Pagina 1 van 1
Klantenservice Loewe
Geplaatst: 09 okt 2010 13:16
door thomas zeferer
Wij hebben 3 jaar geleden een DVD recorder van Loewe gekocht.
Het apparaat vertoonde vrij snel defecten, na +- 2 jaar. Deze zijn hersteld.
In juni van dit jaar onstonden opnieuw defecten, waardoor afspelen DVD's niet langer mogelijk was. Vervanging van het gehele loopwerk was noozakelijk met als kosten 350 Euro. De dealer nam een gedeelte van de kosten op zich en berekende 125 Euro (ruim 20% van de aanschafprijs van 652 Euro). Volgens de dealer wenste Loewe zelf geen kosten over te nemen.
Mijn klacht is nu dat ik, als klant, toch ervan uit mag gaan dat een zodanig kostbaar apparaat het langer als 3 jaar volhoudt? En daarmee, mochten er defecten optreden dat ik als klant niet de rekening moet gaan betalen (of de gehele rekening). Als klant, dealer en fabrikant er samen uitkomen kan ik een bijdrage nog wel verantwoorden, maar zeker toch niet 20% van de aanschafprijs. Of volgens de fabrikant, meer als 50%.
Mijn vraag aan u is er dan ook een voor hulp, gezien ik van mening ben dat de consument op steeds meer vlakken als irrelevant beschouwd wordt door de producenten. Gezien de consument.
Met vriendelijke groet,
Thomas Zeferer
Re: Klantenservice Loewe
Geplaatst: 09 okt 2010 13:49
door jeanne-veghel
Wij hebben hetzelfde meegemaakt met een apparaat van Miele
dat 3 jaar en 1 maand oud was. Er moest een nieuwe motor in
volgens de dealer en Miele wilde niets doen werd mij verteld.
Ik heb toen Miele zelf benaderd en dat is toen afgehandeld met
het plaatsen van een nieuwe motor zonder dat het mij iets
heeft gekost.
Als ik u was zou ik Loewe zelf eens benaderen met uw verhaal
en vragen of ze het normaal vinden dat er nu al grote kosten
voor het 3-jarig apparaat gemaakt moeten worden?
Neen heeft u en ja kunt u krijgen.
Re: Klantenservice Loewe
Geplaatst: 09 okt 2010 14:01
door jlthkoch
U heeft gedurende de levensduur van het apparaat recht op een goed werkend apparaat. Gezien de aanschafprijs en de levensduur van het apparaat hoeft u thans geen reparatie te verwachten van 350 euro.
Maar op zich lijkt het aanbod van de dealer mij nog niet zo slecht, u krijgt een nieuw loopwerk in uw speler en dat kost u 125 euro. Door het nieuwe loopwerk gaat de dvd-speler langer mee.
Hoewel het aanbod mij enigzins redelijk lijkt, kunt u het wellicht (zoals Jeanne adviseert) zélf eens proberen bij Loewe, wie weet.....? Fabrikanten / importeurs zijn soms in staat om dingen alsnog netjes op te lossen. Zo heb ik zelf een nieuwe tv gekregen van Akai omdat de oude het na 2 jaar begaf. In eerste instantie wilde de importeur geld zien (rond de 100 euro, terwijl het een tv was die nieuw 140 kostte) maar uiteindelijk heb ik gratis een nieuwe gekregen.
Re: Klantenservice Loewe
Geplaatst: 09 okt 2010 14:36
door thomas zeferer
Mijn dank voor uw reacties. Loewe zelf heb ik / had ik inmiddels op de hoogte gebracht en dientengevolge heeft nu ook de dealer toegezegd nogmaals een poging te zullen ondernemen.
Mijn reden om het aanbod van de dealer niet redelijk te noemen is dat de reparatie kosten 20% van de aanschafprijs bedragen binnen 3 jaar tijd.
De vorige reparatie zou ook de levensduur beiinvloeden, helaas is dat niet zo gebleken. Daar werd vervolgens op gereageerd met de mededeling dat op reparaties 3 maanden garantie gegeven wordt.
Op zich al niet zeer vertrouwingwekkend aangaande de reparatie, reparatieonderdelen en competentie van de reparateur, maar dat terzijde.
Mocht ik van de fabrikant vernemen, hetzij positief, hetzij negatief; zal ik dat vermelden
Re: Klantenservice Loewe
Geplaatst: 09 okt 2010 16:55
door Rickyman
beste Thomas,
Je bent onredelijk.
Een dvd recorder in de duurdere klasse heeft een levensduur (economisch) van zo'n 5-6 jaar. Dus 20 % van de aankoopprijs is een prima deal te noemen. Sterker nog eigenlijk had de dealer u ongeveer € 175 moeten laten afrekenen tenslotte zit apparaat op helft van levensduur.(rep 350, helft zelf)
En in die Loewe zit gewoon een simpele dvd drive van een ander merk. Dus voor de kwaliteit hoef je dit soort apparaten niet van Loewe te kopen.
Rick
Re: Klantenservice Loewe
Geplaatst: 09 okt 2010 20:09
door thomas zeferer
Beste Rick,
Dat kwaliteit idd niet gegarandeerd is, is ondertussen wel duidelijk.
Dat ik het niet met je eens ga zijn, ook.
Als we, volgens jou redenatie, zo'n 5 a 6 jaar van het apparaat moeten kunnen genieten (is redelijk, denk ik), dan is die verwachting idd niet ingelost.
