Pagina 1 van 1

Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 14 okt 2010 16:58
door jestherke
Mijn mobiel abonnement bij Tele2, loop 22 november 2010 af. Ik wil overstappen naar een andere provider; Vodafone. Dit probeer ik te doen met nummerbehoud. Op 24-9 heb ik bestelling gedaan voor een abonnement van Vodafone bij XLvoordeel (een dochterbedrijf van Vodafone).
Op 7-10 ontving ik een mail van XLvoordeel met de volgende inhoud:

"Geachte mevrouw *******,
Wij zijn bezig met het verwerken van uw order en hebben van uw huidige provider Tele2 een melding ontvangen dat het simkaartnummer in combinatie met het opgegeven telefoonnummer niet correct is.
simnummer: ********************
Telefoonnummer: ****************
Graag zien wij deze gegevens nog tegemoet zodat we uw order verder in behandeling kunnen nemen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
XL Voordeel."

Hierna heb ik met tele2 aan de telefoon gehangen en bleek dat mijn simkaartnummer wel gewoon klopt icm met telefoonnummer. Ze hadden geen idee waarom de melding was gedaan. XLvoordeel gebeld en de aanvraag is opnieuw gedaan.

Op 14-10 kreeg ik opnieuw een melding van xlvoordeel met dezelfde inhoud als op 7-10. Hier op heb ik met een medewerker van Tele2 gebeld. In dit gesprek is het simkaartnummer nogmaals gecontroleerd en het bleek (uiteraard) nog steeds te kloppen. De medewerker kon me niet vertellen wat er mis was gegaan en adviseerde me om nog een keer met XLvoordeel te bellen om de gegevens te controleren.

Ik heb XLvoordeel gebeld, waar een medewerker alle gegevens met me doorgenomen heeft. Deze klopte allemaal. Omdat zij toch nog de melding kregen dat het simkaartnummer niet zou kloppen, vroegen ze me om wederom naar Tele2 te bellen om een kopie van het simkaartnummer in combinatie met telefoonnummer op te vragen. Dit bewijs zou ik dan naar hen kunnen opsturen.

Hierop heb ik weer met Tele2 gebeld. Dit keer werd me verteld dat er geen schriftelijk bewijs kon worden geleverd over mijn simkaartnummer i.c.m. telefoonnummer. Een medewerker vertelde mij tot mijn grote verbazing dat nummerbehoud niet kan worden aangevraagd voordat mijn abonnement afgelopen is. Ik heb meerdere malen gevraagd of hij dit zeker wist, en dit wist hij zeker. (ik weet dat nummerbehoud pas ingaat zodra mijn abonnement afgelopen is, maar was in de veronderstelling dat dit wel al eerder aangevraagd kon worden). Meneer wist zeker dat dit de reden zou zijn waarom XLvoordeel de foutmelding van Tele2 zou krijgen.

Na dit telefoontje heb ik nogmaals met XLvoordeel gebeld om door te geven dat nummerbehoud pas aangevraagd kon worden zodra mijn abonnement afgelopen is. Na 22 november dus. De medewerker had hier nog nooit van gehoord en wist zeker dat er enkele maanden voordat het abonnement afloopt nummerbehoud aangevraagd kan worden. Ook vertelde de medewerker me dat het geen probleem zou moeten zijn om een bewijs van mijn simkaartnummer i.c.m. telefoonnummer op te vragen. Ik werd geadviseerd om nogmaals Tele2 te bellen om hier duidelijkheid over te krijgen.

Dit keer vertelde een medewerker van Tele2 me dat het absoluut wél mogelijk is om nummerbehoud aan te vragen als je abonnement nog niet afgelopen is. Ook is het simkaartnummer nogmaals gecheckt. Naar mijn verwachting stond nog steeds hetzelfde nummer in het systeem. Wederom werd me verteld dat de fout waarschijnlijk bij XLvoordeel zou liggen, aangezien in zijn systeem alles klopte. Hij wist me niet te vertellen waarom er dan door Tele2 foutmeldingen werden gegeven. Hij adviseerde me om de afloop/inloop datum van het abonnement nogmaals te controleren bij XLvoordeel.

Met deze boodschap heb ik XLvoordeel nogmaals opgebeld. De datum stond op 20 november. Ik heb doorgegeven dat dit 22 november zou moeten zijn. Ik dacht dat het hiermee eindelijk opgelost zou zijn.

Helaas. Ik kreeg net een telefoontje van XLvoordeel dat ze naar aanleiding van mijn aanvraag opnieuw bovenstaande mededeling van Tele2 hebben ontvangen.

