Pagina 1 van 1
Vodafone hoe kom je er van af ?
Geplaatst: 08 okt 2010 11:56
door gringo1451
Heb in begin 2008 een abonnement afgesloten voor 2 jaar 2 mobieltjes bij Vodafone. In oktober 2009 heb ik een nieuw abonnement afgesloten voor 2 telefoontjes. Toen begin 2010 het oude abonnement was afgelopen heb ik geprobeerd deze te stoppen, let wel ik ben nu oktober 2010 nog bezig met het stoppen van het oude abonnement. Nu heb ik geweigerd om het oude abonnement nog langer te betalen, gedwongen door het feit dat men bij Vodafone niet normaal op een opzegging reageert, ook niet na ik weet niet hoeveel e-mails,aangetekende brieven etc. Ik krijg het gevoel dat ze me zwaar belazeren en ben erg boos geworden. Nu dreigen ze zelfs met een incassobureau, ik word zo moe van dit soort bedrijven en ik vraag me af doet de wet wel voldoende om consumenten tegen dit soort aasgieren te beschermen.
Re: Vodafone hoe kom je er van af ?
Geplaatst: 08 okt 2010 13:31
door Roytheslayer
Weet je zeker dat je een nieuw abonnement hebt afgesloten en niet gewoon je oude hebt verlengd?
Heb je een nieuw nummer gekregen of nog gewoon je oude nummer?
Re: Vodafone hoe kom je er van af ?
Geplaatst: 08 okt 2010 13:32
door GodsSon
Het zou makkelijk zijn als je een overzicht van de gegevens hebt.
1e ingangsdatum: Januari 2008? (1 jaar of 2 jaar?)
Verlenging: Oktober 2009? (1 jaar of 2 jaar?)
Einddatum na verlenging: Oktober 2009 + 1 jaar of Januari 2010 +2 jaar?
Op deze manier kan je wel een klacht indienen, wordt er alleen niet veel duidelijker op ben ik bang.
Waar wil je vanaf, per wanneer en op welke manier?
Re: Vodafone hoe kom je er van af ?
Geplaatst: 08 okt 2010 17:55
door gringo1451
In januari 2008 heb ik een abonnement afgesloten bij Vodafone voor 2 mobieltjes ( nummers) voor een periode van 2 jaar.
In oktober 2009 waren ( door eigen schuld ) deze mobieltjes niet meer te gebruiken ook de nummers waren weg. Ik heb toen ( oktober 2009 )een nieuw abonnement afgesloten, tot oktober 2011, weer bij Vodafone, weer 2 mobieltjes voor een periode van 2 jaar.
Vanaf dat moment betaalde ik dus voor 2 abonnementen, volkomen terecht geen probleem zover.
Toen ik in februari 2010 zag dat de abonnement periode van het eerste abonnement, dus van januari 2008, was afgelopen, begon de ellende, ik heb hiervoor uren aan de telefoon gehangen, op de website van Vodafone zitten puzzelen e-mails verzonden en aangetekende brieven verstuurd. Helaas is het mij niet gelukt om dit abonnement op te zeggen, waarschijnlijk begrijpen ze in het verre Limburg geen Nederlands of deden ze hun best om van de domme te blijven, maar ik zit tot op de dag van vandaag nog steeds met 2 abonnementen.
En omdat ik vanaf april of mei, uit wanhoop, alleen nog maar voor het laatste abonnement ben gaan betalen, dreigen ze bij Vodafone nu met een incasso bureau, voor een bedrag van plm.160 euro.
Ik heb vorige week nogmaals een aangetekende brief naar Vodafone gestuurd daarin heb ik getracht om dit op een verstandige manier op te lossen, door hen aan te bieden de desbetreffende 160 euro te betalen, mits zij mij dan een bevestiging sturen dat ik tot oktober 2011 nog maar voor één abonnement hoef te betalen, helaas nog steeds geen antwoord van Vodafone. Ik hoop dat het nu beter te begrijpen is, maar ik ben ondertussen behoorlijk emotioneel geworden van dit gedoe, het lijkt wel of ze je daar bij Vodafone ( krijg de naam haast niet meer uit m'n strot) bewust gek lopen te maken zodat je helemaal de weg kwijt raakt, bah wat een eng bedrijf is dat.
