LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Harddisk kapot
-
Harddisk kapot
Mijn harddisk ging kapot en de verkoper ruilde hem netjes om, helaas ging mijn harddisk wederom kapot en de verkoper ruilde hem netjes om echter nu voor een exemplaar dat ca. €80 goedkoper was dan mijn origineel.
Ja beide harddisks hadden gelijke functionaliteit en ja mijn eigen harddisk was door hun niet meer te leveren maar toch vraag ik mij af of ik geen recht heb op compensatie van het gehele bedrag
Ja beide harddisks hadden gelijke functionaliteit en ja mijn eigen harddisk was door hun niet meer te leveren maar toch vraag ik mij af of ik geen recht heb op compensatie van het gehele bedrag
Re: Harddisk kapot
Wees blij dat ze tot 2x toe kosteloos je HD hebben vervangen.
Normaal krijg je daar een vette rekening voor.
Hoe gebruik je dan die harde schijf?
2x een HD defect ?
Direct een staatslot kopen, die kans is uitzonderlijk !
Direct een staatslot kopen, die kans is uitzonderlijk !
Zeker niet, omdat een harde schijf in waarde daalt.potverdorie schreef:maar toch vraag ik mij af of ik geen recht heb op compensatie van het gehele bedrag
Je krijgt een harde schijf met de dezelfde capaciteit en performance, maar is goedkoper in aanschafprijs.
Dus het verschil kun je nooit opvragen.
En bij niemand valt het kwartje!
Denken jullie nu echt dat ze tot 2x toe een hd kosteloos omruilen,dacht het niet.Klinklare onzin.tennis schreef:En bij niemand valt het kwartje!
een troll
potverdorie,pasop ,
Het weekeind is voorbij hoor,
Juist, maar tegenwoordig maakt het niets meer uit, of het weekend is.snepke schreef:Denken jullie nu echt dat ze tot 2x toe een hd kosteloos omruilen,dacht het niet.Klinklare onzin.tennis schreef:En bij niemand valt het kwartje!
een troll
potverdorie,pasop ,
Het weekeind is voorbij hoor,
Iedere keer een account aanmaken, en daarna meteen weer verwijderen, is ook een bezigheid.
Deze is nog niet verdwenen,maar opent een topic en reageert niet me
Laatst gewijzigd door snepke op 13 okt 2010 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ha,ha, een trol of een oergruwel maar nee.
De HD betreft een SSD (Solid State Drive) en vraag me niet wat er mee aan de hand was, ik weet het niet.
De eerste heb ik ca 5 mnd gebruikt in mijn pc en van de ene op de andere dag kon ik m'n pc niet meer opstarten en zag ik in de bios dat de SSD niet meer herkend werd. Na diverse fora bezoeken, ook van de fabrikant, heb ik besloten de SSd te RMA-en en kreeg ik eenzelfde nieuwe.
Helaas deed deze het nog minder lang. Inmiddels had de leverancier deze SSD niet meer op voorraad en kreegik een SSD mee die €80 goedkoper was. Let wel eerste SSD is over deze 9 mndn maar €4,- in prijs gedaald.
De nieuwe SSD heeft een ander, goedkoper fabricage proces waardoor de initiele prijs zoveel lager is.
Misschien had ik nee moeten zeggen tegen de inruil maar ik ben en was blij geholpen te worden. Ik maak mij alleen ongerust dat wanneer mij weer zoiets gebeurd het ijkbedrag €80,- onder mijn oorspronkelijke investering licht
De HD betreft een SSD (Solid State Drive) en vraag me niet wat er mee aan de hand was, ik weet het niet.
De eerste heb ik ca 5 mnd gebruikt in mijn pc en van de ene op de andere dag kon ik m'n pc niet meer opstarten en zag ik in de bios dat de SSD niet meer herkend werd. Na diverse fora bezoeken, ook van de fabrikant, heb ik besloten de SSd te RMA-en en kreeg ik eenzelfde nieuwe.
Helaas deed deze het nog minder lang. Inmiddels had de leverancier deze SSD niet meer op voorraad en kreegik een SSD mee die €80 goedkoper was. Let wel eerste SSD is over deze 9 mndn maar €4,- in prijs gedaald.
De nieuwe SSD heeft een ander, goedkoper fabricage proces waardoor de initiele prijs zoveel lager is.
Misschien had ik nee moeten zeggen tegen de inruil maar ik ben en was blij geholpen te worden. Ik maak mij alleen ongerust dat wanneer mij weer zoiets gebeurd het ijkbedrag €80,- onder mijn oorspronkelijke investering licht
De SSD's zijn er nog niet eens zo lang.
Ook is nog niet bekend hoe zij zich houden, en hoe groot de uitval ervan is.
Zelf zou ik zeggen dat het om kinderziektes gaat.
En omdat het om totaal andere technieken gaat, kan het ook niet vergeleken worden met de traditionele harde schijven. Als het om uitval en betrouwbaarheid gaat.
SSD is leuk, ontzettend snel, maar laten ze eerst maar de boel goed ontwikkelen en de betrouwbaarheid sterk verbeteren, voordat we massaal gaan overschakelen.
Ook is nog niet bekend hoe zij zich houden, en hoe groot de uitval ervan is.
