Pagina 1 van 1

Tele 2 geen internet door foutieve firmware update.

Geplaatst: 14 okt 2010 18:42
door ACDC
Ik kamp nu al maanden met een kwakkelende internet verbinding.
Dus voordat ik tele2 belde had ik me eerst verdiept wat de reden van de slechte kwaliteit van de verbinding.

Om de haverklap ligt mijn internet er af.

Ik las op een internet forum van tele2 dat dat kwam door een update van de firmware waarin een bug zit.
En dat kon nog wel eens ruim een maand duren voordat die fout hersteld zou worden.

Er bestond wel een mogelijkheid om mensen die contact zouden zoeken handmatig te updaten.

Dus ik ga bellen met tele2 callcenter.
Ik wordt daar te woord gestaan en werkelijk niemand op dat hele kantoor was op de hoogte van deze bug.
Dit duid dus op een geweldige professionele interne communicatie.

Dus ik heb letter voor letter die url doorgegeven waarop hun geheel verbaasd reageerden en ik te horen kreeg dat ze erachteraan zouden gaan en ik zodra ze meer wisten terug gebeld zou worden.

Dat gebeurde een dag later en ik kreeg te horen dat ik handmatig geupdate zou worden.

Nu een maand later ligt internet er nog steeds de hele dag door er af en op en bel ik weer.
Nu krijg ik te horen dat zoiets als handmatig updaten niet bekend is dus ik verwijs ze maar weer eens door naar de url en oowja het staat er wel.

Magoed ook hier krijg ik te horen dat ik niet anders kan doen dan af te wachten.

Naar de inmiddels door mij gemaakte kosten voor het bellen en het betaalde maandgeld voor internet kan ik uiteraard fluiten.

Inmiddels heb ik besloten over te gaan stappen naar een andere provider en heb tele2 even duidelijk gemaakt dat ik dat kosteloos ga doen aangezien zij contractbreuk plegen en ik derhalve ten alle tijden gratis kan en mag overstappen.


Kortom tele2 begin er niet aan!

Een zeer ontevreden klant.

Re: Tele 2 geen internet door foutieve firmware update.

Geplaatst: 14 okt 2010 19:17
door SirPeter
Hoe weet u zo zeker dat de firmware de boosdoener is?

Re: Tele 2 geen internet door foutieve firmware update.

Geplaatst: 15 okt 2010 15:47
door Tele2 Webcare
Beste ACDC,

Vervelend om te lezen dat je problemen hebt met je internetverbinding. Zou je je gegevens (postcode, huisnummer en/of klantnummer) willen sturen naar [email protected] ovv ACDC TrosRadar? Ik zoek dit dan zo spoedig mogelijk voor je uit.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Re: Tele 2 geen internet door foutieve firmware update.

Geplaatst: 16 okt 2010 18:17
door ACDC
Het internetprobleem wat ik heb wordt inmiddels voor mij opgelost door Ziggo.

Met andere woorden ik ben direct na het gesprek met het tele2 callcenter overgestapt naar Ziggo.

Ik laat mij immers niet voor de gek houden door een provider die contractbreuk pleegt en zijn klanten leugens voorhoud.

Ik heb de eerste keer erg lang aan de telefoon gehangen op mijn kosten om het probleem aan het callcenter uit te leggen en ze door te verwijzen naar een post van Danielle van tele2 waarin de firmware update bug besproken wordt.

Het is werkelijk schandalig en amateuristisch van het hoogste niveau dat er niemand van de bug op het callcenter op de hoogte is en ik als klant ze er op moet wijzen.
Een 2e x wederom na een lang gesprek ook weer op mijn kosten kreeg ik te horen dat ik maar moest wachten tot de centrale inb Almelo aan de beurt was voor de nieuwe patch.
Nu kan mevrouw Danielle hier heel mooi posten dat ik maar even contact met haar moet zoeken en dat het dan ineens wel opgelost kan worden maar daar trappen we dus niet meer in.

