LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Annulering bestelling
-
Annulering bestelling
Hallo allemaal,
Mijn vriendin heeft een ongelukje gehad met haar auto. Haar spiegel is eraf. Ze is naar een garage geweest en die zeiden dat er een elektrische spiegel besteld moest worden. Die was niet op voorraad dus moest besteld worden. Later,1 dag,bleek dat ze geen elektrische spiegel nodig heeft maar een gewone. Ze belde gelijk op om de bestelling te annuleren maar daar ging de garage niet mee akkoord. Ze vinden dat we de spiegel evengoed moeten betalen. Dat hebben we niet gedaan, nu meteen een incassobureau op ons afgestuurd(DBO). Heeft de garage gelijk?
B.v.d. voor advies!
Peter,
Mijn vriendin heeft een ongelukje gehad met haar auto. Haar spiegel is eraf. Ze is naar een garage geweest en die zeiden dat er een elektrische spiegel besteld moest worden. Die was niet op voorraad dus moest besteld worden. Later,1 dag,bleek dat ze geen elektrische spiegel nodig heeft maar een gewone. Ze belde gelijk op om de bestelling te annuleren maar daar ging de garage niet mee akkoord. Ze vinden dat we de spiegel evengoed moeten betalen. Dat hebben we niet gedaan, nu meteen een incassobureau op ons afgestuurd(DBO). Heeft de garage gelijk?
B.v.d. voor advies!
Peter,
-
Re: Annulering bestelling
foutje kan gemaakt worden
zou de garage sieren als ze alleen de spiegel factureren die er op hoort en niet die er niet op hoort
zou de garage sieren als ze alleen de spiegel factureren die er op hoort en niet die er niet op hoort
het is de fout van de garage, dan vind ik dat de garage het moet oplossen.
De vraag is, heeft jou vriendin gezegd, ik moet een elektr. spiegel hebben, of heeft zij iemand van de garage ernaar laten kijken, en deze persoon heeft dit geconstateerd.
-
De Gooijer schreef: Ze is naar een garage geweest en die zeiden dat er een elektrische spiegel besteld moest worden.
Ja, omdat zij deze niet in voorraad hebben!Mallemalle schreef:De Gooijer schreef: Ze is naar een garage geweest en die zeiden dat er een elektrische spiegel besteld moest worden.
Dus laat TS beantwoorden, wie gezegd heeft, dat het een elektrische spiegel is!
-
Beetje vreemd allemaal, eerlijk gezegd. Heeft de garage niet zelf even naar de auto gekeken om de juiste spiegel te kunnen bestellen?
14 dagen geleden twee voorbanden laten vervangen, die moesten besteld worden. Natuurlijk kan ik de maat door geven, geen probleem. Staat er groot en duidelijk op. Maar toch even de garage zelf de maat laten nemen, om communicatiefouten te voorkomen, en bij een verkeerde bestelling de verantwoordelijkheid bij de garage te kunnen leggen.
En dat vonden ze helemaal geen probleem, integendeel.
14 dagen geleden twee voorbanden laten vervangen, die moesten besteld worden. Natuurlijk kan ik de maat door geven, geen probleem. Staat er groot en duidelijk op. Maar toch even de garage zelf de maat laten nemen, om communicatiefouten te voorkomen, en bij een verkeerde bestelling de verantwoordelijkheid bij de garage te kunnen leggen.
En dat vonden ze helemaal geen probleem, integendeel.
-
De garage heeft gekeken. Maar verkeerde conclusie getrokken. Waarschijnlijk omdat ze dachten: 'Dat meisje heeft er toch geen verstand van'. Elektrische spiegel is namelijk 3x zo duur. Ben toch echt niet van plan het te gaan betalen. Wilde zelfs annuleringskosten betalen maar dat was niet mogelijk. Garage Tensen uit Hoorn. Niet al te beste service.
Als de garage de oude spiegel heeft bekeken, moeten zij als vakbekwame Garage kunnen beoordelen, dat dit een gewone spiegel betreft.De Gooijer schreef:De garage heeft gekeken. Maar verkeerde conclusie getrokken. Waarschijnlijk omdat ze dachten: 'Dat meisje heeft er toch geen verstand van'. Elektrische spiegel is namelijk 3x zo duur. Ben toch echt niet van plan het te gaan betalen. Wilde zelfs annuleringskosten betalen maar dat was niet mogelijk. Garage Tensen uit Hoorn. Niet al te beste service.
Als zij dan een verkeerde bestellen, hoef dit niet op jou kosten te zijn.
Ik zou het gewoon weigeren.
Er zijn namelijk nog meer garages in het land.
suc6
Waarom annuleren ? Het was redelijk geweest om hun fout te melden en ze de juiste spiegel te laten monteren.De Gooijer schreef:Ze belde gelijk op om de bestelling te annuleren maar daar ging de garage niet mee akkoord.
-
Ik wil hem annuleren omdat mijn vriendin hem inmiddels ergens anders heeft laten maken. Ze heeft niet veel vertrouwen meer in deze garage.
Dan zou ik ook een incassobureau op je af sturen. Je had ze de kans moeten geven om de fout te herstellen.De Gooijer schreef:Ik wil hem annuleren omdat mijn vriendin hem inmiddels ergens anders heeft laten maken. Ze heeft niet veel vertrouwen meer in deze garage.
