Pagina 1 van 1

It's maakt er een zooitje van

Geplaatst: 19 okt 2010 13:55
door Svati
Wij hebben regelmatig goederen bij de It's gekocht en eigenlijk nooit problemen gehad. Tot wij een computer kochten en deze moest worden geïnstalleerd.
Alles, in goed vertrouwen, via hun eigen installatieservice van Planet Service.
Goed, de betreffende monteur kwam al uren te laat en had die dag haast, want het was vrijdag en hij wilde die avond met zijn vrienden uit. Onze oude apparatuur werd zonder dat er naar gekeken werd van het bureau afgerukt en toen was de monteur (een afgestudeerd ICT-er) compleet de weg kwijt. Hij wilde weten waar de modem kon worden aangesloten. Toen wij hem vertelden dat dit boven was en niet beneden, werd hij eigenwijs en ging toch naar de telefoonaansluiting beneden. Niets werkte dus. Het enige wat wél werkte waren de vele problemen die deze monteur maakte.
De KPN klantenservice werd gebeld. Natuurlijk kende de monteur de modem want hij had er thuis zelf ook één. Dat de lampjes van breedbeeld en internet niet gingen branden vond hij vreemd. Voor ons was dit een teken dat het helemal niet goed was.
Maar je vertrouwt zo'n monteur. Toch?
Hij gaf ons de verzekering dat zeker na 2 uur de lampjes moesten gaan branden en dat wij dan overal in huis draadloos internet zouden kunnen krijgen. Mocht dit niet lukken dan konden we altijd nog KPN klantenservice bellen. Hij ging vervolgens weg en liet ons met de hele handel zitten. Vooruit betaald: 325 euro.

Toen na bijna 3 uur de lampjes nog niet branden en wij KPN klantenservice wilden bellen hadden we ook geen telefoon meer. Niets functioneerde meer. Dan maar bellen met mijn 06 nummer. Kosten 20 euro. Wie betaalt dit?
Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk heeft een monteur van KPN alles in orde moeten maken omdat de ICT-er van It's de hele boel aardig had ontstoord.
Maar of we een compensatie krijgen van die 325 euro die wij al betaald hebben? Dat denk je toch niet............ Het is ineens wel heel erg stil bij de It's.
Of ze ons als klant zullen missen..... Wij komen er in ieder geval niet meer.

Re: It's maakt er een zooitje van

Geplaatst: 20 okt 2010 15:21
door rozemarijntje
ja wij noemen het niet voor niks hier in rotterdam SHITS,maar oh waarom koop je het ook daar,totaal niet in pc's gespecialiseerd...maar je hebt een pc nodig geen verstand en hup gedaan,snap ik wel... :evil:
325 euro...mijn god...voor een pc aansluiten?ik zou heel de zaak op stelten zetten echt waar...
misschien heb je rechtsbijstand?
nou als mijn man voor alle pc;s die hij even opnieuw installeerd ook 325 vraagd...dan lopen we binnen...
die doet het gewoon even voor tuurlijk doe ik wel ff...
die is geen itér..die is geboren met een pc aan zijn moederkoek :D

ik zou het er niet bij laten zitten zeker niet..naar it's gaan 20 euro claimen en de 325 euro je hebt een getuige kpn!

Re: It's maakt er een zooitje van

Geplaatst: 21 okt 2010 11:12
door Roytheslayer
Begrijp ik nu goed dat je 325 euro betaald hebt om de pc te laten installeren?
Dat is een aardig uurloon voor die paar uurtjes werk.

Re: It's maakt er een zooitje van

Geplaatst: 21 okt 2010 16:05
door Dekseldopje
Met alle respect maar is een goed voorbeeld hoe van die "mannetjes" profiteren van de onkunde van mensen op het gebied van computer(technologie). Is inderdaad een aardig bedrag zeg...

Dat ie in de meterkast begint kan ik begrijpen. Vaak komt de lijn daar binnen en als iets niet goed werkt kan je ook daar beginnen. Het is niet zo dat als de modem boven staat dat de lijn daar ook binnenkomt.

Installeren is de kunst niet, da's de basis. Heel veel mensen vinden zich al een it'er als ze dit kunnen. Er komt echter meer bij kijken. Maar ondanks dat, 300+ euro rekenen, whahaha echt een lachertje!

Re: It's maakt er een zooitje van

Geplaatst: 21 okt 2010 17:20
door Moppentappers
Dat er in de meterkast wordt begonnen is niet zo heel raar, dat is een onderdeel van de bottom up approach die iedereen met CCENT wel kent. Beginnen bij laag 1 van het ISO model en vervolgens naar boven. Die 300 euro is enorm hoog, maar heel veel bedrijven denken dat tegenwoordig te kunnen regelen.
Zijn de problemen nu opgelost? Mocht je in de omgeving van Den Haag wonen dan wil ik best even langskomen om het probleem op te lossen.