Baggertent de Zwaluwhoeve. Heb er geen goed woord voor over!
Geplaatst: 09 okt 2010 04:21
Dinsdag 13-7 hebben wij het Eminent arrangement bij de Zwaluwhoeve geboekt. Dit is het meest uitgebreide en duurste (408,35 euro) arrangement wat er was. Met de telefoniste hebben wij de tijden van de eerste dag al afgesproken. Om 13:30 zou de Hot Yoga zijn en de gelaats-behandeling voor of na het eten. Wij moesten vanwege de Hot Yoga eerder aanwezig zijn dan de normale tijd van 13:00 om nog rustig te kunnen inchecken en omkleden.
Toen wij op 21-7 ons om 12:00 kwamen inchecken was alles veranderd. De Hot Yoga was om 16:30 en de gelaats-behandeling om 19:00. Wij werden doorverwezen naar de gastvrouw om dit op te lossen. Erg vervelend als je verteld word eerder te komen vanwege het schema (waar wij erg blij mee waren) en dan als je aankomt dat het ineens anders is. Wij moeten ook van ver komen, anders hadden we wat later van huis weg kunnen gaan. Ook wou de receptioniste dat wij de 408,35 betaalde. Maar op 17-7 hadden wij dit bedrag al overgemaakt en dat kon ze niet vinden. Gelukkig werd dit geen welles-niettus kwestie en zou ze het uitzoeken. We kregen de handdoeken en badjassen. Nou wil ik er ook even bij zeggen: De badjassen waren zeer verkleurd (verwassen) en hard van stof. Niet erg prettig.
Wij gingen daarna naar de gastvrouw en vertelde ons probleem met de tijden. Tussen de 2 behandelingen had je niet rustig de tijd om te douchen en te gaan eten. Daar was het gewoonweg te kort voor. (wij zijn op een resort waar wij niet meer op de tijd hoeven te letten dus ook niet hoelang wij over het eten doen)
Ze zei dat het niet anders kon en dat we na de gelaats-behandeling maar moesten gaan eten. Ik krijg honger om 6 uur en om nou om kwart over 8 pas aan tafel te zitten word voor mij gewoon erg laat. Ter tegemoetkoming kregen we een sweet break om 15:30. Ze zei dat dit allemaal kleine hapjes waren. Dit werd echter toen we daar aankwamen een teleurstelling. Het was yoghurt met musli, fruit, drinken en diepvriessoesjes. De gastvrouw wist dus eigenlijk niet wat zei aanbood. Meneer Budding is lang chefkok geweest dus heeft ook verstand van de horeca en de keuken. En de keuken (voor zo'n groot wellnessresort met een grote naam) is zeer teleurstellend. Wij denken dat 70 procent van hoe de keuken werkt het uit diepvries, potjes, pakjes en flessen komt. Je zou zeggen dat dit vers gemaakt zou worden. Maar helaas.
Vol van de sweet-break (want ja, je krijgt het dus eet je ook natuurlijk wat) moesten we naar de Hot Yoga. Een vreemde planning, want wie wil er nou eigenlijk Yoga doen op een volle maag? De Hot Yoga was een van de weinige dingen waar we van hebben kunnen genieten. Het begon op tijd en de instructrice was zeer vriendelijk en professioneel.
Om 18:50 zaten wij in de wachtkamer van de beautyfarm. Om 19:10 werden wij van de wachtkamer opgehaald voor de behandeling. Op zich goede behandeling gehad. Vriendelijk personeel. Maar toen wij klaar waren keken we op de klok en was het 19:55. Dit zou een behandeling van 55 minuten zijn en het is zeker niet langer geweest dan 45 minuten.
