LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Juf Juul (juul en jonah)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
vredeveld

Juf Juul (juul en jonah)

Ongelezen bericht door vredeveld »

Ik heb een bestelling geplaatst (27 september) bij deze webshop en gelijk betaald. Na een week (vind ik ook al vrij lang) komt er een reactie dat de betaling ontvangen is en dat de levering binnen drie weken plaats vindt (op de site vermeld). Op de betaling of order staat "Mocht er vertraging optreden vanwege drukte wordt dit u per mail gemeld"
Het is nu inmiddels al drie weken geleden en tot op heden nog niets ontvangen. Ik heb haar nu al twee keer gemaild. De eerste mail is verstuurd op 21 oktober. Je mag toch verwachten dat je binnen twee dagen een reactie krijgt. Het is nu bijna een week geleden en ik krijg geen reactie. Wat moet ik hiermee?? Wie heeft tips?

PS Op de site kun je kiezen tussen pakketpost (valt te traceren) en brievenbuspost (eigen risico). Ik heb wel gekozen om de verzending via brievenbuspost te laten doen, dus nu heb ik zeker geen poot om op te staan?? :(

crazyme

Re: Juf Juul (juul en jonah)

Ongelezen bericht door crazyme »

Is Juf Juul met herfstvakantie ?

poespas

Ongelezen bericht door poespas »

Het verzenden is nooit op risico van de klant dat is in strijd met de wet.
De webwinkel blijft verantwoordelijk voor het in goede orde ontvangen van het artikel.

Verder het enige dat je kunt doen is blijven mailen. Wettelijk gezien moeten zij leveren binnen 30 dagen, doen zij dit niet dan kun je de koop ontbinden.

By the way, wat een onwijs gave kleertjes ik ben er weg van :P

crazyme

poespas schreef:By the way, wat een onwijs gave kleertjes ik ben er weg van :P
Dat gaat jou toch niet passen ? :mrgreen:

poespas

Ongelezen bericht door poespas »

Hoezo, hebben ze geen maatje 56 dan :D :lol:

Pikoe

Ongelezen bericht door Pikoe »

Heb je al gebeld? Werkt meestal wat beter.
[contactgegevens verwijderd door de moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 26 okt 2011 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

vredeveld

Ongelezen bericht door vredeveld »

Na 4x mailen en op haar hyves een opmerking te hebben geplaatst, kreeg ik warempel vandaag een mail terug, dat de bestelling nu verzonden wordt en excuses voor het lange wachten (dit kwam door de herfstvakantie/drukte).
Nog eerst maar even wachten tot het pakketje daadwerkelijk op de deurmat ligt. Dus hopelijk nu opgelost.....maar niet zo netjes allemaal na er zelf achteraan te moeten....

Dit was wel mijn laatste bestelling daar (jammer, want de jurkjes zijn echt super leuk!!)

altijd leuk

Ongelezen bericht door altijd leuk »

Hoi hoi.

Ik heb nu 2x iets gekocht bij juf juul.
de eerste keer heb ik erg lang moeten wachten op mijn rokje, en mail beantwoorden doet ze bijna niet.

