LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!
Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!
Wij hebben op 13 april 2010 twee telefoons ingestuurd naar Zonzoo t.w.v. 213 euro, het is nu bijna zes maanden later en we hebben nog steeds geen geld ontvangen (terwijl de website toch echt beweert dat het geld binnen 15 dagen op je rekening staat.) Toen we ongeveer een maand na het insturen van de telefoons belden, kregen we te horen dat ze er achteraan gingen en dat we het spoedig tegemoet zouden zien. Wéér een maand later: geen geld. Toen we maar weer belden, kregen we ineens te horen dat mijn vriend een foutief rekeningnummer had ingevoerd en dat het geld daarheen was overgemaakt! Een heel vreemd excuus, aangezien je volgens mij bij weinig banken nog geld kunt overmaken op een rekening waarvan de naam van de rekeninghouder niet overeenkomt met wat bij de bank bekend is. En het vervelende is: het formulier waar je je gegevens invoert staat bij Zonzoo op de website en wordt ook van daaruit verzonden. Meestal krijg je dan een email met de verzendbevestiging en je gegevens, maar hier niet. We kunnen het dus ook zelf niet controleren of hard maken dat het niet onze fout is. Maar goed, de medewerker zou een verzoek indienen bij de bank tot terugvordering. Nu, vier maanden later en véle emails met 'excuses voor het ongemak, we gaan uitzoeken waarom het zo lang duurt', zijn we het helemaal zat en willen we de rechtsbijstand inschakelen. Heeft iemand eenzelfde soort ervaring met Zonzoo?
Re: Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!
Renaat88
Je had deze fraaie firma al begin juni schriftelijk in gebreke moeten stellen. Als jouw vriend inderdaad een foutief nummer heeft opgegeven (en dat is nog maar de vraag) dan heb jij een probleem. Maar als het niet een foutief nummer is, dan hebben zij een probleem. Advies: zet druk op de ketel en laat duidelijk merken dat je het zat bent. Zonodig schakel je jouw rechtsbijstandverzekeraar in.
Maxiem.
Je had deze fraaie firma al begin juni schriftelijk in gebreke moeten stellen. Als jouw vriend inderdaad een foutief nummer heeft opgegeven (en dat is nog maar de vraag) dan heb jij een probleem. Maar als het niet een foutief nummer is, dan hebben zij een probleem. Advies: zet druk op de ketel en laat duidelijk merken dat je het zat bent. Zonodig schakel je jouw rechtsbijstandverzekeraar in.
Maxiem.
Renaat88
In principe is het een prima zaak, dat je andere consumenten waarschuwt voor de praktijken van deze firma. Andere consumenten kunnen dan bewuster en beter kiezen of ze wel of geen produkt willen kopen bij dit bedrijf.
John.
In principe is het een prima zaak, dat je andere consumenten waarschuwt voor de praktijken van deze firma. Andere consumenten kunnen dan bewuster en beter kiezen of ze wel of geen produkt willen kopen bij dit bedrijf.
John.
Nou, vandaag weer contact gehad met Zonzoo en dit keer duidelijk gemaakt dat het de laatste keer is dat we het proberen: de volgende stap zou de rechtsbijstand zijn. De medewerkster was behulpzaam en vriendelijk (zoals alle medewerkers van Zonzoo, dat moet ik heel eerlijk zeggen) en beloofde me dat een collega van de boekhouding me terug zou bellen. Die belde niet, maar directeur Marcel Stiphout wél. De fout lag volgens hem bij de bank, die had verzuimd het bedrag terug te vragen aan de ontvanger van ons geld. Daarom duurde het ook zo lang. Wel werd nog steeds vastgehouden aan het feit dat wij het rekeningnummer fout hadden ingevuld. In ieder geval heeft Zonzoo me toegezegd dat ze het bedrag alsnog overmaken en dan zelf wachten tot de verkeerde ontvanger het geld weer terugstort op hun rekening. Ze betalen dus eigenlijk dubbel nu, om ons tegemoet te komen. (heb natuurlijk wel gevraagd of ie dat even in een email wilde zetten, je weet maar nooit ). Afin, het heeft te veel tijd en moeite gekost, maar uiteindelijk geven ze bij Zonzoo blijkbaar toch om hun klanten. En een goede les voor volgende keer: van alle inschrijvingen, digitale contracten en contactmomenten een schriftelijke bevestiging vragen!!
Renaat88
Proficiat! Maar.......................................toch nog even wachten of de afspraak wel wordt nagekomen.
Maxiem.
Proficiat! Maar.......................................toch nog even wachten of de afspraak wel wordt nagekomen.
Maxiem.
Nutteloos antwoord... Kan je bij elk topic knippen en plakken, maar TS heeft er geen zak aanjlthkoch schreef:Renaat88
John.