Om 20:10 waren we aanwezig in het restaurant "het oude deel". Wij waren de laatste die aanwezig waren voor het 3 gangen diner. Nadat wij de kaart kregen kwamen binnen 3 minuten 3 personeelsleden of wij het al wisten. Het voorgerecht was er erg snel. De carpaccio van zalm was warm, slap en niet goed van smaak. We zaten nog een stukje brood te eten en onze borden werden al weer weg gehaald en binnen 3 minuten was het hoofdgerecht er al! We moesten dus maar snel weer dooreten. De kalfshaas met jus van rozemarijn was ook niet lekker. De kalfshaas was erg sponsachtig en niet op smaak gemaakt. De saus in rozemarijn is gewoon een demi-glace saus waar meneer Budding zelf ook mee in de keuken heeft gewerkt, dus erg herkenbaar! Het personeel vroeg of het gesmaakt had en toen wij zeiden dat de saus niet zo lekker was werden wij afgesnauwd met: "het is gewoon een saus van rozemarijn hoor!" (dit is toch niet hoe horeca personeel hoort te reageren!?)
Het toetje was wel lekker, maar hadden eigenlijk geen honger meer van het snelle eten. Ook hebben we erg lang op het toetje moeten wachten. Het personeel was erg gehaast, ongeduldig en wou graag naar huis. Er was geen persoonlijk contact en het leek erop alsof we geholpen werden wanneer zij tijd en zin hadden. Ook weer een teleurstelling, ook niet lekker rustig kunnen eten.
We waren het daarom ook een beetje zat en gingen ons omkleden om naar het hotel te gaan. Bij het inleveren van de kluis sleutel kregen we ineens een rekening van dr. fish behandeling van 30,- euro, wat wij niet gedaan hadden! Het duurde erg lang allemaal en iemand van de beautyfarm moest zelfs komen om ons te identificeren. Gelukkig was die mevrouw er nog om dat te doen. Wat als die vrouw niet meer aanwezig was? Was het dan een welles-nietus kwestie geworden?
We kregen ook te horen dat de Hamam voor de volgende dag om 11:00 en 11:30 was. Dus wij moesten na elkaar. Ik heb een arrangement geboekt met z'n 2, dan verwacht je toch dat je ook de behandelingen met z'n 2en krijgen. Vinden wij niet meer dan normaal. De enige mogelijkheid was om 1 uur samen. Nou dat moet dan maar.
Toen we de volgende ochtend onze kluis sleutel kwamen halen was het nog niet aangepast naar 13:00. Gelukkig was hij nog wel vrij. Slecht dat ze dat die avond ervoor niet hadden aangepast.
Het ontbijt was tussen 8:00 en 10:30. (Goed ontbijt en prettig hotel personeel) Om 12:00 moesten we onze 3 gangen lunch doen omdat we om 13:00 onze Hamam ritueel hadden. We waren genoodzaakt om vroeg op te staan om vroeg te ontbijten zodat we niet erg vol zaten bij de lunch.
Om 12:00 precies waren wij in "het oude deel" aanwezig voor de lunch. Wij vroegen aan het personeel of het haalbaar was onze lunch te doen binnen een uur omdat wij dus om 13:00 bij de Hamam moesten zijn. Dit was mogelijk zei het horeca personeel. Om 12:15 kregen we ons voorgerecht. Mensen die later dan ons binnen kwamen werden eerder geholpen. Ook toen wij aan het wachten waren op het hoofdgerecht hadden andere mensen (die dus later waren binnengekomen) hun hoofdgerecht al een tijdje. Om 12:45 kwam het hoofdgerecht. Toen hebben we tegen het personeel gezegd dat ze dat maar weer mee konden nemen omdat we naar de Hamam moesten. Binnen 1 minuut heb je je bord namelijk niet leeg. We konden na de Hamam gelukkig de lunch weer voortzetten. Maar prettig was het niet. De Hamam was goed alleen duurde 5 minuten te kort.
Na de lunch zijn we naar de manager Davien gegaan. Aan haar legde we ons hele verhaal uit. Ze stond ons goed te woord en zou een tegemoetkoming verzinnen en of we dan rond 5 uur wouden terug komen. Om 16:45 waren wij weer bij Davien en ze vertelde dat ze een Zwarzkopf pakket zou maken. Ik vertelde haar dat vanwege huidproblemen onder mijn hoofdhaar ik daar niets mee kon. Ik kan alleen maar speciale shampoo's gebruiken. Dus zou ze een leuke tas maken met goede producten zoals crèmes. Dan denk je aan goede producten.
