Pagina 1 van 1
Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 01 okt 2010 12:17
door JPS1970
Ik heb onlangs een keuken gekocht bij CVT keukens tilburg, en ben zo stom geweest om de betalingsvoorwaarden niet goed te lezen. Het is blijkbaar bij CVT gebruikelijk dat de koper het gehele bedrag voldoet voordat de levering en montage plaatsvindt. In het verkoop gesprek werd mij verteld dat dit tot 5 dagen na montage ook kon, maar in het contract (wat ik dus niet goed gelezen heb) staat 5 dagen voor levering.
Toen ik hierover contact opnam met CVT Tilburg werd ik door de een of andere dame van de receptie afgesnauwd met de mededeling dat ik het contract ondertekend heb en haar dus niet moet lastigvallen. De verkoper krijg ik uberhaupt niet meer te spreken.
Dit geeft mij geen gerust gevoel over de afhandeling van montage of leverings fouten, bovendien vind ik deze manier van omgaan met klanten beneden alle peil.
Heeft iemand ervaring met CVT tilburg en de manier waarop zij omgaan met eventuele levering en/of montage fouten?
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 01 okt 2010 13:53
door zelfstandigste
CVT levert over het algemeen wel netjes de keukens af, de aftersales van dit bedrijf vallen buiten mijn ervaringen dus daar weet ik niets over te melden.
Het is een gedegen bedrijf; financieël (nog) betrouwbaar...
Helaas zijn er (door schade en schande wijs geworden) meer bedrijven die deze voorwaarden hanteren. Vooraf andere afspraken vastleggen is de enige juiste oplossing.
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 02 okt 2010 07:20
door echwel
cvt is onderdeel van de DMG groep, (mandemakers) dus dat zit financieel in iedergeval snor..
je zo laten afbekken zou ik zeker niet pikken.
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 03 okt 2010 23:24
door *.*
dus dat zit financieel in iedergeval snor..
dat zegt dus helemaal niks. Daf kon ook niet failliet en wie had het gedacht van ABN amro. Dus niet aanbetalen. Je hebt dus getekend, maar dan ook dat je de cbw voorwaarden hebt ontvangen waar in staat dat je slechts maximaal 15% moet aanbetalen.
Citaat : (uit een uitspraak met een andere dmg formule)
De volledig betaalde koopsom valt echter niet onder de garantieregeling van de CBW. Als tussen de betaling van de totale koopsom en de levering (bedrijfsnaam) niet (meer) aan haar verplichtingen kan voldoen, kun je slechts 15% van het aankoopbedrag gebruiken voor een vervangende koop bij een andere CBW-winkel. Je bent dan 85% van de betaalde koopsom kwijt.
Dus max. 15% aanbetalen en de rest op de dag van levering NA dat het gelost is en niet voordat de deuren van de vrachtwagen opengaan want ook dan ben je aan het aanbetalen.
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 04 okt 2010 09:48
door echwel
mee eens
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 04 okt 2010 10:27
door legoleek
mooi gezegd, en waar
Maar als ze je nieuwe keuken komen leveren en ze doen geen vrachtwagendeur open, kun je hoog en laag springen als klant en met cbw voorwaarden roepen en dat soort dingen.
De keuken monteurs komen daags er op, het huis staat al weken op z'n kop.
Dus de klant staat feitelijk tegen de muur en betaalt toch.
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 04 okt 2010 20:17
door 16again
Dus de klant staat feitelijk tegen de muur en betaalt toch.
Minste wat je in ieder geval kan doen, is dit melden bij de consumentenautoriteit:
http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in
Een bij CBW aangesloten bedrijf kan en mag niet de CBW voorwaarden aan de laars lappen, en in de overeenkomst opnemen dat 5 dagen voor levering geheel betaald dient te worden. Andere DMG ketens hebben al boetes van ruim een ton hiervoor opgelegd.