U zult begrijpen dat ik deze situatie helemaal zat ben. De communicatie tussen de twee providers loopt via mij terwijl ik nergens zicht op heb. Ik krijg niemand te spreken die enig idee heeft waarom deze foutmeldingen telkens komen, en beide providers leggen de schuld bij elkaar neer. Er werd mij door XLvoordeel aangeraden om een nieuw nummer te nemen. Ik vind het absurd dat zoiets 'simpels' zoveel tijd, moeite en geld moet kosten. Ik wil mijn nummer behouden.

Ik ben radeloos op dit moment. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Re: Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 14 okt 2010 17:01
door marcotvm
Dit klinkt flauw, maar voor zover ik weet kun je nog binnen een maand of zo na afloop nummer behoud aanvragen.

Mocht het dus niet lukken binnen de gestelde tijd, dan gewoon een soort van in-gebreke stelling brief sturen naar tele2 - zij zijn verantwoordelijk voor het overnemen van het nummer. XL/Voda mag het voor zover ik weet, wettelijk gezien, niet tegen houden.

Soms moet je gewoon niet meer bellen maar gewoon keihard zwart op wit de boel onder de neus drukken.

Re: Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 14 okt 2010 17:10
door HTCHenk007
Ik denk dat het probleem bij XL voordeel ligt, want hoe zit je nummer van Tele 2 in elkaar?

Het aanvraag systeem is vrij ingewikkeld en moet de goede opbouw van simkaarten gebruikt worden:


Opbouw Simkaartnummer overzicht
KPN (GSM1) 8 cijfers (dus geen letters erbij)
Orange (DUTO) 893120………… (+ 12 unieke cijfers)
Tele2 (TELE2) 8931022…………. (+ 13 unieke cijfers)
Telfort (TLFM) 893126…………. (+ 13 unieke cijfers)
T-Mobile (BEN) 893116…………. (+ 13 unieke cijfers )
T-Mobile (BEN) 893120…………. (+ 13 unieke cijfers )
Vodafone (LTEL) 8931440000……… (+ 9 unieke cijfer)
Vodafone (LTEL) 8931440300……… (+ 9 unieke cijfer)

Het nummer van Tele2 begint dat met 8931022???

MVG,

Henk

Re: Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 14 okt 2010 17:15
door Roytheslayer
Voordat we beginnen met ingebreke stellen en dergelijke moeten we eerst wat technischer ingaan op dingen.
Jij stelt nu al dat de fout bij tele2 ligt maar dat is nog helemaal niet zeker.

Kunnen ze bij tele 2 zien dat er vanuit vodafone een porteringsverzoek gedaan word? Zo ja dan kunnen ze dus ook zien waarom deze afgewezen word.
Heb je bij xlvoordeel elke keer dezelfde medewerker gesproken?
Vraag anders eens naar de volgende dingen.
Laat hem eens goed nakijken welke service en netwerk provider er staat aangegeven in Spice, dit is het aansluitsysteem van Vodafone, 1 van de 2 zal hier waarschijnlijk op KPN moeten staan.
Dan kan het ook nog zo zijn dat het simkaartnummer anders ingevoerd moet worden in spice. Dit moest ook bij telfort simkaarten bijvoorbeeld. Daar moest een bepaald nummer voor gezet worden wat niet op de kaart of contract zelf staat.

Helaas is het zo dat je bij porteringen altijd afhankelijk bent van 2 partijen

Re: Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 14 okt 2010 17:22
door HTCHenk007
Waar is de webcare als je deze nodig hebt????

Re: Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 14 okt 2010 18:39
door jestherke
HTCHenk007 schreef:Ik denk dat het probleem bij XL voordeel ligt, want hoe zit je nummer van Tele 2 in elkaar?

Het aanvraag systeem is vrij ingewikkeld en moet de goede opbouw van simkaarten gebruikt worden:


Opbouw Simkaartnummer overzicht
KPN (GSM1) 8 cijfers (dus geen letters erbij)
Orange (DUTO) 893120………… (+ 12 unieke cijfers)
Tele2 (TELE2) 8931022…………. (+ 13 unieke cijfers)
Telfort (TLFM) 893126…………. (+ 13 unieke cijfers)
T-Mobile (BEN) 893116…………. (+ 13 unieke cijfers )
T-Mobile (BEN) 893120…………. (+ 13 unieke cijfers )
Vodafone (LTEL) 8931440000……… (+ 9 unieke cijfer)
Vodafone (LTEL) 8931440300……… (+ 9 unieke cijfer)

Het nummer van Tele2 begint dat met 8931022???

