LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik hier iets tegen doen?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Nicole1971

Kan ik hier iets tegen doen?

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Vorige week heb ik de ogen van mijn dochter (10) laten testen bij Hans Anders, en uit die test bleek dat haar ogen achteruit waren gegaan dus ze had een nieuwe bril nodig. (test mocht bij de opticien van de oogarts vanaf 10 jaar).
We moesten even wachten want diegene die de uitgebreide test zou doen was bezig.
Ze mocht plaatsnemen en de test begon, duurde iets meer dan 5 minuten, toen kregen we de sterkte door.
Nieuwe bril uitgezocht en die konden we gisteren ophalen.
Vanmiddag komt mijn dochter echter naar me toe met de mededeling dat ze de tekst op het schoolbord nóg niet kan zien.
Ik baal dus als een stekker, 200 euro uitgegeven en ze heeft er nog niets aan.
Ze ziet wel beter als voorheen, maar blijkbaar nog niet goed genoeg van afstand.

Ik ben zelf ook brildragend en die uitgebreide ogentest duurde altijd veel langer dan bij mijn dochter.
Ik heb dus het vermoeden dat die dame het afraffelde omdat het nogal druk was in het filiaal en ze waren maar met z'n tweetjes.
Nu heb ik dus een afspraak gemaakt bij de oogarts in het ziekenhuis, om er zeker van te zijn dat ik zometeen met een juiste sterkte aankom bij de opticien, maar dat betekent dus wel dat ik wéér 200 euro uit mag geven voor een bril.

Weet iemand of ik dit kan verhalen op Hans Anders?

crazyme

Re: Kan ik hier iets tegen doen?

Ongelezen bericht door crazyme »

Waarom ga je niet naar Hans Anders met dit verhaal ?

Dan kunnen ze een nieuwe meting doen en kijken of deze afwijkt van de eerste.

bingo67

Ongelezen bericht door bingo67 »

Zelf zou ik nooit zomaar naar n opticien gaan,altijd eerst op consult bij de oogarts.
Dat is ook wat Hans Anders mij enkele jaren geleden vertelden om problemen te voorkomen.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

crazyme schreef:Waarom ga je niet naar Hans Anders met dit verhaal ?

Dan kunnen ze een nieuwe meting doen en kijken of deze afwijkt van de eerste.
Precies, en waarom heb je het niet andersom gedaan, eerst naar de oogarts en dan naar Hans Anders?
Ook mag het, vanaf 10 jaar, maar daarvoor heeft de oogarts deze opleiding en de medewerker van Hans Anders niet.
Iets verhalen op Hans Anders zou je niet kunnen, want als jou dochter heeft gezegd, nu zie ik goed, is het einde verhaal.
Een briefje van de oogarts met de sterkte is een ander verhaal!

Nicole1971

Uiteraard heb ik het ook gemeld bij Hans Anders ;)
En mijn dochter heeft nooit gezegd "nu zie ik het goed" ze zei wel "nu zie ik het beter", waarna er overgeschakeld werd naar een ander bord.
Als het goed is nemen ze binnen enkele dagen contact met me op.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nicole1971

Ik zou een onafhankelijke 2de mening vragen. Als beide metingen niet hetzelfde zijn, dan rest niets anders dan een 3de meting, om volstrekt zeker te zijn.

Maxiem.

tennis

MAXIEM schreef:Nicole1971

Ik zou een onafhankelijke 2de mening vragen. Als beide metingen niet hetzelfde zijn, dan rest niets anders dan een 3de meting, om volstrekt zeker te zijn.

Maxiem.

@Maxiem
heeft zij niet meer nodig, want nu heeft TS een afspraak bij de oogarts, en die zou het wel kunnen weten.

@ Nicole
Het was wel interessant, of bij de oogarts een ander sterkte wordt vastgesteld.
Zou je dat nog kunnen melden?

Nicole1971

Natuurlijk Tennis, alleen duurt dat nog even, ik kan pas 15 november bij de oogarts terecht :(

Ik vraag me nu wel af of het inderdaad wel zo verstandig is om je kind bij de opticien te laten testen.
Dit was voor haar de eerste keer en haar oogarts zei me dat ze vanaf haar tiende daar naar toe mocht voor een meting, dan hoefde ik niet meer bij haar te komen.
Aan de ene kant vond ik dat wel prettig, dat ziekenhuis ligt 30 km verderop dus dat scheelde nogal qua reizen.
Maar nu, achteraf gezien, was het toch gewoon beter geweest om direct daar haar ogen te laten controleren.
Maar goed, dit was een harde, maar goeie les voor mij, die fout maak ik geen tweede keer ;)

