Pagina 1 van 1

Touroperators/vliegmaatschappijen

Geplaatst: 03 okt 2010 14:38
door PaulineLouise
Bij Arke een 10-daagse all-inclusive vakantie in Turkije geboekt. Op boekingsbevestiging staat "kamer voor 3 personen".
Het begon al op Schiphol; Arke-fly had al 5 uur vertraging. Dit schijnt bij Arke-fly meer regelmaat dan uitzondering te zijn.
Als vergoeding voor het ongemak: een glas water, een gevulde koek en 3 uur later een bon voor 6,25 euro.
Tussenlanding in Antalya duurde ook heel lang en daarna nog het vervoer naar Marmaris. In plaats van de genoemde aankomsttijd van 21.45 uur op donderdagavond, kwamen wij op vrijdagochtend om 06.30 uur in het hotel.
Dus in plaats van de beloofde 7 uur reistijd hebben wij er 15 1/2 uur over gedaan...
De kamer was een hok waar net 2 bedden in pasten en de douche was beschimmeld. De kledingkast was minimaal, geen enkele plank en drie kleerhangertjes,
Ja hoor, we konden een andere kamer krijgen, maar dan wel met 70 euro per persoon bijbetaling!!
De 5 sterren die wij geboekt hadden bleken aldaar 4 sterren te zijn. Hoe kun je misleid worden.
Heb een klacht ingediend en het antwoord zal ca. 8 weken duren. Ik ben benieuwd.
Voorlopig is het voor mij nooit meer Arke.

Re: Touroperators/vliegmaatschappijen

Geplaatst: 03 okt 2010 19:57
door Juist ja
PaulineLouise schreef:Voorlopig is het voor mij nooit meer Arke.
Wat heeft Arke in deze fout gedaan dan?

Re: Touroperators/vliegmaatschappijen

Geplaatst: 03 okt 2010 20:28
door sprookje
Wat heeft Arke in deze fout gedaan dan?
Vraag ik mij ook af buiten de vertraging treft arke geen schuld.Welk hotel heb je geboekt Als je een hotel boekt is het je eigen verantwoordelijkheid .Een voordeelkamer boeken en een luxekamer willen is ook je eigen schuld.En als een hotel heel goedkoop is heeft dat ook zijn reden.

Re: Touroperators/vliegmaatschappijen

Geplaatst: 03 okt 2010 20:35
door Mk
De reisbureuafanaten zijn er weer goed bij vandaag.

Zoals ik het lees staat er:
- Een vertraging op de heenweg van ruim 8 uur.
- Een kamer die niet voldeed aan de beschrijving in een hotel dat niet voldeed aan de beschrijving.

Alles geboekt bij Arke. De vraag is dus hoe Arke met deze klacht omgaat. Alleen jammer dat we dat als een klacht goed wordt opgelost nooit meer horen.

Re: Touroperators/vliegmaatschappijen

Geplaatst: 03 okt 2010 22:10
door Zante
Over circa 8 weken antwoord? Volgens de ANVR moet de touroperator binnen één maand reageren.

http://www.anvr.travel/vragen_details.p ... ntwoord136

Binnen welk termijn moet een reisorganisator reageren op een klachtenbrief van de reiziger?

Lees het antwoord »


De reisorganisator zal uiterlijk één maand na ontvangst van de klacht schriftelijk een inhoudelijke reactie geven.

Re: Touroperators/vliegmaatschappijen

Geplaatst: 05 okt 2010 14:48
door Besje
U zult geen vergoeding krijgen voor de vertraging die Arke Fly heeft gehad. Dit is altijd heel vervelend, u kunt een claim indienen bij de annuleringsverzekering indien u langer dan 8 uur vertraging heeft op de heenreis maar dit is volgens mij niet van toepassing.

Wat betreft uw klacht hoop ik dat u een reclamatieformulier heeft ingevuld en ondertekend ter plaatse. Dan is uw melding geregistreerd en zal Arke uw klacht in behandeling nemen. Zonder reclamatieformulier mag Arke de klacht afwijzen.

Succes!

Re: Touroperators/vliegmaatschappijen

Geplaatst: 05 okt 2010 15:27
door krieno
Vakantie wat is het toch een genot, klachten over het vliegen, het hotel etc etc, ja mensen, vooral blijven gaan naar deze landen en met de vlieg maatschappijen, zolang iedereen lekker blijft gaan, en dat weten ze allemaal, zullen zulke dingen blijven voorkomen, er is mar oplossing, gewoon lekker thuis blijven en hier genieten, geen vertraging, en zo schoon als je zelf maar wilt

Re: Touroperators/vliegmaatschappijen

Geplaatst: 05 okt 2010 18:05
door Juist ja
krieno schreef:Vakantie wat is het toch een genot, klachten over het vliegen, het hotel etc etc, ja mensen, vooral blijven gaan naar deze landen en met de vlieg maatschappijen, zolang iedereen lekker blijft gaan, en dat weten ze allemaal, zullen zulke dingen blijven voorkomen, er is mar oplossing, gewoon lekker thuis blijven en hier genieten, geen vertraging, en zo schoon als je zelf maar wilt
Wat hier wordt gepost aan klachten is natuurlijk maar een schijntje vergeleken met de vakanties die probleemloos verlopen. Ikzelf ga al tientallen jaren, meedere keren per jaar op vakantie en heb eigenlijk nooit een klacht gehad. En zo vergaat het de meeste mensen natuurlijk. Gelukkig maar.

Re: Touroperators/vliegmaatschappijen

Geplaatst: 16 okt 2010 07:20
door sprookje
Wat betreft uw klacht hoop ik dat u een reclamatieformulier heeft ingevuld en ondertekend ter plaatse.
Klachtenformulier is de nederlandse uitspraak en spelling.Wij zitten hier op een nederlands forum besje :wink: