LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voor de rechter door Ziggo ONTERECHT! Hoera gewonnen!
Voor de rechter door Ziggo ONTERECHT! Hoera gewonnen!
Eindelijk de tijd en de moed gevonden mijn verhaal hier maar eens neer te typen.
Wat een drama met Ziggo, echt onvoorstelbaar.
8 november voor de rechter moeten verschijnen terwijl je niets fout gedaan hebt.
Halverwege 2008 gaat multikabel over naar Ziggo, met als gevolg veel problemen met de verbinding.
Toen maar besloten over de stappen op internet en telefonie van Solcon en Digitenne van KPN.
Op 29-8-2008 netjes een opzegbrief verstuurd naar Ziggo in Utrecht.
Vanaf dat moment ontvang ik geen facturen meer, en ook geen automatische incasso.
Netjes internet en tv van KPN en van solcon, en geen vuiltje aan de lucht.
Februari 2009 valt er ineens een vrief in de brievenbus met voor 400 euro aan rekeningen van Ziggo.
Keurig Ziggo gebeld en het verhaal uitgelegd, en zij vragen mij de stukken waarin aan te tonen dat ik internet en tv en telefonie via andere provider heb op te sturen.
Dat gedaan, en hoor dan ineens niets meer.
Ineens maart 2009 een brief van BOS incasso met een rekening en incassokosten.
Bos verwijst naar Ziggo, Ziggo naar Bos.
Wel gaf de aardige ziggo medewerkster aan om alsnog op te zeggen om zo het abbonement stop te zetten.
Ik geef aan dat ik dat niet doen om zo mijn juridische geloofwaardigheid van de eerste keer opzeggen niet teniet te doen.
Het is weer een tijdje stil..
Plots in oktober 2009!!!! een bericht dat ziggo ons gaat afsluiten vanwege wanbetaling!!
Nu pas? Bijna een jaar later?
In die tussentijd nooit een factuur,herinnering of aanmaning gezien.
Wel kregen we nog een brief dat ik gedagvaard zou worden.
Gebeld met LAVG, dat ik al een aantal keren stukken had opgestuurd en dat voor mij de boot nu echt aan was.
Vorige week een dagvaarding om op 8 november voor de rechter te verschijnen voor een bedrag van ruim 1500 euro!!
Volgende week bij de advocaat langs, want ik weet zeker dat ik heb opgezegd.
Geen facturen meer gehad, geen herinneringen en geen autom. incasso meer op dat moment.
Dan ga je er toch van uit dat alles verwerkt is?
Blijk niet de enige tijd met dit soort problemen als ik de fora afga, hoe is het bij jullie opgelost?
Ziggo, krijg er slapeloze nachten van...
Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben gehad?
En met name in de periode van de overgang van multikabel,@home naar ziggo in 2008?
mvg,
Peter
Wat een drama met Ziggo, echt onvoorstelbaar.
8 november voor de rechter moeten verschijnen terwijl je niets fout gedaan hebt.
Halverwege 2008 gaat multikabel over naar Ziggo, met als gevolg veel problemen met de verbinding.
Toen maar besloten over de stappen op internet en telefonie van Solcon en Digitenne van KPN.
Op 29-8-2008 netjes een opzegbrief verstuurd naar Ziggo in Utrecht.
Vanaf dat moment ontvang ik geen facturen meer, en ook geen automatische incasso.
Netjes internet en tv van KPN en van solcon, en geen vuiltje aan de lucht.
Februari 2009 valt er ineens een vrief in de brievenbus met voor 400 euro aan rekeningen van Ziggo.
Keurig Ziggo gebeld en het verhaal uitgelegd, en zij vragen mij de stukken waarin aan te tonen dat ik internet en tv en telefonie via andere provider heb op te sturen.
Dat gedaan, en hoor dan ineens niets meer.
Ineens maart 2009 een brief van BOS incasso met een rekening en incassokosten.
Bos verwijst naar Ziggo, Ziggo naar Bos.
Wel gaf de aardige ziggo medewerkster aan om alsnog op te zeggen om zo het abbonement stop te zetten.
Ik geef aan dat ik dat niet doen om zo mijn juridische geloofwaardigheid van de eerste keer opzeggen niet teniet te doen.
Het is weer een tijdje stil..
Plots in oktober 2009!!!! een bericht dat ziggo ons gaat afsluiten vanwege wanbetaling!!
Nu pas? Bijna een jaar later?
In die tussentijd nooit een factuur,herinnering of aanmaning gezien.
Wel kregen we nog een brief dat ik gedagvaard zou worden.
Gebeld met LAVG, dat ik al een aantal keren stukken had opgestuurd en dat voor mij de boot nu echt aan was.
Vorige week een dagvaarding om op 8 november voor de rechter te verschijnen voor een bedrag van ruim 1500 euro!!
Volgende week bij de advocaat langs, want ik weet zeker dat ik heb opgezegd.
