LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunststof vs polymeerfolie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Dylanhx
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2010 14:49

Kunststof vs polymeerfolie

Ongelezen bericht door Dylanhx »

Hallo,

Recentelijk een keuken gekocht (Schuller greeploos).

Nu zie ik op de specificatie staan dat het front van Polymeerfolie is, maar de zijkant panelen van Kunststof (resp. kleurcodes van Schuller beginnende met een P en K).

Ik vond het vreemd dat hier niet 1 materiaal gebruikt wordt voor alles (dus front bijv. ook kunststof).

Kan iemand mij vertellen wat het verschil in eigenschappen / kwaliteit is in kunststof en polymeerfolie (K111G en P111G front). Waarom zou men dit 'mixen' in 1 keuken ? Misschien omdat polymeer meer hoogglanzend is op het front ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kunststof vs polymeerfolie

Ongelezen bericht door crazyme »

Polymeer is volgens mij gewoon een ander woord voor kunststof.

Dylanhx
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2010 14:49

Re: Kunststof vs polymeerfolie

Ongelezen bericht door Dylanhx »

nee volgens mij is kunststof gelamineert en polymeerfolie ehm .. folie.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de eigenschappen / voordelen zijn van het een of ander. Schuller fronten zijn namelijk in Kunststof of Polymeer te verkrijgen (en gelakt, maar dat even buiten beschouwing).

JWKlasse
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 aug 2009 16:42

Re: Kunststof vs polymeerfolie

Ongelezen bericht door JWKlasse »

Polymeer is een folie.
Dat gaat op fronten prima ( folie-ommanteling ) maar op kast-zijwanden is dat lastiger.
De zijwand zal dan van MDF moeten zijn wil dat ook Polymeer kunnen worden , en dat is duurder.

Meestal zijn de kasten van spaanderplaat en wordt daar een passende kunststofkleur op gebruikt. Er zal een tint kleurverschil kunnen ontstaan wat alleen opvalt wanneer het front openstaat en hetzelfde licht krijgt als de zijwanden.
Even goed opletten in de winkel is het advies , dat voorkomt verrassingen achteraf.

Gesloten