Om 17:10 gingen wij uitchecken en kregen we de tas mee. Toen we daar is inkeken zagen we dat merendeel promotiemateriaal was en het huismerk. Het zou niet meer waard zijn geweest dan 15 euro en dan nemen wij het nog ruim.
Moe van al het gedoe zijn we toch weer naar de balie gegaan. Bij de balie werden wij door een receptioniste geholpen. Zij vertelde ons dat er geen manager meer aanwezig was en ook geen eindverantwoordelijke. Dus hun (de receptionisten) waren de eindverantwoordelijke vertelde zij ons. (erg vreemd) Ze heeft een paar keer met de manager gebeld en zo'n half uur later kwam ze met het idee dat de beautyfarm een pakketje voor hem en haar zou maken. Er kwam een vrouw, met een zeer sarcastische lach, aan en ze gaf 2 tubes. Dit was weer een enorme teleurstelling, vooral in zo'n groot bedrijf die zo'n grote naam heeft te houden. 1 uur later (nadat de receptioniste ons prima geduldig heeft geholpen) kwam de heer Frank Smits, directeur, ons te woord staan en hebben boven in het kantoor een gesprek met hem gehad. Wij legde hem ook het hele verhaal uit en dat we met zo'n tasje en die 2 cremes niet akkoord zijn gegaan tegenover een arrangement van 408,35 euro waar wij niet van hebben kunnen genieten. De slogan was toch onbezorgd genieten? Wij hebben 2 dagen lang op de klok moeten kijken en op ons tenen gelopen. Maar ons werd door de heer Smits verteld dat we gewoon rustig naar huis konden gaan, dat hij het uit zou zoeken en met een goed aannemelijke tegemoetkoming zou komen, zodat het de wonden wel zouden helen. Dit neem je dan aan als een directeur dit tegen je zegt.
Op 23-7 zijn wij terug gebeld door Sandra Schrijver, secretaresse van de directeur. In dit gesprek werd ons verteld dat wij een tasje met 2 crèmes worden toegestuurd als tegemoetkoming. Hierop vertelde wij haar dat dit niet de afspraak was met de heer Smits. Dat tasje was eigenlijk al van de baan. Wij legde haar ook uit hoeveel wij dus niet hebben kunnen genieten van het arrangement en wat voor problemen wij hadden. De antwoorden die zij gaf aan ons was: "Ja dat is uw mening" en "dat is niet ons probleem". Erg vreemd dat wij zo werden te woord gestaan. In dit gesprek toonde mevrouw Schrijver geen enkele empathie en kwam over alsof het haar allemaal weinig deed. Ze was onze meningen, feiten en belevenissen alleen maar aan het verdedigen. Ze probeerde regelmatig het gesprek af te kappen. Wij vroegen of wij de heer Smits zelf konden spreken aangezien wij hem de dag ervoor ook persoonlijk hebben ontmoet. Dit was niet mogelijk volgens haar. Daarop vroegen wij of de heer Smits ons op een ander moment zou kunnen terug bellen maar haar antwoord was dat hij dat niet zou doen en dat zij het zou afhandelen. Wij moesten maar naar de site gaan om onze klacht daar neer te leggen.
Na dit lange verhaal moet u begrijpen dat wij de Zwaluwhoeve niet hoog in het vaandel hebben. Een zeer kwalijke zaak dat de Zwaluwhoeve zo met klachten omgaat. (is er überhaupt een klachtenprocedure?) Het lijkt wel of de Zwaluwhoeve geen kritiek wilt horen of zien en hier niet goed mee om kan gaan. Wat zou er gebeurd zijn als wij een stuk ouder waren of zelfs een BN-er? Had de Zwaluwhoeve dan ook zo moeilijk gedaan? Wat zou er gebeuren als er een camera bij zou zijn? Zou er dan wel goed gepraat kunnen worden over een oplossing?