Geen facturen meer gehad, geen herinneringen en geen autom. incasso meer op dat moment.
Dan ga je er toch van uit dat alles verwerkt is?
Blijk niet de enige tijd met dit soort problemen als ik de fora afga, hoe is het bij jullie opgelost?
Ziggo, krijg er slapeloze nachten van...
Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben gehad?
En met name in de periode van de overgang van multikabel,@home naar ziggo in 2008?
mvg,
Peter
Laatst gewijzigd door petervkjr op 16 mar 2011 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Voor de rechter door Ziggo ONTERECHT! Hoera gewonnen!
Heeft u enige bevestigingsbrieven van Ziggo ontvangen?
Denk ik niet maar dan nog denk ik dat u wel sterk staat in deze rechtzaak. U heeft immers tegoeden trouw de gegevens opgestuurd en gedaan wat Ziggo vroeg. Het is erg jammer dat ze geen bevestigingen terugstuurden dat zou het enige struikelblok nog kunnen zijn.
Denk ik niet maar dan nog denk ik dat u wel sterk staat in deze rechtzaak. U heeft immers tegoeden trouw de gegevens opgestuurd en gedaan wat Ziggo vroeg. Het is erg jammer dat ze geen bevestigingen terugstuurden dat zou het enige struikelblok nog kunnen zijn.
Helaas heb ik geen idee of ik deze ooit ontvangen heb.
Het is een vrij drukke tijd geweest in verband met het openen van onze nieuwe winkel, en onze bruiloft.
Erg dom, maar ik hoop dat ik deze nog terug kan vinden..
Het is een vrij drukke tijd geweest in verband met het openen van onze nieuwe winkel, en onze bruiloft.
Erg dom, maar ik hoop dat ik deze nog terug kan vinden..
Aangetekend, of gewoon verstuurd?Op 29-8-2008 netjes een opzegbrief verstuurd naar Ziggo in Utrecht.
Het is wel vreemd dat u geen schriftelijke bevestiging hebt gekregen van uw opzegging, maar dat deze kennelijk wel is verwerkt gezien het feit dat er geen incasso's meer worden gedaan.
Het is jammer dat Ziggo het zover laat komen, terwijl de fout weer eens bij Ziggo zelf ligt, men heeft namelijk een zeer chaotische administratie.
Heel vreemd is het dat men u vroeg aan te tonen dat u inmiddels een andere provider heeft, want dit doet niet ter zake. U heeft opgezegd en wat u daarna doet is uw zaak.
Gezien de reputatie van Ziggo en gezien het feit dat men niet meer geincasseerd heeft heeft u echter een sterke zaak. Het is ook nog mogelijk dat men de zaak alsnog (een paar dagen voordat het zover is) intrekt.
Het is jammer dat Ziggo het zover laat komen, terwijl de fout weer eens bij Ziggo zelf ligt, men heeft namelijk een zeer chaotische administratie.
Heel vreemd is het dat men u vroeg aan te tonen dat u inmiddels een andere provider heeft, want dit doet niet ter zake. U heeft opgezegd en wat u daarna doet is uw zaak.
Gezien de reputatie van Ziggo en gezien het feit dat men niet meer geincasseerd heeft heeft u echter een sterke zaak. Het is ook nog mogelijk dat men de zaak alsnog (een paar dagen voordat het zover is) intrekt.
jlthkoch schreef:Het is wel vreemd dat u geen schriftelijke bevestiging hebt gekregen van uw opzegging, maar dat deze kennelijk wel is verwerkt gezien het feit dat er geen incasso's meer worden gedaan.
Misschien heeft TS de incasso's laten blokkeren.
Facturen zijn via website te zien!
Ik denk ook niet, dat de webcare hier nog in actie komt, omdat er al een dagvaarding is .
@petervkjr
Als jou verhaal zo klopt, als beschreven, hoef je niet bang te zijn, de rechter zou dit dan wel zien.
Ofwel het mij niet begrijpelijk is, dat Ziggo het op een rechtszaak aanspant, ofwel zij ongelijk hebben?
tennis schreef:Misschien heeft TS de incasso's laten blokkeren.jlthkoch schreef:Het is wel vreemd dat u geen schriftelijke bevestiging hebt gekregen van uw opzegging, maar dat deze kennelijk wel is verwerkt gezien het feit dat er geen incasso's meer worden gedaan.
Facturen zijn via website te zien
@petervkjr
Als jou verhaal zo klopt, als beschreven, hoef je niet bang te zijn, de rechter zou dit dan wel zien.
Ofwel het mij niet begrijpelijk is, dat Ziggo het op een rechtszaak aanspant, ofwel zij ongelijk hebben?
Dat de TS incasso's heeft laten blokkeren blijkt in ieder geval niet uit zijn verhaal.petervkjr schreef: Op 29-8-2008 netjes een opzegbrief verstuurd naar Ziggo in Utrecht.