Beklaag je tevens dat betaald dient te worden voordat spul uit de vrachtwagen en dus daadwerkelijk geleverd is. Hierdoor kun je nooit gebruik maken van het recht, om bij geconstateerde mancos/gebreken een deel van de betaling achter te houden.
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 05 okt 2010 00:38
door pfffff
Andere DMG ketens hebben al boetes van ruim een ton hiervoor opgelegd.
Zijn alleen nog nooit betaald en dat zal ook niet gebeuren
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 05 okt 2010 11:29
door kroezeder
Hoi,
Zelf een jaar geleden een keuken bij cvt gekocht.
Ook ik heb gewoon betaald voor de levering.
De keuken is super geleverd en top geplaatst.
Alles wat er mis was was maar 1 ding is snel opgelost !!!
Ik zou er zo weer een keuken kopen.
mvg
eric
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 05 okt 2010 20:16
door 16again
Zijn alleen nog nooit betaald en dat zal ook niet gebeuren
Lees ik verkeerd, of zijn de door keukenconcurrent en keukenkampioen ingediende bezwaren ongegrond verklaard?
http://www.consumentenautoriteit.nl/Bes ... urrent_B_V
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 06 okt 2010 00:38
door pfffff
Dank je 16 voor de links, goede lectuur.
Maar blijf er bij, ze worden niet betaald, of heb je ook een kopie bankafschrift ?
Al die boetes die onze Neelie heeft opgelegd zijn en worden ook niet allemaal daadwerkelijk betaald.
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 20 feb 2011 07:28
door JPS1970
Beste forumleden,
mijn angst is ongegrond gebleken en mijn keuken is keurig afgeleverd. De reactie van de dame bij de receptie blijft onbeschoft, maar CVT keukens heeft zich wel keurig aan de afspraken gehouden en een mooie keuken geinstalleerd.
Bedankt allemaal voor jullie reactie.
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 20 feb 2011 08:33
door zelfstandigste
maar CVT keukens heeft zich wel keurig aan de afspraken gehouden en een mooie keuken geinstalleerd.
Bedankt allemaal voor jullie reactie.
Told you so...........
Gelukkig kan het ook gaan zoals het hoort....
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 20 feb 2011 11:57
door 16again
Gelukkig kan het ook gaan zoals het hoort....
Het uiteindelijk resultaat (=geplaatste keuken) mag naar wens zijn, het hoort uiteraard niet dat klanten geheel vooruit dienen te betalen. Dit druist tegen wettelijke regels en CBW voorwaarden in.
Mensen die "zoals het hoort" hier roepen weten als geen ander dat de consument die , vlak voor een faillisement net geheel vooruitbetaald heeft, de klos is.
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 18 mar 2011 21:18
door cap69
Inderdaad, het kan gaan zoals het moet met de verkoop en levering. Dat ging bij ons OK. Met de service hebben wij helaas andere ervaringen: 4x moet een monteur terugkomen om tot een definitieve oplossing te komen voor een probleem met een koelkastdeur die net 6 maanden oud is. Ja, het is tot nu toe opgelost maar dan ben je wel veel tijd kwijt geweest aan de telefoon met de servicedienst
en wachten op de monteur. Die monteurs (de Keukenman) doen trouwens hun best zij moeten heel strikt de meegekregen opdrachten uitvoeren.
Verder herken ik de intimiderende manier waarop je te woord wordt gestaan aan de telefoon en in schriftelijke correspondentie. De eigenaar van CVT krijg je na de verkoop niet meer te spreken, ook niet over garantie.
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 19 mar 2011 11:42
door groteknuffelbeer
De eigenaar van CVT krijg je na de verkoop niet meer te spreken, ook niet over garantie
Er zijn volgens mij maar heel weinig mensen die
Ben Mandemakers te spreken krijgen.