Zij kan zich beter eerst een bezig houden met het onderwerp: Interne communicatie.

Uiteraard mag mevrouw Danielle van tele2 wel contact met mij opzoeken om mijn gemaakte kosten te vergoeden (belkosten met callcenter en een maand internet en telefonie)

Groeten een ontevreden tele2 klant.

Re: Tele 2 geen internet door foutieve firmware update.

Geplaatst: 16 okt 2010 18:20
door tiptoo
@ACDC heb je geen contract dan en mocht je zomaar overstappen zonder gedoe?

Re: Tele 2 geen internet door foutieve firmware update.

Geplaatst: 16 okt 2010 18:25
door ACDC
Contractbreuk is contractbreuk en derhalve mag je ten allen tijden overstappen.
Ik betaal immers voor onbeperkt internet en telefonie en ik krijg beperkt en hiermee blijft tele2 dus in gebreke en ik heb ze de kans gegeven de fout te herstellen (meer dan een maand) en dus heeft tele2 geen poot om op te staan.

Moet wel een klein maandje wachten tot ik alles van ziggo in huis heb maar dat heb ik er wel voor over en ik kan mooi mee proviteren van de huidige actie daar met die recorder.

Ik ben met ziggo uitgerekend nog geen 2 euro per maand duurder maar krijg er ook weer sneller internet voor en dat is het me zeker waard en buiten dat is het voor mij ook een principekwestie.


Groeten ACDC

Re: Tele 2 geen internet door foutieve firmware update.

Geplaatst: 16 okt 2010 18:37
door tiptoo
ACDC schreef:Contractbreuk is contractbreuk en derhalve mag je ten allen tijden overstappen.

ben ik met je eens maar hoop echt dat je geen problemen krijgt want gezien de vele topics hier van providers weten ze precies hoe ze geld moeten binnenhalen en slecht leveren, ben blij voor je als het zo is opgelost :D

Re: Tele 2 geen internet door foutieve firmware update.

Geplaatst: 16 okt 2010 19:27
door SirPeter
Die gaat echt wel problemen krijgen en dat is dan zijn eigen schuld ook nog. Ontbinding is namelijk geen ontbinding, hoop maar voor hem dat de jaarcontract erop zit. In de post staan zoveel zaken waar gigantische vraagtekens bij gezet kunnen worden. Klopt volgens mij van geen kanten. Maar goed ik zou het grappig vinden dat internet verbinding bij de nieuwe provider ook weg gaat vallen en dan geconstateerd worden dat de bijvoorbeeld netwerkkaart bagger of huisbekabeling naar modem bagger is.

Re: Tele 2 geen internet door foutieve firmware update.

Geplaatst: 16 okt 2010 19:36
door tiptoo
SirPeter schreef: Maar goed ik zou het grappig vinden dat internet verbinding bij de nieuwe provider ook weg gaat vallen en dan geconstateerd worden dat de bijvoorbeeld netwerkkaart bagger of huisbekabeling naar modem bagger is.

waarom vind je zoiets nou grappig?? SirPeter? ik denk zelf wel dat die problemen krijgt maar om het nou grappig te noemen niet echt!

Re: Tele 2 geen internet door foutieve firmware update.

Geplaatst: 16 okt 2010 22:10
door SirPeter
Het is grappig in een sarcastische en geƫrgerde manier vanuit mijn kant. Ik zie hier vaak verkeerde voorlichting/informatie gegeven worden aan mensen. Daarnaast ook verkeerde denkbeelden van klagers. Verkeerde reacties, verkeerde toekomstige handelingen etc.
Je ziet alleen maar 1 kant van het verhaal, dat is die van de klager. De andere kant hoor je niet want de provider/bedrijf etc heeft het fatsoen om daar niet in publiek een geschil op een forum te plaatsen.

Klagen is prima maar klagen heeft geen enkel nut. Ik heb meer respect voor klagers die in hun klaagzang ook tevens om een oplossing zoeken.