Re: Klantenservice Loewe
Geplaatst: 09 okt 2010 23:25
door Rickyman
Beste Thomas,
5-6 jaar is een redelijke termijn. Dat wil helaas niet zeggen dat je dan ook die 5-6 jaar probleemloos (kosteloos) kunt genieten van de recorder.
Mocht er dus tussentijds (na de 2 jaar garantie) een reparatie nodig zijn dan is het redelijk dat je een deel bijdraagt in de kosten gezien de reeds gebruikte jaren.
Ik snap heel goed dat je juist van zo'n merk meer verwacht en vooral een betere service. Je geeft tenslotte het dubbele uit aan een recorder t.o.v. de gangbare merken als Sony, Panasonic enz.
Zeker als de 1e reparatie zo'n kort effect sorteert is het dubbelzuur, maar de dealer doet in deze toch echt een eerlijk aanbod.
Met vr gr Rick
Re: Klantenservice Loewe
Geplaatst: 10 okt 2010 00:19
door audiofreak1
Loewe heeft bij het maken van deze recorder de verkeerde fabrikant betrokken als partner: LG. Bekend om de cheapy kwaliteit en dat blijkt ook bij de viewvision recorders. Zowat alle recorders bezwijken binnen de 3 jr. Binnen de garantie dus want die is 3 jr.
Ze hadden beter contact kunnen zoeken bij Panasonic of Pioneer want van deze recorders niets dan goeds.
Helaas gaan ze ook in de productie van LED toestellen samenwerken met LG, bekijk de nieuwe lijn LED's van Loewe, vergelijk het met Panasonic of de Philips 7 en 8 serie en zie dat de beeldkwaliteit van Loewe slechter is als bovenstaande fabrikanten. Verkeerde partner, verkeerde kwaliteit. Jammer van een merk dat in LCD een erg mooi beeld neerzette!!!
Re: Klantenservice Loewe
Geplaatst: 10 okt 2010 09:21
door thomas zeferer
Rick,
De dealer is niet onredelijk. De reparatie heeft bij de fabrikant plaatsgevonden en deze heeft de kosten van meer dan 50% van de aanschafprijs doorberekend, zonder zelf een bijdrage te leveren.
Maar je kunt echt niet stellen, Rick, dat je geen probleemloos gebruik mag verwachten gedurende 5 jaar. We hebben het hier niet over koppen schoonmaken of een ander kleinigheidje of gewoon onderhoud.
We hebben het over defecten die in totaal 5-6 maanden gebruik hebben verhinderd.
Dat strookt niet met de verwachting van de consument. Die mag van een Merk zoals Loewe meer verwachten en heeft daar ook in geinvesteerd.
Die mag dus ook verwachten zonder problemen 5-6 jaar (en eigenlijk nog langer) van dit apparaat gebruik te kunnen maken. Mits je natuurlijk datgene aan onderhoud doet, dat de fabrikant aanbeveelt.
En dan is 125 Euro gewoon teveel.
Omdat ik de dealer hiervoor niet wil laten opdraaien zijn we, vanaf begin, al overeengekomen dat we deze kosten gaan betalen. Waarbij we nog even moeten vermelden dat ons als klant niet de keuze is gelaten of we de reparatie nodig achtten.
Uiteindelijk gaat het erom dat de fabrikant de gewekte verwachtingen niet heeft kunnen waarmaken en hiervoor geen enkele consequentie wil aanvaarden.
En dan is zelfs 125 Euro teveel.
Groetjes,
Thomas.
P.S. Het is goed om te weten dat er van minder qualitatief materiaal gebruik gemaakt wordt. Enigzins naief ook om aan te nemen dat dat wel niet zo zal zijn.
Re: Klantenservice Loewe
Geplaatst: 16 okt 2010 07:39
door thomas zeferer
Helaas, geen compensatie of actie meer van Loewe. Standpunt ingenomen kan niet gewijzigd worden.
Dan maar geen Loewe meer voorlopig...
Re: Klantenservice Loewe
Geplaatst: 16 okt 2010 10:54
door jlthkoch
thomas zeferer schreef:Helaas, geen compensatie of actie meer van Loewe. Standpunt ingenomen kan niet gewijzigd worden.
Dan maar geen Loewe meer voorlopig...
Beste Thomas,
Goed dat je de afloop van jouw zaak even hebt willen plaatsen hier. Jammer dat Loewe je zo slecht heeft behandeld. Het bedrag is te klein om allerlei procedures op te starten om je gelijk te krijgen, daarnaast is het aanbod van de dealer niet echt heel erg slecht indien de levensduur van je apparaat ermee wordt verlengd. Je hebt echter eigenlijk gewoon recht op een goed werkend apparaat (zeker gezien de prijsklasse) en enige coulance had op zijn plaats geweest, daar dit al de tweede keer is dat het apparaat stuk gaat.
Het is toch goed dat je je klacht en de geboden "oplossing" hebt geplaatst hier, dan is in ieder geval weer duidelijk dat Loewe geen enkele coulance wenst te bieden aan zijn klanten en dat de (hogere) prijs geen betere kwaliteit garandeerd.
Verder zeg je "geen Loewe meer
voorlopig", maar ik mag toch aannemen dat je geen apparaten meer van Loewe aanschaft in de toekomst? Er zijn ook nog andere merken, is niet gezegd dat die beter met hun klanten omgaan of betere kwaliteit bieden natuurlijk.
Met vriendelijke groet,
John.