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 28 jun 2012 12:19
door RVH1985
Ik heb er ook een keuken gekocht en ik kom er nooit meer. Keuken ziet er prima uit maar de service is om te janken!
Als je belt wordt je afgesnauwd en voor elk klein dingetje krijg je een rekening gepresenteerd...zelfs de dingen die onder 'service' vallen.
Nee, Mandemakers en CVT kom ik nooit meer
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 18 sep 2012 00:13
door rmf
Wij hebben ook een keuken gekocht bij CVT, onderdeel van de Mandemakers Groep.
Wij hebben een ontzettend slechte ervaring. Je betaald een godsvermogen aan een keuken naar wens, blijken ze de keuken verkeerd ingemeten te hebben en niet goed geluisterd te hebben naar onze behoeften.
Er is tijdens de verkoopgesprekken duidelijk aangegeven dat er rekening gehouden moest worden met een wandcontactdoos die op een positie is waar de keuken langs moet komen te staan. Dit is meerdere malen aangegeven en dat komt goed, aldus de verkoper. Inmiddels hebben ze de keuken geplaatst. Het kwam dus niet goed! De keuken hebben ze 10 cm moeten verplaatsen zodat de doorgang van de halfhoge kasten en een schiereiland gedeelte niet te dicht op elkaar kwamen te staan. Het blad was hierdoor 10 cm te kort.
De oplossing van CVT; een pastuk. Dit is voor mij niet acceptabel. Zeker niet wanneer je bijna €11.000 uitgeeft aan een keuken. De spat-rand is overigens ook met de naad op de verkeerde plaatst geplaatst, waardoor een verspringing in de naad van de twee bladdelen duidelijk te zien is.
U vraagt zichzelf natuurlijk af. U heeft de afmetingen toch gezien vooraf. Nee, dat heb ik niet. Omdat het om een nieuwbouwwoning gaat hebben ze contact gehad met de aannemer. De aannemer heeft de leidingen aangelegd voor CVT.
Ik was op dat moment nog geen eigenaar. Het huis was namelijk al casco klaar, maar wij waren nog in afwachting van de financiering.
Vertrouwende op de expertise van CVT wat wij niet hadden moeten doen. Wij zitten momenteel met een probleem en zij hebben hun centen binnen.
De verkopers mogen niets over klachten zeggen. Zelfs de vestigingsleiders mogen niets zeggen over klachten en laten laf de mensen uit Waalwijk (DMG) bellen voor klachten en fouten. Ze zijn zelf te laf om in gesprek te gaan met de klant en tot een oplossing te komen.
DMG durft voor het oplossen van de klachten zelfs een offerte te sturen van meer dan €3000.-
Dit mag ik als klant betalen om er voor te zorgen dat je keuken naar wens wordt opgeleverd en afgemaakt!
De heren van de Keukenman en keukenmontage Nederland hebben prima werk geleverd. Zij zijn niet de boosdoener, maar de lafheid van de verkopers/adviseurs en de aftersales die vanuit achter hun bureau in Waalwijk een klacht behandelen en beoordelen.
Vreemd genoeg sprak de vestigingsleider zelf uit dat hij zichzelf zorgen maakte over het slechte imago van de keukenverkoper in het algemeen. Ze hebben het slechte imago zelf bevestigd.
In de bijlage zijn foto’s te vinden van mijn keuken naar oplevering van CVT/DMG!
Koop geen keuken bij deze organisatie! Zowel DMG & CVT. Ze willen alleen verkopen en laten de klant bij klachten en problemen in de kou staan! Hun geld is binnen en u staat met de rug tegen de muur!
Re: Ervaring CVT keukens Tilburg
Geplaatst: 18 sep 2012 06:59
door 16again
DMG durft voor het oplossen van de klachten zelfs een offerte te sturen van meer dan €3000.-
Dat is hamdig ! Bij touwtrekken bij rechter of geschillencommissie weet je nu gelijk welke schade vergoeding je kan eisen....