-
Ja,daar zit wat in. Maar het is zoals het is. Staan zij nu in hun recht?
Formeel misschien wel. Tot maximaal de kosten van de juiste spiegel.De Gooijer schreef:Ja,daar zit wat in. Maar het is zoals het is. Staan zij nu in hun recht?
In de praktijk zal het niet slim zijn om een zaak waarin ze zelf de oorzaak zijn van het meningsverschil aan de rechter voor te leggen. De juridische kosten zullen het bedrag van de vordering ver overstijgen.
Zeg gewoon sorry (mondeling) en stel voor dat ze de spiegel terugsturen naar hun leverancier.
Terugsturen? dat werkt in de automotive al jaren niet meer. Besteld is besteld.
Dus of je vraagt de garage de spiegel te monteren en dan merken ze vanzelf hun fout wel (of je het ineens een elektrische spiegel of je betaald de rekening.
Bestellen, de garage geen mogelijkheid geven e.e.a. op te lossen en vervolgens een ander de klus gunnen was de slechtste optie en dan hoort de prijs van een elektrische spiegel gewoon bij de consequenties.....
Dus of je vraagt de garage de spiegel te monteren en dan merken ze vanzelf hun fout wel (of je het ineens een elektrische spiegel of je betaald de rekening.
Bestellen, de garage geen mogelijkheid geven e.e.a. op te lossen en vervolgens een ander de klus gunnen was de slechtste optie en dan hoort de prijs van een elektrische spiegel gewoon bij de consequenties.....
-
Waarom dit niet meteen in de openingspost vermeld? Lijkt mij toch van wezenlijk belang.De Gooijer schreef:Ik wil hem annuleren omdat mijn vriendin hem inmiddels ergens anders heeft laten maken. Ze heeft niet veel vertrouwen meer in deze garage.
Meteen een incassoburo sturen? Waarschijnlijk heb je eerst nog een betalingsherinnering gekregen, heb je daarop gereageerd?
Heb je na het ontvangen van de rekening gereageerd naar de garage?
Overleg in een persoonlijk contact leidt vaak eerder tot een oplossing dan alles negeren en vervolgens op een forum een oplossing cq advies zoeken.
Je bent met een beetje pech inmiddels het stadium van mogelijk overleg gepasseerd. Waarschijnlijk ga je de rekening incl.incassokosten gewoon betalen.
v.d.Heyden
Dat is juist!Waarom dit niet meteen in de openingspost vermeld? Lijkt mij toch van wezenlijk belang.
TS heeft ons op het verkeerde been gezet, om een goede uitspraak hier op het forum te krijgen.
Dit is misleidend en geen verdere aandacht meer waard!
Als ik die garage was had ik het ook uit handen gegeven. Een misselijke streek van TS.
-
Ik heb zeker gereageerd op alle betalingsherinneringen. Heb gebeld,geschreven en wat je nog meer kunt bedenken.
Ik heb gewoon een vraag gesteld. Denk je nu echt dat ik je probeer "op het verkeerde been te zetten"? Zoals de waard is vertrout hij zijn gasten. Dat ik iets niet in het begin heb gezegd is omdat ik niet wist dat dit van belang was. Geef maar geen aandacht meer inderdaad. Ga verder met je ,waarschijnlijk, aangename sociale leven.
Ik heb gewoon een vraag gesteld. Denk je nu echt dat ik je probeer "op het verkeerde been te zetten"? Zoals de waard is vertrout hij zijn gasten. Dat ik iets niet in het begin heb gezegd is omdat ik niet wist dat dit van belang was. Geef maar geen aandacht meer inderdaad. Ga verder met je ,waarschijnlijk, aangename sociale leven.
Het feit dat U de reparatie elders heeft laten uitvoeren doet helemaal niet terzake! Feit is dat TS er vanuit mag gaan dat de garage een deskundig advies geeft. Als blijkt dat het advies niet correct is, kun je natuurlijk niet van TS verwachten dat ze financieel verantwoordelijk gesteld worden voor de fout van de garagist!
Incassoprocedure is kansloos, elke rechter in Nederland zal bepalen dat TS er vanuit mocht gaan dat garagist een deskundig advies geeft. Het probleem dat hij nu met een spiegel zit die hij niet kan plaatsen is niet het probleem van TS.
Trouwens, hebben garagebedrijven geen retourafspraken met leveranciers?
TS: meldt de garagist dat U niet zult voldoen aan de incasso, en een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.
Grote kans dat ie afhaakt als U aangeeft niet onder de indruk te zijn van zijn blabla.
Incassoprocedure is kansloos, elke rechter in Nederland zal bepalen dat TS er vanuit mocht gaan dat garagist een deskundig advies geeft. Het probleem dat hij nu met een spiegel zit die hij niet kan plaatsen is niet het probleem van TS.
Trouwens, hebben garagebedrijven geen retourafspraken met leveranciers?
TS: meldt de garagist dat U niet zult voldoen aan de incasso, en een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.
Grote kans dat ie afhaakt als U aangeeft niet onder de indruk te zijn van zijn blabla.