LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stroom en gas actieprijzen!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
felixbeijer

Stroom en gas actieprijzen!!!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Zie bijgaande brief. Om een en ander op te leuken zijn de details (waaronder de naam van de energieleverancier) nog even geblindeerd…….

XXXXXX
p.a. Postbus XXXXXXXX
XXXX XX XXXXXXX
XXXX, 18 oktober 2010.
Betreft: ontbinding opgestuurd contract (met opgaaf van redenen)
verzoek tot toesturen juiste contractgegevens XXXXXXXX !

Geachte heer XXXXXX,

Op zaterdag 9 oktober jl heeft een van uw medewerkers mij telefonisch benaderd om over te stappen op XXXXXXX. Tijdens dit gesprek werd vermeld dat uw leveringstarieven voor stroom zouden bedragen XXXX ct/kWh (avondtarief) en XXXX ct/kWh (piektarief). Deze prijzen zouden variabel zijn en nog worden verlaagd met een korting van 20% ten opzichte van mijn huidige YYYYYY tarieven. Ook zou nog een maand gratis stroom gelden en de eventuele boete van de huidige leverancier worden vergoed. De gasprijs zou bedragen XXXX ct/m3. Daar dit lager was dan onze huidige tarieven, ben ik hiermee akkoord gegaan. Hiervan is een bandopname gemaakt.

Op maandag 11 oktober ben ik wederom gebeld door de heer XXXXXXX van XXX. Mij werd gemeld werd dat de data van het gesprek dd zaterdag 9 oktober niet waren doorgegeven en dat dat niet doorging omdat dat niet goed zou zijn gegaan. XXXX zou ook een nieuwe actie hebben. Tijdens dit gesprek werd vermeld dat uw leveringstarieven voor stroom zouden bedragen ZZZ ct/kWh (avondtarief) en ZZZ ct/kWh (piektarief). Deze prijzen zouden voor 3 jaar vast zijn en er zou nog 3 jaar lang een korting van 20% gelden vanwege overstap van YYYYY. Ook zou voor elk van de drie jaren nog twee maand gratis stroom gelden. De gasprijs zou bedragen ZZZ ct/m3, ook 3 jaar vast. Daar dit aanzienlijk lager was dan onze huidige tarieven, ook nog 3 jaar vaste tarieven en ook de boete van de vorige leverancier zou worden vergoed, ben ik hiermee akkoord gegaan. Wederom is door XXX een bandopname gemaakt.

Heden dd 16 oktober ontving ik uw brief ter bevestiging van wat XXXX en ik zouden zijn overeengekomen. Bij bestudering van het opgestuurde contract is helaas gebleken dat het in uw brief vermelde niet overeenkomt met wat telefonisch met mij is besproken:
(i) Voor electriciteit wordt een leveringstarief opgegeven van ZZZ ct/kWh (laag tarief) en ZZZ ct/kWh (hoog tarief). In de toelichting onder de tabel wordt vermeld dat de vermelde tarieven reeds inclusief de korting van 2/12 deel zijn. Het tarief komt niet overeen met het telefonisch met mij besprokene. Het tarief komt overeen met het op uw web-site vermelde, maar daar wordt vermeld dat de korting van ZZZ deel wordt verrekend op de jaarnota! De korting van 20% wegens overstap van YYYYY blijkt niet te zijn verwerkt (dan kom ik uit op tarieven van ZZZ resp ZZZ ct/kWh).
(ii) Voor gas wordt een tarief opgegeven van ZZZ ct/m3. Ook dit komt niet overeen met het aan mij vermelde.
(iii) In de brief wordt niet eenduidig vermeld dat de tarieven 3 jaar vast liggen; er wordt enkel vermeld dat de periode (van het contract) 3 jaar is.
(iv) In de brief wordt niet vermeld dat een eventuele boete van de vorige leverancier wordt verrekend (als een korting op de levering, zoals wel besproken en aan mij gemeld).

Mij is onduidelijk hoe dit misverstand heeft kunnen ontstaan. Zo ik tijdens het gesprek dd 11 oktober ook al vernam dat er enige foutjes in het script zaten, lijkt het er op dat intern XXXX enige gegevens zijn verwisseld en de in uw brief dd 14 oktober vermelde data onjuist en/of onvolledig zijn. Zou u zo vriendelijk willen zijn de opname te controleren? In ieder geval wensen wij bij dezen kenbaar te maken dat wij gebruik willen maken van de mogelijkheid het contract binnen 7 dagen te ontbinden. Graag ontvangen wij een bevestiging van onze ontbinding.

