LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door Willy.T »

plien32 schreef:Ook ik heb een brief ontvangen van de Rabo, maar ik ben erg blij. Ik ga van 7,60 naar 4,35 per kwartaal. maar ik ben natuurlijk ook geen 20 jaar klant voor niets, ik ben 40 jaar klant en betaal al 20 jaar voor mijn rekening. Eindelijk gerechtigheid misschien?
Kan ik inkomen dat u zo denkt.Ik moet nu voor het eerst na 24 jaar iets gaan betalen en daar heb ik geen problemen mee.

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door vakkiel »

Iedereen vindt het normaal behalve ed.
Ed vind dat als iets gratis is het voor altijd en eeuwig gratis moet blijven......

P.s. Ed ik zin in de auto industrie, dat je het weet.

verkeersleider
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 sep 2005 21:58

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Tja ook ik begrijp het wel
Bedoel voor niks gaat de zon op
Maar ja om er nou zo een discussie van te maken?
Je maakt wel gebruik van hun producten en diensten en tja dat kost nu eenmaal geld ja

Zal vast niet gratis zijn allemaal voor de bank, zo een random reader, pasje maken, geldtransport enzovoort.

sun1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:57

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door sun1980 »

Ja me to vorige week keken mij man en ik op onze rekening bij hem 50 euro afgehaald en mij 18.95 belachelijk voortaan moet je voor storten 5.60 betalen per keer ik vind dit van de beesten af en noem dit stelen ik wil van bank over gaan stappen :x

sun1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:57

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door sun1980 »

je betaald al elke maand 8,50 geloof ik voor een betaal parket dus komt er nog iederekeer 5,60 per keer dat je geld stort bij

plien32
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:39

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door plien32 »

Enkele voorbeelden van diverse sites

van de rabobank site:
Tarief contant geld storten.Klanten die vaker dan zes keer per kalenderjaar contant geld storten op hun betaalrekening betalen vanaf 1 januari 2010 een tarief van € 6,30 per extra storting. De eerste zes stortingen per jaar op de eigen betaalrekening blijven gratis. Storten op een betaalrekening van iemand anders kost altijd € 6,30 per keer. Het storten op een jongerenrekening is in alle gevallen gratis. Het rechtstreeks storten op een spaarrekening is niet voor alle spaarrekeningen toegestaan. Voor die rekeningen waarop storten is toegestaan, is dit altijd gratis.

Het volgende is van de SNS bank:
Je verstuurt zelf je geld
Heb je papiergeld dat je op je betaal- of spaarrekening bij SNS Bank wilt laten bijboeken? Je kunt maximaal € 5.500 in papiergeld verzekerd en aangetekend naar SNS Bank verzenden. Binnen 4 werkdagen wordt dat bedrag op je betaal- of spaarrekening geboekt. Je kunt alleen eurobiljetten versturen.

Kosten
Deze service kost € 12. Dit bedrag reken je af bij de TNT-vestiging waar je het geld verstuurt. Het bedrag bestaat uit:

Sealbag: € 2
Waardeverzending: € 10
Als tegemoetkoming in de kosten maakt SNS Bank € 2,25 over op je rekening. We storten dit bedrag tegelijk met het door jou gestorte bedrag.

Van de ING site:

Geld storten aan de balie van een ING-kantoor, postkantoor en postkantoor in winkel
Voor storten op de rekening van een derde geldt dat er maximaal € 1.000 gestort kan worden. De kosten hiervan zijn € 7,50 per storting. U kunt ook geld storten aan de balie van een ING-kantoor, postkantoor en postkantoor in winkel. Hier heeft u een Betaalpas voor nodig. Bij stortingen boven de € 15.000 dient u zich altijd te identificeren met een geldig identiteitsbewijs. Munten afstorten aan de balie kan alleen via muntzakjes. Deze kunt u kosteloos bij uw ING-kantoor afhalen. Een storting kost € 0,30 per muntzakje.

.Dus SNS maakt het wel heel bont. ING betaal je altijd voor muntgeld, moet je zelf sorteren en tellen.

Kort samengevat: 6 x gratis is nog niet zo gek inclusief muntgeld.

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door flits75 »

hallo,
tja van dat betalen voor een betaalrekening met pas begrijp ik wel, voor niks gaat de zon op. maar ik vraag me dan wel af wat mijn bank verdient met het speculeren met mijn geld en waarom ze in vredesnaam altijd de grootste en modernste gebouwen hebben, over de bonussen en extraatjes nog maar te zwijgen. een kennis van mij werkt bij "de bank" heeft een heel royaal salaris en een 13 en 14e maand. én nog een zeer royale winstuitkering. hij werkt trouwens als balie medewerker. dus dan gaan mijn haren overeind staan als ik aan de salarrisen van zijn leiding gevenden en hoger denk. als u begrijpt wat ik bedoel.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door berend12 »