Wij hopen dan ook zeer dat er nu serieus iets met onze klacht gedaan word. Wij hebben totaal niet kunnen genieten van het arrangement dus dit was zeker geen 408,35 euro waard. Wij zien graag een goede en liefst financiële tegemoetkoming zodat wij ieder geval kunnen zeggen dat de Zwaluwhoeve wel mensen serieus neemt.
Toen wij op 21-7 ons om 12:00 kwamen inchecken was alles veranderd. De Hot Yoga was om 16:30 en de gelaats-behandeling om 19:00. Wij werden doorverwezen naar de gastvrouw om dit op te lossen. Erg vervelend als je verteld word eerder te komen vanwege het schema (waar wij erg blij mee waren) en dan als je aankomt dat het ineens anders is. Wij moeten ook van ver komen, anders hadden we wat later van huis weg kunnen gaan. Ook wou de receptioniste dat wij de 408,35 betaalde. Maar op 17-7 hadden wij dit bedrag al overgemaakt en dat kon ze niet vinden. Gelukkig werd dit geen welles-niettus kwestie en zou ze het uitzoeken. We kregen de handdoeken en badjassen. Nou wil ik er ook even bij zeggen: De badjassen waren zeer verkleurd (verwassen) en hard van stof. Niet erg prettig.
Wij gingen daarna naar de gastvrouw en vertelde ons probleem met de tijden. Tussen de 2 behandelingen had je niet rustig de tijd om te douchen en te gaan eten. Daar was het gewoonweg te kort voor. (wij zijn op een resort waar wij niet meer op de tijd hoeven te letten dus ook niet hoelang wij over het eten doen)
Ze zei dat het niet anders kon en dat we na de gelaats-behandeling maar moesten gaan eten. Ik krijg honger om 6 uur en om nou om kwart over 8 pas aan tafel te zitten word voor mij gewoon erg laat. Ter tegemoetkoming kregen we een sweet break om 15:30. Ze zei dat dit allemaal kleine hapjes waren. Dit werd echter toen we daar aankwamen een teleurstelling. Het was yoghurt met musli, fruit, drinken en diepvriessoesjes. De gastvrouw wist dus eigenlijk niet wat zei aanbood. Meneer Budding is lang chefkok geweest dus heeft ook verstand van de horeca en de keuken. En de keuken (voor zo'n groot wellnessresort met een grote naam) is zeer teleurstellend. Wij denken dat 70 procent van hoe de keuken werkt het uit diepvries, potjes, pakjes en flessen komt. Je zou zeggen dat dit vers gemaakt zou worden. Maar helaas.
Vol van de sweet-break (want ja, je krijgt het dus eet je ook natuurlijk wat) moesten we naar de Hot Yoga. Een vreemde planning, want wie wil er nou eigenlijk Yoga doen op een volle maag? De Hot Yoga was een van de weinige dingen waar we van hebben kunnen genieten. Het begon op tijd en de instructrice was zeer vriendelijk en professioneel.
Om 18:50 zaten wij in de wachtkamer van de beautyfarm. Om 19:10 werden wij van de wachtkamer opgehaald voor de behandeling. Op zich goede behandeling gehad. Vriendelijk personeel. Maar toen wij klaar waren keken we op de klok en was het 19:55. Dit zou een behandeling van 55 minuten zijn en het is zeker niet langer geweest dan 45 minuten.
Om 20:10 waren we aanwezig in het restaurant "het oude deel". Wij waren de laatste die aanwezig waren voor het 3 gangen diner. Nadat wij de kaart kregen kwamen binnen 3 minuten 3 personeelsleden of wij het al wisten. Het voorgerecht was er erg snel. De carpaccio van zalm was warm, slap en niet goed van smaak. We zaten nog een stukje brood te eten en onze borden werden al weer weg gehaald en binnen 3 minuten was het hoofdgerecht er al! We moesten dus maar snel weer dooreten. De kalfshaas met jus van rozemarijn was ook niet lekker. De kalfshaas was erg sponsachtig en niet op smaak gemaakt. De saus in rozemarijn is gewoon een demi-glace saus waar meneer Budding zelf ook mee in de keuken heeft gewerkt, dus erg herkenbaar! Het personeel vroeg of het gesmaakt had en toen wij zeiden dat de saus niet zo lekker was werden wij afgesnauwd met: "het is gewoon een saus van rozemarijn hoor!" (dit is toch niet hoe horeca personeel hoort te reageren!?)
