Pagina 1 van 1

Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 05 okt 2010 16:13
door Pontifix
Hallo allemaal,

Begin december 2009 ben ik betrokken geweest bij een kop-staart botsing. Daarbij heb ik een whiplash opgelopen. Mijn Peugeot 207 uit 2007 (was zodanig beschadigd dat rijden onmogelijk was) is na het ongeval op mijn verzoek overgebracht naar Peugeot dealer van Hunnik te Veenendaal.
Het overbrengen naar van Hunnik heeft te maken met het feit dat ik de Peugeot 207 destijds bij deze dealer heb aangeschaft en keurig ben behandeld.
Nadat er een schade expert van de verzekering is bij gehaald is mijn auto total loss verklaard.
Daarna werd door de verzekering medegedeeld, tijdens een telefoongesprek, dat een huurauto maximaal 14 dagen vergoed zou worden.
December 2009 werd gekenmerkt door het zeer slechte weer waardoor proefritten maken, en naar occasions kijken moeilijk was. De verzekering had hier geen begrip voor, dat is wat ze kenbaar maakten. Er bestond op dat moment dus een “druk” om binnen 14 dagen een andere auto aan te schaffen.

Halverwege december heb ik Peugeot dealer van Hunnik te Veenendaal bezocht om het over een nieuwe auto te hebben. De verkoper was er op gefocust om zijn eigen demoauto te verkopen, hij ging hier zo ver in dat hij voorstelde om maar een lening af te sluiten om het geld wat we op dat moment te kort kwamen te overbruggen. Dit heeft hij gezegd terwijl er klanten omheen liepen.
Ik was hier niet van gediend en heb mijn bezoek kort daarna afgekapt.

Eind december heb ik mijn oog toch laten vallen op een Peugeot 308 bij van Hunnik, het gevoel was op dat moment goed en met de maximale huurtermijn (vergoeding) van 14 dagen in mijn achterhoofd ben ik overgegaan tot het kopen van deze occasion.
Ik heb een proefrit gemaakt, hier was niets te merken van eventuele gebreken, en vervolgens onderhandeld. De punten die hierbij aan de orde zijn gekomen zijn:

• Voorbanden, leken mij aan de versleten kant.
• Eventuele schades, of deze keurig zijn opgelost (er was iets te zien aan voorbumper).
• Het langer doorrijden van de huurauto, was geen probleem, factuur zou 14 dagen bedragen, zou op de verkoopfactuur gezet worden.

Het antwoord van de verkoper was dat de banden prima in orde waren, de schade aan de voorbumper keurig was opgelost en dat de factuur van de huurauto maximaal 14 dagen zou bedragen.
Én de auto zou keurig netjes gepoetst worden, hoera!

Aangezien ik tijdens de aanrijding begin december een whiplash heb opgelopen en de daarbij horende klachten op dit moment nog dagelijks ondervind was ik op dat moment erg blij dat de koop van een nieuwe auto, weliswaar een occasion, afgerond was.

Begin januari werd de auto afgeleverd en tijdens de eerste dagen leek het op sommige momenten net of de banden van de velgen af rolden, althans zo klonk dat.
Ook waren er klachten over “geklapper” rechtsvoor (vooral bij verkeersdrempels), het naar links trekken en het zenuwachtig gedragen van de auto bij een koude start.
Tevens heb ik aangegeven dat ik geen serviceboekje/onderhoudsboekje bij de auto ontvangen heb.