Bij Dirk was het wel gratis, toch jammer dat die kleine bank er niet meer is.
Uiteindelijk betaal je het altijd, want dan maken ze andere diensten gewoon duurder.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

flits75 schreef:hallo,
tja van dat betalen voor een betaalrekening met pas begrijp ik wel, voor niks gaat de zon op. maar ik vraag me dan wel af wat mijn bank verdient met het speculeren met mijn geld en waarom ze in vredesnaam altijd de grootste en modernste gebouwen hebben, over de bonussen en extraatjes nog maar te zwijgen. een kennis van mij werkt bij "de bank" heeft een heel royaal salaris en een 13 en 14e maand. én nog een zeer royale winstuitkering. hij werkt trouwens als balie medewerker. dus dan gaan mijn haren overeind staan als ik aan de salarrisen van zijn leiding gevenden en hoger denk. als u begrijpt wat ik bedoel.
Nederlanders zijn:
Gierig (want ze willen nergens voor betalen)
Afgunstig (zie bovenstaand)
Quad erat demonstrandum (wat bewezen moest worden)

Dat 52% niet voor je kennis is maar voor de staat en dus voor de kansgroepen vermeld je er even niet bij, tssssssssss

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door Willy.T »

FiscaalJurist schreef:
flits75 schreef:hallo,
tja van dat betalen voor een betaalrekening met pas begrijp ik wel, voor niks gaat de zon op. maar ik vraag me dan wel af wat mijn bank verdient met het speculeren met mijn geld en waarom ze in vredesnaam altijd de grootste en modernste gebouwen hebben, over de bonussen en extraatjes nog maar te zwijgen. een kennis van mij werkt bij "de bank" heeft een heel royaal salaris en een 13 en 14e maand. én nog een zeer royale winstuitkering. hij werkt trouwens als balie medewerker. dus dan gaan mijn haren overeind staan als ik aan de salarrisen van zijn leiding gevenden en hoger denk. als u begrijpt wat ik bedoel.
Nederlanders zijn:
Gierig (want ze willen nergens voor betalen)
Afgunstig (zie bovenstaand)
Quad erat demonstrandum (wat bewezen moest worden)

Dat 52% niet voor je kennis is maar voor de staat en dus voor de kansgroepen vermeld je er even niet bij, tssssssssss

Alleen de zon gaat nog voor niets op en wat maakt het nu uit, dat we gaan betalen voor iets wat lange tijd gratis is geweest.Sigaretten, alcohol blijven we kopen ondanks de constante prijsverhogingen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door tennis »

berend12 schreef:Bij Dirk was het wel gratis, toch jammer dat die kleine bank er niet meer is.
Klopt, zelf 30 jaar gelden hoefde ik bij de boerenleenbank ook niet te betalen!
Zoek een andere bank, waar je niet hoef te betalen,en stop met zeuren. :twisted:

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door Willy.T »

tennis schreef:
berend12 schreef:Bij Dirk was het wel gratis, toch jammer dat die kleine bank er niet meer is.
Klopt, zelf 30 jaar gelden hoefde ik bij de boerenleenbank ook niet te betalen!
Zoek een andere bank, waar je niet hoef te betalen,en stop met zeuren. :twisted:

Tijden veranderen nu eenmaal en ik begrijp dat niet iedereen daar aan kan wennen.

avn62
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:05

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door avn62 »

wij hebben een Rabo betaalpakket en ik ben nu verplicht om Direct pakket te kiezen of totaal pakket te kiezen. Ik wil echter niet veranderen maar ik moet. Vorige jaar kregen we als extra service registratie waarde papieren dit zit nu in het totaalpakket daar zit echter ook een creditcard in en die wil ik niet. Ik kom er niet uit wat moet ik doen? Direct pakket mist iets wat ik eerst gratis kreeg totaalpakket heeft iets wat ik niet wil (en al 30 jaar van een ander heb toen zij het nog niet konden leveren.) Bij de ING in het betaalpakket zit ook een creditcard verplichting kan dat?

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door Wim2007 »

vogels schreef:IK vind het onzin, dat is mijn mening. Dat jarenlang niet betaald hoefde te worden, vind IK geen zinnig argument. .
Het is wel een argument wanneer blijkt dat de productvoorwaarden in de loop der jaren zijn veranderd. Het kan dus in sommige gevallen zinvol zijn om de productvoorwaarden/algemene (bank)voorwaarden na te kijken of een prijsverhoging of het invoeren van tarieven rechtsgeldig is. Die voorwaarden dienen bovendien te zijn verstrekt op het moment dat aan de rekeninghouder een (betaal)product is verkocht.
vogels schreef:Tijden/zaken veranderen.
En bij banken in Nederland veranderen vooral zaken ten nadele van de klant.

