Pagina 1 van 1

Geld terug na niet te leveren bed bij de wehkamp

Geplaatst: 12 okt 2010 11:20
door Virginia77
Vanmorgen vroeg een boxspring besteld.Wehkamp maakt een fout op de site die ik helaas zie nadat ik al betaald heb,ik bel gelijk op zodra ze open zijn en dan word je als stront behandeld,dames aan de tel kunnen niet eens normaal nl praten..mijn vriend belt en ze gooien de tel er op....betalen moet je wel in een paar seconden maar terug betalen..30 dagen moeten we wachten..waar gaat dat heen..op zo'n bedrag mag ik wel rente verwachten...we praten niet over een paar euro..moet toch een ander bed kunnen bestellen en niet dat je dan 30 dagen moet wachten.
Zij maken een fout op de site dus dit is niet rechtsgeldig toch..?

Re: Geld terug na niet te leveren bed bij de wehkamp

Geplaatst: 12 okt 2010 12:15
door crazyme
Virginia77 schreef:..mijn vriend belt en ze gooien de tel er op....
Het is de toon die de muziek maakt.

Ik denk dat de toon niet helemaal zuiver was ? ......

Re: Geld terug na niet te leveren bed bij de wehkamp

Geplaatst: 12 okt 2010 12:19
door jlthkoch
Beste Virginia,

Frits Pieters van Wehkamp wil graag voor u bemiddelen in deze zaak.

Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik uw contactgegevens naar hem te mailen: [email protected]

Re: Geld terug na niet te leveren bed bij de wehkamp

Geplaatst: 12 okt 2010 12:22
door Virginia77
crazyme schreef:
Virginia77 schreef:..mijn vriend belt en ze gooien de tel er op....
Het is de toon die de muziek maakt.

Ik denk dat de toon niet helemaal zuiver was ? ......

Hij heeft het niet met een abba tune gezongen idd..maar dat geeft een bedrijf zoals deze nog geen recht om de tel er op te gooien.. Het gaat niet om een paar euro waar wij voor bellen... Hij wou doorverbonden worden naar de hoofd verkoop maar dat doen ze niet... En enige uitweg was dus de tel er op gooien...

Re: Geld terug na niet te leveren bed bij de wehkamp

Geplaatst: 12 okt 2010 12:28
door jlthkoch
Het is bij Wehkamp zo dat als je een bestelling doeet en je komt er bijvoorbeeld een paar uur later achter dat je wat verkeerds hebt besteld en je gaat vervolgens bellen om te annuleren of te wijzigen, dan is dit niet meer mogelijk....

Volgens de klantenservice is het de bestelling al bijna verzonden. (Wel raar dat je het pas een week of meer later krijgt dan....) Men adviseert dan gewoon het pakket te weigeren, de extra verzendkosten (voor hun rekening) willen ze niet besparen dus.

Ik denk dat er bij de klantenservice vaak ondeskundige mensen werken die zich geen raad weten met dit soort zaken. (Ook Wehkamp is kennelijk een van de bedrijven die bespaard heeft op de klantenservice)

Re: Geld terug na niet te leveren bed bij de wehkamp

Geplaatst: 12 okt 2010 12:45
door Virginia77
jlthkoch schreef:Het is bij Wehkamp zo dat als je een bestelling doeet en je komt er bijvoorbeeld een paar uur later achter dat je wat verkeerds hebt besteld en je gaat vervolgens bellen om te annuleren of te wijzigen, dan is dit niet meer mogelijk....

Volgens de klantenservice is het de bestelling al bijna verzonden. (Wel raar dat je het pas een week of meer later krijgt dan....) Men adviseert dan gewoon het pakket te weigeren, de extra verzendkosten (voor hun rekening) willen ze niet besparen dus.

Ik denk dat er bij de klantenservice vaak ondeskundige mensen werken die zich geen raad weten met dit soort zaken. (Ook Wehkamp is kennelijk een van de bedrijven die bespaard heeft op de klantenservice)

Ik dacht dat ik wat goeds had besteld...dan ineens bij het nalezen van de productbeschrijving toen de order al geplaatst was stond er ineens een andere productbeschrijving dan wat de order was... In de mail heb ik een bevestiging van een artikelnummer..en bij de klantensrrvice haden ze een ander nummer als order staan...dus dat kklopte zowiezo niet..
De fout ligt bij hun..dus zij mogen het oplossen...en mij niet 30 dagen laten wachten op mijn geld...das lekker makkelijk..rente trekken van mijn geld...zo kan ik als bedrijf ook blijven bestaan en van die halfjes bij de klantenservice laten werken die mij niet eens normaal te woord kunnen staan en bij gheen antwoord de tel er op gooien..

Re: Geld terug na niet te leveren bed bij de wehkamp

Geplaatst: 12 okt 2010 13:17
door FiscaalJurist
Virginia77 schreef:
crazyme schreef:
Virginia77 schreef:..mijn vriend belt en ze gooien de tel er op....
Het is de toon die de muziek maakt.

Ik denk dat de toon niet helemaal zuiver was ? ......

Hij heeft het niet met een abba tune gezongen idd..maar dat geeft een bedrijf zoals deze nog geen recht om de tel er op te gooien.. Het gaat niet om een paar euro waar wij voor bellen... Hij wou doorverbonden worden naar de hoofd verkoop maar dat doen ze niet... En enige uitweg was dus de tel er op gooien...
Over welke fout gaat het? Daar is nog niks over vermeld.
In communicatie is het zaak altijd beleefd te blijven. Als uw vriend is gaan schelden (wat ik niet weet, maar vermoed) dan gooit de mens aan de andere kant in mijn ogen terecht de telefoon op. De Wehkamp of welke medewerkers dan ook worden niet betaald om onheus bejegend te worden.

