LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met onderelen renault megane 2.0 ide

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
alberto1967

problemen met onderelen renault megane 2.0 ide

Ongelezen bericht door alberto1967 »

Ik ben in het bezit van een Renault Megane coupe 2.0 IDE
auto rijdt heerlijk alleen hij staat nu al 4 weken in de garage wat blijkt de druksensor ( van benzine inspuiting ) is defect bij Renault dealer besteld .
bij de dealer konden niet zeggen wanneer ze de sensor hadden stond namelijk in back order bij renault . diverse andere dealers gebeld hadden allemaal de sensor in bestelling staan maar konden niet zeggen wanneer renault gaat leveren .
Bij diverse dealers in duitsland en in Belgie geprobeerd daar stond hij ook in backorder . ( sensor gaat veel kapot vertelde mij de dealer )

Contact gehad Met Renault Nederland konden me vertellen dat de sensor in backorder stond maar konden ook niet vertellen wanneer ze de sensor wel hadden .
Ze vertelden mij dat de onderdelen leverancier in Frankrijk niet kan leveren .
Als een leverancier niet kan leveren zoek je toch een ander op zou ik denken .

Ik denk dat mijn volgende auto geen Renault meer wordt ik wordt hier toch echt niet goed van . ik heb een auto voor mee te rijden maar niet voor in de garage te zetten. mijn belasting en verzekering gaan door en ik kan met de auto niet rijden .

wie heeft hier ook problemen met Renault i.v.m onderdelen leveranties .
of weet een plossing voor dit probleem

groetjes
Alberto

ronald g

Re: problemen met onderelen renault megane 2.0 ide

Ongelezen bericht door ronald g »

Een oplossing kan ik je niet geven want wat er niet is kan niet uitgeleverd worden. M.i. gaat het zo: Renault maakt de sensor niet zelf maar betrekt die van een derde partij, om de voorraad bij te houden plaatst Renault een order, echter de derde partij levert niet dan stokt de gehele distributie. Heel frustrerend maar helaas het is niet anders.

HansvandenBerg

Ongelezen bericht door HansvandenBerg »

Hallo Alberto,

Je bent niet de enigste met dit probleem, mijn Renault Megane Coupe 2.0 IDE motor, staat ook al zo'n 4 weken in de garage met een kapotte druksensor.

Heb hetzelfde beleefd als jou met het oog op dealers en Renault Nederland. Ben het met je eens dat dit schandalig is.

Ik ga morgen dit onderwerp opgeven bij Radar om het het te behandelen in hun programma, misschien helpt dit.

Als er mensen zijn die een oplossing weten of hetzelfde probleem hebben laat het a.u.b. weten, wellicht kunnen we samen wat doen.

Sterkte,

Groetjes,

Hans

PS; ga wel een claim indienen bij Renault Nederland ivm extra kosten zoals: telefoonkosten, verzekering/wegenbelasting (stil staan auto), kosten openbaar vervoer etc.
Laatst gewijzigd door HansvandenBerg op 22 okt 2010 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

HAAL JE ADRESGEGEVENS WEG!!!!!!

Noor vd H

Ongelezen bericht door Noor vd H »

Hoi Hans.

Wij hebben het zelfde probleem.
auto: Renault Laguna Grand Tour intiale 2.0 liter 16V met IDE motor uit 2002, gekocht eind vorig jaar.
Inmiddels staat onze auto al 12 weken bij de garage!!!!

De garage is zeer bereidwillend om mee te werken maar krijgen totaal geen medewerking van Renault.

Inmiddels heb ik zelf ook een klacht ingedient bij Renault Nederland, maar het enige wat ze mij hebben kunnen vertellen is dat de sensor niet door Renault geproduceerd wordt en dat het bedrijf dat de sensors produceert ze niet kan leveren.

Ik heb hen tevens ook de vraag gesteld hoe het zit met eventuele onkostenvergoeding van de wegenbelasting, verzekering en vervangend vervoer, maar daarop hebben ze alleen te zeggen dat ik dit bij mijn garage moet verhalen.
Aangezien ik de auto niet bij een renaultdealer heb gekocht.