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door flits75 »

Ha, of het nu gierigheid of afgunst is maakt me niet uit. het punt wat ik maakte is dat er, terecht of onterecht, geld word gevraagd voor diensten die je gedwongen bent af te nemen, de enige keuze die je hebt is welke bank je neemt. die zichzelf (met mijn geld) royaal lijkt te bedelen.

michael76
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2008 00:25

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door michael76 »

avn62 schreef:wij hebben een Rabo betaalpakket en ik ben nu verplicht om Direct pakket te kiezen of totaal pakket te kiezen. Ik wil echter niet veranderen maar ik moet. Vorige jaar kregen we als extra service registratie waarde papieren dit zit nu in het totaalpakket daar zit echter ook een creditcard in en die wil ik niet. Ik kom er niet uit wat moet ik doen? Direct pakket mist iets wat ik eerst gratis kreeg totaalpakket heeft iets wat ik niet wil (en al 30 jaar van een ander heb toen zij het nog niet konden leveren.) Bij de ING in het betaalpakket zit ook een creditcard verplichting kan dat?

je kan bij je lokale rabobank ook kiezen voor een Rabo Basispakket die is gelijk aan het Betaalpakket. Je kan dan ook gewoon kiezen voor maandelijkse papieren afschriften en een creditcard mag maar hoeft niet.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Het blijft raar, dat je moet betalen. :?:

Jij brengt je geld naar de bank. Zij beleggen hiermee en geven een schijntje hiervan aan jou en noemen dat rente en jij mag blij zijn :D

Als jij je eigen geld wilt kunnen gebruiken, dan kan je dat niet meer ophalen bij een kantoor. Nee, je moet dan een pasje hebben. Hoe kom je aan een pasje. Tja, mijnheer dat kunt u bij ons kopen. :?

Als ik dan vervolgens mijn eigen geld met mijn eigen zelfbetaalde pasje wil opnemen, dan heb ik een weeklimiet. Waarschijnlijk bedoeld voor skimmers of zo, maar waarom mag ik mijn eigen geld met mijn eigen zelfbetaalde pasje niet opnemen wanneer ik dat wil. :?:

DePienMasjien
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 sep 2010 13:05

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door DePienMasjien »

Bij welke bank is dit nu nog gratis dan? Altijd al voor betaald, logisch.

Maargoed, ik zou zo een schrikbarend bedrag ook aanvechten. Ik bedoel, 1.86 per maand, dat word water en brood natuurlijk.

Good Luck.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

[verwijderd van wege onderbuik reacties die niks toevoegen (uuiteraard ging ik daarin mee dus ben ik net zo schuldig aan het vervuilen van het topic
Laatst gewijzigd door FiscaalJurist op 25 okt 2010 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door sediek »

vogels schreef:
Het is toch van de gekke dat ze mij na al die jaren ineens willen laten betalen voor iets wat altijd gratis was?
Hoezo? Omdat het altijd gratis was, moet het altijd gratis blijven?? Wat een onzin. Is jouw salaris ook nog hetzelfde dan als 20 jaar geleden?

Nog geen 2,- euro per maand, jee daar is niet overheen te komen zeker?
Mag ik uit het bovenstaande ook concluderen dat een lagere pensioen en hogere pensioen leeftijd geen probleem is.....?

Los van dit alles, de bank lijdt geen verlies op ons salaris, men maakt gigantische winsten, die slaan record op record de voorgaande jaren. Ik heb niemand gehoord dat de prijs voor het gebruik van de bankpas ooit is verlaagd.
let wel ik gun ieder zijn deel van de verdiensten, maar hou a.u.b. op met het goedpraten van deze kolder over dat de pas betaald moet worden met een bijdrage. het is gewoon pure onzin.
Een gemakkelijk en simpel middel om nog even je winstcijfers te kunnen opkrikken, stel je eens voor dat je 2 miljoen rekeninghouders hebt. want niemand zal zover met hun protest gaan als die fransen nu doen. dat weten politici, en ook de commercie.

Het is voor een ieder zelf te bepalen wat principieel onjuist is of niet. Zolang je ermee instemt moet je ook niet klagen als straks de prijs naar 100 euro per maand wordt. Een voorbeeld kun je zien met de zorg eigen-risico. In 2008 no-claim afgeschaft en met 150 eigen risico opgevoerd, in 1 jaar met 400 euro achteruitgegaan. Iemand opgevallen ? Iemand bezwaar gemaakt?

Enfin, ook de banken hebben recht op bestaansrecht, maar we moeten het wel eerlijk houden en dat is het nu echt niet.
Ik bankier bij de ING, en het bevalt me best, maar ik ben het niet eens met de kosten die ze rekenen, puur uit principe niet vanwege het lage bedrag.

Als we het toch over bonussen hebben, ja als die topbankier zo graag een ICT afdeling wilt dan hoeft hij zelfs geen bonus in te leveren met hun giga miljarden winsten! Ik ben niet tegen hun welverdiende bonus.

En aan FiscaalJurist;
Een laagbetaalde baliemedewerker....hoe komt u daarbij ?
Ik hoef niet te weten hoe de bank zijn geld verdiend, en die euribor, ....dat is nu zo, maar dat is voorgaande jaren anders geweest. En hoe verklaar je het grote verschil tussen hypotheekrente en de euribor? zijn die banken echt zo zielig.
Ik doe niet mee aan bashen van banken, maar we moeten wel de realiteit erkennen.

Gesloten