Daarnaast is het wel vreemd dat Ziggo toch doorzet, maar ik weet dat zowel Ziggo als Anderzorg als ING dit vaker doen, zelf al is het onterecht. Daags voor of op de zitting wordt men dan toch opeens "wakker"......
tennis schreef: @petervkjr
jlthkoch schreef:
Daarnaast is het wel vreemd dat Ziggo toch doorzet, maar ik weet dat zowel Ziggo als Anderzorg als ING dit vaker doen, zelf al is het onterecht. Daags voor of op de zitting wordt men dan toch opeens "wakker"......
Ik denk toch niet, dat juristen van bedrijven een zaak aanspannen, als er geen uitzicht is!
Dat dacht ik ook nooit, maar toch gebeurt dit. Zelf meegemaakt en er zijn ongetwijfeld ook voorbeelden te vinden op dit forum.tennis schreef:tennis schreef: @petervkjr
Ofwel het mij niet begrijpelijk is, dat Ziggo het op een rechtszaak aanspant, ofwel zij ongelijk hebben?jlthkoch schreef:
Ik denk toch niet, dat juristen van bedrijven een zaak aanspannen, als er geen uitzicht is!
Laten wij maar de 8 november afwachten, tenminste als TS dan nog verslag wil uitbrengen.
Wie a zegt moet ook b zeggen, zal dit topic bijwerken zolang dat nodig is.
Er is geen incasso gestorneerd, er is gewoon simpelweg niet geincasseerd.
Maak me ook niet echt zorgen, het is gewoon frustrerend.De 26e naar de advocaat en dan gaan wij even kijken wat de verdere stappen en mogelijkheden zijn.
Had dit ook liever buiten de rechter opgelost, maar het doorverwijzen van ziggo naar incassobureau en omgekeerd maakt alles erg lastig en moeilijk benaderbaar.
iig, bedankt voor jullie fijne reacties!
Er is geen incasso gestorneerd, er is gewoon simpelweg niet geincasseerd.
Maak me ook niet echt zorgen, het is gewoon frustrerend.De 26e naar de advocaat en dan gaan wij even kijken wat de verdere stappen en mogelijkheden zijn.
Had dit ook liever buiten de rechter opgelost, maar het doorverwijzen van ziggo naar incassobureau en omgekeerd maakt alles erg lastig en moeilijk benaderbaar.
iig, bedankt voor jullie fijne reacties!
Fijn dat je de reacties waarderen kan!petervkjr schreef:Wie a zegt moet ook b zeggen, zal dit topic bijwerken zolang dat nodig is.
Leuk dat je wilt laten weten hoe het afloopt..... al heb ik wel zo'n vermoeden hoe het zal aflopen
-
Geachte petervkjr,
Zouden wij je klantgegevens wel mogen. Ik kan u geen beloftes doen maar kan nog wel eens uw dossier er bij pakken. U mag mij een PM sturen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Zouden wij je klantgegevens wel mogen. Ik kan u geen beloftes doen maar kan nog wel eens uw dossier er bij pakken. U mag mij een PM sturen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Ts meldt:Geachte petervkjr,
Zouden wij je klantgegevens wel mogen. Ik kan u geen beloftes doen maar kan nog wel eens uw dossier er bij pakken
Lopen er zoveel rechtzaken op 8 november voor Ziggo, zodat je zelfs het dossier van deze client niet meer kunt achterhalen?Vorige week een dagvaarding om op 8 november voor de rechter te verschijnen voor een bedrag van ruim 1500 euro!!
Ziggo heeft maar 1 rechtzaak lopen. Webcare vraagt alleen de gegevens om verificatie van de klant......
Lijkt me een beetje laat. Ze hebben de zaak al uit handen gegeven aan een incassobureau, die nu een rechtzaak wil aanspannen om de vordering te innen. Zodra de zaak is overgedragen aan een incassobureau, lopen alle onderhandelingen via het incassobureau. Lijkt me ook logisch trouwens.
Laatst gewijzigd door CB op 19 okt 2010 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
CB schreef:Ts meldt:Geachte petervkjr,
Zouden wij je klantgegevens wel mogen. Ik kan u geen beloftes doen maar kan nog wel eens uw dossier er bij pakken
Lopen er zoveel rechtzaken op 8 november voor Ziggo, zodat je zelfs het dossier van deze client niet meer kunt achterhalen?Vorige week een dagvaarding om op 8 november voor de rechter te verschijnen voor een bedrag van ruim 1500 euro!!
Misschien zijn er meer met deze naam!
Update :
PB berichtje met gegevens aan Ziggo Webteam gestuurd.
Wij wachten het af..
Wij wachten het af..
Er komt geen rechtszaak!petervkjr schreef:Update :
Wij wachten het af..
Tot nog toe is mij verstuurde PB nog niet eens gelezen..
Helaas, wachten maar weer af...
Helaas, wachten maar weer af...