MVG,

Henk
Dit nummer klopt inderdaad. Maar dat was al bij Tele2 bevestigd.

Re: Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 14 okt 2010 18:43
door jestherke
Roytheslayer schreef:Voordat we beginnen met ingebreke stellen en dergelijke moeten we eerst wat technischer ingaan op dingen.
Jij stelt nu al dat de fout bij tele2 ligt maar dat is nog helemaal niet zeker.

Kunnen ze bij tele 2 zien dat er vanuit vodafone een porteringsverzoek gedaan word? Zo ja dan kunnen ze dus ook zien waarom deze afgewezen word.
Heb je bij xlvoordeel elke keer dezelfde medewerker gesproken?
Vraag anders eens naar de volgende dingen.
Laat hem eens goed nakijken welke service en netwerk provider er staat aangegeven in Spice, dit is het aansluitsysteem van Vodafone, 1 van de 2 zal hier waarschijnlijk op KPN moeten staan.
Dan kan het ook nog zo zijn dat het simkaartnummer anders ingevoerd moet worden in spice. Dit moest ook bij telfort simkaarten bijvoorbeeld. Daar moest een bepaald nummer voor gezet worden wat niet op de kaart of contract zelf staat.

Helaas is het zo dat je bij porteringen altijd afhankelijk bent van 2 partijen
Ze kunnen inderdaad zien dat er een verzoek is gedaan en dat deze is afgewezen met als reden dat het simkaartnummer niet klopt. Niemand weet echter waarom deze melding wordt gedaan, aangezien ze óók kunnen zien dat het simkaartnummer wel correct is.

ik heb bij xlvoordeel verschillende medewerkers gesproken, ze gingen wel telkens onderling overleggen met degene die me al eerder gesproken hadden.

Bedankt voor de tips over Spice. Ik kan dit natuurlijk na vragen, maar ik neem aan dat Vodafone wel vaker overstappers van Tele2 heeft gehad...heel vreemd.

Re: Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 14 okt 2010 18:44
door jestherke
marcotvm schreef:Dit klinkt flauw, maar voor zover ik weet kun je nog binnen een maand of zo na afloop nummer behoud aanvragen.

Mocht het dus niet lukken binnen de gestelde tijd, dan gewoon een soort van in-gebreke stelling brief sturen naar tele2 - zij zijn verantwoordelijk voor het overnemen van het nummer. XL/Voda mag het voor zover ik weet, wettelijk gezien, niet tegen houden.

Soms moet je gewoon niet meer bellen maar gewoon keihard zwart op wit de boel onder de neus drukken.
Hmm dat is inderdaad een schrale troost dan. Ik wil gewoon heel graag mijn nummer houden en ik had altijd gehoord dat het heel simpel was. Ik zit al zeker 6 jaar bij Tele2 dus ik had wel wat meer service hierin verwacht. Het lijkt wel alsof ze me niet kwijt willen.

Re: Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 15 okt 2010 08:52
door Roytheslayer
Zoals ik het nu begrijp ligt de fout dus bij Tele2.
Tele 2 wijst hem dus af omdat bij hen het simkaartnummer niet overeen komt, terwijl dat wel zo is.
Is er toevallig onderling al contact geweest tussen XLvoordeel en Tele2?
Als bij mij een portering niet goed lukt is het de bedoeling dat ik er achter aan ga, en pas als het iets is wat niet klopt wat de klant echt zelf even moet nazoeken dan pas de klant zelf.
Zij zijn er ook bij gebaat om het snel op te lossen want zij willen je graag een abonnement verkopen.

Re: Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 15 okt 2010 10:15
door Tele2 Webcare
Beste jestherke,

Vervelend om te lezen dat overstappen met nummerbehoud niet goed gaat. Ik heb je gegevens al per e-mail ontvangen en ga dit voor je uitzoeken. Ik kom hier zo spoedig mogelijk op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Re: Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 22 okt 2010 10:43
door Tele2 Webcare
Beste jestherke,

Je 06-nummer wordt vrijgegeven per 22/11/2010. Mochten er nog problemen zijn bij de overstap laat het me weten, dan pak ik dit opnieuw op!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Re: Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 22 okt 2010 12:19
door GodsSon
. Bericht verwijderd ivm leesfout

Re: Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 22 okt 2010 15:29
door Roytheslayer
Nee kon niet eerder, einddatum contract is 22 november volgens openingspost.
Netjes opgelost.

Re: Tele2 weigert nummerbehoud bij overstap naar Vodafone.

Geplaatst: 24 okt 2010 22:04
door GodsSon
Excuus voor mijn bericht dan, zal het gelijk weg halen. Netjes opgelost iig.