Vervolgens is er een afspraak gemaakt bij van Hunnik en ben ik met een monteur een proefrit gaan maken.
Na de proefrit deelde de monteur mij mede dat het naar links trekken van de auto binnen de norm viel, de oorzaak van het “geklapper” niet te achterhalen was en dat de klacht over de banden een veel gehoorde klacht is en dit vooral bij koud en nat weer. Het bijbehorende profiel van de banden viel binnen de leeuwekeur norm.
Aangezien ik toch al twijfels had over de banden heb ik bij de verkoper geëist dat er twee nieuwe banden onder gezet zouden worden. De verkoper was het hier absoluut niet mee eens en heeft mij verteld dat ik twee nieuwe banden voor inkoopsprijs kon krijgen (rond de 300 euro).
Ik was hier op dat moment zeer boos over (wat kosten deze banden nu voor een dealer?) temeer omdat er bij de koop van de auto totaal geen onderhandelingsruimte was.
Ik ben bij de dealer weg gegaan en heb hem nogmaals verteld dat ik het er totaal niet mee eens was.

Kort daarna kreeg ik een factuur in de bus betreffende de huurauto.
Deze factuur betrof een bedrag wat overeenkwam met 23 dagen terwijl met de verkoper was afgesproken dat deze 14 dagen zou betreffen.
Ik heb vervolgens gebeld met de dealer en de persoon deelde mij mede dat ik het maar moest proberen bij de verzekeringsmaatschappij.
Peugeot van Hunnik probeert dus over mijn rug geld te verdienen!

Ik heb vervolgens een klacht (d.m.v. een brief en mail) ingediend bij Peugeot Nederland, de importeur.
Uiteindelijk heeft er iemand contact met mij opgenomen, deze meneer vond het vervelend hoe het allemaal gelopen was.
Er is vervolgens bemiddeld en het kwam er op neer dat Peugeot Nederland één band zou gaan vergoeden.
Ik heb deze meneer vriendelijk bedankt voor de tegemoetkoming maar ik was het er niet mee eens, het was bij mij “alles of niets”.
Dit “alles of niets” principe werd gedragen door het feit dat ik de banden heb laten controleren bij een tweetal bedrijven in Veenendaal, deze antwoordden dat de banden slecht waren (nog wel binnen de marges) en wat hun betreft op de korte termijn vervangen moesten worden.
Over de factuur van de huurauto is niet gesproken.

Gaandeweg de eerste maanden van dit jaar kreeg de auto last van slecht starten, het rommelde onder de motorkap, alsof er lucht o.i.d. ontsnapte.
Ook begon de auto te “stotteren” bij het weg rijden.
Tevens merkte ik tijdens een rit, in een forse regenbui, dat de regen amper van de ramen te verwijderen was, conclusie: versleten ruitenwisserbladen.

Ik heb de banden laten vervangen door een bedrijf in Veenendaal en de kosten voor eigen rekening genomen.
Tevens zijn de wielen “uitgelijnd”.
Het gevolg van het vervangen en uitlijnen van de banden/wielen was dat de klachten van het naar links trekken van de auto en het geluid van afrollende banden waren opgelost.
Ook is er gekeken naar het “geklapper” rechtsvoor en naar het slechte starten maar omdat het geen Peugeot dealer was konden zij dit niet voor mij oplossen.

Ik heb dit Peugeot van Hunnik via een mail medegedeeld en tevens aangegeven dat ik het slechte starten wilde laten onderzoeken door een andere Peugeot dealer omdat ik het vertrouwen in hun kwijt was (dit n.a.v. het geval met de banden en de overige klachten).
Zij antwoordden hier op dat ik dat wel kon doen maar dat er een drempelbedrag is wat betreft de kosten (200 euro) en dat er contact gezocht moest worden bij eventuele reparatie.

Het stotteren begon in juli jl. zo erg te worden dat ik contact heb gezocht met een Peugeot dealer in een andere plaats.
Het stotteren werd veroorzaakt door de motorsoftware, er is eind 2009 een update uitgekomen en deze software was niet in mijn auto aanwezig (had dus eigenlijk bij de aflevering moeten gebeuren).
Tevens heb ik bij deze dealer de klacht neergelegd wat betreft het “geklapper” rechtsvoor.
Tijdens dit onderzoek is gebleken (nadat men de voorbumper gedemonteerd had) dat er een verbrijzelde steun aanwezig was.
De schade die er ooit is geweest aan de bumper rechtsvoor (tijdens de verkoop besproken) is dus nooit netjes opgelost.
Ik heb de schade laten repareren, foto’s laten nemen, en per mail contact opgenomen met van Hunnik, vooral om een welles nietes discussie uit de weg te gaan.
Ik heb er voor gekozen om de kosten later te declareren bij van Hunnik.

