LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLM taxfree aan boord aankopen (sieraad)

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Demix

KLM taxfree aan boord aankopen (sieraad)

Ongelezen bericht door Demix »

Wij hebben aan boord van een KLM toestel een sieraad gekocht van het bekende merk Baccarat, het is een pendant. Direct op de eerste dag gedragen bleek de pendant losgeraakt te zijn van het lederen kettinkje. De (gelijmde) connectie tussen het dure pendant (een kristal) en het lederen kettinkje bleek gelijmd te zijn en was losgeraakt. Naar onze mening een fabrieksfout. Wij hebben de KLM hierover geinformeerd en gevraagd om een vervangende pendant gezien de slechte kwaliteit van dit exemplaar. De KLM verwees ons eerste instantie naar de fabrikant cq leverancier. Na lang aandringen en uitleg dat wij het dure sieraad aan boord van een KLM toestel hadden gekocht en dat de KLM dus verantwoordelijk was voor de verkoop van dit ondeugelijk sieraad mochten wij de overblijfselen naar de KLM brengen. Deze heeft het kettinkje naar Baccarat opgestuurd. Baccarat echter verklaard dat het kettinkje en de connectie deugd en dat het onze schuld is dat het pendant is losgeraakt. Baccarat is bereid ons 50% van de aankoopwaarde te vergoeden, echter gezien de slechte kwaliteit van het kettinkje en de connectie die gelijmd blijkt, zijn wij hier niet op ingegaan en hebben de KLM gevraagd om als verkopende partij ons een nieuw exemplaar volledig te vergoeden. KLM verwijst op zijn beurt weer naar Baccarat en zegt conform gehandeld te hebben. Na enkele maanden over en weer gemaild te hebben met de KLM en gevraagd te hebben om ons het defecte exemplaar retour te sturen zodat wij onze klacht bij een consumentenorganisatie konden aan melden werd ons meegedeeld dat het exemplaar door Baccarat vernietigd was. Ons kon wel een nieuw lederen kettinkje (let wel, zonder kristal) worden opgestuurd, iets wat wij vreemd en onlogisch vonden. Eenmaal het nieuw kettinkje zonder pendant/sieraad ontvangen te hebben is door ons een test gedaan door lichtjes aan het kettinkje te trekken. En jawel, exact op dezelfde plek waar het vorig kettinkje losgeraakt was van de gelijmde connectie brak opnieuw de slecht gelijmde connectie. Voor ons wederom het aantoonbaar bewijs dat het een productiefout betreft. KLM onthoud zich van reactie en blijft naar Baccarat verwijzen. De aankoop was overigens bijna 200,-- Euro.

Ik heb een klacht bij de KLM ingediend maar deze wordt niet serieus in behandeling genomen en KLM verschuild zich achter de uitspraak van Baccarat.
KLM is niet bereid gevonden tot volledige vergoeding of vervanging van een nieuw exemplaar over te gaan.
Vreemd dat aan boord van een KLM vlucht aangekocht artikel geen garantie heeft en dat KLM blijft verwijzen naar de leverancier.

rozemarijntje

Re: KLM taxfree aan boord aankopen (sieraad)

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou dan zou ik baccarat maar inlichten als ik u was en de correspondentie vermelden die klm met u heeft gehad,snap het wel,klm sterwardessen krijgen er een percentage op(vriendin is stewardes niet bij klm)
ik ken het sieraad,ik heb toevallig oeps het boekje meegenomen van de klm,ja ik had wat boekjes in de leuning gedaan en per ongeluk ook dat boekje meegenomen de harold heet hij geloof ik.

klm komt zo niet in een mooi daglicht te staan en er kopen al steeds minder mensen wat in de lucht,moeten ze goed zo handelen dan koopt helemaal niemand meer wat!

laat u weten hoe het is afgelopen.
en ik zou zeer zeker baccarat inlichten en alles uitleggen desnoods foto's erbij...

Gesloten