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

Nicole1971 schreef:
Ik vraag me nu wel af of het inderdaad wel zo verstandig is om je kind bij de opticien te laten testen.
)
ik vind dus van niet met nakijken van de ogen niet bij een kind en ook niet bij een volwassen mens bij mij zijn de ogen ook nagekeken door een opticien, kreeg verschillende uitslagen dus gewoon bij de oogarts

tennis

tiptoo schreef:
Nicole1971 schreef:
)
ik vind dus van niet met nakijken van de ogen niet bij een kind en ook niet bij een volwassen mens bij mij zijn de ogen ook nagekeken door een opticien, kreeg verschillende uitslagen dus gewoon bij de oogarts

Dit vind ik juist.
Een oogmeting moet een oogarts doen, hij is er voor opgeleid en kijkt in het oog, of alles in order is.

crazyme

tennis schreef:
tiptoo schreef:
Nicole1971 schreef:
)

Dit vind ik juist.
Een oogmeting moet een oogarts doen, hij is er voor opgeleid en kijkt in het oog, of alles in order is.
Een opticien is geen "doe het zelver" hoor. Hij is er ook ruim voldoende voor opgeleid. Echter, hoe goed opgeleid ook, fouten worden door iedereen gemaakt.

tiptoo

crazyme schreef:
Een opticien is geen "doe het zelver" hoor. Hij is er ook ruim voldoende voor opgeleid. Echter, hoe goed opgeleid ook, fouten worden door iedereen gemaakt.

heb je weer het trefwoordje fouten ken iedereen maken , ja geef ze dan toe en nogmaals je ogen zijn wel heel belangrijk hoor ik heb zelf mijn ogen bij 3 verschillende opticiens laten testen en jawel kreeg ook 3 verschillende uitslagen dus zo goed zijn ze niet want zodra ze een bril kennen verkopen verdienen ze aan de mens, dus nee geef mij de oogarts maar als het nodig is.

tennis

crazyme schreef: Een opticien is geen "doe het zelver" hoor. Hij is er ook ruim voldoende voor opgeleid. Echter, hoe goed opgeleid ook, fouten worden door iedereen gemaakt.
En aan wat kan je dit zien?
Als ik bij een oogarts binnenkom, weet ik dat hij een opleiding heeft, maar bij een brillenwinkel, is dit helemaal niet duidelijk, of wel?

zeeman-b

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Als de ogen van de opticien te dicht op elkaar staan dan kun je beter naar een oogarts gaan. Want zo iemand vertrouw ik niet.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

tennis schreef:
crazyme schreef: Een opticien is geen "doe het zelver" hoor. Hij is er ook ruim voldoende voor opgeleid. Echter, hoe goed opgeleid ook, fouten worden door iedereen gemaakt.
En aan wat kan je dit zien?
Als ik bij een oogarts binnenkom, weet ik dat hij een opleiding heeft, maar bij een brillenwinkel, is dit helemaal niet duidelijk, of wel?
Ze zouden een opleiding moeten hebben, maar mijn ervaring is de volgende:

Brillenwinkel: U heeft een bril nodig
Oogarts: U heeft geen bril nodig

Het is maar een lettertje verschil, da's waar, maar wel vaag.....

Nicole1971

Hans Anders heeft in no-time contact met ons gezocht, heel erg fijn.
Mochten de waarden van de oogarts afwijken van die van de opticien, dan worden er kostenloos nieuwe glazen in de bril gezet. :D
Dit noem ik nog eens een goeie service!

crazyme

jlthkoch schreef: Het is maar een lettertje verschil, da's waar, maar wel vaag.....
Als het vaag is heb je dus tóch een bril nodig. :mrgreen:

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

crazyme schreef:
jlthkoch schreef: Het is maar een lettertje verschil, da's waar, maar wel vaag.....
Als het vaag is heb je dus tóch een bril nodig. :mrgreen:
:D

De grap is dat ik ooit eens een bril heb voorgeschreven gekregen (door een oogarts). Ik droeg die bril echter nooit.

Jaren later nog eens mijn ogen laten testen, toen had ik opeens geen bril meer nodig!

En iedereen maar zeggen hoe slecht het wel niet zou zijn om je bril niet te dragen, zouden je ogen nog slechter worden....

Voor zover ik weet zie ik weer alles en dat komt goed uit want ik mag alles ook graag zien, nou ja alles....... :roll:

tiptoo

jlthkoch schreef:
De grap is dat ik ooit eens een bril heb voorgeschreven gekregen (door een oogarts). Ik droeg die bril echter nooit.

dit heb ik een keer door een opticien gekregen een bril en dat ik later dacht ...ik zie zonder bril beter dan met :D bleek dat ik toen ik bij de oogarts kwam geen bril nodig te hebben dus heb effe een briefje laten schrijven voor de opticien, zodat ik mijn geld terug kreeg :mrgreen: dus mijn vertrouwen in opticiens is er niet.

Gesloten