Pagina 1 van 1

Philips LCD scherm

Geplaatst: 07 okt 2010 13:23
door Roberttichelaar
3 jaar geleden een Philips scherm gekocht. Fantastisch apparaat dacht ik. Hij staat mooi en stil netjes zonder problemen en wordt netjes schoongemaakt met de juiste spulletjes.

na 1 jaar knopjes stuk. Dat werd netjes opgelost door Philips. Ze kwamen langs om het te maken. Petje af voor ze.

Maar na 3 jaar (precies een week na mijn verlengde garantie) tadaaaa scherm kapot. Pixels kapot en bruine vegen over het scherm.

Wel raar als ik met mijn vorige televisies toch 5-10 jaar ermee gedaan heb en dat deze na 3 jaar kapot gaat.

Ik post dit omdat ik het een slechte zaak vind dat tegenwoordig alles van snijkoek wordt gemaakt. Niks over de service van Philips samen met BCC want dat is dik in orde. Dat moet ook gezegd worden.

Re: Philips LCD scherm

Geplaatst: 07 okt 2010 13:29
door jlthkoch
Mijn vraag is dan: Hoe heeft Philips deze laatste schade (na 3 jaar dus) opgelost? Ik hoor namelijk nogal eens dat de service van Philips na een aantal jaar 0 is!

Die verlengde garantie was overigens wel een "koekje uit eigen trommel"...

Re: Philips LCD scherm

Geplaatst: 07 okt 2010 13:33
door Roberttichelaar
Ja mijn verlengde garantie is nu op. Dus ik heb geen service meer. Scherm blijft dus nu gewoon zo. Ik moet dus sparen voor een nieuwe.

Ik vind het gewoon vervelend dat dingen tegenwoordig 2 a 3 jaar meegaan. terwijl je vroeger wel 5 tot 10 jaar met electronica kon doen.

Mijn vader heeft in zijn winkel nog een televisie staan die we al meer dan 20 jaar hebben. Niet kapot te krijgen. Zelfs laten vallen met verhuizen. Van Grundig haha.

Re: Philips LCD scherm

Geplaatst: 07 okt 2010 13:39
door jlthkoch
Roberttichelaar schreef:Ja mijn verlengde garantie is nu op. Dus ik heb geen service meer. Scherm blijft dus nu gewoon zo. Ik moet dus sparen voor een nieuwe.

Ik vind het gewoon vervelend dat dingen tegenwoordig 2 a 3 jaar meegaan. terwijl je vroeger wel 5 tot 10 jaar met electronica kon doen.

Mijn vader heeft in zijn winkel nog een televisie staan die we al meer dan 20 jaar hebben. Niet kapot te krijgen. Zelfs laten vallen met verhuizen. Van Grundig haha.
Die verlengde garantie had u niet nodig gehad, u had gedurende de levensduur zo-wie-zo al recht op een werkend produkt. Philips zal dat voor u op moeten lossen, want dit scherm hoort langer mee te gaan.......

Re: Philips LCD scherm

Geplaatst: 07 okt 2010 23:41
door Ouwe aap
Philips zal dat voor u op moeten lossen
Bespaar je ajb deze moeite want Philips moet helemaal niets. De verkoper is verantwoordelijk dus je moet bij BCC zijn. Loop gewoon eens naar binnen met je aankoopbon en overleg eens met iemand van de bedrijfsleiding.

Re: Philips LCD scherm

Geplaatst: 08 okt 2010 00:01
door jlthkoch
Ouwe aap schreef:
Philips zal dat voor u op moeten lossen
Bespaar je ajb deze moeite want Philips moet helemaal niets. De verkoper is verantwoordelijk dus je moet bij BCC zijn. Loop gewoon eens naar binnen met je aankoopbon en overleg eens met iemand van de bedrijfsleiding.
Na de garantie moet je bij de fabrikant zijn. Los daarvan zijn er wel degelijk merken waar je je gewoon bij de fabrikant kan melden, zoals bijvoorbeeld Akai en JVC.

Re: Philips LCD scherm

Geplaatst: 08 okt 2010 00:35
door dhc
Ga jij nu ook al de teksten van Read gebruiken?
We hebben genoeg aan één knipper/plakker!

Re: Philips LCD scherm

Geplaatst: 08 okt 2010 00:50
door jlthkoch
dhc schreef:Ga jij nu ook al de teksten van Read gebruiken?
We hebben genoeg aan één knipper/plakker!
Trollen kun je het beste negeren, in de hoop dat de moderatoren een keer in actie gaan komen en een ip-block uit gaan delen. Ik denk dat je met één block al meerdere trollen "buiten de deur" zou kunnen houden, waaronder deze.

Re: Philips LCD scherm

Geplaatst: 08 okt 2010 01:56
door kooskoekedoos
Probeer toch nog even bij Philips / BCC (denk dat je meer kans maakt bij BCC)

Leg gewoon rustig uit dat je de tv krap 3 jaar hebt en hij onbruikbaar is 1 week na je verlengde garantie. Daarnaast ook al een keer eerder gerepareerd moest worden. Je uitermate tevreden was over de tv en de service toen, maar dit toch wel een tegenvaller is en dat je toch van een philips tv verwacht dat dze langer meegaa. Wie weet wat de reactie is.