Pagina 1 van 1
Uitblijven van bestelling bij Concord matrassen en boxspring
Geplaatst: 18 okt 2010 19:45
door BeeDee
Op 25 augustus 2010 heb ik een Button boxspring besteld bij Concord. Dit zou 4 tot 5 weken duren. We zijn inmiddels al bijna 8 weken verder en nog geen boxspring. Tijdens een telefoon gesprek werd verteld dat hij week 40-41 geleverd zou worden, maar nee. Wanneer hij wel komt is niet bekend, want zij (de winkel) kan geen contact opnemen met de fabrikant. Wat ik begreep was dat het hoofdkantoor ook niet erg snel reageert. Verder blijkt nu dat ik eerst in de winkel moet komen betalen en dan pas krijg ik mijn boxspring thuisbezorgd. Op mijn vraag, wat als er nou iets mis mee is?, werd geantwoord dat dit zo snel mogelijk werd opgelost. Nou als dat net zo snel is als de bestelling, liggen we ondertussen op de grond, denk ik. Heeft iemand ervaringen in deze??
Re: Uitblijven van bestelling bij Concord matrassen en boxspring
Geplaatst: 24 okt 2010 17:26
door Lachman
Zelfde hier bij ons bij een filiaal te den haag, alleen zitten wij al over de drie maanden en gaat het bij ons om twee bedden.
Ook bij ons laat het hoofdkantoor niets van zich weten.
Re: Uitblijven van bestelling bij Concord matrassen en boxspring
Geplaatst: 24 okt 2010 17:58
door Jolen
Heb je een aanbetaling gedaan? Vreemd dat ze geen contact kunnen opnemen met de leverancier. Geven ze daar ook een reden voor? Dat je moet komen betalen in de winkel vind ik ook heel vreemd. Dat zou toch bij de bezorgers moeten kunnen en met mobiele pin. Staat het ook in de voorwaarden bij de verkoopovereenkomst vermeld dat het zo werkt? Die zou ik maar eens goed uitpluizen en indien ze zich hier niet aan houden kun je de order annuleren, heb je al een aanbetaling gedaan zie dan je geld maar weer eens terug te krijgen!
Re: Uitblijven van bestelling bij Concord matrassen en boxspring
Geplaatst: 24 okt 2010 19:02
door MAXIEM
BeeDee
Naar mijn mening kun je het beste de koopovereenkomst vernietigen wegens wanprestatie. Het eerst betalen en pas daarna leveren is een onredelijk beding. Een aanbetaling mag immers nooit meer dan 50% zijn van de koopprijs. Ook het niet kontakt opnemen met de fabrikant/importeur is een smoes die te denken geeft. Het zou best eens zo kunnen zijn, dat zij hun voorschakel niet kunnen/willen betalen wegen financiƫle problemen. Mogelijk zit er een faillissement aan te komen. Advies: ontbindt de aankoop schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst, wegens wanprestatie (het niet tijdig leveren).
Maxiem.