Ik heb dus een auto, voorzien van leeuwekeur, gekocht met schade!

In augustus heb ik via de mail contact gezocht met Peugeot van Hunnik en hun daarin laten weten de totale kosten vergoed te willen zien.
Op deze mail werd pas een maand later gereageerd dat zij nergens van afwisten, geen offertes hebben gezien etc.
Tevens deelde men mij mede dat ik het serviceboekje/onderhoudsboekje ontvangen zou hebben. Dit heb ik tot op de dag van vandaag niet zien verschijnen.

Wederom heb ik contact gezocht met Peugeot Nederland, de persoon deelde mij mede dat ik maar moest gaan bellen wat ze met mijn mail gingen doen en dat het “dossier” bij hun bekend was.
Ik heb dit niet gedaan omdat ik liever per mail communiceer zodat er achteraf geen discussie kan ontstaan over wat er eventueel wel of niet door de telefoon is gezegd.
Dit was de persoon niet met mij eens en begon ineens erg bot en geïrriteerd te reageren en er zou “misschien” binnen 15 werkdagen door een collega contact met mij opgenomen worden.
Ik heb de persoon in kwestie medegedeeld dat ik het uitermate teleurstellend vond hoe ik behandeld werd.

Op dit moment, meer dan 15 werkdagen later, heb ik nog niets mogen vernemen van Peugeot Nederland. Ik heb het gevoel dat ze de klachten niet serieus nemen.

De afgelopen week heb ik wederom een mail gestuurd naar de dealer en deze is van plan om niets te betalen en heeft tevens een bericht gestuurd naar Peugeot Nederland.

Naar mijn inziens lopen de dealer en de importeur weg voor hun verantwoordelijkheid en laten ze de consument in de kou staan.

Tot slot zou ik als consument willen zeggen dat ik ruim 600 euro armer ben geworden sinds begin dit jaar.
Ik heb een auto gekocht (bouwjaar eind 2007) en mag er als consument van uitgaan dat deze in orde is.

Kan iemand mij adviseren wat ik hiermee kan?

Groeten G.D.

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 05 okt 2010 20:28
door MAXIEM
Pontifix

Kan iemand mij adviseren wat ik hiermee kan?

Je kunt hier helemaal niets mee. In feite ben je uitgepraat als de verkoper zich niet coulant opstelt. Wel is het vreemd dat ook de importeur een scheve schaats rijdt. Op zich dus een prima zaak dat je dit hier aankaart. Het is immers voor de andere consumenten wel belangrijk te weten, dat zij beter geen Peugeot kunnen kopen en ook deze garage mijden.

Maxiem.

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 06 okt 2010 08:47
door Pontifix
Hallo Maxiem,

Aan het begin van dit jaar heb ik contact gehad met een zeer vriendelijke meneer van Peugeot Nederland.
Zoals ik in mijn verhaal al zei, vond hij het vervelend wat er gebeurd was en hij wilde zelfs één band vergoeden. Ik vond het op dat moment een geweldige tegemoetkoming, als de dealer dan ook nog een band had betaald dan hadden ze aan mij een vaste klant gehad en was alle twijfel weg genomen.
Op dit moment zit ik weer met kosten vanwege o.a. de "verborgen schade", en wordt je door Peugeot Nederland én de dealer afgeserveerd door niet meer te reageren. Vooral nu zou ik deze kosten geheel vergoed willen zien worden.

Je wordt als consument met je rug tegen de muur gezet, je kunt geen kant op!

Groet.

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 06 okt 2010 10:06
door jlthkoch
Ik neem aan dat het een BOVAG- dealer is?

Kun je geen klacht indienen bij de BOVAG?