ALSOF DE GARAGE ER IETS AAN KUNNEN DOEN DAT RENAULT GEEN ONDERDELEN LEVERT!!!

dus conclusie: geen auto en geen onkostenvergoeding.
Ik ga dit bij de bij de rechtsbijstand neerleggen!!

Hans je mag ons zeker bijvoegen op je radarlijst

schoepioen

Ongelezen bericht door schoepioen »

Het verhalen van onkostenvergoeding voor telefoonkosten, wegenbelasting, verzekering e.d. ga je zeer waarschijnlijk niet redden. Wel is het redelijk en billijk dat je een (vergelijkbare) leenauto mag gebruiken gedurende de reparatietijd (ofwel zolang de auto bij de garage staat). Brandstof is wel voor eigen kosten (ook weer redelijk en billijk).

Overigens had het wel netjes geweest indien Renault Nederland of eventueel de garage een briefje had gestuurd en iets aardigs had gedaan, ook al kunnen zij er niets aan doen (hoewel, alleen wachten tot de leverancier levert is ook niet echt chique).

willemb123

Ongelezen bericht door willemb123 »

Goedendag,

Ik Ben ook jammer genoeg in het bezit geweest van een Renault laguna
ik heb de eene ellende dan de andere ellende gehad auto heeft meer in de garage gestaan dan dat ik ermee gereden heb ook diverse malen meegemaakt dat bepaalde onderdelen door renault nederland niet te leveren was ( 12 weken wachten op een onderdeel ) Renault nederland verschillende keren gebeld en geschreven maar niets helpt .
ik heb de renault ingeruild voor een auto van duitse kwaliteit .
je betaalt iets meer bij aanschaf maar kwaliteit en service is dan ook 10 keer beter als bij Renault . ik wil nooit meer een Franse auto .

groeten Willem

Jip73

Ongelezen bericht door Jip73 »

Hallo,

Ook hier hebben we de druksensor al kapot vanaf begin september 2010 dus welgeteld al ongeveer zo'n 5.5 maanden in de garage... we hebben al paar keer met renault nederland gebeld maar die kunnen schijnbaar niks doen. We hebben eerst een leenauto gehad van onze lokale garage maar op gegeven moment hadden die de auto ook weer nodig voor andere mensen. dus hier een probleem... de garage had nog een auto staan voor de verkoop en we hebben het zo kunnen regelen dat we onze auto konden schorten bij de belasting en die auto van hun in bruikleen mochetn hebben we betalen daar belasting en verzekering over... was ik laats weer in garage en was er iemand die was zo gek van renault dat ie bij de laguna club zat... en zei idd dat de 2.0 ide de slechtste auto was die ze ooit gemaakt hadden... en die zou navraag doen bij de club over dat onderdeel.. we hebben gisteren de complete bezine galeij besteld bij www.BelgiumParts.be ... en was gewoon op voorraad... wil zeggen dat we meer moeten betalen maar dan hebben we wel alles weer compleet en hopelijk minder zorgen voor later..... tis alleen de vraag waarom renault daar zelf niks mee doet ... dus hierna denk ik ook nooi geen renault meer.......

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

De IDE motor is zo'n beetje de slechtste produktie motor die Renault ooit heeft gebouwd, tenzij je een van de gelukkigen bent die het probleem (nog) niet heeft.

Noor vd H

Hallo allemaal

Even een update.
Ik weet niet hoe jullie ervoor staan maar mijn auto staat nog steeds in de garage. Inmiddels dus al 7 maanden.

Geen Nieuwe sensors. geen onkosten vergoeding vanuit Renault Nederland.

Ben erg benieuwd of er nog meer mensen dit probleem hebben

MVG

Noortje

Jip73

Ongelezen bericht door Jip73 »

We hebben onze auto terug gemaakt en loopt weer als vanouds,
Alleen toen we hem gehaald hadden bleek sleutelkapot en mechanisme van de portierraam.. dus weer 2 x 180 euro aan stukken...

eschton

Ongelezen bericht door eschton »

Hallo allemaal,
idd. Wij hebben ook een megane 2.0 ltr ide en nog wel een cabrio.
Leuk dat je hem met dit weer op je oprit kunt laten staan.
Al problemen ermee gehad midden in het centrum van Brussel waar we stil stonden op een drukke doorgaande weg.
Volgens de wegenwacht de katalysator.
In nederland aangekomen bij onze garage bleek dat de monteur wel beter wist.
Hij had al een klant gehad met een 2.0 ltr en die heeft 6 maanden stil gestaan ivm...... idd het niet kunnen krijgen van het bewuste onderdeel voor de brandstoftoevoer.
Deze is nu druk bezig met het onderdeel.
Ik ben druk bezig met Renault Nederland.
Belachelijk dat je een auto koopt en dat de leverancier bekend is met het probleem en er dan niets aan (kan ???) doet.

