LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medische indicatie en toch afgewezen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Huslof

Medische indicatie en toch afgewezen

Ongelezen bericht door Huslof »

Ik heb slechte ogen, sterkte van -12. Bij een zeer uitgebreid (lees hele dag) onderzoek door een oogarts in het Deventer Ziekehuis werd mij verteld dat de enige goede oplossing voor mijn ogen een lensimplantaat is en dat hier in mijn geval volgens de richtlijnen van de beroepsgroep een medische indicatie voor bestaat.
En toch heeft OHRA dit tot 2x toe afgewezen omdat het volgens hun normen blijkbaar niet noodzakelijk is.

Waarom neemt een zorgverzekeraar een arts niet serieus? Ik heb hier toch gewoon recht op deze behandeling, of niet?

z.assistente

Re: Medische indicatie en toch afgewezen

Ongelezen bericht door z.assistente »

Ik zou het navragen bij het juridisch loket en of de ombudsman,
Het is toch schandalig,die verzekeraars, melkboeren zijn het!
succes

Huslof

Ongelezen bericht door Huslof »

Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken wat het juridisch loket en of de ombudsman zeggen. Ik zit er nu zelfs over te denken om in december/januari over te stappen naar een nieuwe verzekering die wel betaald. Maar hoe weet ik zoiets van te voren?

Wordt er een beetje moedeloos van..

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

Huslof schreef: Ik zit er nu zelfs over te denken om in december/januari over te stappen naar een nieuwe verzekering die wel betaald. Maar hoe weet ik zoiets van te voren?

Wordt er een beetje moedeloos van..

kan me voorstellen dat je van dit moedeloos wordt vind het zelf ook schofterig maar als je overstapt kijk dan wel voor de zekerheid of het wel vergoed wordt zodat je niet weer met dezelfde ellende zit , en net wat hierboven al geschreven is ga naar het juridisch loket die kennen veel voor je betekenen , succes.

Gesloten