Het toetje was wel lekker, maar hadden eigenlijk geen honger meer van het snelle eten. Ook hebben we erg lang op het toetje moeten wachten. Het personeel was erg gehaast, ongeduldig en wou graag naar huis. Er was geen persoonlijk contact en het leek erop alsof we geholpen werden wanneer zij tijd en zin hadden. Ook weer een teleurstelling, ook niet lekker rustig kunnen eten.
We waren het daarom ook een beetje zat en gingen ons omkleden om naar het hotel te gaan. Bij het inleveren van de kluis sleutel kregen we ineens een rekening van dr. fish behandeling van 30,- euro, wat wij niet gedaan hadden! Het duurde erg lang allemaal en iemand van de beautyfarm moest zelfs komen om ons te identificeren. Gelukkig was die mevrouw er nog om dat te doen. Wat als die vrouw niet meer aanwezig was? Was het dan een welles-nietus kwestie geworden?
We kregen ook te horen dat de Hamam voor de volgende dag om 11:00 en 11:30 was. Dus wij moesten na elkaar. Ik heb een arrangement geboekt met z'n 2, dan verwacht je toch dat je ook de behandelingen met z'n 2en krijgen. Vinden wij niet meer dan normaal. De enige mogelijkheid was om 1 uur samen. Nou dat moet dan maar.
Toen we de volgende ochtend onze kluis sleutel kwamen halen was het nog niet aangepast naar 13:00. Gelukkig was hij nog wel vrij. Slecht dat ze dat die avond ervoor niet hadden aangepast.
Het ontbijt was tussen 8:00 en 10:30. (Goed ontbijt en prettig hotel personeel) Om 12:00 moesten we onze 3 gangen lunch doen omdat we om 13:00 onze Hamam ritueel hadden. We waren genoodzaakt om vroeg op te staan om vroeg te ontbijten zodat we niet erg vol zaten bij de lunch.
Om 12:00 precies waren wij in "het oude deel" aanwezig voor de lunch. Wij vroegen aan het personeel of het haalbaar was onze lunch te doen binnen een uur omdat wij dus om 13:00 bij de Hamam moesten zijn. Dit was mogelijk zei het horeca personeel. Om 12:15 kregen we ons voorgerecht. Mensen die later dan ons binnen kwamen werden eerder geholpen. Ook toen wij aan het wachten waren op het hoofdgerecht hadden andere mensen (die dus later waren binnengekomen) hun hoofdgerecht al een tijdje. Om 12:45 kwam het hoofdgerecht. Toen hebben we tegen het personeel gezegd dat ze dat maar weer mee konden nemen omdat we naar de Hamam moesten. Binnen 1 minuut heb je je bord namelijk niet leeg. We konden na de Hamam gelukkig de lunch weer voortzetten. Maar prettig was het niet. De Hamam was goed alleen duurde 5 minuten te kort.
Na de lunch zijn we naar de manager Davien gegaan. Aan haar legde we ons hele verhaal uit. Ze stond ons goed te woord en zou een tegemoetkoming verzinnen en of we dan rond 5 uur wouden terug komen. Om 16:45 waren wij weer bij Davien en ze vertelde dat ze een Zwarzkopf pakket zou maken. Ik vertelde haar dat vanwege huidproblemen onder mijn hoofdhaar ik daar niets mee kon. Ik kan alleen maar speciale shampoo's gebruiken. Dus zou ze een leuke tas maken met goede producten zoals crèmes. Dan denk je aan goede producten.
Om 17:10 gingen wij uitchecken en kregen we de tas mee. Toen we daar is inkeken zagen we dat merendeel promotiemateriaal was en het huismerk. Het zou niet meer waard zijn geweest dan 15 euro en dan nemen wij het nog ruim.