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 15 okt 2010 13:25
door Pontifix
Hallo,

Helaas kan de BOVAG ook niets betekenen.

Consument in de kou, leve de verkopers!!

En Peugeot Nederland, .......... zij steken hun kop in het zand.

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 03 dec 2010 09:32
door ruud.somhorst
Hoi allemaal,

Ook ik heb slechte ervaringen met Peugeot Nederland en J. Janssen Helmond (peugeot-dealer), wiens naam ik hieronder ook al voorbij zag komen. Het volgende was nl. het geval:

Ik heb in 2007 een Peugeot 207 gekocht bij de peugeot-dealer in Helmond, welke inmiddels failliet is en wiens delaerschap is overgenomen door J. Janssen Peugeot.

Nu ontstond er onlangs een storing in het elektrische circuit van mijn auto. Ik ben hierop naar Janssen in Helmond gegaan, omdat zij tenslotte het dealerschap van mijn leverancier hadden overgenomen. Wat bleek was dat het bedieningsblok in mijn stuur volledig moest worden vervangen, een kostenpost van 400 euro. Aangezien ik dit al had verwacht heb ik reeds bij het inleveren van mijn auto en daarna meerdere malen verzocht om deze reparatie (voor een gedeelte) te vergoeden aangezien dit onderdeel normaal een langere levensduur dan 3 jaar heeft en ik niet zoals nu al na 3 jaar met dergelijke hoge onkosten dien te worden geconfronteerd. Daar koop ik tenslotte geen nieuwe auto voor!

Na een late reactie van J. Janssen en correspondentie over en weer met Peugeot Nederland, die mij terugverwees naar Janssen (hoezo afschuiven??) werd ik uiteindelijk uitgenodigd voor een gesprek bij J. Janssen. Om daar tenslotte tijdens het gesprek ook weer met niets te worden weggestuurd.

Kortom; ook een geval van een belabberde service van zowel Peugeot Nederland als J. Janssen uit Helmond, die beiden onder hun verantwoordingen proberen uit te komen en de consument in de kou laten staan.

Melissa

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 03 dec 2010 10:32
door MAXIEM
ruud.somhorst

Bedankt voor jouw bericht. De volgende nieuwe wagen wordt zeker geen Peugeot!!!

Maxiem.

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 03 dec 2010 16:05
door otto77
Melissa,

J.Janssen is een multi-merken dealer (geworden) met Peugeot, Nissan, Renault en Dacia. Op het merk Nissan na (waar trouwens ook onderdelen en motoren van Renault worden gebruikt), hebben ze verder producten in huis met een behoorlijke storingen-historie. Laat ik jou dit vertellen, dat een importeur niet alleen de consument, maar ook zeker de dealer in de kou laat staan, zowel bij Peugeot als bij Renault. Het is jarenlang te goed gegaan met de merken Renault en Peugeot, waardoor een importeur een (ongepast en onterechte) arrogante opstelling krijgt. Coulance kost geld. Een goede dealer kiest dan toch voor de klant en een minder goede voor zijn eigen portemonnee (direct, want indirect kost het hem dus alsnog geld.).

Mijn advies: Kies voortaan voor iets betrouwbaarders. Bijvoorbeeld VW, Ford of Mazda. Mijdt het merk en dus ook de dealer. Je ziet immers al aan het merk Renault, hoeveel dealers inmiddels "dealer-af" zijn.

Jouw probleem wordt toch niet meer verholpen. Dat is duidelijk. Zorg er alleen voor, dat je geen herhaling meer krijgt van deze wedstrijd.

Veel succes met alles !

