LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia wijzigt regels handbagage

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
janwillem1

Transavia wijzigt regels handbagage

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Ik had wat vragen over het meenemen van medicijnen en belde de Transavia klantenservice (dat noemen ze zo). Een tip vooraf voor iedereen die voor 1,30 euro wil bellen: je krijgt altijd een bandje waarop wordt geadviseerd later trerug te bellen. Niet doen, blijven wachten, dit bandje is er niet omdat het druk is, maar omdat je per gesprek betaalt.

Op de website van Transavia staat dat medicijnen onbeperkt zijn toegestaan in handbagage, ook in grotere verpakkingen dan 100 ml. Ik belde omdat het niet duidelijk was welke medische verklaring ik nodig heb en toen kreef ik te horen dat de site niet klopt, medicijnen vallen onder de gewone regels voor handbagage, dus max. 100 ml. en in plastic zakje. Anders moeten ze in de koffer, waarvan niet gegarandeerd wordt dat deze er bij aankomst ook is.
Heb je dan geen mediciijne, pech gehad. De medewerkster liet ook nog weten dat ik volgens haar wel met minder kon.

Wie kan mij zeggen hoe het nu werkelijk zit, mag Transavia zomaar afwijken van de EU-regels?

brieziet

Re: Transavia wijzigt regels handbagage

Ongelezen bericht door brieziet »

http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchi ... bagage.htm

de eu- lijst van verboden middelen. Hierin staat ook dat medicijnen alleen - aantoonbaar tijdens de reis nodig- in de handbagage mogen.

Transavia maakt dus niet haar eigen regels, maar houd zich aan de richtlijnen, u bent dus goed geadviseerd.

Overigens controleert Transavia nooit wát er in uw handbagage zit, hooguit hoe groot het is en hoeveel het weegt. De controle gaat via de luchthaven / douane

janwillem1

Re: Transavia wijzigt regels handbagage

Ongelezen bericht door janwillem1 »

De Transavia medewerkster heeft mij gezegd dat Transavia zelf regels heeft die afwijken van de EU-regels. Medicijnen, ook aantoonbaar nodig, moeten als het vloeistoffen betreft in het plastic zakje en maximaal 100 ml. per verpakking. Het lijkt mij nu dat ik toch niet goed geinformeerd ben. Ik vind namelijk nergens een bericht dat luchtvaartmaatschappijen eigen regels mogen maken en bij andere maatschappijen lees ik overal dat voor medicijnen uitzonderingen gemaakt worden.

Als dat klopt klopt het verhaal van de medewerkster van Transavia niet. Ik denk dat ze gewoon geen zin had om wat na te kijken.

Gesloten