Pagina 1 van 2
Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 13 okt 2010 21:00
door mcandrews
Internetaanbieder Online heeft vorige maanden een actie gehad waarbij het afsluiten van een bepaald abonnement werd beloond met een kado van Bol.com. Toen ik in augustus de actie goed bekeek en op de site van Bol.com zocht naar de aangeboden kado's zag ik dat de Ipod Touch daar ook toe behoorde. Mijn keus was snel gemaakt om deze reden, het werd Online. Ik heb het direct afgesloten, maar omdat mijn huidige abonnement tot oktober liep (nu dus) kon dat pas aangesloten worden in oktober. Ik ben het contract aangegaan en heb gewacht op de instructiebrief van Bol.com om mijn kado - Ipod Touch te bestellen. Deze brief ontving ik enkele dagen ná de oplevering van mijn verbinding, vandaag dus. Toen ik vandaag via de instructie mijn Ipod touch wilde bestellen zag ik tot mijn verbzaing dat deze in de actie was vervangen door de Ipod Nano, voor de leken: een eenvoudigere versie mp3-speler van Apple.
De klantenservice van Online kan mij niet helpen. Die van Bol.com kan er niets over zeggen dan dat het product niet meer leverbaar is voor de Online actie, evenals andere producten zoals een E-reader.
Ik voel mij gelokt met een aantrekkelijk kado, dat ik uiteindelijk niet krijg en ben van mening dat Bol.com zich moet houden aan de actie en mij niet kan afschepen met een niet te vergelijken product, de Nano. Het is mij te makkelijk van Bol.com en Online.
Sta ik in mijn gelijk?
Wat kan ik doen?
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 13 okt 2010 21:03
door poespas
Even de Radar uitzending van afgelopen maandag bekijken.
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 13 okt 2010 21:12
door MAXIEM
mcandrews
Het kado is een onderdeel van de overeenkomst die je afsloot met Online. Je moet dus bij Online zijn en eisen dat je de Ipod Touch alsnog krijgt. Gaat dat niet lukken, dan kun je alsnog de overeenkomst vernietigen wegens wanprestatie.
Maxiem.
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 13 okt 2010 21:21
door mcandrews
poespas schreef:Even de Radar uitzending van afgelopen maandag bekijken.
Kun je me uitleggen waarom? Ik heb nu de mogelijkheid niet om de uitzending te bekijken.
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 14 okt 2010 08:59
door rayblo
Ook wij hebben nu sinds kort een abonnement met Online via deze actie, en ik ben gewoon in het bezit gekomen van een AC Ryan HD. Zonder problemen en binnen een dag leverbaar.
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 14 okt 2010 09:06
door jlthkoch
mcandrews schreef:poespas schreef:Even de Radar uitzending van afgelopen maandag bekijken.
Kun je me uitleggen waarom? Ik heb nu de mogelijkheid niet om de uitzending te bekijken.
Het telefoonteam van Radar heeft een telefoontje gekregen van een mevrouw met het zelfde probleem dat u heeft. Zij probeerden haar af te schepen met een cadeaubon twv 100 euro, terwijl zij een kado twv 180 euro had uitgekozen.
Na bemiddeling van het telefoonteam kreeg de vrouw alsnog haar gewenste kado.
Het is dus wel degelijk mogelijk alsnog uw kado te krijgen. U kunt het zelfde proberen te bereiken zonder telefoonteam, wellicht onder verwijzing naar deze uitzending.
Laat even weten hoe dit is afgelopen!
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 14 okt 2010 09:07
door bingo67
Ik heb ook bij die aanbieding gekeken van online en ook verder gelezen.
Er stond ook bij dat online niet verantwoordelijk is als uw gekozen cadeau niet meer voorradig is bij Bol.
Daarom dus ook niet overgestapt want ik kreeg het voorgevoel dat ook dit n lokkertje was om klanten te werven.
Maar gelukkig zijn er wel mensen die hun cadeau ontvangen hebben zoals hier boven te lezen is.
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 14 okt 2010 09:13
door jlthkoch
bingo67 schreef:Of mijn voorgevoel juist was weet ik niet want er kunnen altijd mensen zijn die wel hun cadeau hebben ontvangen.
In dit topic staat een bericht van een persoon die het heeft ontvangen, na bemiddeling van het Radar telefoonteam heeft een ander het ook ontvangen.
Naar mijn mening zal het dan ook wel zo zijn dat de meesten het ontvangen hebben, maar dat het bij een aantal niet is gelukt. Dat wil niet zeggen dat deze mensen na het uitoefenen van enige druk het gevraagde niet alsnog zullen gaan ontvangen.
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 14 okt 2010 09:58
door bingo67
Oeps,was iets te snel met plaatsen maar heb t al gewijzigd
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 14 okt 2010 10:23
door MAXIEM
bingo67
Je schrijft:
Er stond ook bij dat online niet verantwoordelijk is als uw gekozen cadeau niet meer voorradig is bij Bol.
Dat mag dan wel in de voorwaarden staan, maar zo'n soort voorwaarde is doorgaans onredelijk bezwarend en op grond daarvan niet rechtsgeldig.
Maxiem.
Note: wel verstandig dat je niet hebt toegehapt.
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 14 okt 2010 13:21
door mcandrews
Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
Dus als ik het goed begrijp kan ik op grond van een onredelijke (niet rechtsgeldige) voorwaarde wel aanspraak maken op het product.
Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dit kan gebruiken om meer druk uit te oefenen op (de klantenservice van) Bol.com?
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 14 okt 2010 13:35
door crazyme
Bekijk het zo:
Je sluit een overeenkomst : Produkt A en B voor prijs X
De leverancier kan dan niet zomaar eenzijdig iets anders leveren wanneer B op is.