Dat méén je niet!!!!!Muskusrat schreef:Nutteloos antwoord... Kan je bij elk topic knippen en plakken, maar TS heeft er geen zak aanjlthkoch schreef:Renaat88
John.
Hallo,,
Ik heb ook problemen gehad met Zonzoo.
Ik heb 4 mobieltjes opgestuurd, die het alle vier nog deden.
Ik had ze van tevoren niet opgeladen want ik ging er vanuit dat ze daar de opladers wel hadden en dat ze controleerden of de mobieltjes het wel deden. Op de site van Zonzoo stond dat ik het geld binnen 15 dagen zou krijgen. Maar nee, zelfs na één maand had ik nog niets ontvangen. Ik mailde ze hier over, en toen kreeg ik een mailtje terug van Zonzoo dat de mobieltjes die ik had opgestuurd het allemaal niet meer deden. Terwijl ik zeker wist dat de mobieltjes het nog deden voor ik ze opstuurde. Toen heb ik Zonzoo een mail gestuurd dat ze de telefoons moesten opladen. Ze stuurden terug dat ze ernaar zouden kijken.
Toen kreeg ik een mailtje dat de mobieltjes het uiteindelijk wel deden, en dat xe het geld binnen enkele dagen op zouden sturen.
Na nog 4 maanden had ik het geld nog steeds niet ontvangen. Ik heb toen nog eens alle gegevens die ik had opgegeven gecontroleerd, maar er was niets dat niet klopte.Toen kreeg ik een mailtje van zonzoo dat er een foutief rekeningnummer was ingevoerd, en dat ik het geld zal ontvangen zodra het geld teruggestort werd. Wat ik erg vreemd vind, aangezien dat hun administratieve fout is, en ik daar de dupe van word. Hebben meer mensen problemen gehad met zonzoo?
groetjes.
Ik heb ook problemen gehad met Zonzoo.
Ik heb 4 mobieltjes opgestuurd, die het alle vier nog deden.
Ik had ze van tevoren niet opgeladen want ik ging er vanuit dat ze daar de opladers wel hadden en dat ze controleerden of de mobieltjes het wel deden. Op de site van Zonzoo stond dat ik het geld binnen 15 dagen zou krijgen. Maar nee, zelfs na één maand had ik nog niets ontvangen. Ik mailde ze hier over, en toen kreeg ik een mailtje terug van Zonzoo dat de mobieltjes die ik had opgestuurd het allemaal niet meer deden. Terwijl ik zeker wist dat de mobieltjes het nog deden voor ik ze opstuurde. Toen heb ik Zonzoo een mail gestuurd dat ze de telefoons moesten opladen. Ze stuurden terug dat ze ernaar zouden kijken.
Toen kreeg ik een mailtje dat de mobieltjes het uiteindelijk wel deden, en dat xe het geld binnen enkele dagen op zouden sturen.
Na nog 4 maanden had ik het geld nog steeds niet ontvangen. Ik heb toen nog eens alle gegevens die ik had opgegeven gecontroleerd, maar er was niets dat niet klopte.Toen kreeg ik een mailtje van zonzoo dat er een foutief rekeningnummer was ingevoerd, en dat ik het geld zal ontvangen zodra het geld teruggestort werd. Wat ik erg vreemd vind, aangezien dat hun administratieve fout is, en ik daar de dupe van word. Hebben meer mensen problemen gehad met zonzoo?
groetjes.
Ook ik wacht inmiddels een flinke tijd op mijn geld.
Er is mij inmiddels 3 keer toegezegd dat het "echt morgen op mijn rekening zou staan". Een foutje bij de bank tot twee keer toe. Yea right.
Op andere fora lees ik dat meer mensen deze smoes te horen krijgen. Nog iemand anders met dezelfde ervaringen?
Mvg,
Marc
Er is mij inmiddels 3 keer toegezegd dat het "echt morgen op mijn rekening zou staan". Een foutje bij de bank tot twee keer toe. Yea right.
Op andere fora lees ik dat meer mensen deze smoes te horen krijgen. Nog iemand anders met dezelfde ervaringen?
Mvg,
Marc
Ook ik heb problemen met zonzoo. Op 17 sept. 2 telefoons opgestuurd. Kreeg geen Airmiles van hun. Meerdere telefoontjes en e-mails gestuurd. Kreeg te horen dat de telefoons niet waren aangekomen. Toen heb ik de bewijsstroken gestuurd dat ze wel waren binnen gekomen. Kreeg toen als antwoord dat er problemen waren bij de airmiles. Vele beloftes dat het overgemaakt zou worden en dat ze terug zouden bellen. Maar helaas doen ze dat niet. Na herhaaldelijk bellen (wat mij een vermogen kost aan telefoongeld) kreeg ik 1 telefoon vergoed (de goedkoopste) de andere heb ik nog steeds niet vergoed gekregen.
