LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Mb38
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2010 09:49

Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door Mb38 »

Op 28 augustus jl. heb ik 2 matrassen besteld bij Beds & Bedding in Zaandam. Na ondertekening van de opdracht, maar voor aflevering zie ik in een folder van de winkel dat dezelfde matrassen nu flink met korting worden aangeboden (2e voor de halve prijs). Als ik de CBW voorwaarden lees lijkt het erop dat deze aanbiedingsprijs moet worden doorberekend. Artikel 5 lid 3 jo. artikel 5 lid 6. Klopt dit ook?
In een telefoongesprek met een medewerker werd gemeld dat dit alleen in omgekeerde situaties geldt (je koopt een matras in de aanbieding en voor aflevering stijgt de prijs, dan heb je recht op de aanbiedingsprijs).
Kan iemand hier iets over zeggen voordat ik kansloos de geschillencommissie CBW inschakel? Wat kost het inschakelen van deze commissie trouwens?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door crazyme »

Kansloos.

Wanneer het product duurder wordt, betaal je dan ook het verschil bij ?

Afspraak = afspraak.

Wees een vent.

Mb38
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2010 09:49

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door Mb38 »

Lees eerst de genoemde artikelen en geef een gefundeerde reactie a.u.b.

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Mocht die aanbieding er al zijn ten tijde van uw aankoop, dan heeft u daar recht op. Is dat niet het geval, dan is het helaas voor u, maar heeft u daar geen recht op. Een folder heeft een begin en eind datum en als uw aankoop daar buiten valt, heeft u dus geen recht op die aanbieding.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door dhc »

Mocht die aanbieding er al zijn ten tijde van uw aankoop,
Tuurlijk...en de verkoper heeft gewoon de normal prijs berekent....

Wat denk je zelf?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door crazyme »

Mb38 schreef:Lees eerst de genoemde artikelen en geef een gefundeerde reactie a.u.b.
Hoe kom je erbij dat ik de artikelen niet ken ?

Citeer ze anders eens voor de andere lezers.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door Berenice »

Je zit binnen 3 maanden na ondertekenen overeenkomst dus artikel 3 is gewoon op jou van toepassing, geen invloed dus.

Als je al verder had gezeten, dan was artikel 4 op je van toepassing geweest, samen met artikel 6 welke dan weer aanbiedingen gaat uitsluiten.

Hoe je het ook went of keert, je zult de overeengekomen prijs moeten betalen.

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door Willy.T »

Bij de aanschaf van een bed werd ons verteld dat we beter nog heel even konden wachten, omdat het die komende week in de aanbieding zou komen.Dat vond ik een geweldige service en ik kan me de reactie van Mb38 goed voorstellen.Jammer dat er niet wat meer klantgericht wordt gedacht, omdat zoiets altijd wordt onthouden en mogelijk nieuwe klanten kan opleveren vanwege het doorvertellen van deze goede service en dat is dan weer goede reclame voor het bedrijf.Het is niet de 1e keer dat we meemaken dat er gezegd wordt dat we beter even kunnen wachten, maar het zal afhangen van het bedrijf.

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door Muskusrat »

dhc schreef:
Mocht die aanbieding er al zijn ten tijde van uw aankoop,
Tuurlijk...en de verkoper heeft gewoon de normal prijs berekent....

Wat denk je zelf?
Er zijn genoeg verkopers/winkels die zo werken hoor... maar dat zal bij u in uw perfecte wereldje niet voorkomen waarschijnlijk.

stofzuigertje

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

2e half geld?

Ik zag ooit een matras van €99,- per stuk.
Volgende week zou volgens de folder deze €149,- kosten en de 2e half geld.
Dus €149,- + € 74,50 = € 223,50 per 2.

Dus hoewel ze voor half geld zouden zijn is het werkelijk €24,50 duurder.
Dit was bij dezelfde winkel.
Dus was het wel een aanbieding?

Ook willen ze wel eens vanaf aanbieden en de maat 70x170 is dan in aanbieding en rest meerprijs maar als ik vraag om deze te leveren (past in mijn boot) is deze zeer moeilijk leverbaar en kan erg lang worden.