Tevens ontvangen wij graag een nieuw contract van u met de gegevens zoals ik het telefonisch had begrepen (onder welke voorwaarden wij wel graag klant van XXXX willen worden):
(a) vaste tarieven gedurende 3 jaar, zowel voor gas als electriciteit.
(b) 20% korting ten opzichte van het YYYYY-tarief.
(c) twee maand per jaar gratis electriciteit (ofwel een korting van ZZZZ) gedurende 3 jaar.
(d) vergoeding van de boete die YYYYYY oplegt.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben ingelicht en zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

F.H. Beijer / N. Beijer-XXXXXXX.

Disclaimer
Dit bericht en eventuele bijlagen bevat(ten) en/of verwijst (verwijzen) (mogelijk) (naar) confidentiële en/of vertrouwelijke informatie, die uitsluitend bestemd is voor de geadresseerde(n) en degenen die gerechtigd zijn deze informatie te ontvangen. Interne berichten zijn niet bedoeld voor klakkeloze verstrekking aan derden en dienen (mogelijk) gecontroleerd te worden voordat overgegaan wordt tot externe verspreiding. Verstrekking van deze informatie aan derden en/of gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde(n) is (nog) niet toegestaan zonder onze uitdrukkelijke toestemming en kan onrechtmatig, illegaal en/of onverstandig zijn. Mocht u dit bericht, of delen ervan, hebben ontvangen en twijfels hebben aangaande de juiste ontvangst, wordt u vriendelijk doch dringend verzocht contact op te nemen met degene(n) die dit bericht hebben verstuurd. Bij voorbaat dank.

Chanmaster

Re: Stroom en gas actieprijzen!!!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wat in hemelsnaam is deze onzin?

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

@TS:
zoals ik het telefonisch had begrepen
Weet u wel zeker dat u het goed hebt begrepen? Want de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik daar mijn twijfels over heb.
Ik kan me zo voorstellen dat er gezegd is dat de prijsaanbieding 20% lager ligt ten opzichte wat u momenteel betaalt.
Want wat u wilt is:

- 20% korting op uw huidige tarief
- ieder jaar 2 maanden gratis stroom
- vaste prijs
- betalen overstap boete (wat trouwens veel leveranciers doen maar waarvoor u op hun website en formulier dient in te vullen)

Omdat u spreekt over 2 maanden gratis stroom en een driejarig contract, krijg ik de indruk dat het gaat om de Powerdeal van nuon waarmee nuon driftig op TV reklame maken. (er is aan deze aactie haast geen ontkomen aan ;-) )
Dit is een 3 jarig variabel contract. De gratis 2 maanden stroom zit al in de eenheidsprijs verwerkt.
Zie de voorwaarden:
http://www.nuon.nl/Images/Actievoorwaar ... 206691.pdf
Inzake de overstapkorting of beter gezegd opzegkosten (de eventuele boete opgelegd door uw oude leverancier) vindt u alle informatie op:
http://www.nuon.nl/klantenservice/klant ... orting.jsp

Ik vrees en vermoed dat uzelf een en ander door elkaar hebt gehaald in het gesprek. Maar dan spreek ik mijn vermoeden uit!

felixbeijer

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Onzin, zelf verkeerd begrepen.

Nou ja zeg. Als ze mij bellen en mooie tarieven voorspiegelen, dan zeg je uiteraard ja doe maar, stuur maar op! Als er dan verkeerde gegevens terugkomen, dan schrijf je een brief dat je dat niet wilt en dat je het wilt ontbinden (heb namelijk nog een twee jaar vast contract met boete). Dus ofwel zoals voorgespiegeld ofwel ontbinden. Het is niet wat ik van ze wil/eis.

Vervelende met zoiets is dat je tig brieven kunt schrijven, maar dat computersysteem gaat gewoon door! Het lijkt welhaast een eigen leven te zijn gaan leiden!! Het is niet te stoppen!!! Een grote levensverzekeraar lijkt er ook al last van te hebben……

Gesloten