begin oktober had ze alemaal leuke spullen weer op de site staan en heb ik een jurkje besteld.
door een ziekenhuisopname van onze dochter heb ik niet meteen kunnen betalen en haar na een dag of 5 een mail gestuurd, en daarin de situatie uitgelegd..... daar kreeg ik netjes een reactie op terug (binnen een dag zelfs) dat het jurkje nog voor mij was gereserveerd ikke helemaal blij meteen het geld overgemaakt......en toen begon het wachten.....na een week gemaild of hij al weg was...geen reactie nog 3x een mail gestuurd .....geen reactie. toen na 2 en een halve week een mail dat het jurkje verzonden is met een sorry voor de vertraging, maar er zat herftvak. tussen (dat kan maar mail dan even) na een week (in totaal dus 3 en een halve week)viel de jurk op de mat. helemaal leuk en erg lief een aantal leuke buttons bij gedaan voor de vertraging....eind goed al goed DENK JE DAN nu zie ik de jurk en mijn mond valt open van verbazing.....helemaal mooi maar niet afgewerkt aan de onderkant (gewoon afgeknipt en nog scheef ook) ikke mailen dat is inmiddels 4 weken geleden en nog steeds geen reactie. daarbij komt dat het jurkje nu 2 keer gewassen is (wolwas koud) en de print los loslaat en de stof pilt.....wat een ellende ik koopt nooit meer wat bij juf juul hoe leuk de jurkjes dan ook zijn.
ik verwacht echt niet binnen een uur een reactie maar enig teken van leven zou fijn zijn.
ik dacht dat ik de enige zou zijn maar er hebben helaas nog meer mensen dit probleem. erg jammer van zo'n leuke site

groetjes guusje

maddy5

Ongelezen bericht door maddy5 »

Helaas pas te laat op dit forum gekeken. Wat een ellende met Juf Juul. 1 november betaald en niets ontvangen. Na een heleboel mailtjes van mijn kant liet Juffrouw op 14 december weten dat zij al op 22 november de kleding had verstuurd. Onzin! Ik heb niets ontvangen. Denk erover om aangifte te doen. Iemand daar al ervaring mee?
Waarschuwing voor iedereen, niets bestellen!

altijd leuk

hoi hoi

ik heb geen aangifte gedaan omdat ik wel mijn producten gekregen heb.
weet wel dat ze nu wil dat we allemaal op haar gaan stemmen om haar webwinkel van het jaar te maken.......als ze een anti webwinkel van het jaar verkiezing houden stem ik wel op haar, het is geen doen als je zo met je klanten om gaat.

groetjes guusje.

altijd leuk

Hoi hoi.

Inmiddels is mijn probleem met de kleertjes goed opgelost.
ik heb het geld terug gestort gekregen, en de jurk hoef ik niet terug te sturen.....kan dus wel zeggen het heeft even geduurd, en leuk was het zeker niet maar het is KEURIG OPGELOST. ik hoop voor de rest die problemen heeft met de kleertjes dat dit ook gaat lukken.

Groetjes Guusje

iris viooltje

Ongelezen bericht door iris viooltje »

Hier ook een paar jaar geleden wat besteld. Netjes in huis gekregen, dat wel (was alleen veel te lang en smal voor mijn dochter :? ). Stelde haar nog een vraag per mail, nooit antwoord op gekregen. Later zag ik weer wat leuks, ik weer een mailtje sturen met een simpel vraagje (omdat het vorige keer niet goed paste), weer geen antwoord. Toen heb ik haar nog een mail gestuurd dat ik dat niet zo netjes vind en dat het niet zo klantvriendelijk is. En dat ik niks bestel als ik niet eerst antwoord op mijn vraag krijg, jammer. Wederom geen reactie. Ik dacht toen ook: Jammer van de leuke kleertjes maar hier bestel ik dus nooit meer.

Nu heb ik me toch weer laten verleiden tot een aankoop... :oops:
En haar weer een mailtje gestuurd over iets anders, ook weer geen reactie. Ik heb nu alweer spijt. Als ze het druk heeft, zeg dat dan, daar hebben de meeste mensen best begrip voor! Of je moet gewoon niet zo'n bedrijfje hebben als je geen mail van (potentiële) klanten beantwoordt of de werkdruk niet aankan. Dat gaat je gewoon een keer opbreken want het kost je klanten, denk ik dan hè?
Nou hopen dat ik mijn bestelling snel binnen heb, en dat was dan echt de laatste keer.

bodefa

Ongelezen bericht door bodefa »