Dit is een mooie voorbeeld van een slechte klaag topic(zoals velen hier). TS heeft een probleem met zijn verbinding, die is instabiel(wat en hoe over de instabiele verbinding is helaas onbekend). Heeft vervolgens "iets" op internet gelezen dat Tele2 een probleem zou hebben na een update met de firmware. Vervolgens belt hij Tele2 met de melding "het ligt aan jullie en ik wil een update...". Een provider gaat niet zomaar wat doen daar is analyse voor nodig. Mijn gevoel zegt me dat TS daar niet voor open zal staan omdat immers al duidelijk zou zijn wat de oorzaak is. Er zijn honderd mogelijke redenen waarom een verbinding instabiel kan zijn. TS komt vervolgens voor een dichte deur te staan omdat het de provider is die de analyse moet uitvoeren met hulp van haar klant en niet andersom.

Ontbinding is dus ook onzin zonder analyse.

Re: Tele 2 geen internet door foutieve firmware update.

Geplaatst: 16 okt 2010 22:29
door tiptoo
SirPeter schreef: Ik heb meer respect voor klagers die in hun klaagzang ook tevens om een oplossing zoeken.



Ontbinding is dus ook onzin zonder analyse.
hier ken ik me wel in vinden maar ik vind dat jij wel heel vaak de providers kant kiest , ik weet hoe ellendig providers kennen zijn dus zodoende zeg ik waarom grappig maar goed dat heb je nu uitgelegd.

Re: Tele 2 geen internet door foutieve firmware update.

Geplaatst: 17 okt 2010 09:25
door ACDC
@ sir peter

Je klinkt als een gefrustreerde internet callcenter medewerker :lol:

Lezen is blijkbaar ook niet je sterkste kant.
Ik klaag maar heb tele2 ook aangegeven waar de fout zit en dus kwam ik in feite ook met de oplossing.

Uiteraard hebben wij zelf hier alles getest.
Bedrading is goed en we hebben er ook een andere modem aangekoppeld.
Zelfde problemen.
Meerdere mensen in onze woonplaats hebben hier last van en tele2 heeft het ook bevestigd op hun site zoals vermeld dat het een firmware update bug is.

De medewerkster van tele2 heeft mij terug gebeld en hun excuses aangeboden voor de gebrekkige interne communicatie en beloofde mij dat ik binnen een week een "handmatige update"zou krijgen.
Dat is dus niet gebeurt en een 2e gesprek krijg ik te horen dat ik maar moet wachten tot het wijkgebouw aan de beurt is.
Welke andere conclusies dien ik dan nog meer te trekken??


Als zij na 1 maand die zaken nog niet opgelost hebben dan staat het mij vrij om dit na een maand kenbaar te maken op een forum om mensen te waarschuwen voor de gebrekkige service van tele2.
Het staat mij ook vrij om over te stappen naar een andere provider in dit geval dus terug naar mijn oude provider waar ik voorheen nooit geen klachten mee heb gehad.

Dat jij het dan grappig gaat vinden en feitelijk hoopt dat ik bij mijn nieuwe provider ook die problemen ga krijgen geeft wel aan wat voor zielig en bekrompen mannetje je eigenlijk bent.
Maar daar lig ik niet wakker van want met die frustraties zal je zelf moeten leren leven :wink:

Verder regelt mijn nieuwe provider alles voor me dus ook het opzeggen en ik zit overigens niet vast aan een wurgcontract :wink:


Groeten ACDC

Re: Tele 2 geen internet door foutieve firmware update.

Geplaatst: 19 okt 2010 09:42
door Tele2 Webcare
Beste ACDC,

Ik vind het vervelend om te lezen dat je niet naar tevredenheid geholpen bent. Ik heb helaas nog geen gegevens van je ontvangen om je verder te kunnen helpen. Zou je je gegevens (postcode, huisnummer en/of klantnummer) willen sturen naar [email protected] ovv ACDC TrosRadar? Dan pak ik dit alsnog voor je op.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2