Pagina 1 van 1
Service Peugeot Nederland een lachertje
Geplaatst: 15 okt 2010 17:50
door dickveldhoven
Al vanaf de levering van betreffende Peugeot 107 4 jaar terug heeft de eigenaar problemen met de deur- en achterklep sloten, met regelmaat melding van gemaakt bij Peugeot dealer Sallaerts in Helmond en steeds met een smoes weggestuurd, het zou aan t sleutelgevoel liggen, nieuwigheid, ga zo maar door.
Inmiddels neergelegd bij het feit dat rechter portier en achterklep slot niet meer werkten want de betreffende dealer is failliet gegaan.
Nu blijkt dat bij de 1e APK keuring, werkende sloten een voorwaarde zijn en word de eigenaar geconfronteerd met een kostenpost van 600,- euro voor rondom nieuwe sloten,contactslot en sleutels omdat nu blijkt dat sleutel en sloten niet bij elkaar passen, ook nieuw bestelde sloten werkten niet bij de sleutels. Peugeot Nederland wimpelt alle verantwoordelijkheid af en verschuilt zich achter de failliete dealer.
Waarschuwing: laat je niet met een kluitje in het riet sturen tijdens de garantie maar hou voet bij stuk, van de importeur hoef je niets te verwachten, van Peugeot Nederland al helemaal niet.
Voor mij nooit geen Peugeot iig, dat is wel duidelijk.
Re: Service Peugeot Nederland een lachertje
Geplaatst: 16 okt 2010 18:34
door otto77
Dag Dick !
Ben je nu bij de officiele dealer geweest voor die sloten? Een goede Peugeot dealer zal door de bank genomen nogal gauw iets aankunnen onder de noemer coulance. Zeker als het een veelvuldig voorkomend probleem is.
Janssen is de opvolger van Sallaerts en daar is de service absoluut goed! Geloof me, ik spreek uit ervaring !
Succes
Re: Service Peugeot Nederland een lachertje
Geplaatst: 18 okt 2010 12:41
door dickveldhoven
Hallo Otta, txs. voor je reactie.
De auto was in onderhoud bij de ATU en die zijn met het slotenprobleem uiteindelijk bij Janssen terrecht gekomen idd.
Daar hebben ze geconstateerd dat ook met de nieuwe sloten na 5x open en dicht de boel vastliep. De sleutels zijn in uitstekende staat bevonden en Janssen zei ook gelijk dat het een fabrieksfout betrof, er is iets mis met de sleutel/slot combi volgens Janssen, maar ja nu nog Peugeot nederland zover krijgen dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en de reparatie idd. onder de coulance regeling oplossen, voorlopig geen medewerking van die zijde helaas. Zij claimen dat uitspraken van de dealer op persoonlijke titel gebeuren en Peugeot nederland hier niet aan gebonden is.
Sterker nog ze gaan zelfs zo ver dat ze zeggen dat je de koopovereenkomst met de dealer hebt afgesloten en bij problemen moet je die dus aanspreken, je koopt dus geen Peugeot, je koopt een Sallaerts in dit geval, tja dat die failliet zijn dat is dan dikke pech aldus Peugeot Nederland.
Ik blijf van mening dat bij een fabricagefout de importeur Peugeot nederland dus, de reparatie moet vergoeden.
Re: Service Peugeot Nederland een lachertje
Geplaatst: 18 okt 2010 12:50
door jlthkoch
Beste Dick,
Is het niet mogelijk een klacht in te dienen bij de BOVAG?
Groet, John.
Re: Service Peugeot Nederland een lachertje
Geplaatst: 18 okt 2010 16:53
door stofzuigertje
Je had binnen de 2 jaar fabrieksgarantie een betere dus andere dealer moeten zoeken en U weet nu waarom deze failliet ging helaas.
Na 4 jaren is het moeilijk nog iets te claimen in inruil is vaak de makkelijkste methode.
Deze 107 is zo waardevast en bij inruil zullen ze zelden alles controleren en is U van dit probleem af.
Hadden ze deze foute dealer maar eerder moeten weg sturen gezien de klachten.
Nefkens heeft tenslotte overal vestigingen en je eigen regio dus beter niet lastig vallen, maar daar kun je wel terug voor service en garantie.
Zo los je dit goedkoop op en krijgt de importeur de rekening toch uiteindelijk omdat hij deze graag met 6 maanden Bovag garantie wilde verkopen.
Re: Service Peugeot Nederland een lachertje
Geplaatst: 20 okt 2010 00:00
door Mallemalle
al die topics over moderne wagens en een hoop gedonder met oa electronica,
en ik maar lachen met mijn oldtimers waar nauwelijks iets mee aan de hand is en als er wat aan de hand is eenvoudig te fixen want eenvoudige techniek
moes het f kwijt