Bij mij kunnen ze dus niet zeggen uw rekening is fout, want ze hebben al 1 telefoon vergoed. Nu reageren ze niet meer op de e-mail en telefonisch zijn ze niet meer te bereiken. Vandaar dat ik zojuist dit probleem heb aangemeld bij Tros opgelicht. Ik overweeg nog om aangifte te doen bij de politie.
Bij mij kunnen ze dus niet zeggen uw rekening is fout, want ze hebben al 1 telefoon vergoed. Nu reageren ze niet meer op de e-mail en telefonisch zijn ze niet meer te bereiken. Vandaar dat ik zojuist dit probleem heb aangemeld bij Tros opgelicht. Ik overweeg nog om aangifte te doen bij de politie.
Ik was al bang dat er iets niet klopte aan dat bedrijf. Heb een gelijke ervaring lopen nu. diverse e-mails gestuurd, geen antwoord. Na een tijdje een reactie geplaatst op hun eigen blog op hun site daar kreeg ik wel snel antwoord op van Marcel Stiphout. toen ik daarop vriendelijk antwoorde werd dat antwoord niet geplaatst en zelfs mijn eerdere vraag verwijderd van de blog grappig detail het antwoord van Marcel Stiphout staat er nog wel gewoon op. Dus maar weer in de mail geklommen en natuurlijk nog geen antwoord gekregen.... afwachten dus maar weer ik befin het vertrouwen in dit bedrijf ondertussen aardig kwijt te raken. Het lijkt wel steeds de bank of TNT die de fouten maken als je Zonzoo moet geloven maar daar trappen we niet meer in het wordt tijd dat ze hun afspraken waar ze zelf mee adverteren eens gaan nakomen
volgens mij houden ze dit forum ook in de gaten bij zonzoo want nu staan mijn blogs weer op de site!!!! weliswaar moeten ze alletwee nog worden vrijgegeven (opnieuw) door de administrator maar ze bestaan weer
Ik heb op 19 november mijn telefoon opgestuurd en heb ook nog steeds geen geld ontvangen. Ik heb net een mail gestuurd naar support. Maar ik hoop dat ik er wel reactie op krijg.
ik heb al meerdere mails gestuurd naar twee mail adressen [email protected] en [email protected] op die laatste heb ik een keer een auto reply gekregen dat ze aan het verhuizen waren daarna niets meer op beide adressen.
Zojuist antwoord ontvangen van zonzoo door verhuizing e.d. kunnen ze de status op de site niet updaten en worden er ook geen bevestigingen worden verstuurd. deze heb ik net via mail ontvangen met de toezegging binnen 15 dagen mijn geld te ontvangen. We wachten af
tom
tom
Ik ben benieuwd. Ik heb er een slecht gevoel over maar we wachten het even af.
Ik vroeg me alleen af. Heeft iemand bij de verkoop van zijn telefoon aan zonzoo zijn geld ontvangen?
Ik vroeg me alleen af. Heeft iemand bij de verkoop van zijn telefoon aan zonzoo zijn geld ontvangen?
Ja wij, al 2 keer trouwens.Nielser schreef:Ik ben benieuwd. Ik heb er een slecht gevoel over maar we wachten het even af.
Nergens geen last van gehad, moet er bijvertellen dat dit begin dit jaar is geweest februari/maart dus ken zijn dat er sindsdien een heleboel veranderd is en misgaat.
Vandaag de bevestigings mail ontvangen alledrie toestellen zijn in de status die ik heb opgegeven ontvangen en worden uitgekeerd. heb ik me voor niets zorgen gemaakt kwam het dus toch door die verhuizing e.d.
Groeten
Groeten
-
JA!Nielser schreef:Ik ben benieuwd. Ik heb er een slecht gevoel over maar we wachten het even af.
Ik heb netjes het geld overgemaakt gekregen. Via de website kon ik de status in de gaten houden.
Klopte allemaal wat er stond.
Kreeg zelfs een email dat er een probleem was met het overboeken van het geld.
Het stond er niet met de beloofde 15 dagen erop, maar dat was 21 dagen geworden ivm die storing.
Ik heb er geen problemen mee ondervonden, werd netjes op de hoogte gehouden.
-
Je kan nu ook je telefoons in leveren bij Mediamarkt. Dus mijn vader erheen,nee meneer die zijn verouderd Wat moeten ze dan zijn net nieuw uit de winkel ?!?!? Er zat 1 telefoon bij die op de website stond en 100 Euro waard was maar mijn vader werd gewoon afgescheept en kon het vergeten In 1 woord volgens mij is het grote oplichting !