Zelf zou ik zeggen dat het om kinderziektes gaat.
En omdat het om totaal andere technieken gaat, kan het ook niet vergeleken worden met de traditionele harde schijven. Als het om uitval en betrouwbaarheid gaat.
SSD is leuk, ontzettend snel, maar laten ze eerst maar de boel goed ontwikkelen en de betrouwbaarheid sterk verbeteren, voordat we massaal gaan overschakelen.
-
Gebruikt ie dan windows xp of windows 7?....
Dat ligt er dan altijd nog aan hoe lang geleden je de HD hebt aangeschaft. Ook op deze dingen zit namelijk gewoon garantie!Gizmo© schreef:Wees blij dat ze tot 2x toe kosteloos je HD hebben vervangen.
Dan moet je ze wel normaal gebruiken, en wanneer je het voor elkaar krijgt om 2x een nieuwe HD te slopen dan is er wel een redelijke twijfel over dat normale gebruik.jlthkoch schreef:Dat ligt er dan altijd nog aan hoe lang geleden je de HD hebt aangeschaft. Ook op deze dingen zit namelijk gewoon garantie!Gizmo© schreef:Wees blij dat ze tot 2x toe kosteloos je HD hebben vervangen.
Uiteraard. Maar wellicht heeft deze HD deel uitgemaakt van een zelfde serie (er vanuit gaande dat het de eerste twee keer het om dezelfde HD ging) en misschien was dit wel een slechte serie. Dan zou je dit zomaar twee keer (vlak) achter elkaar moeten overkomen.crazyme schreef:Dan moet je ze wel normaal gebruiken, en wanneer je het voor elkaar krijgt om 2x een nieuwe HD te slopen dan is er wel een redelijke twijfel over dat normale gebruik.jlthkoch schreef:Dat ligt er dan altijd nog aan hoe lang geleden je de HD hebt aangeschaft. Ook op deze dingen zit namelijk gewoon garantie!Gizmo© schreef:Wees blij dat ze tot 2x toe kosteloos je HD hebben vervangen.
Gezien het korte tijdsbestek tussen aanschaf en defect ligt de bewijslast ook nog eens aan de zijde van de leverancier.
-
Hier de trol nog eens hahaha,
Nee er gebeurt niets bijzonders met deze HD. Ik heb er Win 7, Office 2007 SPSS17 en Mathlab op geinstalleerd
Nee ik doe niet aan gamen of overclocken of what ever, gewoon pc aan; internetten, rapportje schrijven of wat programmeren in acces of mathlab that's it.
De eerste keer was de HD 5 mnd oud, de tweede keer maar 4 mnd.
Waar het mij om gaat is dat als een vervangende HD duurder geweest zou zijn zou ik moeten hebben bijbetalen en andersom is er gewoon vervangen.
Nee er gebeurt niets bijzonders met deze HD. Ik heb er Win 7, Office 2007 SPSS17 en Mathlab op geinstalleerd
Nee ik doe niet aan gamen of overclocken of what ever, gewoon pc aan; internetten, rapportje schrijven of wat programmeren in acces of mathlab that's it.
De eerste keer was de HD 5 mnd oud, de tweede keer maar 4 mnd.
Waar het mij om gaat is dat als een vervangende HD duurder geweest zou zijn zou ik moeten hebben bijbetalen en andersom is er gewoon vervangen.
Nee, als een product duurder wordt hoef je ook niet bij te betalen.potverdorie schreef:Ja beide harddisks hadden gelijke functionaliteit en ja mijn eigen harddisk was door hun niet meer te leveren maar toch vraag ik mij af of ik geen recht heb op compensatie van het gehele bedrag
potverdorie
Je schrijft:
Maxiem.
Je schrijft:
De termen duurder of goedkoper zijn hier niet relevant. Relevant is, dat het produkt vervangen is door een disk met ongeveer dezelfde mogelijkheden en ongeveer dezelfde specificaties. Het is vanzelfsprekend dat je niet beter mag worden van een vervanging én ook niet slechter.Waar het mij om gaat is dat als een vervangende HD duurder geweest zou zijn zou ik moeten hebben bijbetalen en andersom is er gewoon vervangen.
Maxiem.
Wanneer echter de problemen zijn ontstaan binnen een half jaar na aanschaf, dan is het aan de verkoper om te bewijzen dat er sprake is geweest van het niet op normale wijze gebruiken van het product.crazyme schreef:Dan moet je ze wel normaal gebruiken, en wanneer je het voor elkaar krijgt om 2x een nieuwe HD te slopen dan is er wel een redelijke twijfel over dat normale gebruik.
De verkoper is niet gek natuurlijk. De klant zal naar de rechter moeten stappen om zijn gelijk te halen. En de klant is ook niet gek.Wim2007 schreef:Wanneer echter de problemen zijn ontstaan binnen een half jaar na aanschaf, dan is het aan de verkoper om te bewijzen dat er sprake is geweest van het niet op normale wijze gebruiken van het product.crazyme schreef:Dan moet je ze wel normaal gebruiken, en wanneer je het voor elkaar krijgt om 2x een nieuwe HD te slopen dan is er wel een redelijke twijfel over dat normale gebruik.
Tot zover de wet.