Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.
Geplaatst: 14 okt 2010 16:58
Mijn mobiel abonnement bij Tele2, loop 22 november 2010 af. Ik wil overstappen naar een andere provider; Vodafone. Dit probeer ik te doen met nummerbehoud. Op 24-9 heb ik bestelling gedaan voor een abonnement van Vodafone bij XLvoordeel (een dochterbedrijf van Vodafone).
Op 7-10 ontving ik een mail van XLvoordeel met de volgende inhoud:
"Geachte mevrouw *******,
Wij zijn bezig met het verwerken van uw order en hebben van uw huidige provider Tele2 een melding ontvangen dat het simkaartnummer in combinatie met het opgegeven telefoonnummer niet correct is.
simnummer: ********************
Telefoonnummer: ****************
Graag zien wij deze gegevens nog tegemoet zodat we uw order verder in behandeling kunnen nemen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
XL Voordeel."
Hierna heb ik met tele2 aan de telefoon gehangen en bleek dat mijn simkaartnummer wel gewoon klopt icm met telefoonnummer. Ze hadden geen idee waarom de melding was gedaan. XLvoordeel gebeld en de aanvraag is opnieuw gedaan.
Op 14-10 kreeg ik opnieuw een melding van xlvoordeel met dezelfde inhoud als op 7-10. Hier op heb ik met een medewerker van Tele2 gebeld. In dit gesprek is het simkaartnummer nogmaals gecontroleerd en het bleek (uiteraard) nog steeds te kloppen. De medewerker kon me niet vertellen wat er mis was gegaan en adviseerde me om nog een keer met XLvoordeel te bellen om de gegevens te controleren.
Ik heb XLvoordeel gebeld, waar een medewerker alle gegevens met me doorgenomen heeft. Deze klopte allemaal. Omdat zij toch nog de melding kregen dat het simkaartnummer niet zou kloppen, vroegen ze me om wederom naar Tele2 te bellen om een kopie van het simkaartnummer in combinatie met telefoonnummer op te vragen. Dit bewijs zou ik dan naar hen kunnen opsturen.
Hierop heb ik weer met Tele2 gebeld. Dit keer werd me verteld dat er geen schriftelijk bewijs kon worden geleverd over mijn simkaartnummer i.c.m. telefoonnummer. Een medewerker vertelde mij tot mijn grote verbazing dat nummerbehoud niet kan worden aangevraagd voordat mijn abonnement afgelopen is. Ik heb meerdere malen gevraagd of hij dit zeker wist, en dit wist hij zeker. (ik weet dat nummerbehoud pas ingaat zodra mijn abonnement afgelopen is, maar was in de veronderstelling dat dit wel al eerder aangevraagd kon worden). Meneer wist zeker dat dit de reden zou zijn waarom XLvoordeel de foutmelding van Tele2 zou krijgen.
Na dit telefoontje heb ik nogmaals met XLvoordeel gebeld om door te geven dat nummerbehoud pas aangevraagd kon worden zodra mijn abonnement afgelopen is. Na 22 november dus. De medewerker had hier nog nooit van gehoord en wist zeker dat er enkele maanden voordat het abonnement afloopt nummerbehoud aangevraagd kan worden. Ook vertelde de medewerker me dat het geen probleem zou moeten zijn om een bewijs van mijn simkaartnummer i.c.m. telefoonnummer op te vragen. Ik werd geadviseerd om nogmaals Tele2 te bellen om hier duidelijkheid over te krijgen.
Dit keer vertelde een medewerker van Tele2 me dat het absoluut wél mogelijk is om nummerbehoud aan te vragen als je abonnement nog niet afgelopen is. Ook is het simkaartnummer nogmaals gecheckt. Naar mijn verwachting stond nog steeds hetzelfde nummer in het systeem. Wederom werd me verteld dat de fout waarschijnlijk bij XLvoordeel zou liggen, aangezien in zijn systeem alles klopte. Hij wist me niet te vertellen waarom er dan door Tele2 foutmeldingen werden gegeven. Hij adviseerde me om de afloop/inloop datum van het abonnement nogmaals te controleren bij XLvoordeel.
Met deze boodschap heb ik XLvoordeel nogmaals opgebeld. De datum stond op 20 november. Ik heb doorgegeven dat dit 22 november zou moeten zijn. Ik dacht dat het hiermee eindelijk opgelost zou zijn.
Helaas. Ik kreeg net een telefoontje van XLvoordeel dat ze naar aanleiding van mijn aanvraag opnieuw bovenstaande mededeling van Tele2 hebben ontvangen.
U zult begrijpen dat ik deze situatie helemaal zat ben. De communicatie tussen de twee providers loopt via mij terwijl ik nergens zicht op heb. Ik krijg niemand te spreken die enig idee heeft waarom deze foutmeldingen telkens komen, en beide providers leggen de schuld bij elkaar neer. Er werd mij door XLvoordeel aangeraden om een nieuw nummer te nemen. Ik vind het absurd dat zoiets 'simpels' zoveel tijd, moeite en geld moet kosten. Ik wil mijn nummer behouden.