Ik heb 22 oktober een jurkje besteld bij Juf Juul en deze op maat laten maken. 2 weken daarna kreeg ik het jurkje binnen. Erg leuk, maar helaas waren de mouwen te kort. Gelukkig had ik mijn mail nog bewaard en het bleek dat Juf Juul een fout had gemaakt met de afmeting van de mouwen. Na 4x een mail te hebben gestuurd (vanaf 10 november) en een reactie te hebben geplaatst via haar Blog, heb ik nog steeds geen reactie ontvangen. Ik heb in mijn laatste mail aangegeven dat wanneer ik geen reactie zou krijgen voor eind vorige week, ik een klacht zou indienen. Tot op heden nog steeds niets gehoord. Ik las al op eerdere berichten dat ik blijkbaar niet de enige ben die na herhaaldelijk mailverkeer niets hoor. Heeft iemand advies wat ik nu kan doen?

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Het geleverde voldoet niet aan het overeengekomen (non-conformiteit). Je kunt de overeenkomst op die grond ontbinden als er geen reactie komt op je voorstel voor 'reparatie' en het rokje terugsturen (wel even informeren of de shop het niet zelf wil komen ophalen). In principe heb je dan recht op het betaalde + de kosten voor retourneren.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

ArneLH schreef:Het geleverde voldoet niet aan het overeengekomen (non-conformiteit). Je kunt de overeenkomst op die grond ontbinden en het rokje terugsturen (wel even informeren of de shop het niet zelf wil komen ophalen). In principe heb je dan recht op het betaalde + de kosten voor retourneren.
In dit geval niet, jurkje is op maat gemaakt en dan gelden er andere voorwaarden.
Helaas....

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

@dhc: Er is simpelweg niet geleverd wat is afgesproken, jouw verwijzing naar de wet koop op afstand is niet van toepassing.
art. 7:21 BW
1.Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
[...]

art. 7:22 BW
1.Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a. de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;
b. de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
[...]

crazyme

" een fout met de afmeting van de mouwen " is wel erg vaag om die conclusie te trekken.

Wat was er fout gegaan ?

bodefa

Ongelezen bericht door bodefa »

Ik heb de maten van de mouwen duidelijk doorgegeven: lengte gemeten vanaf de oksel en lengte gemeten vanaf de schouder. Nu hebben ze de lengte die ik had gemeten vanaf de oksel als schouderlengte genomen. Dus te kort. Ik heb nu echter vorige week (na nog een aantal mailtjes gestuurd te hebben) mijn geld terug gekregen.... Jammer dat het zo moest lopen, ze hebben namelijk wel erg leuke artikelen. Ik durf echter niet meer te bestellen....

IrritantHoor

Ongelezen bericht door IrritantHoor »

Jammer dat ik dit niet eerder heb gelezen. Ook bij mij duurde het opsturen extreem lang. Na een paar keer mailen (ook geen antwoord ) begreep ik via haar dat er op de site staat dat het idd drie weken duurt. Erg lang maar vooruit. De jurk was ook wel erg leuk. Te korte mouwen zoals andere ook melden maar dat mocht de pret niet drukken.

Na de eerste keer wassen was deze pret wel verdwenen. De stof was vaal, de print liet los en er zitten zelfs kleine gaatjes in de jurk. Na een vriendelijke mail geen reactie. Nu weer een mail gestuurd.

Het (overigens schattige) jurkje wat ik een paar jaar geleden heb besteld was ook zeer slecht van kwaliteit. Alles liet los en ik heb het twee keer onder de naaimachine gehad.

Ik vind de kleertjes erg duur en verwacht hierdoor kwaliteit. Van mij mag ze haar winkel sluiten omdat ze het vertrouwen schaadt van andere soortgelijke winkels. Leuke kleertjes maar slechte communicatie met klant en bijzonder slechte kwaliteit!

Ronja

Ongelezen bericht door Ronja »

Een vriendin van mij heeft ook een slechte ervaring met deze webshop.
Ik zag trouwens dat ze nu onder een andere naam zijn doorgestart:
www.my-cupoftea.nl/

Gesloten