garantie op een Swift caravan (2008)
Geplaatst: 24 okt 2010 13:14
Wij hebben onlangs bij Caravancentrum Makkum een Swift caravan, bouwjaar 2008 gekocht. We ontdekten al snel dat de watermeter van de watertank het niet deed en dat de veren van bovenkastjes midden boven de voorruit te slap waren. Ook zaten er aan de binnenkant van de middelste voorruit doffe plekken. Wij hebben natuurlijk onmiddellijk contact opgenomen met Caravancentrum Makkum en we moesten maar langs komen. Dat is wel 400 km heen en weer rijden en wij vinden dat we niet voor de kosten daarvan hoeven op te draaien als sprake is van gebreken die Caravancentrum Makkum bij de aan ons in rekening gebrachte afleveringsbeurt had moeten ontdekken. Dat waren ze niet van plan en ze wilden ook niet dat we naar een andere Swiftdealer dichter bij huis gingen want dat ging hen teveel geld kosten en ze hadden nog wel wat psullen liggen die ze zo nodig konden gebruiken!
We hebben bij Consuwijzer geïnformeerd en daar gehoord dat wij inderdaad de vervoerskosten niet hoefden te betalen. Men raadde ons aan een redelijk voorstel te doen. Intussen hebben wij contact opgenomen met de importeur en hoewel hij het niet met ons (en dus Consuwijzer) eens is heeft hij wel toegezegd een nieuwe voorruit te bestellen en naar een dealer dichterbij huis te sturen die dan voor plaatsing kan zorgen. Het blijkt te gaan om een fabrieksfout. Verder hebben we naar de aansluiting van de watermeter gekeken en het bleek dat deze verkeerd was aangesloten en daarom niets deed. Dit hebben we zelf opgelost. We hebben tegen Caravancentrum Makkum gezegd dat het wat ons betreft genoeg was als we nieuwe veren voor de bovenkastjes kregen toegestuurd en dat we dan zelf wel voor bevestiging zouden zorgen. Dat vinden wij een heel redelijk voorstel. Caravancentrum Makkum heeft niet eens de moeite genomen om te reageren! Wij weten niet wat we verder nog kunnen doen. Heeft iemand nog een idee? Ons advies is in elk geval: denk goed na voor je zaken doet met Caravancentrum Makkum.
We hebben bij Consuwijzer geïnformeerd en daar gehoord dat wij inderdaad de vervoerskosten niet hoefden te betalen. Men raadde ons aan een redelijk voorstel te doen. Intussen hebben wij contact opgenomen met de importeur en hoewel hij het niet met ons (en dus Consuwijzer) eens is heeft hij wel toegezegd een nieuwe voorruit te bestellen en naar een dealer dichterbij huis te sturen die dan voor plaatsing kan zorgen. Het blijkt te gaan om een fabrieksfout. Verder hebben we naar de aansluiting van de watermeter gekeken en het bleek dat deze verkeerd was aangesloten en daarom niets deed. Dit hebben we zelf opgelost. We hebben tegen Caravancentrum Makkum gezegd dat het wat ons betreft genoeg was als we nieuwe veren voor de bovenkastjes kregen toegestuurd en dat we dan zelf wel voor bevestiging zouden zorgen. Dat vinden wij een heel redelijk voorstel. Caravancentrum Makkum heeft niet eens de moeite genomen om te reageren! Wij weten niet wat we verder nog kunnen doen. Heeft iemand nog een idee? Ons advies is in elk geval: denk goed na voor je zaken doet met Caravancentrum Makkum.