Pagina 1 van 1
Oplichting door Primeline
Geplaatst: 27 okt 2010 18:24
door LeeGer
15-20 jaar geleden, toen ik nog op school zat, eens een printer op afbetaling gekocht via Primeline. Nadat die was betaald nooit niets meer gekocht op krediet via Primeline. Wel blijven ze stug post sturen, die dan uiteraard meteen de versnipperaar in gaat.
Jaren geleden al eens per telefoon verteld dat ze die post niet meer hoeven sturen.
Nu krijg ik ineens een rekening thuis voor €13,51 aan kaartbijdrage, bijdrage rek. overzicht en maandpremie. Voor een creditcard waar ik nooit om gevraagd heb en die ik nooit gebruikt heb.
Men zegt dit automatisch te gaan incasseren. Maar hoe kan dat als ik het bedrijf hiervoor niet gemachtigd heb?
Wat zijn dit voor afpersingspraktijken?
Hebben meerdere mensen hier last van? Met een dergelijke werkwijze kan men toch niet zomaar wegkomen?
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit zomaar mag?
Re: Oplichting door Primeline
Geplaatst: 27 okt 2010 18:31
door Toxopeus
LeeGer schreef:Hebben meerdere mensen hier last van?
klik
Re: Oplichting door Primeline
Geplaatst: 27 okt 2010 18:39
door LeeGer
Toxopeus schreef:LeeGer schreef:Hebben meerdere mensen hier last van?
klik
Vriendelijk bedankt voor de link. Deze gaat alleen over rekeningen sluiten. Dat impliceert dat ik om deze rekening gevraagd zou hebben, wat dus niet het geval is. Al vele jaren leef ik Primelinevrij en nu ineens stuurt men mij een rekening voor een creditcard die mij onbekend is, en ik ook nooit gebruikt heb.
Re: Oplichting door Primeline
Geplaatst: 27 okt 2010 18:48
door Toxopeus
Je hebt ooit een printer op afbetaling gekocht via PrimeLine en zit in hun klantenbestand.
Zorg dat je daar uit komt, post in de versnipperaar gooien is niet de juiste manier om van ze af te komen.
klik
Re: Oplichting door Primeline
Geplaatst: 27 okt 2010 19:15
door lazy-lois
@Lee Ger
Even het contact formulier op hun site in vullen en aangeven dat je aangifte doet bij de politie dan krijg je meteen een e-mail terug van deze strekking. Bij mij wilden ze hetzelfde bedrag innen.
Geachte mevrouw.....
Zoals afgesproken hebben wij uw bericht in behandeling genomen onder correspondentienummer ........... Hierover melden wij u het volgende.
Helaas staat op uw rekeningoverzicht een onterechte kaartbijdrage vermeld. Dit bedrag wordt door ons gecorrigeerd en wordt niet van uw bankrekening afgeschreven. De correctie is binnen 2 werkdagen zichtbaar op uw online rekening. Bovendien ziet u de correctie op uw volgende rekeningoverzicht terug.
Tevens zullen we op uw verzoek de rekening sluiten.
Met vriendelijke groet,
PrimeLine
Manager consumentenservice
PrimeLine is een handelsnaam van LaSer Nederland B.V.
K.v.K. 's-Hertogenbosch 16082749.
--------------------------------------------------------------------------------
Ga naar onze website op
http://www.primeline.nl
Re: Oplichting door Primeline
Geplaatst: 27 okt 2010 20:20
door Eisenbrecher
Re: Oplichting door Primeline
Geplaatst: 27 okt 2010 21:45
door Hansf
Ze zijn er blijkbaar zelf ook al achter gekomen, zie website:
http://www.primeline.nl/
Re: Oplichting door Primeline
Geplaatst: 27 okt 2010 22:44
door lazy-lois
Gewoon oplichterij niets meer en niets minder
Re: Oplichting door Primeline
Geplaatst: 27 okt 2010 23:56
door hjansen
Ik heb nog nooit! iets op afbetaling gekocht. Bij bestudering van de factuur gaat het om gegevens afkomstig van Scheer en Foppen. Hier kom ik wel eens en betaal dan met de pinpas. Ik sluit nooit een extra verzekering af want dit kost alleen maar geld.
Hoe komt #$!*@? PrimeTime ( nog nooit van gehoord !!!) dan aan mijn gegevens ? Scheer en Foppen is een klant armer. Schandalige schending van de privacy !!!
Al die facturen van € 13,51 zal wel lekker oplopen voor diegenen die dit niet in de gaten hebben.
Hans