Pagina 1 van 1

VRESELIJK slechte ´service´ bij Durlinger!

Geplaatst: 19 okt 2010 12:29
door Merel1978
Onlangs een paar peuter schoentjes gekregen van mijn schoonzus, gekocht bij Durlinger Den Bosch. Schoentjes waren na 8 (!) keer dragen al stuk, terwijl hij niet kruipt! Durlinger Den Bosch zou ze wel laten repareren door de schoenmaker, het enige wat er is gebeurd is dat er een dikke klodder lijm tussen is gegooid, met als gevolg dat de schoen wel dicht is, maar er NIET uitziet. De man van Durlinger vond dat ik niet moest zeuren, de schoen was toch gemaakt?!
Ik heb hem nog voorgesteld dat hij ze terug zou sturen naar de leverancier en dat ik zou bijbetalen voor een paar nieuwe (andere) schoentjes, maar dat kon allemaal niet omdat de leverancier (Replay) niets terug nam...NOU JA!!!!
Vervolgens mijn beklag ook gedaan bij Durlinger Vught, daar vonden ze in eerste instantie ook dat de reparatie slecht was uitgevoerd, maar hun schoenmaker kon het niet verhelpen, dus...mevrouw jammer voor u, maar u doet het er maar mee, wij kunnen niets voor u doen. Tot ziens!
Schoentjes van € 55,- en acht keer gedragen kunnen dus linea recta de vuilnisbak in. SCHANDALIG!!!
KOOP NOOIT BIJ DURLINGER, WANT SERVICE KENNEN ZE DAAR NIET!

Re: VRESELIJK slechte ´service´ bij Durlinger!

Geplaatst: 20 okt 2010 11:16
door VioletPrue
Kwestie van het hoofdkantoor schrijven/mailen met foto's van de schoenen en vragen of ze zo met klanten omgaan.
Wat dit is geen aanvaardbare oplossing en dan kunnen ze niet van hun probleem (fabrikant neemt het niet teurg) jouw probleem (u doet het er maar mee) maken.

Re: VRESELIJK slechte ´service´ bij Durlinger!

Geplaatst: 22 okt 2010 12:07
door Merel1978
Inmiddels een perfecte oplossing van de klacht gekregen, dus ik ben weer een tevreden klant! :D

Re: VRESELIJK slechte ´service´ bij Durlinger!

Geplaatst: 17 feb 2011 14:59
door slechte service
Ik heb ook slechte ervaringen met de service van Durlinger,
op 4 oktober 2010 hebben wij bij een vestiging in Weert een paar Replay laarzen gekocht voor de prijs van 84.95 euro.
Na vier maanden komt mijn dochter naar me toe met de opmerking dat er gaten in de zolen zitten.
Dit bleek inderdaad zo te zijn.
Vreemd omdat ze naast de laarzen ook nog een paar snow boots heeft die ze (ivm met de sneeuw) ook nog veel heeft gedragen in die periode van 4 maanden.
Ik ben terug gegaan met bon en laarzen naar de vestiging in weert.
Daar vertelde een meneer mij doodleuk dat dit normale slijtage betrefd, en dat de kosten niet vergoed worden.
Ook vertelde meneer mij dat ik geen kwaliteit schoen had gekocht maar een luxe schoen.
Daar schrok ik nogal van want ik meende toch echt dat Durlinger kwaliteit schoenen verkocht.
Uiteindelijk was meneer mij bereid om de helft van de reparatie kosten te betalen tot een maximum van 12,50 euro, wel moest ik deze ook nog zelf naar een door jullie aangewezen reparateur brengen en kon daarna mijn 12, 50 terug krijgen.
Hier ging ik natuurlijk niet mee accoord.
En meneer wou het hier bij laten.

Ik heb het hier niet bijlaten zitten en heb hierover een mail naar het hoofdkantoor gestuurd.
Hierop kwam de volgende reactie:


Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw mail delen wij u mede dat de filialen van Durlinger’s schoenbedrijf bv zelf klachten in behandeling nemen en beoordelen volgens de Durlinger richtlijnen. Zoals u op de service informatie-flyer hebt kunnen lezen geven wij geen garantie op slijtage van zolen. Om u toch tegemoet te komen in de reparatie-kosten heeft filiaal Weert op basis van een schatting van de kosten u een tegemoetkoming van 12,50 euro gegarandeerd. Na overleg met filiaal Weert is besloten om de helft van de reparatie-kosten tot een maximum van 15,00 euro (totale reparatie-kosten 30,00 euro) aan u te vergoeden. U kan de schoenen bij een zelf te kiezen schoenreparateur laten herstellen. Na overhandiging van de reparatie-bon in filiaal Weert zal op basis van bovenstaande een gedeeltelijke vergoeding plaatsvinden.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Durlinger’s schoenbedrijf bv

Voor ons gezin dus NOOIT meer schoen van DUURlinger.

Re: VRESELIJK slechte ´service´ bij Durlinger!