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 04 dec 2010 10:10
door Veldt01
Je geeft aan dat het Renault en Peugeot te goed is gegaan en je verwijst naar Ford en VW.
Als je ziet hoe waardeloos een Ford in elkaar zit, wat er kapot gaat aan auto's van beide merken denk ik dat je of aandelen hebt of weinig verstand van auto's.
Renault gaat het al lang niet meer goed ze maken al zeker 6 jaar **** auto's die aan de lopende band stilstaan en bieden auto zowat onder kostprijs aan aan leasemaatschappijen, in mijn ogen duidt dat niet op een "te goed gaan" mentaliteit eerder gewoon een Franse aanpak......
Zijn nog maar heel weinig merken die echt betrouwbaar materiaal leveren, Subaru gaat goed, Honda ook en ook Skoda is gek genoeg (verbouwde vw) niet slecht maar elders moet je maar hopen dat de boel heel blijft (en je dealer zich in wil zetten voor een goede garantieafwikkeling).

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 04 dec 2010 10:34
door otto77
Dat zou niet verkeerd zijn, aandelen bij Ford en/of VW.
Momenteel is het zo, dat Ford absoluut goed scoort qua betrouwbaarheid. Met grote uitzondering van de (oer)Ka (die nieuwe is een veredelde Fiat...).
Je hebt gelijk, jouw genoemde Japanners doen het ook goed.

Peugeot en Renault hebben nou eenmaal glorietijden gehad, en daarvoor hoef je alleen maar naar de marktcijfers te kijken. Je hebt gelijk dat Renault al jaren achteruitholt (met Peugeot bijna net zo hard in de kielzog). Beide merken kende tijden van meer dan 10% marktandeel. Maar dat is passé...

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 23 nov 2012 22:56
door Anna2003
We hebben een slechte ervaring met Peugeot garage Hunnik in Tiel.

De auto is naar hun garage gebracht voor het vervangen van de injector (no 4) die als oorzaak van de slecht lopende motor
door uw monteur is vastgesteld (de auto is 5 min aan de computer aangesloten geweest).
Voor de reparatie is een prijs van +/_ 150 euro afgesproken.

Na het vervangen van de injector is gebleken dat het probleem niet opgelost is.

Ik heb GEEN opdracht gegeven om de auto verder te onderzoeken en was ik zeer verast dat de auto niet gerepareerd was toen ik de auto een week later kwam ophalen,
ik ben niet op de hoogte gebracht van de ontwikkelingen en men ging vrolijk zonder opdracht verder met het onderzoek en stelt een nieuwe oorzaak vast met een reparatiekost van 1327 euro.
Ik heb GEEN vertrouwen in de vakkundigheid van Peugeot garage Hunnik in Tiel en heb de auto meegenomen.

De auto is een week later gerepareerd door een andere garage, de onderzoekkosten hier van 150 euro heb betaald, omdat deze tot een oplossing hebben geleid
Ik wil even benadrukken dat oorzaak no 2 a 1327 euro ook niet de oorzaak was. Ik ben blij dat ik de auto NIET bij de Peugeot garage voor de reparatie hebt achtergelaten,
en heb dus in 1ste lijn 1327 euro bespaart en daarnaast waarschijnlijk nog meer voor kansloze vervolg reparaties.

En wat is dan uiteindelijk de oplossing van het probleem:
Simpel ouderwets kleppen stellen, Raar dat de Peugeot garage dit niet heeft verzonnen.

2 maanden later heeft Hunnik garage Tiel een factuur a 119 euro gestuurd voor de gemaakte onderzoek kosten. Ze reageren niet op onze schriftelijke reacties maar sturen weer een factuur en weer een factuur. Helaas tot vandaag nog geen reactie ontvangen. We hebben de factuur toch maar betaald, Gezien alle negatieve reactie op het internet, over Peugeot Nederland en vinden het zonder van onze tijd om nog 1 seconde aan de Peugeot garage in Tiel of Nederland te denken.

Onbeschoft, en klantonvriendelijk . Van service hebben ze geen kaas gegeten. Dit is de eerste en de laatste Peugeot die we hebben gekocht.