Noor vd H

beste eschton

Onze auto is inmiddels gemaakt na 8 maanden.
Renault nederland heb je geen reet aan, in ieder geval wij niet.
Wat bij ons het geval was, is dat ik na 8 maanden mijn beklag op facebook bij Renault heb gemaakt. Zij hebben 160.000 mensen die hun pagina leuk vinden en dus dat bericht lezen.
Binnen 3 uur had ik een reactie. (Renault NL duurde elke keer weken voor ze me iets lieten weten)
3 dagen later belde onze garage dat ze een sensor voor ons hadden binnen gekregen. Toeval of niet.
misschien een goeie tip.

succes
MVG
Noor

eschton

Hallo Noor,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik hoop toch geen 8 maanden te hoeven te wachten.

"De heer F.Molenaar, Consultant Klant Relaties van Renault Nederland. Deze zal binnen 2 werkdagen contact met u opnemen."

Dit is de reactie van Renault Nederland.
Ik wacht dit even af en anders ga ik idd gewoon het internet op.
Dat doet soms wonderen.
Veel mensen lezen en zien dit dus dat werkt echt wel.

mvg eschton

eschton

Hallo allemaal,

Ik heb nu, zoals eerder in dit forum aangegeven is, een complete brandstofgallerij gevonden via internet in België.

Prijs: € 375 ex BTW + € 20 verzendkosten (totaal ca €475 zonder monteren)
Garantie: 6 maand(en)
Opmerking: Kompleet brandstof gallerij incl. 4 x injectors, druk regelaar, druk sensor en kabelboom.
Nieuw en origineel Renault onderdelen.([email protected])

Weet iemand ook wat gewoon een losse druksensor kost ??

Noor vd H

hallo Eschton

een sensor kost ongeveer 120 euro

Wij hebben vernomen dat er een nieuwe sensor is ontwikkeld om deze problemen te voorkomen. Nu weet ik niet wat voor sensor in de complete brandstof galerij zit.
Ik zou het even met je garage overleggen alvorens je deze galerij gaat kopen

mvg
Noor

eschton

Hoi Noor,

Bedankt !!

Ik ga even overleggen met de garage.

Eschton

pontje

Ongelezen bericht door pontje »

Ik zal het kort houden.
Bij mij heeft de laguna 9 maanden stil gestaan!
Sensor kan elk moment er zijn, maar kan ook nog 3 weken duren volgens renault nederland.
Niet dus.
Je moet wel zelf erachteraan anders laten ze gewoon niks van zich horen!
Klantenservice?? Ze zien je niet als klant en bieden zeker geen service!
Zelf uitgezocht dat de sensor niet ging komen voor de apk, dus auto moeten schorsen!
Sensor 125 euro is ingebouwd, nu drie weken later weer het zelfde probleem!
Kosten inbouw en reinigen 1332 euro.
Vervangend vervoer krijg je niet, ja op eigen kosten!!
Dealer kempenaar in alphen ad rijn wat een Service?? :oops:

Ik heb maar 1 advies voor mensen met een renault!
Inruilen/verkopen en nooit meer een renault kopen.

eschton

Gisteren weer contact gehad met klantenservice Renault.
Drukregelaar zou eigenlijk vorige week binnen moeten komen.
Wordt nu deze week.
Hopelijk is dat dan ook zo.
Dan heeft de auto "maar" 2 maanden stilgestaan.
Cabrio-Zomer-2 maanden stilstaan- Daar is iets wat niet klopt volgens mij.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Cabrio-Zomer-2 maanden stilstaan- Daar is iets wat niet klopt volgens mij.
Met de Nederlandse zomer van dit jaar zou ik niet weten wat daar niet aan klopt :mrgreen:

Gesloten