KPN nieuwe 30 seconden regeling -> diefstal
Geplaatst: 08 okt 2010 10:11
Afgelopen dagen ben ik al een aantal keer bestolen door KPN. KPN heeft namelijk iets nieuws verzonnen: bel je iemand met een mobiele KPN aansluiting en neemt die persoon niet binnen 30 seconden op, dan komt er een verbinding tot stand en krijg je een mededeling te horen dat de mobiele beller niet bereikbaar is en de voicemail niet ingeschakeld heeft. Vervolgens wordt de verbinding verbroken. Wat KPN ook doet is wel de kosten voor het gesprek incasseren en aangezien er tegenwoordig naast een starttarief per minuut betaald dient te worden, zijn dat aanzienlijke bedragen.
Want, 30 seconden om een gesprek aan te nemen is erg, erg kort. Gewoon wat praktijkvoorbeelden: mijn vrouw heeft haar mobiele telefoon in haar tas. Op het moment dat ze gebeld wordt moet ze eerst al opmerken dat de telefoon gaat. Vervolgens moet ze de tas pakken, openen en de telefoon pakken. Dan zijn de 30 seconden al voorbij. Ik draag mijn telefoon in een tasje aan mijn riem aan/onder een uniform, maar ik red het vaak ook al niet meer de telefoon binnen 30 seconden uit het tasje gehaald te hebben en beantwoord te hebben.
Op zich heb ik er geen moeite mee dat providers wat willen verdienen, maar wat er nu gebeurt vind ik, de woorden lijken misschien wat zwaar gekozen, simpelweg diefstal. KPN graait nu schaamteloos erg veel geld bij elkaar, want ik denk dat er heel erg veel mensen zijn die het gewoon niet lukt binnen 30 seconden een gesprek aan te nemen. KPN hanteert (bewust uiteraard) absurde criteria. Het zou wat anders zijn als de telefoon minstens een minuut overgaat of dat de mededeling wel te horen is maar niet in rekening gebracht wordt
Is er iets tegen deze handelswijze te doen? Kan ik dit zien als een wijziging van de algemene voorwaarden en mijn abonnement bij KPN per direct opzeggen? Want ik wil geen klant zijn van een bedrijf wat haar klanten schaamteloos berooft. Mag ik de gesprekken die niet tot stand gekomen zijn maar wel in rekening gebracht zijn weigeren te betalen, wegens wanprestatie of zo. Of hebben we pech en vinden we het met z'n allen normaal zo beroofd te worden
Want, 30 seconden om een gesprek aan te nemen is erg, erg kort. Gewoon wat praktijkvoorbeelden: mijn vrouw heeft haar mobiele telefoon in haar tas. Op het moment dat ze gebeld wordt moet ze eerst al opmerken dat de telefoon gaat. Vervolgens moet ze de tas pakken, openen en de telefoon pakken. Dan zijn de 30 seconden al voorbij. Ik draag mijn telefoon in een tasje aan mijn riem aan/onder een uniform, maar ik red het vaak ook al niet meer de telefoon binnen 30 seconden uit het tasje gehaald te hebben en beantwoord te hebben.
Op zich heb ik er geen moeite mee dat providers wat willen verdienen, maar wat er nu gebeurt vind ik, de woorden lijken misschien wat zwaar gekozen, simpelweg diefstal. KPN graait nu schaamteloos erg veel geld bij elkaar, want ik denk dat er heel erg veel mensen zijn die het gewoon niet lukt binnen 30 seconden een gesprek aan te nemen. KPN hanteert (bewust uiteraard) absurde criteria. Het zou wat anders zijn als de telefoon minstens een minuut overgaat of dat de mededeling wel te horen is maar niet in rekening gebracht wordt
Is er iets tegen deze handelswijze te doen? Kan ik dit zien als een wijziging van de algemene voorwaarden en mijn abonnement bij KPN per direct opzeggen? Want ik wil geen klant zijn van een bedrijf wat haar klanten schaamteloos berooft. Mag ik de gesprekken die niet tot stand gekomen zijn maar wel in rekening gebracht zijn weigeren te betalen, wegens wanprestatie of zo. Of hebben we pech en vinden we het met z'n allen normaal zo beroofd te worden