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 24 nov 2012 05:28
door kokka
Het klinkt inderdaad alsof je een slechte ervaring hebt gehad met deze peugeot dealer, alleen denk ik dat er niet zo heel veel aan te doen is.
de voorbanden hadden vervangen moeten worden als ze onder de wettelijke profieldiepte zouden zitten, het argument dat ze 'binnenkort' vervangen moeten worden snijdt geen hout. dan had je iets beter en harder moeten onderhandelen. als je dit bij de verkoop hebt geaccepteerd valt daar verder geen aanspraak meer op te maken.
Het feit dat die bumper dus toch niet helemaal goed was gerepareerd is hun wel aan te rekenen, maar jij ben wettelijk verplicht hun in de gelegendheid te stellen om het alsnog te repareren, jij koos ervoor om het door een derde partij te laten maken en het bij hun te declareren, helaas werkt dat zo niet.
En dan natuurlijk nog die huurtermijn, ik neem aan dat je daar gelijk in hebt, alleen als daar uiteindelijk niets van op papier is komen te staan wordt dat een welles nietes verhaal.

erg vervelend om te lezen dat je zoveel last hebt van je whiplash, ik hoop dat je verder wel plezier hebt van je auto.

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 24 nov 2012 06:37
door newmikey
Pontifix schreef: Begin december 2009 ben ik .....mijn auto total loss verklaard.
...verzekering...huurauto maximaal 14 dagen vergoed...
December 2009 werd gekenmerkt door het zeer slechte weer waardoor proefritten maken, en naar occasions kijken moeilijk was. De verzekering had hier geen begrip voor, dat is wat ze kenbaar maakten. Er bestond op dat moment dus een “druk” om binnen 14 dagen een andere auto aan te schaffen.
Whoooooohhhh! Stop even! Wat hebben wij, de verzekering of de dealer met het slechte weer te maken en hoezo zou dat proefritten bemoeilijken. Sorry maar dit is echt onzin en die vermeende "druk" is dan ook geheel uw eigen beleving.
De verkoper was er op gefocust om zijn eigen demoauto te verkopen, hij ging hier zo ver in dat hij voorstelde om maar een lening af te sluiten om het geld wat we op dat moment te kort kwamen te overbruggen. Dit heeft hij gezegd terwijl er klanten omheen liepen.
En wéér een eigen interpretatie. U zocht een auto, de verkoper had er één en er waren klanten in de showroom terwijl dit feit zich voordeedt. Nou, en?
Ik was hier niet van gediend en heb mijn bezoek kort daarna afgekapt.
We kunnen nog wel doorgaan maar de rest van uw betoog klinkt ongeveer zo. U klinkt als een koning, maar bent een bedelaar. U heeft niet genoeg geld voor een nieuwe, begrijp ik - ook niet voor een jonge gebruikte, begrijp ik óók nog. Als je echter op zoek gaat naar een auto van goed 5+ jaar dien je je toch ietsje anders op te stellen. "Ik was hier niet van gediend" suggereert bijna een oneerbaar voorstel - de man deed gewoon zijn werk.
ik heb een proefrit gemaakt, hier was niets te merken van eventuele gebreken, en vervolgens onderhandeld. De punten die hierbij aan de orde zijn gekomen zijn:

Het antwoord van de verkoper was dat de banden prima in orde waren, de schade aan de voorbumper keurig was opgelost en dat de factuur van de huurauto maximaal 14 dagen zou bedragen.
Én de auto zou keurig netjes gepoetst worden, hoera!
Ik zal weinig zeggen over uw onderhandelingsskills maar die laten ietwat te wensen over. Dit is géén onderhandelen, dit is gewoon je laten omlullen!
...weliswaar een occasion...
Waar slaat dàt nu weer op? U zocht toch ook een occasion?
Het bijbehorende profiel van de banden viel binnen de leeuwekeur norm.
Aangezien ik toch al twijfels had over de banden heb ik bij de verkoper geëist dat er twee nieuwe banden onder gezet zouden worden. De verkoper was het hier absoluut niet mee eens en heeft mij verteld dat ik twee nieuwe banden voor inkoopsprijs kon krijgen (rond de 300 euro).
Ik was hier op dat moment zeer boos over (wat kosten deze banden nu voor een dealer?) temeer omdat er bij de koop van de auto totaal geen onderhandelingsruimte was.
Als de banden binnen de norm vielen, en dat is controleerbaar heeft u géén recht van spreken en valt er niets te eisen. Denigrerend roepen dat nieuwe banden voor de dealer praktisch gratis zijn is uiteraard onzinnig.