Re: Vodafone hoe kom je er van af ?
Geplaatst: 08 okt 2010 18:03
door gringo1451
Abonnement 1. januari 2008 tot januari 2010 voor 2 mobieltjes/2nummers
Abonnement 2. oktober 2009 tot oktober 2011 voor 2 mobieltjes/2nummers
Probleem: kom niet van abonnement 1 af omdat ik niet geholpen of tegengewerkt wordt bij Vodafone.
Re: Vodafone hoe kom je er van af ?
Geplaatst: 08 okt 2010 18:08
door Roytheslayer
Helaas zijn er nog steeds wat dingen onduidelijk.
Op het moment dat de toestellen niet meer te gebruiken waren in oktober kon dat abonement namelijk gewoon verlengd worden en hoefde er geen nieuw abonnement afgesloten te worden.
Ook zeg je dat het nummer weg was.
Als het nummer echt weg is dan wil dat zeggen dat het abonnement al niet meer zou lopen.
Een nummer is namelijk niet zo maar weg. Wat kan is dat je simkaart defect was, maar dat had opgelost kunnen worden met een simwissel.
Wil wel wat dingen voor je proberen uit te zoeken, als je wil mag je me de 2 contracten van de abonnementen sturen per PM, uiteraard met je vertrouwelijke gegevens weggehaald.
Re: Vodafone hoe kom je er van af ?
Geplaatst: 08 okt 2010 18:17
door gringo1451
Ik was die nummers kwijt dat wil zeggen ze waren wel ergens, maar ik wist ze niet, omdat die in de telefoontjes opgeslagen zaten en ik de telefoontjes niet meer had, hierdoor bleek later, kon ik ook niet op de website inloggen, want daar heb je dan de nummers voor nodig, de nummers stonden trouwens ook niet op de factuur. Dus een nieuw abonnement genomen waarbij, mij later ook duidelijk werd een nieuw klantnummer. Ik vond het niet erg om die laatste paar maanden ( tot mijn spijt) het oudste abonnement door te betalen, 2 jaar is immers 2 jaar.
Re: Vodafone hoe kom je er van af ?
Geplaatst: 10 okt 2010 19:27
door GodsSon
Wat een onzin.
Al weet je zelf het nummer niet, je kan er op tig manieren achter komen. (klantnummer, postcode etc.)
Ik snap het verhaal niet en het probleem niet. Hoe kan je 1 abonnement hebben voor 2 nummers trouwens?
Re: Vodafone hoe kom je er van af ?
Geplaatst: 10 okt 2010 23:15
door gringo1451
Werkt u soms bij Vodafone, daar zijn ze namelijk ook zo moeilijk van begrip.
Laat maar ik zoek het zelf wel uit, ik zie nu dat het hier al net zo is.
Twee mobiele telefoontjes en twee nummers voor een periode van twee jaar .Jammer hoor dat je daar nou nog nooit van hebt gehoord
Re: Vodafone hoe kom je er van af ?
Geplaatst: 11 okt 2010 13:49
door Roytheslayer
Ben geen medewerker van Vodafone maar heb wel een eigen onafhankelijke telecomwinkel.
Het verhaal is gewoon nogal vaag.
Omdat je je nummer niet meer weet dan maar een nieuw abonnement afsluiten is gewoon niet echt de normale gang van zaken.
Elke winkel kan bij de provider je klantnummer opvragen en heeft dan alle gegevens bij de hand.
Ben je in een winkel geweest of heb je zelf via my vodafone proberen in te loggen, wat inderdaad niet lukt zonder mobiel nummer?
En toen het inloggen niet lukte zelf de conclusie getrokken dat je niet anders kon dan maar een nieuw abonnement af te sluiten? Of was dat het advies wat je kreeg?