Na opzegging abonnement toch een verlenging, Vodafone
Geplaatst: 23 okt 2010 13:57
Goedemiddag,
Ongeveer twee jaar geleden heb ik een telefoon abonnement afgesloten bij Vodafone. Ruim drie maanden voor het einde van het abonnement heb ik per brief het abonnement opgezegd. Drie maanden later heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij een andere telefoon maatschappij met nummerbehoud. Helaas duurde het te lang voordat ik mijn oude nummer kon gebruiken op mijn nieuwe telefoon, waardoor ik genoodzaakt was om het nummerbehoud op te zeggen en het gekregen nummer te behouden.
Inmiddels zou mijn oude abonnement twee maanden geleden afgelopen zijn, maar ik krijg nog steeds rekeningen binnen. In totaal is dit opgelopen tot het bedrag van ongeveer €50,-. Vodafone verteld mij dat doordat ik een nummerbehoud heb aangevraagd mijn opzegging is vervallen. Dit doen ze (zoals ze zelf zeggen) ter bescherming van de consument zodat je als klant je je oude nummer niet kwijtraakt. Doordat ik mijn nummerbehoud heb afgemeld is het abonnement gewoon weer gaan lopen.
Mijn vraag is: Kan het zo maar dat een telefoonmaatschappij een schriftelijke opzegging negeert en het telefoon abonnement toch door laat lopen wanneer ik nummerbehoud heb aangevraagd?
Als bewijs heb ik een ontvangstbevestiging van Vodafone, waarin staat dat het abonnement per 29 augustus wordt beëindigt. Tevens heb ik de telefoon + sim kaart al twee maanden niet gebruikt, ik neem aan dat Vodafone dit ook in het systeem kan zien.
Met Vriendelijke Groet,
-HowlingWolve
Ongeveer twee jaar geleden heb ik een telefoon abonnement afgesloten bij Vodafone. Ruim drie maanden voor het einde van het abonnement heb ik per brief het abonnement opgezegd. Drie maanden later heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij een andere telefoon maatschappij met nummerbehoud. Helaas duurde het te lang voordat ik mijn oude nummer kon gebruiken op mijn nieuwe telefoon, waardoor ik genoodzaakt was om het nummerbehoud op te zeggen en het gekregen nummer te behouden.
Inmiddels zou mijn oude abonnement twee maanden geleden afgelopen zijn, maar ik krijg nog steeds rekeningen binnen. In totaal is dit opgelopen tot het bedrag van ongeveer €50,-. Vodafone verteld mij dat doordat ik een nummerbehoud heb aangevraagd mijn opzegging is vervallen. Dit doen ze (zoals ze zelf zeggen) ter bescherming van de consument zodat je als klant je je oude nummer niet kwijtraakt. Doordat ik mijn nummerbehoud heb afgemeld is het abonnement gewoon weer gaan lopen.
Mijn vraag is: Kan het zo maar dat een telefoonmaatschappij een schriftelijke opzegging negeert en het telefoon abonnement toch door laat lopen wanneer ik nummerbehoud heb aangevraagd?
Als bewijs heb ik een ontvangstbevestiging van Vodafone, waarin staat dat het abonnement per 29 augustus wordt beëindigt. Tevens heb ik de telefoon + sim kaart al twee maanden niet gebruikt, ik neem aan dat Vodafone dit ook in het systeem kan zien.
Met Vriendelijke Groet,
-HowlingWolve