LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dealer Yven Poortinga te Duiven

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
asperen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2010 14:01

Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door asperen »

Kent iemand de auto dealer Yven Poortinga te Duiven? Ik heb mij suf gezocht op internet, maar kan niks negatiefs vinden over deze autodealer. Dat stemt mij in ieder geval hoopvol. Eindelijk een dealer waar niet over geklaagd wordt, maar mogelijk dat andere mensen wel iets kunnen melden over deze autodealer, zowel negatief als positief. Alvast bedankt.

v.d.Heyden
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Yven Poortinga is geen merk-dealer, maar een handelaar. Is niet aangesloten bij de BOVAG. Heeft/had veel import auto's. Alle kentekens afgedekt op de foto's, vind ik persoonlijk jammer. Zo heb je niet de mogelijkheid om vooraf alvast wat gegevens van de auto's op te zoeken. Is ook niet aangesloten bij de Nationale Auto Pas.

Kortom, ogen goed open houden en neem iemand mee die verstand heeft van auto's.

v.d.Heyden

Sterreman
Berichten: 147
Lid geworden op: 11 okt 2010 00:01

Re: Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door Sterreman »

ken hem erg goed.
Ik weet geen klachten van hem.
Wat ik weet is hij zekers OK, zie nooit geen boze klanten daar

Maar nooit geen auto van hem gekocht

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik ken hem niet. Maar bedrijven die kentekens onzichtbaar maken; Loop daar met een grote boog omheen. Alleen geschikt voor collegahandelaren en mensen die weten wat ze kopen en achteraf niet zeuren.

Minder geschikt voor particulieren in mijn ogen.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Ik woon in Duiven, dit bedrijf zit al jaren in een mooi pand op een goede locatie. Zie er altijd wel mensen. Lijkt gewoon een goed bedrijf. Hoor hier lokaal ook nooit iets geks over dit bedrijf. Ik zou er wel een auto durven kopen, en NEE ik heb geen banden/aandelen of wat dan ook met dit bedrijf.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door tiptoo »

gerda1956 schreef:Ik woon in Duiven, dit bedrijf zit al jaren in een mooi pand op een goede locatie. Zie er altijd wel mensen.

dat zie je hier in mijn stad ook veel mensen , goede panden ....maar dat zegt niks , ik sluit me aan bij de voorgangers geen nummerborden zichtbaar dan ook niks halen.

Sterreman
Berichten: 147
Lid geworden op: 11 okt 2010 00:01

Re: Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door Sterreman »

laat ik zo zeggen ik heb er naast gewerkt, als het bedrijf zo slecht zou zijn, of slecht zou zijn, dan merkte wij dat echt wel.
Ik zie nooit geen boze klanten daar, maar extreem druk heeft hij het ook niet.
Gewoon af en toe een auto, meer hobby dan lust.

Reden nr.bord afplakken.
Heeft u wel eens gehoord dat een dealer liever heeft dat de klant langs komt, in plaats via het nr bord alle info via een 0900 nr tracht in te winnen gelijk zo de prijs.

Is het bedrijf dan slecht of juist slim en probeerd in ieder geval in de magere tijden nog klanten te winnen.

wat dacht je van kloonauto's die zo heel makkelijk na te maken zijn als de dealer het meeste al op internet zet.
Zeker ook niet over na gedacht he.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door tiptoo »

Sterreman schreef:laat ik zo zeggen ik heb er naast gewerkt, als het bedrijf zo slecht zou zijn, of slecht zou zijn, dan merkte wij dat echt wel.

oh ja??? hoezo zou jij dat merken??? omdat je er naast werkt? wat een onzin , zo weet je ook niet wat er bij mensen in huis aan de hand is terwijl je er naast woont :mrgreen:

asperen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2010 14:01

Re: Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door asperen »

Dat nummerborden afplakken avlt wel mee. Is alleen aan de voorkant, want op sommige foto's zie je aan de achterkant wel de kentekenplaat, dus die achterdocht is niet terecht.

