Probleem Oxxio/Rabobank afbetalen betalingsregeling
Geplaatst: 30 sep 2010 13:04
Voor mijn eindafrekening van Oxxio heb ik meerdere malen opnieuw een betalingsregeling getroffen met Oxxio, deze is mij bevestigd per post.
Voor de 3e keer achter elkaar krijg ik nu een brief van Oxxio dat ze het bedrag niet hebben kunnen incasseren, van de klantenservice krijg ik een e-mail waarin het volgende staat:
"Wij kunnen u informeren dat Oxxio op 22 september 2010 een afschrijving heeft gedaan voor het bedrag € 146,72. Deze is wegens een tekort aan saldo door de bank terug gehaald op 27 september 2010."
Vervolgens gaan ze het gehele bedrag (ongeveer 800 euro) overdragen aan Intrum Justitia. Uiteraard zijn de kosten voor mij.
Navraag bij de bank gedaan. antwoord: er is geen saldo tekort geweest in de afgelopen maanden, en de incasso is niet aangeboden aan de bank, want dan zou dit zichtbaar moeten zijn.
Vervolgens met dit verhaal al drie keer naar Oxxio gegaan. Oxxio is de eerste twee keren met veel smeken van mijn kant akkoord gegaan met een nieuwe regeling, echter wil men nu een bewijs van de bank hebben dat de incasso niet is aangeboden.
De automatische incasso voor het voorschotbedrag wordt wel gewoon afgeschreven.
Wie kan me vertellen wat ik nu nog kan doen?? Ik kan het bedrag niet in 1 keer betalen, ik ga er vanuit dat het automatisch afgeschreven wordt, dit staat ook in de brief en men zegt ook dat dit gebeurt, maar vervolgens gaat er ergens iets fout waar ik naar mijn idee geen invloed op heb.
Alvast bedankt voor eventuele reacties/tips/advies
Voor de 3e keer achter elkaar krijg ik nu een brief van Oxxio dat ze het bedrag niet hebben kunnen incasseren, van de klantenservice krijg ik een e-mail waarin het volgende staat:
"Wij kunnen u informeren dat Oxxio op 22 september 2010 een afschrijving heeft gedaan voor het bedrag € 146,72. Deze is wegens een tekort aan saldo door de bank terug gehaald op 27 september 2010."
Vervolgens gaan ze het gehele bedrag (ongeveer 800 euro) overdragen aan Intrum Justitia. Uiteraard zijn de kosten voor mij.
Navraag bij de bank gedaan. antwoord: er is geen saldo tekort geweest in de afgelopen maanden, en de incasso is niet aangeboden aan de bank, want dan zou dit zichtbaar moeten zijn.
Vervolgens met dit verhaal al drie keer naar Oxxio gegaan. Oxxio is de eerste twee keren met veel smeken van mijn kant akkoord gegaan met een nieuwe regeling, echter wil men nu een bewijs van de bank hebben dat de incasso niet is aangeboden.
De automatische incasso voor het voorschotbedrag wordt wel gewoon afgeschreven.
Wie kan me vertellen wat ik nu nog kan doen?? Ik kan het bedrag niet in 1 keer betalen, ik ga er vanuit dat het automatisch afgeschreven wordt, dit staat ook in de brief en men zegt ook dat dit gebeurt, maar vervolgens gaat er ergens iets fout waar ik naar mijn idee geen invloed op heb.
Alvast bedankt voor eventuele reacties/tips/advies