Op de site van Sunnycars staat overal vermeld dat er geen bijkomende kosten zijn, dit is zodra de bevestiging van de huuropdracht via de mail binnenkomt totaal niet het geval!
Volgens de reclame op sunnycars.nl is de prijs die je ziet de eindprijs tenzij je extra opties wilt zoals kinderzitje etc. Ook zouden oneway kosten all-in zijn en luchthavenafleverkosten:
De prijs voor de huurauto die u op het 1e scherm ziet is dan ook de eindprijs. Alleen als u een extra dienst wil boeken zoals een kinderzitje of de auto bij uw hotel wilt laten afleveren kunnen er extra kosten zijn.
Nu ik een bevestiging van sunnycars.nl krijg blijkt ineens in de voorwaarden te staan dat luchthavenafleverkosten voor precies de stad waar ik huur niet inclusief is?! Ook moet ik 30euro excl. aan oneway kosten betalen? Op de site staat toch duidelijk iets anders: All-in=all-in geen verrassingen achteraf!
Telefonisch heb ik direct alles geannuleerd, iets wat ze wel keurig en snel deden zonder bijkomende kosten...
Kortom geloof niet wat ze zeggen, sunnycars all-in is niet echt all-in want achterdaf blijkt er nog heel wat aan extra kosten bij te komen! Daarom dus oplichters wat mij betreft, erg jammer want het leek zo een topformule te zijn, spijtig sunnycars!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sunnycars opgelicht-leugens
Re: Sunnycars opgelicht-leugens
Tony_Montana
Of Sunnycars oplichters zijn, kan ik niet beoordelen. Wel is het zo, dat de praktijken die jij beschrift, op de zwarte en grijze lijst voorkomen van de Wet op de Oneerlijke HandelsPraktijken. Het is dus zaak dat je die misleidende praktijken meldt aan Consuwijzer.
Toelichting:
Sinds 15 oktober 2008 is er nieuwe wetgeving voor het bedrijfsleven van kracht. Die wetgeving heet de Wet op Oneerlijke HandelsPraktijken. Daarin staat bijvoorbeeld heel duidelijk dat een verkoper geen misleidende informatie mag geven en ook het niet vermelden of niet tijdig vermelden van relevante informatie is strafbaar.
Maxiem.
Of Sunnycars oplichters zijn, kan ik niet beoordelen. Wel is het zo, dat de praktijken die jij beschrift, op de zwarte en grijze lijst voorkomen van de Wet op de Oneerlijke HandelsPraktijken. Het is dus zaak dat je die misleidende praktijken meldt aan Consuwijzer.
Toelichting:
Sinds 15 oktober 2008 is er nieuwe wetgeving voor het bedrijfsleven van kracht. Die wetgeving heet de Wet op Oneerlijke HandelsPraktijken. Daarin staat bijvoorbeeld heel duidelijk dat een verkoper geen misleidende informatie mag geven en ook het niet vermelden of niet tijdig vermelden van relevante informatie is strafbaar.
Maxiem.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 okt 2010 18:52
Re: Sunnycars opgelicht-leugens
Bedankt voor je reactie, ik zal eens kijken hoe ik Consuwijzer kan inlichten!
EDIT: Heb zojuist de klacht via de site van consumwijzer doorgegeven.
EDIT: Heb zojuist de klacht via de site van consumwijzer doorgegeven.