Ik ben radeloos op dit moment. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Op 7-10 ontving ik een mail van XLvoordeel met de volgende inhoud:
"Geachte mevrouw *******,
Wij zijn bezig met het verwerken van uw order en hebben van uw huidige provider Tele2 een melding ontvangen dat het simkaartnummer in combinatie met het opgegeven telefoonnummer niet correct is.
simnummer: ********************
Telefoonnummer: ****************
Graag zien wij deze gegevens nog tegemoet zodat we uw order verder in behandeling kunnen nemen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
XL Voordeel."
Hierna heb ik met tele2 aan de telefoon gehangen en bleek dat mijn simkaartnummer wel gewoon klopt icm met telefoonnummer. Ze hadden geen idee waarom de melding was gedaan. XLvoordeel gebeld en de aanvraag is opnieuw gedaan.
Op 14-10 kreeg ik opnieuw een melding van xlvoordeel met dezelfde inhoud als op 7-10. Hier op heb ik met een medewerker van Tele2 gebeld. In dit gesprek is het simkaartnummer nogmaals gecontroleerd en het bleek (uiteraard) nog steeds te kloppen. De medewerker kon me niet vertellen wat er mis was gegaan en adviseerde me om nog een keer met XLvoordeel te bellen om de gegevens te controleren.
Ik heb XLvoordeel gebeld, waar een medewerker alle gegevens met me doorgenomen heeft. Deze klopte allemaal. Omdat zij toch nog de melding kregen dat het simkaartnummer niet zou kloppen, vroegen ze me om wederom naar Tele2 te bellen om een kopie van het simkaartnummer in combinatie met telefoonnummer op te vragen. Dit bewijs zou ik dan naar hen kunnen opsturen.
Hierop heb ik weer met Tele2 gebeld. Dit keer werd me verteld dat er geen schriftelijk bewijs kon worden geleverd over mijn simkaartnummer i.c.m. telefoonnummer. Een medewerker vertelde mij tot mijn grote verbazing dat nummerbehoud niet kan worden aangevraagd voordat mijn abonnement afgelopen is. Ik heb meerdere malen gevraagd of hij dit zeker wist, en dit wist hij zeker. (ik weet dat nummerbehoud pas ingaat zodra mijn abonnement afgelopen is, maar was in de veronderstelling dat dit wel al eerder aangevraagd kon worden). Meneer wist zeker dat dit de reden zou zijn waarom XLvoordeel de foutmelding van Tele2 zou krijgen.
Na dit telefoontje heb ik nogmaals met XLvoordeel gebeld om door te geven dat nummerbehoud pas aangevraagd kon worden zodra mijn abonnement afgelopen is. Na 22 november dus. De medewerker had hier nog nooit van gehoord en wist zeker dat er enkele maanden voordat het abonnement afloopt nummerbehoud aangevraagd kan worden. Ook vertelde de medewerker me dat het geen probleem zou moeten zijn om een bewijs van mijn simkaartnummer i.c.m. telefoonnummer op te vragen. Ik werd geadviseerd om nogmaals Tele2 te bellen om hier duidelijkheid over te krijgen.
Dit keer vertelde een medewerker van Tele2 me dat het absoluut wél mogelijk is om nummerbehoud aan te vragen als je abonnement nog niet afgelopen is. Ook is het simkaartnummer nogmaals gecheckt. Naar mijn verwachting stond nog steeds hetzelfde nummer in het systeem. Wederom werd me verteld dat de fout waarschijnlijk bij XLvoordeel zou liggen, aangezien in zijn systeem alles klopte. Hij wist me niet te vertellen waarom er dan door Tele2 foutmeldingen werden gegeven. Hij adviseerde me om de afloop/inloop datum van het abonnement nogmaals te controleren bij XLvoordeel.
Met deze boodschap heb ik XLvoordeel nogmaals opgebeld. De datum stond op 20 november. Ik heb doorgegeven dat dit 22 november zou moeten zijn. Ik dacht dat het hiermee eindelijk opgelost zou zijn.
Helaas. Ik kreeg net een telefoontje van XLvoordeel dat ze naar aanleiding van mijn aanvraag opnieuw bovenstaande mededeling van Tele2 hebben ontvangen.
U zult begrijpen dat ik deze situatie helemaal zat ben. De communicatie tussen de twee providers loopt via mij terwijl ik nergens zicht op heb. Ik krijg niemand te spreken die enig idee heeft waarom deze foutmeldingen telkens komen, en beide providers leggen de schuld bij elkaar neer. Er werd mij door XLvoordeel aangeraden om een nieuw nummer te nemen. Ik vind het absurd dat zoiets 'simpels' zoveel tijd, moeite en geld moet kosten. Ik wil mijn nummer behouden.
Ik ben radeloos op dit moment. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?