Eerder lijkt mij dat u hier alsnog spijt kreeg van het feit dat u bij de koop in het geheel niet was geslaagd in uw onderhandeling en dat nu even wilde goedmaken.
Ik ben bij de dealer weg gegaan en heb hem nogmaals verteld dat ik het er totaal niet mee eens was.
Prima, dàt zal hem een lesje geleerd hebben!
Kort daarna kreeg ik een factuur in de bus betreffende de huurauto.
Deze factuur betrof een bedrag wat overeenkwam met 23 dagen terwijl met de verkoper was afgesproken dat deze 14 dagen zou betreffen.
Iets zegt mij dat het teveel regende om de auto op tijd op te halen? Zonder gekheid, als u in totaal 37 dagen een huurauto heeft gehad waarvan er 14 voor rekening van de verzekering kwamen, blijven er 23 over. Met een 5+ jaar oude occasion onder verkoop lijkt het me niet redelijk te verwachten dat de dealer daar nog eens 23-14=9 dagen op toe moet leggen.
Er is vervolgens bemiddeld en het kwam er op neer dat Peugeot Nederland één band zou gaan vergoeden.
Ik heb deze meneer vriendelijk bedankt voor de tegemoetkoming maar ik was het er niet mee eens, het was bij mij “alles of niets”.
De arrogantie speelt u parten - u heeft niets gekregen dus kunt u daar niet achteraf over klagen.
Dit “alles of niets” principe werd gedragen door het feit dat ik de banden heb laten controleren bij een tweetal bedrijven in Veenendaal, deze antwoordden dat de banden slecht waren (nog wel binnen de marges) en wat hun betreft op de korte termijn vervangen moesten worden.
Nee, echt? Verbazingwekkend, dat zeggen ze bij mij ook altijd, bij iedereen eigenlijk. Kom op nu, u stelt de integriteit van zowel dealer als importeur hier "zum frage" maar gaat op de absolute betrouwbaarheid van een paar Kwikfitters o.i.d. af?

<skip rest van deze ellenlange tranentrekker>
Tot slot zou ik als consument willen zeggen dat ik ruim 600 euro armer ben geworden sinds begin dit jaar.
Dat is inclusief twee banden (€300) die u sowieso had moeten vervangen op termijn maar die u op eigen houtje eerder heeft laten vervangen. Dat hoort bij het hebben van een auto.
Ik heb een auto gekocht (bouwjaar eind 2007) en mag er als consument van uitgaan dat deze in orde is.
Eerlijk gezegd denk ik dat er, ondanks de lange tranentrekker vol met niet terzake doende informatie niet zo héél véél niet in orde was met de auto, met de dealer of met de importeur wat niet in goed overleg op te lossen geweest was. Maar u bent nu éénmaal niet het type van "goed overleg" en de communicatie van uw kant uit lijkt mij hier op z'n minst gebrekkig.

Het slecht onderhandelen kunt u alleen uzelf verwijten en wat blijft er dan nog over? Een paar ruitewisserbladen, motorsoftware update, banden die best nog meekunnen. Bij een auto van 5 jaar oud? Lijkt me redelijk standaard eigenlijk.

Alleen die verborgen schade vind ik enigszins kwalijk maar gezien de rest van het verhaal acht ik de kans groot dat u de dealer met uw "onderhandelingstechniek" géén eerlijke kans heeft gegeven daar iets aan te doen.

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 24 nov 2012 11:07
door Spuiter
@Newmikey topic van 2010 :wink:

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 24 nov 2012 11:22
door newmikey
Spuiter schreef:@Newmikey topic van 2010 :wink:
Chips :oops: Nou ja, kan een keer gebeuren...