Ik denk dat je zelfs de mogelijkheid hebt om de overeenkomst te ontbinden wegens wanprestatie.
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 14 okt 2010 13:36
door jlthkoch
mcandrews schreef:Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
Dus als ik het goed begrijp kan ik op grond van een onredelijke (niet rechtsgeldige) voorwaarde wel aanspraak maken op het product.
Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dit kan gebruiken om meer druk uit te oefenen op (de klantenservice van) Bol.com?
U kunt aanspraak maken op het produkt, u moet echter
niet bij bol.com zijn maar bij Online.
Een duidelijke brief of mail aan Online kan soms wonderen doen en anders is het natuurlijk ook mogelijk dat je (tijdens de uitzending) belt met Wim Visch en zijn team, zoals een mevrouw met een vergelijkbaar probleem ook had gedaan. Deze mevrouw heeft op die manier uiteindelijk alsnog gekregen waar ze recht op had.
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 14 okt 2010 18:45
door mcandrews
Ik heb zojuist gebeld met Online en de situatie nogmaals uitgelegd. Verteld dat ze onze overeenkomst niet na komen op deze manier. Zij geven mij aan dat de actie een op = op actie was en dus rechtsgeldig dat ze iets anders aanbieden.
Ik heb het voorbeeld aangehaald van de uitzending van afgelopen week.
Het enige advies wat ze mij konden geven was om de klacht in een brief aan Online te richten.
Wat moet ik in deze brief zetten om succes te hebben en te krijgen waar ik recht op denk te hebben?
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 17 okt 2010 17:02
door mcandrews
Ik heb een brief opgesteld voor Online waarin ik mijn eis stel a.d.h.v. de situatie. Is er iemand van u die er eens een blik op wil werpen en wat feedback zou willen geven? Ik wil geen flater slaan natuurlijk.
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 17 okt 2010 20:30
door crazyme
Zet maar neer. Het is jouw topic. Je krijgt vast een reactie.
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 18 okt 2010 08:49
door mcandrews
crazyme schreef:Zet maar neer. Het is jouw topic. Je krijgt vast een reactie.
Komt ie:
Geachte heer, mevrouw,
Op 2 augustus 2010 bestelde ik bij u het product “Snel Internet + Bellen Soms met gratis Bol.com cadeau”. Deel van deze overeenkomst is het gratis kado van Bol.com waarvoor een keuzemogelijkheid geboden werd. De reden dat ik voor dit abonnement van Online heb gekozen en niet voor een andere aanbieder is vanwege het feit dat de Ipod Touch als keuze hierbij aangeboden werd. Werd deze toen niet aangeboden, dan was ik niet op deze aanbieding ingegaan.
Afgelopen maandag 11 oktober (pas) ben ik middels een instructiebrief van Bol.com in de gelegenheid gesteld om mijn kado te bestellen. Echter kom ik er achter dat de ‘Touch’ inmiddels heeft plaatsgemaakt voor een vervangend product namelijk de Ipod ‘Nano’. Naar mijn mening een onacceptabele vervanging, wegens de aanzienlijk beperktere mogelijkheden van de ‘Nano’ t.o.v. de ‘Touch’. Mij wordt ter kennis gegeven dat de Ipod Touch niet meer voor deze actie leverbaar is.
De overeenkomst hebben u en ik destijds gesloten op grond van de gegevens die toen werden verstrekt. De Ipod ‘Touch’ behoorde op dat moment tot de keuzeartikelen en ik ben er redelijkerwijs vanuit gegaan dat het dus mogelijk was om deze te kiezen. Het tussentijds wijzigen van het keuzeaanbod, in de tijd tussen het moment van overeenkomst en de oplevering van het product is onredelijk. De aanbieding die geboden wordt is op deze manier misleidend vanwege het onvermijdelijke tijdsverschil tussen bestelling en oplevering. In de informatie die ten tijde van de bestelling - rond 2 augustus - gegeven werd is niets vermeld over een beperkte voorraad of een dergelijke ‘op = op’-actie. Ook in het telefoongesprek waarin ik het abonnement met u afsloot, waar ik ook vroeg naar deze kadoaanbieding, is dit niet genoemd. Ik ben van mening dat ik recht heb om een keuze te maken uit de selectie die destijds getoond werd.
Ik eis daarom van u dat u mij alsnog de mogelijkheid geeft tot kiezen van de Ipod Touch als kado, zoals deze op het moment van overeenkomst aangeboden werd of dat u mij een gelijkwaardige vergoeding daarvoor aanbied. Mocht u hiertoe niet overgaan dan zal ik de overeenkomst ontbinden wegens wanprestatie.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief. Mocht u niet of afwijzend reageren dan zal ik overwegen de zaak voor te leggen aan de Geschillencommissie informatiedienstaanbieders.
Hoogachtend,
Dhr. ********
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 18 okt 2010 12:23
door jlthkoch
@ Macandrews:
Lijkt mij een prima brief! Ik zou hem zowel via de mail als via de post naar Online toesturen. Wilt u laten weten wat hun reactie / oplossing is geweest?
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 18 okt 2010 13:59
door crazyme
Nette duidelijke brief.
Wanneer dat niet helpt nog een keer versturen met onderaan :
cc : redactie radar
Re: Bol.com kado voor nieuwe Online-klanten niet leverbaar
Geplaatst: 18 okt 2010 14:17
door mcandrews
Dank jullie wel. Ik heb hem zojuist aangetekend verstuurd.
Mailen lukt me niet. Op deite kan ik geen e-mailadres van Online vinden. Wel een klantenservice e-mail, maar daar kun je geen bestanden uploaden en maximaal 1600 tekens gebruiken.