Geplaatst: 22 feb 2011 21:47
door tjoeki
dat de kwaliteit van een modetrent schoen / laars niet aan je verwachting voldoet is jammer, ik vind wel dat de schoenenzaak je een goed en passende oplossing geboden heeft.
slijtage kan je niet voorkomen en de ene persoon slijt nu eenmaal sneller de zolen dan de ander.
welke ondergrond loopt ze op, sloeft ze tijdens het lopen, remt ze met d'r voeten ipv de remmen van haar fiets? maar dat gebeurt nooit, toch?
daar kan een winkel toch niet allemaal rekening mee houden?
en dan daarbij moet je de fabrikant de schuld geven van de slechte kwaliteit en niet ten onrechte (vind ik dan) de winkelier op internet afkraken.
hoe lang mag/moet een zool dan wel meegaan in jou ogen?

Re: VRESELIJK slechte ´service´ bij Durlinger!

Geplaatst: 22 feb 2011 22:15
door sephora30
Uhhh, het zijn kinderschoenen hoor.
Wat denk je dat kids allemaal doen, de hele dag op een stoel zitten :roll:

Re: VRESELIJK slechte ´service´ bij Durlinger!

Geplaatst: 23 feb 2011 09:40
door VioletPrue
tjoeki schreef:dat de kwaliteit van een modetrent schoen / laars niet aan je verwachting voldoet is jammer, ik vind wel dat de schoenenzaak je een goed en passende oplossing geboden heeft.
slijtage kan je niet voorkomen en de ene persoon slijt nu eenmaal sneller de zolen dan de ander.
welke ondergrond loopt ze op, sloeft ze tijdens het lopen, remt ze met d'r voeten ipv de remmen van haar fiets? maar dat gebeurt nooit, toch?
daar kan een winkel toch niet allemaal rekening mee houden?
en dan daarbij moet je de fabrikant de schuld geven van de slechte kwaliteit en niet ten onrechte (vind ik dan) de winkelier op internet afkraken.
hoe lang mag/moet een zool dan wel meegaan in jou ogen?
Langer dan 4 maanden misschien?
En om dan de helft van de kosten van het erop zetten van nieuwe zolen als vergoeding aan te bieden, dat is belachelijk.
Als alle schoenen na 4 maanden versleten zolen hadden, kun je stellen dat het normaal zou zijn, maar aangezien schoenen (en dus ook de zolen) een langere levensduur dan 4 maanden hebben, is het kul.
En op welke ondergrond moet je sloffend lopen om in 4 maanden je zolen te verslijten?

Re: VRESELIJK slechte ´service´ bij Durlinger!

Geplaatst: 23 feb 2011 23:39
door tjoeki
heb je al eens een mening van een schoenmaker gevraagt?
of je laten voorlichten wat gebruikelijk is of abnormaal?
uiteraard slijten de zolen sneller dan de rest van de schoen, meer wrijving meer slijtage.
ga eens naar een schoenmaker!

Re: VRESELIJK slechte ´service´ bij Durlinger!

Geplaatst: 29 apr 2011 09:52
door kaatje72
Helemaal mee eens! Ik heb 8 april daar 2 paar schoenen voor mijn zoontje van 7 gekocht. 1 apart gezet voor zijn communie (29 mei as) en 1 om alvast te dragen. Na 2,5 week was er al helemaal niks meer over van de schoen, ik heb dus via de website een klacht ingediend en kreeg net een telefoontje, de slijtage was eigen schuld en werd niet vergoed!!!! De halve zool ligt er onderuit, maar ik had eerder terug moeten komen wordt me door de telefoon gemeld, dan hadden ze er nog wat aan kunnen doen, maar dat valt niet mee op zondag en kon hem moeilijk die middag (waren niet thuis) op zijn blote voeten verder laten lopen.
Heb ze ook verteld dat ze in ieder geval een klant kwijt zijn, maar dat was dan maar zo was de reactie.


Karin

Re: VRESELIJK slechte ´service´ bij Durlinger!

Geplaatst: 29 apr 2011 11:25
door MOlivier
Bron: http://www.schonekleren.nl/nederlandse- ... n-turkije-

Metraco produceert voornamelijk voor Europese bedrijven zoals Helly Hansen (Noorwegen), Guru, Gas Jeans, Replay (Italië), Jack & Jones (Denemarken) en Pall Mall/Just Brands EN Scotch & Soda (Nederland). De fabriek is voor 33% in Turkse en voor 67% in Nederlandse handen.

Metraco heeft ook gebruik gemaakt van het Turkse leger; Metraco riep de hulp in van soldaten om arbeiders die lid waren van de vakbond te dwingen hun lidmaatschap op te zeggen. Ook heeft het Metraco management sympathisanten van de lokale fascistische partij ingezet om haar antivakbondspositie te versterken, door hen in dienst te nemen ter vervanging van ontslagen vakbondsleden. Bij dit proces was het hoofd van het district waar Metraco was gevestigd betrokken (hij werd later gevangen gezet voor het doodschieten van een onschuldige voorbijganger toen hij ruzie had met een veiligheidsagent van de fabriek). Het gebruik van het leger om arbeiders te intimideren is volstrekt onacceptabel. Het Metraco management neemt het creëren van een veilige werkplek voor haar arbeiders overduidelijk niet serieus.


Leuk hè, merkkleding :roll: (als is het bijna onmogelijk om kleding te kopen die niet uit dit soort landen komt)