HTC en hun reparatiedienst
Geplaatst: 18 okt 2010 11:16
Hallo mensen, dit is mijn verhaal;
Ik heb begin Juli een HTC Desire aangeschaft icm een Hi abbonoment.
Na 3 weken was de telefoon helaas al defect, kan gebeuren natuurlijk..
Ik heb toen de telefoon via de Hi Winkel (waar ik de telefoon ook heb aangeschaft) laten opsturen naar HTC (Dynafix).
Helaas hebben ze daar de standaardreparatie uitgevoerd (opnieuw geinstalleerd) en de telefoon weer terug gestuurd na twee weken.
Ik de telefoon opgehaald, maar bij thuiskomst deed hij het helaas nog niet.
(ik weet het, dom dat ik hem niet eerst geprobeerd heb maar ik had haast en je gaat er in principe van uit dat het goed is gegaan).
Aangezien de Hi winkel zo'n 30KM van mij af is, heb ik na aanraden van Hi contact opgenomen met HTC om het zo rechtstreeks aan te melden.
Dit heb ik gedaan en weer na 2 week had ik de telefoon terug.
Je raad het al; de telefoon was nog niet goed.
Toen heb ik hem opnieuw opgestuurd en begon het probleem.
De telefoon werd opgehaald door een koerier.
Helaas lag het toestel nog op mijn werk, dus moest ik hem met een envelope die ik van de koerier gekregen heb opsturen via het TNT postkantoor.
Dit heb ik gelijk de dag erna gedaan.
Helaas zag ik na een week dat er bij de reparatiestatus (kun je online nakijken) nog steeds staan dat het pakketje nog afgeleverd moest worden.
Toen heb ik maar eens gebeld met HTC en die vertelden mij dat ik mij daar niks van aan hoefde te trekken en dat dit wel eens vaker voor komt.
Na een week was dit helaas nog het geval en heb ik nog maar eens gebeld.
Toen bleek mijn telefoon nooit aangekomen te zijn!
Ze zouden het voor mij uitzoeken en hebben het geval ge escaleerd en zouden uiterlijk de volgende dag terug bellen.
Uiteraard hebben ze dat niet gedaan en heb ik de dag daarna maar weer eens gebeld.
Dit is nog twee keer gebeurd en de vierde keer dat ik niks gehoord heb (dit was begin vorige week) heb ik zelf maar weer eens gebeld.
Toen werd mij verteld dat het probleem afgemeld was!
Volgens hun had ik het toestel alweer terug!
Uiteraard is dit niet het geval en alweer zouden ze er naar gaan kijken.
Vorige week vrijdag heb ik weer gebeld en aangezien de telefonisten je niets mogen toezeggen heb ik maar naar degene gevraagd die het behandelde van het escalatie team.
Eerst zat deze in een heel ander gebouw volgens de telefonist.
Na nog wat doorgedramd te hebben zou de telefonist er even langslopen om te vragen
De telefonist kwam uiteindelijk terug en vertelde mij dat het nog wel een week kon duren voordat ze meer wisten.
Dan is het dus nog niet eens zeker dat ze mijn telefoon terug gevonden hebben.
Dan moeten ze dus dan nog weer gaan kijken wat ze kunnen doen.
Mochten ze hem wel weer vinden moet ik alsnog minimaal 2 weken wachten op de reparatie.
M.a.w als er een onderdeel niet op voorraad is kan ik nog wel een paar weken wachten op mijn telefoon!
Wat kan ik hier aan doen?
Kan ik eventueel dingen eisen?
Ik heb begin Juli een HTC Desire aangeschaft icm een Hi abbonoment.
Na 3 weken was de telefoon helaas al defect, kan gebeuren natuurlijk..
Ik heb toen de telefoon via de Hi Winkel (waar ik de telefoon ook heb aangeschaft) laten opsturen naar HTC (Dynafix).
Helaas hebben ze daar de standaardreparatie uitgevoerd (opnieuw geinstalleerd) en de telefoon weer terug gestuurd na twee weken.
Ik de telefoon opgehaald, maar bij thuiskomst deed hij het helaas nog niet.
(ik weet het, dom dat ik hem niet eerst geprobeerd heb maar ik had haast en je gaat er in principe van uit dat het goed is gegaan).
Aangezien de Hi winkel zo'n 30KM van mij af is, heb ik na aanraden van Hi contact opgenomen met HTC om het zo rechtstreeks aan te melden.
Dit heb ik gedaan en weer na 2 week had ik de telefoon terug.
Je raad het al; de telefoon was nog niet goed.
Toen heb ik hem opnieuw opgestuurd en begon het probleem.
De telefoon werd opgehaald door een koerier.
Helaas lag het toestel nog op mijn werk, dus moest ik hem met een envelope die ik van de koerier gekregen heb opsturen via het TNT postkantoor.
Dit heb ik gelijk de dag erna gedaan.
Helaas zag ik na een week dat er bij de reparatiestatus (kun je online nakijken) nog steeds staan dat het pakketje nog afgeleverd moest worden.
Toen heb ik maar eens gebeld met HTC en die vertelden mij dat ik mij daar niks van aan hoefde te trekken en dat dit wel eens vaker voor komt.
Na een week was dit helaas nog het geval en heb ik nog maar eens gebeld.
Toen bleek mijn telefoon nooit aangekomen te zijn!
Ze zouden het voor mij uitzoeken en hebben het geval ge escaleerd en zouden uiterlijk de volgende dag terug bellen.
Uiteraard hebben ze dat niet gedaan en heb ik de dag daarna maar weer eens gebeld.
Dit is nog twee keer gebeurd en de vierde keer dat ik niks gehoord heb (dit was begin vorige week) heb ik zelf maar weer eens gebeld.
Toen werd mij verteld dat het probleem afgemeld was!
Volgens hun had ik het toestel alweer terug!
Uiteraard is dit niet het geval en alweer zouden ze er naar gaan kijken.
Vorige week vrijdag heb ik weer gebeld en aangezien de telefonisten je niets mogen toezeggen heb ik maar naar degene gevraagd die het behandelde van het escalatie team.
Eerst zat deze in een heel ander gebouw volgens de telefonist.
Na nog wat doorgedramd te hebben zou de telefonist er even langslopen om te vragen
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
De telefonist kwam uiteindelijk terug en vertelde mij dat het nog wel een week kon duren voordat ze meer wisten.
Dan is het dus nog niet eens zeker dat ze mijn telefoon terug gevonden hebben.
Dan moeten ze dus dan nog weer gaan kijken wat ze kunnen doen.
Mochten ze hem wel weer vinden moet ik alsnog minimaal 2 weken wachten op de reparatie.
M.a.w als er een onderdeel niet op voorraad is kan ik nog wel een paar weken wachten op mijn telefoon!
Wat kan ik hier aan doen?
Kan ik eventueel dingen eisen?