Pagina 1 van 1

Service Peugeot Nederland een lachertje

Geplaatst: 15 okt 2010 17:27
door dickveldhoven
Al vanaf de levering van betreffende Peugeot 107 4 jaar terug heeft de eigenaar problemen met de deur- en achterklep sloten, met regelmaat binnen de garantietermijn melding van gemaakt bij Peugeot dealer Sallaerts in Helmond en steeds met een smoes weggestuurd, het zou aan t sleutelgevoel liggen, nieuwigheid, ga zo maar door.
Inmiddels neergelegd bij het feit dat rechter portier en achterklep slot niet meer werkten want de betreffende dealer is failliet gegaan.
Nu blijkt dat bij de 1e APK keuring, werkende sloten een voorwaarde zijn en wordt de eigenaar geconfronteerd met een kostenpost van 600,- euro voor rondom nieuwe sloten,contactslot en sleutels omdat nu blijkt dat sleutel en sloten niet bij elkaar passen, ook nieuw bestelde sloten werkten niet bij de sleutels. Peugeot Nederland wimpelt alle verantwoordelijkheid af en verschuilt zich achter de failliete dealer.
Waarschuwing: laat je niet met een kluitje in het riet sturen tijdens de garantie maar hou voet bij stuk, van de importeur hoef je niets te verwachten. Voor mij nooit geen Peugeot iig, dat is wel duidelijk.

Re: Service Peugeot Nederland een lachertje

Geplaatst: 18 okt 2010 11:42
door Pontifix
Hallo,

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.
I.v.m. wat onenigheid bij de dealer heb ik ook om "hulp" gevraagd bij mijn vrienden van Peugeot Nederland. De eerste keer hebben ze op een brief gereageerd en me een voorstel gedaan maar de tweede keer werd ik door een telefoniste als een "hond" behandelt en moest ik het maar bij de dealer zien uit te zoeken.

Als het te lastig wordt dan laten ze je in de kou staan.

Sterkte!!

Re: Service Peugeot Nederland een lachertje

Geplaatst: 18 okt 2010 12:20
door jlthkoch
Pontifix schreef:Hallo,

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.
I.v.m. wat onenigheid bij de dealer heb ik ook om "hulp" gevraagd bij mijn vrienden van Peugeot Nederland. De eerste keer hebben ze op een brief gereageerd en me een voorstel gedaan maar de tweede keer werd ik door een telefoniste als een "hond" behandelt en moest ik het maar bij de dealer zien uit te zoeken.

Als het te lastig wordt dan laten ze je in de kou staan.

Sterkte!!
Ik begrijp dat u werd afgeblaft door de telefoniste? :wink:

Is het niet mogelijk een klacht in te dienen bij de BOVAG?

Re: Service Peugeot Nederland een lachertje

Geplaatst: 18 okt 2010 14:38
door Pontifix
BOVAG kan er niets mee.

Re: Service Peugeot Nederland een lachertje

Geplaatst: 18 okt 2010 14:57
door ronald g
Als de klachten op papier staan, je dus bewijs hebt dat er bij aanschaf al problemen waren. Ga dan naar een andere Peugeot dealer die kunnen als ze willen wel iets doen.

Re: Service Peugeot Nederland een lachertje

Geplaatst: 02 nov 2010 19:01
door Daniële
Hallo,

Ik heb ook problemen met de sloten. Eerst heeft de dealer nieuwe sleutels laten maken. Na 2 weken kreeg ik de sloten wederom met moeite open. Morgen krijg ik eindelijk nieuwe sloten. Ben benieuwd hoe lang deze het blijven doen. Ik heb de auto niet bij een peugot dealer gekocht, maar de sloten worden wel daar besteld.

Als dit probleem bij meerdere peugot 107 het geval is zou het wel netjes zijn van peugot om deze dan terug te nemen en de sloten te vervangen...of is dit teveel gevraagd???

Re: Service Peugeot Nederland een lachertje

Geplaatst: 02 nov 2010 21:34
door dickveldhoven
Hallo Daniele,

Ik begin ook het vermoeden te krijgen dat dit probleem meer voor komt, helaas blijft Peugeot Nederland bij zijn standpunt, ondanks dat de officiele dealer Janssen in Helmond ook zegt dat het een fabricage fout is.
Standpunt Peugeot: "garantie periode is voorbij, er valt niet te traceren dat het probleem vanaf dag 1 gemeld is aangezien de inmiddels failliete dealer Sallaerds niks op papier heeft gezet, uitspraken van dealer Janssen zijn voor eigen rekening,zoek het maar uit."
Je zou mogen verwachten dat zeker in deze tijd Peugeot zuinig is op zijn klanten en klachten die terecht zijn dus ook netjes oplost, helaas zijn service en klantgerichtheid woorden waar Peugeot nooit van heeft gehoord. Om maar even in "Franse" termen te blijven, een "blamage"
Wij hadden ook bij de "nieuwe sloten" problemen na een keer of tien, dus controleer ze goed, de oplossing die ons is geboden: een complete set van nieuwe sloten en sleutels, 600 euro

Re: Service Peugeot Nederland een lachertje

Geplaatst: 02 nov 2010 21:38
door Daniële
Hallo Dick,

Gelukkig is het voor mij nog binnen de garantie periode.

Het is inderdaad wel erg belachelijk dat Peugot zo reageert, 600 euro is erg veel geld!!

Ik zal je op de hoogte houden hoe het gaat met de sloten!!

Groetjes en sterkte,

Daniële

Re: Service Peugeot Nederland een lachertje

Geplaatst: 02 nov 2010 23:58
door dickveldhoven
Hallo Daniële,

Succes, goed om te horen dat er meer mensen met slot problemen zijn,nu nog Peugeot zover krijgen dat ze dit euvel ook even oplossen.

groet,

Dick

Re: Service Peugeot Nederland een lachertje

Geplaatst: 08 nov 2010 01:21
door robkus
Nou, ook als het niet om sloten gaat wordt je eenvoudig afgeserveerd.
Bij ging het om een bekend probleem van de katalysator in de 207. Deze klacht is bevestigd door Nefkens te Eindhoven. Zij hebben het geprobeerd om onder coulance te schuiven, vanwege de bekendheid van de klacht. Maar, nee, peugeot nederland geeft niet thuis en verschuilt zich aachter allerlei regeltjes etc.
Ik heb jaren peugeot gereden, maar mijn eerst volgende wordt in ieder geval geen peugeot meer.

Re: Service Peugeot Nederland een lachertje

Geplaatst: 05 mar 2011 21:59
door Enrico173
Late reactie... maar ook ik heb sinds dag 1 problemen met mijn 107. Zowel de dealer als Peugeot Nederland geven niet thuis.

Maandag gesprekken gepland staan met Bovag Ombudslijn en rechtsbijstand. Peugeot mag wel eens op tv komen, want op autoweek.nl staat het er ook vol mee.