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 24 nov 2012 11:30
door crazyme
newmikey schreef:
Spuiter schreef:@Newmikey topic van 2010 :wink:
Chips :oops: Nou ja, kan een keer gebeuren...
Misschien is hij aan zijn volgende auto toe en kan hij de adviezen direct gebruiken :lol:
(reageert ook wel eens zonder op de datum te letten)

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 25 nov 2012 00:46
door thecure
Anna2003 schreef:We hebben een slechte ervaring met Peugeot garage Hunnik in Tiel.

De auto is naar hun garage gebracht voor het vervangen van de injector (no 4) die als oorzaak van de slecht lopende motor
door uw monteur is vastgesteld (de auto is 5 min aan de computer aangesloten geweest).
Voor de reparatie is een prijs van +/_ 150 euro afgesproken.

Na het vervangen van de injector is gebleken dat het probleem niet opgelost is.

Ik heb GEEN opdracht gegeven om de auto verder te onderzoeken en was ik zeer verast dat de auto niet gerepareerd was toen ik de auto een week later kwam ophalen,
ik ben niet op de hoogte gebracht van de ontwikkelingen en men ging vrolijk zonder opdracht verder met het onderzoek en stelt een nieuwe oorzaak vast met een reparatiekost van 1327 euro.
Ik heb GEEN vertrouwen in de vakkundigheid van Peugeot garage Hunnik in Tiel en heb de auto meegenomen.

De auto is een week later gerepareerd door een andere garage, de onderzoekkosten hier van 150 euro heb betaald, omdat deze tot een oplossing hebben geleid
Ik wil even benadrukken dat oorzaak no 2 a 1327 euro ook niet de oorzaak was. Ik ben blij dat ik de auto NIET bij de Peugeot garage voor de reparatie hebt achtergelaten,
en heb dus in 1ste lijn 1327 euro bespaart en daarnaast waarschijnlijk nog meer voor kansloze vervolg reparaties.

En wat is dan uiteindelijk de oplossing van het probleem:
Simpel ouderwets kleppen stellen, Raar dat de Peugeot garage dit niet heeft verzonnen.

2 maanden later heeft Hunnik garage Tiel een factuur a 119 euro gestuurd voor de gemaakte onderzoek kosten. Ze reageren niet op onze schriftelijke reacties maar sturen weer een factuur en weer een factuur. Helaas tot vandaag nog geen reactie ontvangen. We hebben de factuur toch maar betaald, Gezien alle negatieve reactie op het internet, over Peugeot Nederland en vinden het zonder van onze tijd om nog 1 seconde aan de Peugeot garage in Tiel of Nederland te denken.

Onbeschoft, en klantonvriendelijk . Van service hebben ze geen kaas gegeten. Dit is de eerste en de laatste Peugeot die we hebben gekocht.
kleppen stellen?? over wat voor model met welke motor hebben we het hier?
De laatste Peugeot motor waarbij de kleppen nog gesteld konden worden was volgens mij de DW8 motor (1.9 diesel, nog voor het commonrail tijdperk)
En da's al een oudje.

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 25 nov 2012 05:19
door kokka
thecure schreef: kleppen stellen?? over wat voor model met welke motor hebben we het hier?
De laatste Peugeot motor waarbij de kleppen nog gesteld konden worden was volgens mij de DW8 motor (1.9 diesel, nog voor het commonrail tijdperk)
En da's al een oudje.

kleppen worden nog steeds gesteld, al is het dan tegenwoordig met vulplaatjes, shimplates dus.

Re: Teleurgesteld in Peugeot Nederland en dealer

Geplaatst: 25 nov 2012 20:14
door thecure
ben ik met je eens, maar dat systeem wordt vooral door Ford gebruikt.

Volgens mij gebruikt Peugeot sinds jaar en dag hydraulische klepstoters. Daar valt niets aan te stellen.