het probleem wordt hier dus duidelijk niet mee opgelost.
En aangezien ik vanaf begin af aan al problemen heb met de laptop ben ik hier dan ook niet mee akkoord gegaan.
Vervolgens had ik na 4 weken nog steeds mijn laptop niet terug, en na een hoop telefoontjes bevestigde Toshiba dat ze de laptop al enige tijd eerder hadden opgestuurd, en dus niet wisten waar hij zich op dat moment bevond.
Kortom, ze waren hem kwijt, en ik kon niet meer doen dan afwachten in de hoop dat hij alsnog bij mijn thuis bezorgt zou worden.
na wederom een hoop boze telefoontjes te hebben gepleegt met Toshiba is mijn laptop 3 weken later alsnog bezorgt.
Na enkele maanden kwam wederom hetzelfde probleem naar boven, wederom werd mijn laptop te warm, en begon weer regelmatig uit te vallen.
Echter was dat dit keer niet het enige probleem!
Maandag 20 September zit ik te internetten op mijn laptop, op een gegeven moment krijg ik de melding
"Overweeg uw accu te vervangen"
Mijn laptop zag de acuu niet meer staan, waardoor hij ook niet meer was op te laden.
Enkele minuten later zie en voel ik tot mijn grote verbazing dat het snoer van mijn accu zo warm is dat hij begint weg te smelten.
Zover dat de draden zichtbaar zijn, en hij momenteel dus gewoon brandgevaarlijk is.
Ik heb gelijk weer contact opgenomen met de klantenservice van Toshiba.
De meneer die mij op dat moment te wordt staat geeft aan dat mijn garantie is verlopen maar hij toch zal kijken wat hij voor mij kan doen, en beloofd dat ik binnen 2 werkdagen wordt teruggebeld.
Op donderdag heb ik nog steeds niets van Toshiba vernomen, en krijg daardoor steeds meer het idee dat mijn probleem niet serieus wordt genomen.
Hierop besluit ik weeer zelf contact op te nemen, en de meneer die mij dan te woord staat, dhr Schouten verteld dat ze weinig voor mij kunnen doen, ik krijg de mogelijkheid de laptop wederom op de sturen, maar alleen als duidelijk is dat dit een fabrieksfout is zijn de kosten niet voor mij.
Mocht dit dus niet het geval zijn, worden alle kosten op mij verhaalt.
Aangezien ik de laatste keer dat mijn laptop daar is geweest heel wat moeite heb moeten doen om het uberhoudt terug te krijgen, is dit voor mij geen oplossing meer.
Ik ben momenteel dan ook ten einde raad.
Ik heb de laptop 2 en half jaar terug gekocht voor bijna €900,00 euro.
En niets anders dan problemen
Al vrij snel kreeg ik problemen met de laptop, zodra hij iets te lang aanstond en te warm werd viel hij uit.
Op een gegeven moment werd dit zo erg dat ik meestal niet langer dat 15 minuten achter de laptop kon zitten.
Ik heb hier toen contact over gehad met de klantenservice van Toshiba, en besloten de laptop op te sturen ter reparatie.
De klacht bleek te worden veroorzaakt door de CPU Fan, die is toen schoongemaakt.
Echter kreeg ik na enkele maanden weer met dit probleem te maken.
Ik heb toen weer contact opgenomen met Toshiba, en op 3 December 2009 wederom mijn laptop opgestuurd.
Op 16 December kreeg ik een mail van Toshiba dat hetzelfde probleem was geconstateerd, stof in de CPU Fan en er zou vocht onder mijn toetsenbord zitten.
Dit 2e leek mij erg sterk, daar ik erg zuinig ben op de laptop, en er nooit iets overheen is gevallen.
Maar als ze dit beide moesten oplossen moest ik wel een bedrag van €146,30 aan reparatiekosten betalen.
De laptop zou dan net als de 1e keer alleen schoongemaakt worden, het probleem wordt hier dus duidelijk niet mee opgelost.
En aangezien ik vanaf begin af aan al problemen heb met de laptop ben ik hier dan ook niet mee akkoord gegaan.
Vervolgens had ik na 4 weken nog steeds mijn laptop niet terug, en na een hoop telefoontjes bevestigde Toshiba dat ze de laptop al enige tijd eerder hadden opgestuurd, en dus niet wisten waar hij zich op dat moment bevond.
Kortom, ze waren hem kwijt, en ik kon niet meer doen dan afwachten in de hoop dat hij alsnog bij mijn thuis bezorgt zou worden.
na wederom een hoop boze telefoontjes te hebben gepleegt met Toshiba is mijn laptop 3 weken later alsnog bezorgt.
Na enkele maanden kwam wederom hetzelfde probleem naar boven, wederom werd mijn laptop te warm, en begon weer regelmatig uit te vallen.
Echter was dat dit keer niet het enige probleem!
Maandag 20 September zit ik te internetten op mijn laptop, op een gegeven moment krijg ik de melding
"Overweeg uw accu te vervangen"
Mijn laptop zag de acuu niet meer staan, waardoor hij ook niet meer was op te laden.
Enkele minuten later zie en voel ik tot mijn grote verbazing dat het snoer van mijn accu zo warm is dat hij begint weg te smelten.
Zover dat de draden zichtbaar zijn, en hij momenteel dus gewoon brandgevaarlijk is.
Ik heb gelijk weer contact opgenomen met de klantenservice van Toshiba.
De meneer die mij op dat moment te wordt staat geeft aan dat mijn garantie is verlopen maar hij toch zal kijken wat hij voor mij kan doen, en beloofd dat ik binnen 2 werkdagen wordt teruggebeld.
Op donderdag heb ik nog steeds niets van Toshiba vernomen, en krijg daardoor steeds meer het idee dat mijn probleem niet serieus wordt genomen.
Hierop besluit ik weeer zelf contact op te nemen, en de meneer die mij dan te woord staat, dhr Schouten verteld dat ze weinig voor mij kunnen doen, ik krijg de mogelijkheid de laptop wederom op de sturen, maar alleen als duidelijk is dat dit een fabrieksfout is zijn de kosten niet voor mij.
Mocht dit dus niet het geval zijn, worden alle kosten op mij verhaalt.
Aangezien ik de laatste keer dat mijn laptop daar is geweest heel wat moeite heb moeten doen om het uberhoudt terug te krijgen, is dit voor mij geen oplossing meer.
Ik ben momenteel dan ook ten einde raad.
Ik heb de laptop 2 en half jaar terug gekocht voor bijna €900,00 euro.
En niets anders dan problemen