Sterreman
Berichten: 147
Lid geworden op: 11 okt 2010 00:01

Re: Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door Sterreman »

tiptoo schreef:
Sterreman schreef:laat ik zo zeggen ik heb er naast gewerkt, als het bedrijf zo slecht zou zijn, of slecht zou zijn, dan merkte wij dat echt wel.

oh ja??? hoezo zou jij dat merken??? omdat je er naast werkt? wat een onzin , zo weet je ook niet wat er bij mensen in huis aan de hand is terwijl je er naast woont :mrgreen:
Dat is heel simpel, we kijken gewoon bij het bedrijf naar binnen, zien de klanten daar staan, of hun zelf.
Wij kunnen precies zien of daar boze mensen rond lopen zowel binnen als buiten.
Aangezien jij tiptoo niet weet hoe de situatie daar is, heb je geen recht van spreken.
Daarbij kennen wij het bedrijf erg goed, niet als klant zijnde, maar lopen wij er vaak genoeg even naar binnen om te kletsen. En dat doen we zonder te kloppen op de voordeur.
Nog NOOIT hebben wij iets mee gemaakt bij dit bedrijf, ook met mensen die ze aan de telefoon hebben, zien wij geen geschrokken recatie's van de garagehouder.

Sorry ik zie geen kwade bedoeling bij dit bedrijf.
Weet redelijk veel over ze, ook uit ander verhalen.
Ze hebben het echt niet makkelijk net als tal van andere bedrijven daar, maar slecht werk leveren nee echt niet. Ze hebben liefde voor hun werk.
Ik kan tal van namen opnoemen, maar dat doe ik van bedrijven(dealers) wat echte schoften zijn. Hoe graag ik hun naam ook openbaar wil maken, ik blijf stil maar zeg zekers geen goedwoordje over die bedrijven.

In dit geval, het bedrijf is zekers OK

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door tiptoo »

@Sterreman
ik heb net zoveel recht als jou om hier iets te zeggen....ik zeg niet dat het bedrijf slecht is want ik ken ze niet maar om nou te zeggen wij lopen daar binnen , wij zien hun nooit met boze klanten dat vind ik dus giga onzin, jij weeet echt niet wat daarbinnen aan de hand is iemand ken nog zo netjes naar anderen zijn....in werkelijkheid kennen het de grootste etters van de wereld zijn :mrgreen:

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door otto77 »

@ tiptoo en @sjoegel

Niet te negatief reageren over afgedekte nummerplaten. Dat heeft net zo vaak een slechte reden, dan dat iemand per sé met BOVAG gaat adverteren. Daarover lezen we immers ook steeds meer slechte ervaringen op dit soort sites.

Een ingevoerde auto heeft vaak een soort van naamplaat ipv nummerplaat. Meestal voor het oog, omdat de auto's tot aan de invoer nog geen (NL) kenteken hebben.

Als iemand een ingevoerde auto koopt vanuit Duitsland kan hij wel degelijk de kilometerhistorie achterhalen. Dat is meer werk dan een NAP, maar het kán wel.

Gewoon goed jouw huiswerk maken en dan hoef je in elk geval niet per definitie slachtoffer te worden van malafide praktijken.

Sterreman
Berichten: 147
Lid geworden op: 11 okt 2010 00:01

Re: Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door Sterreman »

tiptoo schreef:@Sterreman
ik heb net zoveel recht als jou om hier iets te zeggen....ik zeg niet dat het bedrijf slecht is want ik ken ze niet maar om nou te zeggen wij lopen daar binnen , wij zien hun nooit met boze klanten dat vind ik dus giga onzin, jij weeet echt niet wat daarbinnen aan de hand is iemand ken nog zo netjes naar anderen zijn....in werkelijkheid kennen het de grootste etters van de wereld zijn :mrgreen:
Daar ben ik het ook wel met je eens.
Maar nogmaals deze mensen zijn ok.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Dealer Yven Poortinga te Duiven

Ongelezen bericht door brenda229 »

Onze ervaring is van jaren terug. Mijn moeder heeft een bmw van hun gereden.
Altijd erg tevreden, de rekeningen voor reparaties waren aan de prijs, maar komt denk ik omdat het BMW was. Dat is niet goedkoop rijden.
Maar altijd prima geholpen en nooit problemen.

maar dat is onze ervaring!

Gesloten