Pagina 1 van 1

Service laptop fabrikanten

Geplaatst: 12 okt 2010 10:23
door Jochiehans
Een belangrijk argument om een laptop van een bepaald merk wel of niet te kopen is de after sales service.
Graag wil ik daarom ervaringen delen met andere laptopgebruikers.

Zelf koop ik tot nu toe Compaq/HP. Voornaamste reden is dat je de service manuals kan downloaden.
Verder kun je alle onderdelen online bestellen als dat nodig is. Dat is wel duur.
Met één laptop van Compaq heb ik hele slechte ervaringen gehad. Binnen drie jaar ging hij twee keer kaduuk. De eerste keer onder garantie (ik was hem drie weken kwijt). De tweede keer kon ik het zelf repareren dankzij het service manual. Toen hij na 3,5 jaar voor de derde keer stuk ging heb ik het opgegeven.
Wie kan/wil mij iets vertellen over de service van de volgende fabrikanten:
ACER
ASUS
MSI
SAMSUNG
TOSHIBA

Met dank alvast.

Hans

Re: Service laptop fabrikanten

Geplaatst: 12 okt 2010 11:19
door MAXIEM
Jochiehans

Ik volg al jaren de servicekwaliteit van de verschillende merken en 1 merk steekt boven de anderen uit, nl de Asus. Qua prijsstelling wat duurder, maar kwalitatief ook beter en met een goede aftersale-service.

Maxiem.

Re: Service laptop fabrikanten

Geplaatst: 13 okt 2010 08:26
door Dirkie
Van de Toshiba Laptop van mijn dochter was de voedingsadapter stuk gegaan. Telefonisch contact opgenomen met Toshiba en uitgelegd. In eerste instantie moest ik de hele laptop compleet opsturen. Ik uitleggen dat ik de adapter doorgemeten had en dat er geen spanning meer op de aansluiting stond. En dat was voldoende om binnen een paar dagen een nieuwe adapter toegestuurd te krijgen, gratis en voor niets.

Re: Service laptop fabrikanten

Geplaatst: 04 apr 2011 17:54
door Aerarium
Beetje laat, maar toch wil ik reageren. Begin dit jaar een MSI laptop ter reparatie moeten versturen. De laptop was 8 maanden oud en had een klein defect. Het hele moederbord moest er echter voor omgeruild worden.

Via de website de laptop aangemeld ging super eenvoudig. Daarna telefonisch contact gehad over de reparatie welke vlotjes, en deskundig verliep.

Ophalen van de laptop ging geheel naar wens en op eigen aangegeven tijdstip.

De laptop zou 3 weken weg zijn door een achterstand die ze hadden ivm de feestdagen. 4 dagen na mijn retour zending had ik mijn laptop netjes gerepareerd, schoongemaakt, en geïnstalleerd en geupdate terug in huis.

Ik kan enkel een 10+ voor deze service geven.

Re: Service laptop fabrikanten

Geplaatst: 28 okt 2011 13:59
door Tjerk @
In 2008 Asus G2S laptop gekocht. Solid as a rock........Dacht ik. Is nu 3,5 jaar oud. Na wachtstand niet meer wakker te krijgen. Gereset, niets hielp. Leverancier zei, ja u heeft maar 1 jaar garantie. Heeft zeker nooit van Europese consumenten bescherming gehoord. Na heel veel overtuiging mijnerzijds de laptop door serviceafdeling leverancier laten nakijken. Na een aantal weken volgens hen een defect aan het moederboord en of grafische kaart. Volgens hen de moeite waard om te laten repareren. Kostprijs doorgekregen. Toch maar even bellen met ASUS Nederland. Moederbord is niet meer te leveren, moet nieuw gemaakt worden. Kosten? Terug naar de leverancier en opdracht gegeven onder de voorwaarden zoals zij mij hadden verteld, hetgeen een acceptabel bedrag is. Nu nog maar wachten of ze het kunnen waarmaken. Maar waar het om gaat is de aftersales van ASUS is niet Solid As a Rock. ASUS geeft niet thuis, bang dat ze claims aan de broek krijgen voor en bij hen bekend probleem? In 2008 ongeveer 1550 euro.
Aftersales ASUS? Slecht en nog eens slecht.

Re: Service laptop fabrikanten

Geplaatst: 02 nov 2011 11:00
door crazyme
Een laptop van 3,5 jaar oud is economisch gezien afgeschreven. Daar ga je geen geld meer ingooien toch ?

Mijn ervaring met Asus is geheel anders. Binnen een garantietermijn van 2 jaar is het scherm van mijn laptop keurig en supersnel vervangen.