Bouwmarkt GAMMA dakramen met plaatsingservice
Geplaatst: 05 okt 2010 23:14
Ik wil een dakraam plaatsen op mijn zolder.
Via vrienden ben ik getipt dat bouwmarkt GAMMA dakramen aanbied met een plaatsingservice door een derde partij.
Ik beschik over twee linker handen dus een plaatsingservice is voor mij zeker geen overbodige luxe.
Afgelopen weekend wilde ik me graag over bovenstaande verder laten informeren. Ik bezocht de dichtsbijzijnde GAMMA in Drachten M.L. Kingsingel.
Na het bekijken van verschillende maten, soorten en merken wend ik me voor verdere informatie en vragen tot de informatie balie.
Er word door de medewerker van de info balie een collega opgeroepen die alles over dakramen weet.
Een jongen van ik schat 18 jaar verschijnt. Ik stel mijn vragen. Naar mijn mening en zeker voor een kenner niet al te "lastige" en "moeilijke" vragen.
Ik wil weten of ik m.b.t. de maten rekening moeten houden met de ruimte tussen de draagbalken van het dak, hoe de plaatsingservice in zijn werk gaat en of ik met de aankoop van een dakraam klaar ben of dat er meerdere materialen benodigd zijn.
De medewerker haalt zijn schouders op en geeft te kennen hier niet het fijne van te weten. Hij gaat zijn chef vragen.
Na enige tijd wachten komt de medewerker terug. Hij heeft 1 antwoord op 1 van mijn vragen.
Op mijn vraag of ik rekening moeten houden met de ruimte tussen de draagbalken is zijn antwoord: Er kan alleen een dakraam geplaatst worden die precies tussen de balken past. Niet kleiner en niet groter.
Nu zei ik al ik heb twee linkerhanden maar kan wel nagaan dat dit niet het juiste antwoord is. Dan zou het maatwerk moeten worden en gaan de standaard maten die GAMMA aanbied niet op, voor niemand niet, bij geen enkele aanbieder.
Gelukkig komt de chef aangelopen. Hij geeft aan dat iedere maat raam geplaatst kan worden zolang deze tussen de draagbalken past.
Dit is een bevredigend antwoord voor mij. Ik stel mijn andere 2 vragen. Hierop weet de chef me te melden dat hij alleen verkoper is van het product dakraam en geen aannemer of klusser, dat ben ik, volgens de chef. Hier moet ik maar zelf achter zien te komen.
Op verdere informatie of eventuele navraag bij de plaatsingservice bijvoorbeeld hoeven ik ook niet te rekenen.
Ik heb per direct de winkel verlaten, voor mij geen dakraam met plaatsingservice gekocht bij GAMMA.
Een verkoper van een product zou mijn inziens toch moeten weten hoe een product bijvoorbeeld behandeld, gebruikt, geplaatst of onderhouden moet worden.
Een verkoper van bijvoorbeeld keukens zou mijn inziens mij als koper moeten kunnen informeren over de plaatsing van de keuken.
Ik ben me er ook wel degelijk van bewust dat ik van een bouwmarkt als GAMMA echt geen hoogstaande parate kennis over het plaatsen van een dakraam kan verwachten maar op zijn minst enige navraag als service mag ik toch verwachten.
Ik vind de reactie van de chef zeer klant onvriendelijk en erg onbehulpzaam.
Ik ben benieuwd of u ook dergelijke ervaringen heeft met de bovengenoemde of andere bouwmarkt?
Via vrienden ben ik getipt dat bouwmarkt GAMMA dakramen aanbied met een plaatsingservice door een derde partij.
Ik beschik over twee linker handen dus een plaatsingservice is voor mij zeker geen overbodige luxe.
Afgelopen weekend wilde ik me graag over bovenstaande verder laten informeren. Ik bezocht de dichtsbijzijnde GAMMA in Drachten M.L. Kingsingel.
Na het bekijken van verschillende maten, soorten en merken wend ik me voor verdere informatie en vragen tot de informatie balie.
Er word door de medewerker van de info balie een collega opgeroepen die alles over dakramen weet.
Een jongen van ik schat 18 jaar verschijnt. Ik stel mijn vragen. Naar mijn mening en zeker voor een kenner niet al te "lastige" en "moeilijke" vragen.
Ik wil weten of ik m.b.t. de maten rekening moeten houden met de ruimte tussen de draagbalken van het dak, hoe de plaatsingservice in zijn werk gaat en of ik met de aankoop van een dakraam klaar ben of dat er meerdere materialen benodigd zijn.
De medewerker haalt zijn schouders op en geeft te kennen hier niet het fijne van te weten. Hij gaat zijn chef vragen.
Na enige tijd wachten komt de medewerker terug. Hij heeft 1 antwoord op 1 van mijn vragen.
Op mijn vraag of ik rekening moeten houden met de ruimte tussen de draagbalken is zijn antwoord: Er kan alleen een dakraam geplaatst worden die precies tussen de balken past. Niet kleiner en niet groter.
Nu zei ik al ik heb twee linkerhanden maar kan wel nagaan dat dit niet het juiste antwoord is. Dan zou het maatwerk moeten worden en gaan de standaard maten die GAMMA aanbied niet op, voor niemand niet, bij geen enkele aanbieder.
Gelukkig komt de chef aangelopen. Hij geeft aan dat iedere maat raam geplaatst kan worden zolang deze tussen de draagbalken past.
Dit is een bevredigend antwoord voor mij. Ik stel mijn andere 2 vragen. Hierop weet de chef me te melden dat hij alleen verkoper is van het product dakraam en geen aannemer of klusser, dat ben ik, volgens de chef. Hier moet ik maar zelf achter zien te komen.
Op verdere informatie of eventuele navraag bij de plaatsingservice bijvoorbeeld hoeven ik ook niet te rekenen.
Ik heb per direct de winkel verlaten, voor mij geen dakraam met plaatsingservice gekocht bij GAMMA.
Een verkoper van een product zou mijn inziens toch moeten weten hoe een product bijvoorbeeld behandeld, gebruikt, geplaatst of onderhouden moet worden.
Een verkoper van bijvoorbeeld keukens zou mijn inziens mij als koper moeten kunnen informeren over de plaatsing van de keuken.
Ik ben me er ook wel degelijk van bewust dat ik van een bouwmarkt als GAMMA echt geen hoogstaande parate kennis over het plaatsen van een dakraam kan verwachten maar op zijn minst enige navraag als service mag ik toch verwachten.
Ik vind de reactie van de chef zeer klant onvriendelijk en erg onbehulpzaam.
Ik ben benieuwd of u ook dergelijke ervaringen heeft met de bovengenoemde of andere bouwmarkt?