Moe van al het gedoe zijn we toch weer naar de balie gegaan. Bij de balie werden wij door een receptioniste geholpen. Zij vertelde ons dat er geen manager meer aanwezig was en ook geen eindverantwoordelijke. Dus hun (de receptionisten) waren de eindverantwoordelijke vertelde zij ons. (erg vreemd) Ze heeft een paar keer met de manager gebeld en zo'n half uur later kwam ze met het idee dat de beautyfarm een pakketje voor hem en haar zou maken. Er kwam een vrouw, met een zeer sarcastische lach, aan en ze gaf 2 tubes. Dit was weer een enorme teleurstelling, vooral in zo'n groot bedrijf die zo'n grote naam heeft te houden. 1 uur later (nadat de receptioniste ons prima geduldig heeft geholpen) kwam de heer Frank Smits, directeur, ons te woord staan en hebben boven in het kantoor een gesprek met hem gehad. Wij legde hem ook het hele verhaal uit en dat we met zo'n tasje en die 2 cremes niet akkoord zijn gegaan tegenover een arrangement van 408,35 euro waar wij niet van hebben kunnen genieten. De slogan was toch onbezorgd genieten? Wij hebben 2 dagen lang op de klok moeten kijken en op ons tenen gelopen. Maar ons werd door de heer Smits verteld dat we gewoon rustig naar huis konden gaan, dat hij het uit zou zoeken en met een goed aannemelijke tegemoetkoming zou komen, zodat het de wonden wel zouden helen. Dit neem je dan aan als een directeur dit tegen je zegt.
Op 23-7 zijn wij terug gebeld door Sandra Schrijver, secretaresse van de directeur. In dit gesprek werd ons verteld dat wij een tasje met 2 crèmes worden toegestuurd als tegemoetkoming. Hierop vertelde wij haar dat dit niet de afspraak was met de heer Smits. Dat tasje was eigenlijk al van de baan. Wij legde haar ook uit hoeveel wij dus niet hebben kunnen genieten van het arrangement en wat voor problemen wij hadden. De antwoorden die zij gaf aan ons was: "Ja dat is uw mening" en "dat is niet ons probleem". Erg vreemd dat wij zo werden te woord gestaan. In dit gesprek toonde mevrouw Schrijver geen enkele empathie en kwam over alsof het haar allemaal weinig deed. Ze was onze meningen, feiten en belevenissen alleen maar aan het verdedigen. Ze probeerde regelmatig het gesprek af te kappen. Wij vroegen of wij de heer Smits zelf konden spreken aangezien wij hem de dag ervoor ook persoonlijk hebben ontmoet. Dit was niet mogelijk volgens haar. Daarop vroegen wij of de heer Smits ons op een ander moment zou kunnen terug bellen maar haar antwoord was dat hij dat niet zou doen en dat zij het zou afhandelen. Wij moesten maar naar de site gaan om onze klacht daar neer te leggen.
Na dit lange verhaal moet u begrijpen dat wij de Zwaluwhoeve niet hoog in het vaandel hebben. Een zeer kwalijke zaak dat de Zwaluwhoeve zo met klachten omgaat. (is er überhaupt een klachtenprocedure?) Het lijkt wel of de Zwaluwhoeve geen kritiek wilt horen of zien en hier niet goed mee om kan gaan. Wat zou er gebeurd zijn als wij een stuk ouder waren of zelfs een BN-er? Had de Zwaluwhoeve dan ook zo moeilijk gedaan? Wat zou er gebeuren als er een camera bij zou zijn? Zou er dan wel goed gepraat kunnen worden over een oplossing?
Wij hopen dan ook zeer dat er nu serieus iets met onze klacht gedaan word. Wij hebben totaal niet kunnen genieten van het arrangement dus dit was zeker geen 408,35 euro waard. Wij zien graag een goede en liefst financiële tegemoetkoming zodat wij ieder geval kunnen zeggen dat de Zwaluwhoeve wel mensen serieus neemt.