Dus geloof niet zomaar elke mooie reclame.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door dhc »

Muskusrat schreef:
dhc schreef:
Mocht die aanbieding er al zijn ten tijde van uw aankoop,
Tuurlijk...en de verkoper heeft gewoon de normal prijs berekent....

Wat denk je zelf?
Er zijn genoeg verkopers/winkels die zo werken hoor... maar dat zal bij u in uw perfecte wereldje niet voorkomen waarschijnlijk.

Da's dan ook genoeg reden om lekker in Schotland te blijven.....

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Daarbij kan ik niet lezen hoeveel tijd tussen het tekenen en de aanbieding zat. Je hebt op 28 aug. getekend en nu staat hij in de folder? Voor de mensen die zeuern over service van de winkel etc. Zou het ook kunnen dat de verkoper het gewoonweg niet wist dat het artikelen 5/6 weken later in de folder kwam? En moet een verkoper anders zolang voor de folder iedereen op de hoogte stellen? Waarom is er dan een folder?

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door Willy.T »

Jannes22 schreef:Daarbij kan ik niet lezen hoeveel tijd tussen het tekenen en de aanbieding zat. Je hebt op 28 aug. getekend en nu staat hij in de folder? Voor de mensen die zeuern over service van de winkel etc. Zou het ook kunnen dat de verkoper het gewoonweg niet wist dat het artikelen 5/6 weken later in de folder kwam? En moet een verkoper anders zolang voor de folder iedereen op de hoogte stellen? Waarom is er dan een folder?
Mocht de verkoper weten dat het artikel binnen 1 week wordt afgeprijsd kan hij dat eventueel aan de klant melden, waardoor de klant besluit later tot de aankoop over te gaan en daardoor het voordeel te hebben.Het is geen must maar wel zo netjes.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door berndv »

stel dat het artikel uit voorraad leverbaar was en u het dus al 6 weken in gebruik zou hebben? Had u dan ook geklaagd? Denk van niet.

Feit blijft dat de overeenkomst aangegaan werd, 6 weken voor het artikel afgeprijsd werd.

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door Muskusrat »

dhc schreef:Da's dan ook genoeg reden om lekker in Schotland te blijven.....
Wat heeft dit met Schotland te maken?? Alleen omdat ik er woon? Ben iig blij weg te zijn uit Nederland. Het is hier veel beter geregeld dan daar :mrgreen:

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door Jolen »

Klaagt u ook als u van de week sinaasappels heeft gekocht bij AH en volgende week zijn ze in de aanbieding? Als mensen zo redeneren kan een bedrijf nooit meer iets in de aanbieding gooien

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door Willy.T »

Jolen schreef:Klaagt u ook als u van de week sinaasappels heeft gekocht bij AH en volgende week zijn ze in de aanbieding? Als mensen zo redeneren kan een bedrijf nooit meer iets in de aanbieding gooien
Het ligt eraan welk tijdsbestek er zat tussen de aankoop, aflevering en wanneer de folder werd ingezien.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door mihoen »

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.

TS: hoeveel tijd zat er tussen bestellen van het product en de het moment dat u de folder binnenkreeg?

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door Jolen »

Ik ga zo ff naar de Vomar. Ik vind dat ze me er wel eens hadden op mogen wijzen 2 weken geleden dat ik mijn boodschappen beter een dag later had kunnen doen omdat ik dan de door mijn zoontje zo felbegeerde "racers" er bij had kunnen krijgen ;-)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Aanbieding na ondertekenen bestellingsopdracht

Ongelezen bericht door crazyme »

Jolen schreef:Ik ga zo ff naar de Vomar. Ik vind dat ze me er wel eens hadden op mogen wijzen 2 weken geleden dat ik mijn boodschappen beter een dag later had kunnen doen omdat ik dan de door mijn zoontje zo felbegeerde "racers" er bij had kunnen krijgen ;-)
Oplichters zijn het ! :mrgreen:

Gesloten