Re: Geld terug na niet te leveren bed bij de wehkamp

Geplaatst: 12 okt 2010 13:41
door Virginia77
Over welke fout gaat het? Daar is nog niks over vermeld.
In communicatie is het zaak altijd beleefd te blijven. Als uw vriend is gaan schelden (wat ik niet weet, maar vermoed) dan gooit de mens aan de andere kant in mijn ogen terecht de telefoon op. De Wehkamp of welke medewerkers dan ook worden niet betaald om onheus bejegend te worden.[/quote]


Ik had een bed betaald waar de afmeting 160x200 was.. Na de betaling bleek dat ze bij de klantenservice een ander bestelnummer hadden staan dan dat ik in de bevestiging van mijn mail had. Zij hadden een klein bed er in staan.. Toen ze mijn nummer overnamen zagen zij idd dat het een groot bed had moeten zijn maar deze hadden ze dus niet.. Dus ze konden mij niet leveren wat ik betaald had. Ik zat op mijn werk dus kon de discussie niet aan gaan. Mijn vriend kennende is hij niet gaan schelden,hij heeft gewoon gezegd waar het op staat en gevraagd of ze hem dan door kunnen verbinden aan een leidinggevende aangezien hun alleen maar een protocol kunnen volgen en niet aan oplossingen willen meewerken...

Maar zojuist mailcontact gehad met Frits Pieters van de wehkamp met excuses en hij heeft een spoedopdracht van terug betaling laten invoeren dus als het goed is heb ik mijn geld over 3 a 5 werkdagen terug. Nette reactie.

Re: Geld terug na niet te leveren bed bij de wehkamp

Geplaatst: 12 okt 2010 13:51
door MAXIEM
Virginia77

Als duidelijk is dat de firma niet kan leveren, dan hebben ze geen wettelijke termijn van 30 dagen (die geldt alleen als je binnen de bedenktijd van 7 werkdagen het produkt hebt terug gestuurd). De aankoopsom dient dan onmiddellijk te worden terug gestort. Om praktische reden is het redelijk dat "onmiddellijk" 3 werkdagen inhoudt.

Maxiem.

Re: Geld terug na niet te leveren bed bij de wehkamp

Geplaatst: 12 okt 2010 13:56
door FiscaalJurist
Virginia77 schreef:Over welke fout gaat het? Daar is nog niks over vermeld.
In communicatie is het zaak altijd beleefd te blijven. Als uw vriend is gaan schelden (wat ik niet weet, maar vermoed) dan gooit de mens aan de andere kant in mijn ogen terecht de telefoon op. De Wehkamp of welke medewerkers dan ook worden niet betaald om onheus bejegend te worden.

Ik had een bed betaald waar de afmeting 160x200 was.. Na de betaling bleek dat ze bij de klantenservice een ander bestelnummer hadden staan dan dat ik in de bevestiging van mijn mail had. Zij hadden een klein bed er in staan.. Toen ze mijn nummer overnamen zagen zij idd dat het een groot bed had moeten zijn maar deze hadden ze dus niet.. Dus ze konden mij niet leveren wat ik betaald had. Ik zat op mijn werk dus kon de discussie niet aan gaan. Mijn vriend kennende is hij niet gaan schelden,hij heeft gewoon gezegd waar het op staat en gevraagd of ze hem dan door kunnen verbinden aan een leidinggevende aangezien hun alleen maar een protocol kunnen volgen en niet aan oplossingen willen meewerken...

Maar zojuist mailcontact gehad met Frits Pieters van de wehkamp met excuses en hij heeft een spoedopdracht van terug betaling laten invoeren dus als het goed is heb ik mijn geld over 3 a 5 werkdagen terug. Nette reactie.[/quote]

Dit lijkt mij een klassiek voorbeeld van dwaling. Dus er is geen overeenkomst tot stand gekomen. Goed om te horen dat het wordt opgelost.

De call center dames mogen vaak niet doorverbinden, onder geen enkele voorwaarden. Hij zijn dus eigenlijk de katvanger voor de leidinggevenden, helaas

Re: Geld terug na niet te leveren bed bij de wehkamp

Geplaatst: 12 okt 2010 14:45
door crazyme
FiscaalJurist schreef: Dit lijkt mij een klassiek voorbeeld van dwaling. Dus er is geen overeenkomst tot stand gekomen. Goed om te horen dat het wordt opgelost.
Ik denk dat je wanprestatie bedoeld.

Re: Geld terug na niet te leveren bed bij de wehkamp

Geplaatst: 12 okt 2010 14:57
door FiscaalJurist
crazyme schreef:
FiscaalJurist schreef: Dit lijkt mij een klassiek voorbeeld van dwaling. Dus er is geen overeenkomst tot stand gekomen. Goed om te horen dat het wordt opgelost.
Ik denk dat je wanprestatie bedoeld.
Ik had het verhaal van TS zo uitgelegd dat er een verkeerde afmeting bij het bestelnummer stond. Er was dus sprake van een juist bestelnummer bij een verkeerde afmeting. In feite had TS dit bed niet gekocht als de juiste afmeting bij het bed had gestaan. Daarom dacht ik aan dwaling.

Echter ik heb te snel gelezen, want de twee bestelnummers klopten niet met elkaar en dat is het idd geen dwaling maar wanprestatie